[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 06:57

Bettepet, goed gedaan!!! En inderdaad heerlijke leeftijd!
Bianca start langzaamaan de training van de honden weer op. Heerlijk!!
VHU heeft Fred te koop
Ht heeft geen rammelende wagen meer

Hier erg druk met van alles en nog wat en al dagen erge hoofdpijn. Niet fijn.
Reacties voor Sam zijn nog weinig, maar dat komt vast wel. We hebben nog geen haast. Afgelopen weekend had zoonlief zijn wedstrijddebuut met Rocky. 180 en 190 punten, waarbij Rocky vooral in de 2e proef behoorlijk heeft lopen bokken. Zo knap hoe zoonlief bleef zitten. Een paar 8-en op zijn protocol. Nu deze week weer even goed verder trainen, want dat gebok moet er wel uit!! En dan mogen ze zaterdag weer de ring in. Allemaal kleine wedstrijden uitgezocht, want Rocky is nog snel afgeleid.

Gisteren ondanks de hoofdpijn toch maar lekker met Rembrand naar het bos gegaan en daar 1,5 uur rondgezworven. Omdat zoonlief op maandag een heel lange dag heeft, ook nog Rocky gelongeerd en sinds...... heel lang.... weer eens gemend met Sam. Ik moest zoonlief ook nog ophalen van school, want hij kon niet meer schakelen tussen de versnellingen. Kabeltje zat/zit los. Nu provisorisch gerepareerd, maar vanmiddag maar even langs fietsenmaker.

Nou, ik ga maar eens aan de slag met mijn enorme kluslijst :list: En dan hoop ik ook nog bericht te krijgen van mijn duo, want wil ook mijn lessen voorbereiden. Ik vind het wel lastig dat ik dit zo laat doorkrijg, maar goed....... ze is helemaal wat chaotisch volgens mij.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:07

Bettepet, gave foto !
Tine. Wat heerlijk !! naar het bos geweest !!
Zat gisteren ol post te wachten..krijg ik een email.. de postbezorger is helaas niet in staat uw pakket te bezorgen.... Geen idee waar post wel toe in staat is... Vandaag herkansing..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:09

Pff die post... Wij hadden vorige week zitten wachten op bestelling, keurig thuis. Volgens site was pakket afgeleverd, maar er was niet aangebeld en er stond ook nergens iets. Dus allemaal gedoe. Is het de volgende dag gelukkig wel geleverd, maar niemand gezien/gesproken. Heel raar allemaal.

Op advies van kennis nu bezig met sportpredikaat aan te vragen voor Sam.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:43

Post pakket ontvangen *\o/*
Niks bijzonders maar wel nodig..hahaha...

Goed idee sportpredikaat Tine.

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:31

HT wagens na gekeken,
is vast besmettelijk manlief heeft de 2span marathonwagen een grote beurt gegeven met de vetspuit en remmen nagekeken.

Bettepet mooie foto.

Tja post, het hangt ook van de bezorger af.

Pep is vandaag weer op de foto gegaan met z'n pootje (spat) het is nog steeds het zelfde (niet vast gegroeid) dus rustig. Maar klinisch is het goed ook na buigproef dus gewoon weer (meer) aan het werk.

Van het weekend is hier de SMW ik doe niet mee maar ga na afloop wel de hindernissen rijden met het span.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 07:46

Hier een paar fantastische bezorgers vooral dus van DHL en UPC of zoiets. Die weten wie ik ben en als ze iets hebben maar ze zijn paar straten verderop lopen ze snel naar hun busje en vissen er iets uit, helemaal top. Maar de bezorger van PTT of hoe dat tegenwoordig ook heet die is zelfs te beroerd om een grotere envelop door de brievenbus te doen, die moeten we dan ophalen op het service punt. Onze brievenbus opening is nog van 1910 of zoiets en die schijnt net een cm smaller te zijn dan tegenwoordig dus dan moet je zoń envelop even dubbel vouwen. Nou, daś heul veul werk :7

Wat vervelend van de spat Marga1.... wel super dat hij er niet kreupel op loopt...

Deze week echt een giga werkweek met 6 dagen achter elkaar naar locatie. Kwam toevallig zo uit met paar besprekingen en nog een teamdag. Ben je er niet hele dag maar toch steeds paar uur. Ben toch wel erg blij dat ik niet standaard 5 dagen per week werk denk dat ik uitgeteld zou zijn de hele poos }:0

Nou werk ze allemaal of waar jullie ook mee bezig zijn, fijne dag :evaw:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:37

Hier steeds andere pakketbezorgers... Nooit dezelfde van post.nl..
Maar het is er gelukkig.
Moet een hondenportret maken voor iemand in zweden...ben voor 3 e keer opnieuw begonnen..t wil niet..superfrustrerend...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:26

Ja sport predicaat aanvragen zou ik zeker doen. En ik zou ook alleen op sporthorses adverteren dat is toch wat exclusiever. Je ziet de reacties op de advertentie op fb. Dat moet je gewoon niet willen.
Ik zag dat er een elite pony veiling is. Dat was wat voor sem geweest. Maar ja te laat. Die selecties waren eind augustus al.

Gisteren is Novastar verhuist hij is naar Winterswijk. Hopelijk horen we er ooit wat van weer. Meijs loopt nog erg te hinneken dat is altijd zo sneu. Duurt paar daagjes dan word het beter.

Normaal gaat pas na mijn vakantie weg. Die is nog te jong.

De stagiaire is er weer. Dat is fijn. Doet mooi de stallen weer. Geeft rust voor gerrit. Kan die weer wat anders doen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 12:28

biancacoo:misschien eerst even je hoofd leegmaken met de honden en daarna weer poging?
VHU: tja soms ben je niet blij als een envelop dubbel gevouwen door de brievenbus komt...toch maar een hele brede brievenbus waar ook pakketjes in passen :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:58

Balen bianca, als de tekening niet wil lukken. Ik heb ook wel eens van die tekeningen die maar niet willen lukken. Terwijl andere tekeningen zo uit je potlood lijken te vloeien.
Frusterend. Geen tips van mij, jij bent beter in dan ik in tekenen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 16:07

Baudyh.. fijn nieuw thuis,superleuk. En bijna op vakantie !! Geniet ervan.
Janouk..ik ben zeker niet beter... Echt niet... jou werken zijn super !
Ht..jajaja..vanmorgen lekker 3 km gedaan... Hopelijk heeft t geholpen.hahahahaha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:31

Nou Fred gaat supergoed terechtkomen. Hoofdstuk eigen paard afgesloten hier.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:45

Vhu... zo... dat is snel...maar tís ook een gouden paard die Fred !! _/-\o_
Fijn dat hij heeeeel goed terecht komt,....zal nog afkicken zijn voor je..heeeel herkenbaar.. -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:55

Themba heeft het warm
Afbeelding

Fijn dat Fred goed tehuis heeft gevonden <3

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 16:30

Afbeelding
Beer heeft zijn vacht eraf, dat scheelt een hoop voor hem, maar dat is bij themba denk ik geen gezicht hihi.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:07

Niet alleen geen gezicht. Ook heel slecht. Voor vacht en huid

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 19:33

Ips zie ik het goed en heeft Beer zijn kussen verbouwd, wat zal hij een lol gehad hebben :+

Tine Temba is slim, lekker koelen in een ligbad.

VHU fijn dat Fred een goed plekje krijgt.

Hier vandaag met kattebeest naar veearts, hij at niet stonk en kwijlde zo, heeft de ziel een ontstoken tong op zijn gunstigst of het kan k zijn. Ind ieder geval helpt de pijnstiller hij eet weer wat, en vind de kattensnoepjes het lekkerst en hij gooide het bakje van tafel dan springt het dekseltje eraf, een soort van zelfbediening. Morgen mag hij weer voor een prik antibiotica bij ome dokter langs.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:04

Oh...ik zie stukjes kussen bij Beer.. :+
Geweldig mooie kop heeft hij Ips !! Ondeugendheid straalt ons tegemoet...

Marga .... Balen zeg. Ik hoop dat het snel beter gaat met de kat..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:52

Tja, ik kan zeggen het is een boef, maar dat lijkt verdacht veel op bouvier dus hij kan er niks aan doen. Helaas bleek na het scheren dat hij best wel scheve voorpootjes heeft. Hopen dat hij er niet snel last van krijgt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 10:49

Mooie boef jullie bouvier hou van dat ras, je ziet ze niet meer zo vaak tegenwoordig. En dat kussen hahaha herkenbaar, onze herder Gretha kon er ook wat van wat dat betreft. Nu doet ze dat niet meer maar die was als puberpup best een sloper :=

Wat zielig van poeslief Marga :(:)

Yep afkicken kan je wel zeggen valt niet mee loop regelmatig met mijn ziel onder mijn arm -O- . Maar ik wil met hoeveel (weinig :P ) tijd ik kan besteden op een voor mij prettige manier echt zelf geen paard meer, dat wil ik in mijn achterhoofd houden. Ik zou het ook niet eerlijk vinden richting Fred want dan had ik hem ook niet hoeven te verkopen. Plus die angst steeds als ik erop ging (wat nergens op sloeg, maar goed angst is een vreemd iets, geen braver paard dan Fred ooit gehad) dus denk dat het echt beter is. Ben erg blij met de jonge tinkertjes van stal zo af en toe kan ik me wel op uitleven opvoed-en poetstechnisch gezien :7

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:12

Vandaag weer op wedstrijd geweest met Rocky. Ons doel was rondkomen zonder boksessies. Om dit te bereiken moesten ze met flink tempo rijden. (hij lijkt soms zijn achterhand een beetje in de knoop te hebben hihi). Nadeel is dat je dan weinig verschil meer kunt laten zien bij de middengangen, maar dat was nu van ondergeschikt belang.

Doel bereikt. Dressuurmatig moet het nog wel wat beter, maar goed, dat wordt het doel voor volgende week. We hadden wel 2 puntenstrooiers vandaag, 202 en 206 punten. En de 2e proef was ook nog goed voor 1e prijs (In de 1e proef werden we 1 na laatste met 202 punten. Niemand zat onder de 200, en dat in de L2!!) Het is natuurlijk leuk om hoge punten te krijgen, maar het is nog leuker als de punten bij het resultaat passen. Maar goed, vaak genoeg gebeurt het andersom :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 19:33

Nou dat is dan toch gewoon hartstikke goed +:)+

Ben al paar dagen zo giga verkouden echt niet normaal, bleh.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:15

Ik was jullie kwijt, had me ontstipt.
Bedankt Marga voor de samenvatting.

Mooi debuut van Rocky en P. Tine.
VHU, ik herken het zo, met je ziel onder je arm rondlopen. Daarom klus ik zoveel.
HT, afspenen is idd sneu, soms. Is Meys alweer rustiger?
Janouk, hopelijk wordt. Mr. Anton snel stabieler en sterker in zijn hele lijf. Wat fijn van Janouk.
Ips, schitterende foto.

Wij zijn terug van een weekje vakantie. Hebben in Oostenrijk door de bergen gewandeld, minimaal, maar ons wel vermaakt. En een snel bezoekje Italie voor lekker eten en winkelen. Was een fijne vakantie.
Woensdag ga ik weer ijsco rijden.

Verder besloten om mijn marathonwagen te verkopen. Maar wat maak je een verlies er op......

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:15

belker:denk dat je iemand anders bedoeld..heb geen ponys die afspenen wel 2 drachtig :j
vandaag een apart klusje: mestonderzoek mest verzamelen,erg handig als ze met 3 in 1 loopstal staan,julia longerenen kom terug...mest....ff bij jane en sun onder de staart gekeken van wie het was(sun dus)dat ik sun ging longeren gingen jane en julia tegelijk mesten....zucht! sun vastgebonden en snel met de zakjes richting de hopen(julia plast altijd over jane haar mest heen was ff hollen)
wat gedoe maar gelukt _/-\o_

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 13:27

Belker, heerlijk zeg vakantie ! _/-\o_
Vhu loopt met ziel onder de arm... idd herkenbaar net als bij Belker..
Ht moet rennen met poepzakjes.. :+ hoop dat ze geen gekke dingen vinden in de mest.
Janouk, hoe gaat het nu met Mr.Anton ? en hoe gaat Janouk nu ?

btw...denk dat de tekening gelukt is....zit te wachten op antwoord van opdrachtgeefster.....spannend....