Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

En daar ga ik nog opzitten ook 
En succes met voorbereiden.
Ik krijg hem niet meer van zijn plek in mijn eentje, dat lukt niet met m'n rug.. Wil voor een sulkytje gaan...

dozen, doos… 
Gelukkig dat meevalt

en nog lang niet klaar
) vrachtwagens en tractoren... maar stalhouder met zo'n gifspuitding op zijn rug was zoooooo eng
te leren dat ze dan wat actiever moeten lopen. Als ze het door hebben zie je ze dan al verruimen en dan weer terug op 'hoho' of rustig an of zoiets. Uitgestrekt of middendraf is dus niet voorwaarts of harder draven, het is krachtiger en ruime. Dat is onder het zadel net zo als voor de wagen. Voor de wagen is het heel mooi als je ze echt zo ziet vertrekken, dan zie je die kont zakken en voel je de wagen ook echt vertrekken. Machtig gevoel is dat. Maar het begint dus heel simpel vanuit ontspanning in gewone draf, paar pasjes voorwaarts en weer terug enz. Als je de ontspanning nog niet hebt heeft het eigenlijk geen zin het te trainen want dan drukken ze de rug weg en gaan alleen harder, dat heeft totaal geen gymnastische waarde, sterker nog ze leren dan alleen met een holle rug te lopen en dat is niet goed voor spieren / gewrichten enz. .

voor jou..ik ken er genoeg die wel doorgereden waren..