[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:04

Nouvel heerlijk paardendagje gehad dus, Biancocoo flanst wat in elkaar (komt vast wel goed :Y) ), Avaluna is jaloers en ziek :(:) Maisie hoopt op wonderbaarlijke genezingen van het scheerapparaat en een fitte Ferro en Gwin was juist fijn fit en heeft lekker gereden met baasje Frensie :D

Ik heb ook super fijn gereden met mijn dappere dametje :D 't mag dan een tutje zijn maar die is dus eigenlijk nergens bang voor erg grappig om te merken. Ze kijkt wel enorm :wow: je voelt dat lijf alle kanten opgaan (beneden, opzij, omhoog) maar ze staat echt nergens voor stil en gaat overal langs (o.a. kuilbalen, plastic in hek, omgevallen stoeltjes, kerstbomen, soort kerstman-opblaasding, graafmachine en wandelclub met heel veel honden }:0 ). Vandaag flink stuk gereden waar ze nog nooit had gereden (had nieuw weggetje ontdekt met Snuitje) dus dat was bijzonder spannend allemaal := nog wat vliegles gehad doordat ze een paar keer enorm over plas sprong en een keer wilde ze er beslist niet doorheen >;) of overheen :7 maar uiteindelijk wel natuurlijk :* Al met al 2.5 uur erop gezeten en ik heb nergens last van *\o/*

Wij hebben hier gelukkig verder geen avondprogramma meer behalve met onszelf zeg maar dus lekker rustig :) {:) :wave:

Suzan_bobar

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 19:09

Wauw, VHU dat klinkt super! Wat zul je genoten hebben :j en wat fijn dat je nergens last van hebt nu :D

Vanmiddag voor het eerst wezen stappen met Bobar. De straat een keer op en neer. Al snurkend ging hij weg, maar al snel werd hij relaxt. Stappen leek hem goed te doen. Been is weer iets dunner :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 20:22

Zal hij vast fijn hebben gevonden, even frisse neus....elke stap is er eens Suuz...

Bente is 'voor het mooi' net te klein en te smal voor me. Maar voor mijn huidige lijf is ze perfect :+ kan mijn benen mooi vrijwel recht naar beneden laten hangen, heb daardoor vrijwel geen last van mijn knieen en bekken. En doordat ze zo graag loopt hoef ik ook niet hard te werken met mijn benen of zit. Meer kwestie van in gewoon netjes in evenwicht zitten en met kleine hulpen boel aan elkaar over 4 benen rijden. Ze is ook totaal niet hard of stug in haar mond, dus krijg ook geen last van mijn RSI-artrose-handen/polsen. Vandaag met nieuw bitje gereden (dubbel gebroken appel-bitje, had bij onder het zadel nog gewoon dubbel gebroken bit) en daar deed ze het erg lekker op, mooi schuimmondje <3

Dus da's zeer tof :D

Nou ben benieuwd hoe het iedereen is vergaan zo met de Kerst want het is hier wel errrrrug rustig :O :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:15

ik ben kei jaloers op je VHU! :):)

hier lekker gegourmet bij m'n ouders. Heerlijk gegeten, veel teveel natuurlijk weer (en ze hadden ook weer veel teveel _O- )
Kreeg ook toch cadeautjes :oo we hadden afgesproken niks te doen :oo
Heb 3 shirtjes gekregen, kéi welkom want ik heb nooit budget om nette kleren te kopen :') stalkleren genoeg, maar voor netjes :=

Vriendje is dolblij, die heeft een boek gekregen over 2e wereldoorlog en verzet in en om rijsbergen. Kei dichtbij dus, en superinteressant.

Nu weer thuis, net een zwaar gesprekje gehad in de auto wat ik echt 's kwijt moest omdat ik daar al vanaf donderdag mee liep. Ik weet niet of het is aangekomen zoals ik bedoelde, maargoed :)

Morgen om 8:15 komt verzorgster van dids.. En ik weet niet echt wat ik daar nu nog mee aan moet...
Ze is afgelopen keer een rondje of 16 in draf bezig geweest dids van de hoefslag te sturen. Ik kan uitleggen wat ik wil, maar ze doet het gewoon niet en (doet net alsof ze het) niet snapt..
Ik weet op dat moment heel zeker dat het niet aan dids ligt, want ik zie de hulpen ook niet.. En lijkt me stug dat zij zoveel lichter de hulpen geeft dat ik ze niet zie :+

Weet dus ook niet wat we morgen kunnen gaan doen :=

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:30

Hier de kerst weer overleefd... ternauwernood...

Mijn man heeft 5 broers en een zus. Eén broer woont in Canada, dus die is er niet bij met de kerst. Dus nog 4 broers over en een zus. Eén broer was er niet bij. Een tweede broer heeft net zoals wij geen kinderen, derde broer heeft 4 kinderen waarvan de jongste 10 en de oudste 18 (heb je dus geen last meer van) vierde broer heeft 2 meisje van 4 en 2 en zus heeft ook 2 meisjes, van 5 en 1. En vooral die van 5 is vre-se-lijk... zo enorm aanwezig altijd, zo gillen en schreeuwen, maarja, zo is haar vader ook. En het meisje van 2 heeft driftbuien dus die was af en toe ook heel erg aanwezig. Meisje van 4 is een schatje, maarja, die gaat wel huilen als haar nichtje van 5 de boel afpakt... Ik hou gewoon niet van kinderen... dus zulke dagen zijn een ramp voor mij.

Naaltje leuk dat je nog onverwacht kadootjes kreeg! Fijn dat je je hart kon luchten, lastig dat rijden met verzorgster nog niet helemaal lukt. Misschien een leuke zitles/voltigeles aan de longe doen?

VHU Gwin is eigenlijk ook wat aan de kleine kant voor mij, maar net zoals jij heb ik geen last van mijn bekken op haar en ze loopt ook hard genoeg van zichzelf, dus hoef niet hard te werken. Helaas kan ze wel vreselijk trekken af en toe, maar met een ander bitje en martingaal scheelt dit al een hoop. En dankzij het mennen luistert ze ohz ook steeds beter naar stemhulpen.

Suzan fijn dat het beentje dunner is. Lekker gewandeld.

Avaluna beterschap!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:32

Naaltje schreef:
ik ben kei jaloers op je VHU! :):)

Heb 3 shirtjes gekregen, kéi welkom want ik heb nooit budget om nette kleren te kopen :') stalkleren genoeg, maar voor netjes :=

Vriendje is dolblij, die heeft een boek gekregen over 2e wereldoorlog en verzet in en om rijsbergen. Kei dichtbij dus, en superinteressant.

Tis wel duidelijk uit welk deel van het land jij komt Naaltje ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:51

kéi erg :')
_O-
echte brabander O:)

een zit/voltigeles is dids niet bekwaam voor... Dat zit alsof je op een shetlander rondhobbelt zegmaar.. Dus gewoon vreselijk. Helaas, want dat lijkt me voor haar ook wel heel erg nuttig!
Longeren loopt ie ook gewoon de vloer te vegen met d'r..
Ik vind het stiekem ook wel erg.. want als zij de boel zo lekker z'n beloop laat heb ik de keer erop weer wat op te lossen met 'm... :=

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:53

Naatlje komt uit keiland. leuk dat je toch cadeautjes kreeg en sterkte met het verwerken van alles wat er gebeurt is de afgelopen dagen en met uitbuiken.
Met verzorgster, tja ik merk dat veel mensen te lief zijn in hun bewegingen en mijn verzorgster heeft dat ook, meestal zeg ik moet het vandaag of mag het ook volgend jaar want als je nu reactie wilt dan moet je aangeven wat je wilt en nu zeg je eigenlijk lieve in jouw geval Dids, wil ja alsjeblieft heel misschien als je zin en tijd hebt en even de aandacht bij mij zou willen houdern terug naar de hoefslag. Vervolgens hoef ik allee nog maar af en toe te zeggen bedoel je vandaag of volgend jaar, meestal grap ik erover maar leg wel uit dat je dingen kunt vragen of duidelijk zeggen wat je wilt. Paarden snappen alleen dat laatste. Zweephulpen zijn ook zoiets, mijn verzorgster is daar heel voorzichtig mee, maar een keer vragen of ze hem aan het aaien is en voordoen hoe wel is meestal genoeg. Ik laat ze meestal beginnen met longeren omdat je daar de kracht van de hulpen goed kunt laten zien, zelf voordoen haar laten nadoen en laten voelen waar het verschil in zit.

Frensie leuk van die aanwezige kinderen, ik vind kinderen erg leuk maar niet alle ouders. Mijn zus is leuk maar soms zo onverschillig, haar zoontje van een zit overal met zijn vingers en mond aan en als je dan er iets van zegt kijkt ze ook nog raar.

VHU lekker gereden zo te lezen.

Susan fijn dat het beentje weer iets dunner is.

Manon beterschap.

hier alsnog een paardloos dagje ik ben wel gaan voeren maar niet gaan mennen ik heb te lang geslapen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:57

Ik zeg nooit ergens iets van Sonjim, want dat wordt je echt echt echt niet in dank afgenomen... En ik ben al een beetje het zwarte schaap doordat ik me afzijdig hou en een heel ander leven heb. Dus mondje dicht en af en toe tot tien tellen ;)
De broer en vrouw die er nu niet waren hebben 2 jongens van 8 en 6 en die ouders denken altijd dat als ze op visite zijn, dat zij dan niet meer op de kinderen hoeven te letten... ook niet leuk!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 21:58

_O- da's gewoon een kei-gaaf-stukske-holland-he :+

Ik versta er vaak geen biet van maar vind het wel leuk klinken {:)

Geloof me Frensie, van dat soort kinderen / ouders/ toestanden worden de meeste mensen 8)7
Hoe lang was jij ook alweer? Je hebt het wel eens gezegd maar ben het vergeten :o

Jammer dat je niet meer hebt kunnen mennen Sonjim, wel fijne Kerst gehad?

@Naaltje zoooo lastig zoiets met een bijrijdster/verzorgster. Ik weet ook niet waar je goed aan doet eerlijk gezegd....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:18

VanHuisUit schreef:
Ik versta er vaak geen biet van maar vind het wel leuk klinken {:)

dat heb je bij mij toch niet he? :oo :P

@sonjim; als ik dat vraag haalt gene moer uit.. Maar daardoor durf ik d'r niet zo goed mee naar buiten te nemen.. Bedoel, dat doe ik niet om continu m'n paard te moeten vasthouden, en meer is eigenlijk niet verantwoord..
maar ik ben ook bang dat 't straks ''teveel in de bak'' wordt.. ik zal d'r morgen eens vragen wat zij nou wil leren {:)

Nog altijd fotos aan het uitzoeken. Overal komen nog extra fotos vandaan, eigenlijk echt vreselijk :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:31

Enorme foto-bom bij jou Naaltje :+
Nee hoor, jou versta ik wel.... :j
Maar echt, ik versta er daar in die buurt als ik iets vraag of mensen spreken me aan vaak echt niets van {:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 22:40

hihi :D En als je dan zegt ''kan 't ook in het nederlands?''
:')
Nee ik snap wel wat je bedoelt, zie de link, een overzichtje waarom Brabants zo efficient is :+
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5303_n.jpg

en die fotobom, vreselijk... en zo bang zijn dat ik straks dat fotoboek klaar heb en denk ''oh sjit, ''die en die foto'' die moest er ook nog in! :oo ''

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:00

Ik zal het uit mijn hoofd leren hahaha.
Nee hoor, ik vraag niet of ze het in het Nederlands kunnen zeggen, als ik gewoon zeg 'wat bedoelt u' of zoiets of ik geef gewoon 'een' antwoord (waarvan ik hoop dat het het juiste antwoord is :P ) horen ze wel dat ik daar dus niet vandaan kom en herhalen ze het meestal wel, iets duidelijker/iets meer in het Nederlands :+ alleen als ze me dan een paar keer hebben meegemaakt vergeten ze weer dat ik er niets van versta, of als er een groepje mensen is dat met elkaar Brabants praat, dan versta ik er ook werkelijk niets van.

Vandaag stond Bente stil voor een plas (nadat we er al tig hadden overwonnen). Ik dacht, laat ik nu eens gewoon boos op haar worden (ben altijd erg geduldig, doe alles met stem, beetje druk en dan lukt het wel, vraag dus altijd, geef eigenlijk nooit een bevel)....nou je had haar reactie moeten zien. Echt die 4 benen stijf in de grond, hoofd in de lucht, nek strak, no way dat die dame ook maar iets voor me wilde doen. Vond het net zo'n reactie als onze husky kan geven als je die wilt dwingen doet ze ook echt niets meer voor je :=
Dat werkte dus niet bij deze troela _O-

Is het een album waar je niets meer tussen kunt voegen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 23:14

bente is een echte dame en naalt praat lekker in haar eigen taal! :D
klinkt geweldig vind ik altijd! :j

oei fotoboek maken, blijft een lastige klus...

sonjim paardloos dagje...

frensie gezellige kerst met kids... {:)

bobar aan het stappen geweest...

hier inderdaad lekker dagje paard weer gehad, met dit weer vliegt zo'n dag dan weer om!
vanavond bij mijn ouders gegeten, net nog even wat gedronken en zo lekker naar bedje...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:27

Hier even een rot terug komst van mijn ouders.

Onze hond is weg

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 01:50

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 02:29

Las net dat je hond weer terecht is. Brrr moet er niet aan denken met oud en nieuw in het vizier zeg,....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 08:55

oeh, als suzanbobar gelijk heeft dat ie terug is is dat superfijn! Ga zo je topic bekijken tallechie!

@VHU; fotoboek kan je nog wel iets tussenvoegen, maar meteen 2 pagina's zegmaar.. := maar komt goed, als ik nog wat vind (zoals dus gisteren gebeurde) dan frommel ik wel ergens een fotokadertje tussen :+
Ben alleen ook een hoop fotos kwijt :') zul je altijd zien.. Heb je een externe harde schijf en alle rommel, raak je alsnog fotos kwijt >;)

Nou, net de mega-afwas gedaan, zo aankleden en dan komt verzorgster. Ze zal wel pissig zijn dat het zo vroeg is :')
Even gauw langs de c1000 ofzo, want hier is geen eten meer in huis :')

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 08:56

Tallechie wat een schrik maar gelukkig is hij terug.
Frensie ik ben gewend dat ik er iets van zeg als het in mijn huis is en als het om mijn spullen gaat. Ik heb geen behoefte aan vliegende kerstbomen en kapotte spullen. Hij is natuurlijk nog heel klein dus als hij je kerstcadeaus bekijkt gaat dat in zijn mond of op de grond.

Naaltje balen als dat niet werkt, misschien moet je dan het goede voorbeeld geven en duidelijk uitleggen wat het probleem is. Meer in de zin van als je niet doorpakt en het diertje de kans heeft om 16 rondjes te doen wat hij wilt, dan lig je buiten al lang onder een auto. Dat betekend doorpakken en laten zien dat je hem aankan of niet meer naar buiten.

Bente is wel een heel eerlijk paardje volgens mij of niet VHU. Chicko is ook zo, dwingen werkt niet, onduidelijk zijn werkt niet maar duidelijk aangeven wat je wilt en dan toch lief blijven is de oplossing.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 08:57

ohja, vhu haar strenge actie :)) ik moest er wel om lachen ook toen ik het las :D

Bij diddle verschilt het. Als hij een :wow: kijk dááááár nou :wow: bui heeft dan moet ik echt letterlijk wachten tot hij weer ademt voordat ik weer een hulp mag geven :+ anders krijg ik ook zo'n >;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:19

Gelukkig dat je hondje weer terecht is Tallechie!

Naaltje succes met je verzorgster.

Sonjim in mijn eigen huis zou ik er zeker ook iets van zeggen, maar we waren nu bij mijn zwager. Bij ons thuis komen ze nooit. (Groooooote honden en bange ouders :D)

VHU dacht Bente even te kunnen dwingen, hahaha. Gwin moet je wel af en toe even 'dwingen' of gewoon weer even duidelijk maken dat ik degene ben die bepaalt hoe hard we gaan en waarheen en niet zij. Toen ik haar nog niet zo lang had, kon ik ook niet dwingen. Sloeg ze helemaal af, ondertussen kan het wel. Maar ik hou er niet van om de confrontatie aan te gaan, dus dat doe ik dan ook bijna nooit. Liever de weg van de minste weerstand.

Nouvel lekker paardendagje gehad, heerlijk he?

Ik ga maar eens de was opruimen. Heb het weekend wel meerdere wassen gedraaid, maar alles op een grote stapel gedumpt. Dus wat achterstallig werk nu. Daarna naar stal, nog even bedenken wat ik daar ga doen met Gwin.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:02

Oops... strijkijzer laten vallen... Nu is het onderstel met het ijzer losgekomen van de bovenkant... hopelijk is manlief handig genoeg om dat te repareren. Liggen ook wat dingetjes los... weet niet waar dat hoort te zitten. :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:07

@Sonjim klopt helemaal hoor, ze is echt super eerlijk. Als ik met respect naar haar optreed doet ze alles voor me. Ze zal zich hooguit een keer vergissen of als ze echt bang is (nog niet meegemaakt) weet je het natuurlijk ook nooit. Maar daar blijven het dieren voor.
@Frensie hahaha grooooote honden. Kan erg handig zijn :P
@Tallechie aiaiai wat een stress!

Hier bereid ik me voor op drie dagen grote stress want krijg logees van kinderen van mijn broer. Met nichtje kan ik prima overweg maar het neefje.... :x ben benieuwd..... we gaan maar heel veel naar buiten }:0 dus vanmiddag extreem naar de dierentuin, morgen naar zwembad etc.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:24

Hallo allemaal! Ik mag even uitpuffen aan de pc, helaas nog steeds ziek, dus even wat doen en weer even pauze :') .
Zo balen, zo'n mooi weer, maar ben gewoon niet fit, dus nog maar even geen paardenactiviteiten ;( .

Gelukkig is de hond van Tallechie weer terug _/-\o_ .
Hier ook geen fan van veel kinderen/ouders, wij krijgen altijd te horen dat wij het ook wel heel gemakkelijk hebben, want we hebben d'r maar 1, tja, bij ons was de eerste meteen goed en sommigen waren misschien ook beter na de eerste gestopt en hadden wat meer aandacht aan die enkeling qua opvoeding besteed ;) .

Lastig van je verzorgster Naaltje :(:) .

Oeh, daar kunnen strijkijzers niet zo goed tegen, Frensie.
Verder lees ik over fijne ritjes *\o/* .

Hier weer blij dat de kerstdagen voorbij zijn, we hebben twee dagen bij de familie op de bank gelegen :D .
Vanmorgen even opgeruimd, zo onder de douche en een beetje poetsen, de stal en vanmiddag komt nog bezoek, geloof ik en dan ben ik ook helemaal gaar, nu eigenlijk al :D