[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:20

tine, lekker van genieten! ;)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 14:36

Tine ik kan je begrijpen hoor.

@ nouvel hij is 1,30 hoog.

@ naaltje dan zou ik het ook niet weten????

Zo heb mn rondje gedaan met ferro hij liep zich weer lekker kwaad te maken en was behoorlijk
hard aan het lopen. Volgens de buienradar gaat het zo weer regenen nou dan maar even
de was strijken en opvouwen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:48

Zo Tine wat een ongelovelijk K nieuws! Werk ook al jaren als ZZP'er en helaas, je hebt er niets over te vertellen als ze je opeens 'niet meer nodig hebben'. Mijn ervaring is trouwens wel dat dat vaak relatief is, ze bellen je zo na een paar weken weer. Heb geleerd dat te accepteren en ook om altijd ergens nog 'iets' achter de hand te hebben. Werk zelf nooit 100% bij een opdrachtgever, altijd een paar klussen tegelijk. Betekent soms wel schipperen met tijd en een erg ingewikkelde agenda maar ik heb ook een paar keer mijn neus gestoten, dat ik ander werk afzei omdat ik toezeggingen had, ben er nu veel makkelijker in geworden. Alleen heb ik nu ook een opdrachtgever erbij die zeer slecht van betalen is, heb overeenkomst van opdracht ook nog steeds niet en ben al wel flink wat uren aan het werk geweest. Dus ook in die constructie blijft het als zelfstandig ondernemer soms aanworstelen.

Wij zijn er ook heel nuchter in. Als het goed gaat, kan ik lessen, dingen doen enz. Gaat het niet, doe ik niets 'extra's' meer en kunnen we gewoon verder. Maar ja, ik heb makkelijk praten want manlief is hier de kostwinner, dat van mij is voor de paarden/leuke dingen en dat ik de helft van de hypotheek betaal. HEt vervelendste is nog de tijd van het jaar, juni, juli, augustus zijn rotmaanden voor interimmers.

Die Ipsilonka berichte mij inderdaad over een ander erg aansprekend paard op hetzelfde adres als waar ik ga kijken, grappig he. Ben blij via haar te vernemen dat het een goed adres is. Weten we dat in ieder geval.

@Maisie 1.30 is niet zoveel groter dan die je nu hebt....vind het een leuk ding om te zien maar mis wat 'lengte' eerlijk gezegd, hou zelf van wat stevigers/langers in verhouding. Hoe oud is hij/zij? Wellicht dat het ook nog wat uitzwaart?

Nou mijn pony's waren zeer bijdehand vandaag O:) Alwyn verzon van alles om niet door de modder te lopen, dat is echt een hoge hakken pony en Snuit wilde ik gaan dressuren, hij dacht er vandaag heel anders over, dus toen gaf ik hem een heel klein tikje omdat hij vasthield aan een kant, was hij me toch beledigd >;) heb echt wel een half uur moeten knutselen om het weer goed te maken (lukte door tussen de pionnetjes te gaan rijden en paar keer waterbak door, toen had ik hem weer bij elkaar <<) ).
Dus ze hebben me aardig beziggehouden.

Net pizza'tje in de over gedaan en veel te heet op willen eten dus enorme blaar in mijn mond, oftewel het is hier fantastisch ~~}>

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 15:53

@Maisie, sorry ik lees nu 4 jaar en onbeleerd.
Zou zelf voor net wat meer maat en meer lengte gaan op die leeftijd.

Maisie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:06

ja moeilijk het is natuurlijk een bewegingsfoto dus moeilijk te zien. Waar mis jij de lengte in de hals?

Ik vind m al meer lengte hebben dan de meeste wlshjes die worden zo kort gefokt en met klein hoofd.
En hij is nog onbeleerd als ik dan foto's terugkik van robijn dan is die ook al echt verbeterd.

Snuit was dus net zo drammerig als ferro haha.

Ga ff met hondje lopen en nog wat in huis doen heb net de was gedaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:46

't is inderdaad de hals en ook wat in het lijf.
Wat totaal niet wil zeggen dat dat ook zo voelt / ment natuurlijk, als hij lenig is maakt het allemaal niet uit. Maar wat je zegt, die welshjes zijn al vaak zo kort in de nek. Merk het bij Snuit ook, dan is het gewoon lastiger af te buigen. Alwyn heeft een lange hals, maakt het automatisch makkelijker.

Snuit was inderdaad nogal...eueu...zichzelf maar dan z'n dramstraalkant :D
Denk dat het komt omdat hij met Rattan in tweespan had gestaan. Aan het eind had ik hem weer voor elkaar hoor, maar dan haalt hij zo af en toe het bloed onder mijn nagels vandaan. Adem in-adem uit moet ik dan denken & doen pffffff.

Nou moet nog boodschappen doen, ook zo'n lekker klusje.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:50

Roos heeft helemaal geen nek :+. Die kan nog steeds redelijk afbuigen en zelfs een beetje oprichten (verwacht geen Totilas, maar het lijkt net echt wat ze doet :+).

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:15

tja 1 ,30 is niet zo groot maar ik vind 1,40 te groot past ook niet voor mijn wagen. Zou dus iets van max 1,35 moeten worden.

En idd dennis kan met shetlanders tot de zz komen dus dan moet het met een welshje toch ook wel kunnen. Nou ja heb iig een mail gestuurd voor meer info. Word vervolgd.......

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:29

OK begrijp het van de wagen, maar omdat je eerder mailde dat je iets groters zocht ivm marathon/SGW dacht ik bij groter aan een D / flinke C, vandaar.
Mailtje sturen kan altijd :j

Het ligt er ook maar aan wat je ermee wilt en doet natuurlijk. Als je vooral voor SGW gaat moeten ze een nette proef kunnen doen maar er zijn voor de rest onderdelen dat ze vooral een 'groot hart' moeten hebben, dat meet je niet af aan de nek :+

Je zou laatst toch ook weer tweespan starten of tandem? Ben het even kwijt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 17:37

:wave:
droog gehouden dus VHU!? :oo wij net niet _O-
lacuna kwam mee mennen. (en dids z'n pootje checken :P ) Hebben lekker een asfaltrondje gemaakt, heerlijk gemauwd en genoten :)
En toen we dids de wei in gingen brengen ging het druppelen, en eer we terug voor bij de stallen waren zeek het van de regen :+
Maargoed, paardlief heeft lekker gelopen. Alleen m'n gps was leeg.. En nou merkte ik hoe zeer ik hem mis.. Ik kijk er toch best vaak op :o

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:37

VHU, wat een supergaaf paardje! en wat een gangen zitten eronder zeg!

naaltje, vreemd mysterie....

Tine, jeetje wat balen zeg!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:38

ik zou 2 span starten maar toen waren ze aan de ren gegaan. Als de nieuwe niet te groot is kan ik nog steeds 2 span rijden en tanden. Maar goed we zien wel. Het is ook het doorzettingsvermogen wat ze moeten hebben voor de marathon.

Hier ook regen is nu droog. Ben een beetje lui. Ga zo eten en even nog naar de pony's kan de hond ook nog even rennen en ik stront scheppen en miss robijn nog longeren.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:38

Wij hebben ook pizza gehaald. Had ik zin in :-) Eten we niet zo vaak. Vanavond nog op visite.
Morgen maar weer bij veale langs.

Vanochtend heeft het hier wel geregend, vanmiddag was het droog. Nog een heel stuk met Daan en Dribbel gelopen.

Ik heb net een sollicitatie de deur uitgedaan. Was lang geleden, ben benieuwd. Zal nu nog even aan de studie

Naaltje lekker bezig geweest, balen van je gps

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 18:50

Ben ik weer, ook nog wat positief nieuws vandaag. Rembrand is voor 3e keer naar osteopaat gegaan, maar hij hoefde niet meer behandeld (en kostte me ook geen geld) want hij is helemaal goed. Komt alleen beetje slecht uit voor mijn planning, had er al rekening mee gehouden dat Rembrand hele week vrij zou moeten krijgen. Nou ja, zijn ergere dingen dan een paard dat het weer goed doet. :j

Morgen Thabor voor de wagen. Ben erg benieuwd en zenuwachtig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:29

@Tine: wat een rot nieuws :(:)

@VHU: ik ben razend nieuwsgierig, maar kan helaas het filmpje niet bekijken :(

@Maisie: leuk :j <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:50

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 20:52

VHU GAAF *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:09

VHU echt een leuk projectje !!!! ben benieuwd wat je in het echt van haar vind. stoer dier.. :j

Tine wat een K-nieuws van je man.... wel super-nieuws dat Rembrand niet meer behandeld hoefde te worden, super.
ach een weekje rustig aan doen zal rembrand niet erg vinden en jou planning ook niet !!

Tallechie : hmmm pizza !! hadden wij woensdag, en leuk morgen weer naar Vaele.

maisie, spannend, ja lastige keus.... wel of niet kopen...

melody is even rustig gelongeerd, liep prima. ze staat nu voor de nacht binnen, want er komt nog een vette bui aan en die kou daar kan ze slecht tegen, word ze zo stijf van... :brr:

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:12

VHU echt een knapperd hoor :))

Ik heb net het afspraakje met mijn ruitertje en haar moeder achter de rug *\o/* We zijn een ritje in het bos gaan mennen om te laten zien hoe braaf Romeo is. Heb het meisje (10 jaar) ook even laten sturen, ze vond het geweldig! We hebben 10 kilometer gereden, bij thuiskomst heeft het meisje Romeo uitgebreid geborsteld, wat geknuffeld en foto's getrokken. Ik heb er zeker een goed gevoel over! Het meisje en haar moeder stonden ook versteld hoe goed Romeo luistert op de stem en hoe rustig hij is. We gaan het meisje dus beter kennis laten maken met Romeo, dan kan ze vol vertrouwen erop kruipen als haar hand volledig genezen is (net uit het gips). Mijn dag kan niet meer stuk *\o/*

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:25

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 21:38

Ziet er goed uit VHU!!! Ben erg blij voor je dat je iets leuks hebt om naar uit te kijken. Paard doet me erg denken aan mijn 2e verzorgpaard. Was een tuiger (Heineke x nog iets). Heel veel succes!!

SL: fijn dat het zo goed ging.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:29

VHU wat een geweldig paard, daar zou ik nog op kunnen vallen ook niet te groot tenminste.
tine balen van je man, maar top van Rembrand. En lekker tijd voor jezelf daar mag je van genieten hoor ik begrijp het in ieder geval volledig.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:33

sorry dames ik heb even een dipje

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 22:52

Vhu voor de wagen ziet het er ook goed uit. Hij lijkt groter.
askazita, dat filmpje had vhu ook al geplaatst
Fijn dat R niet meer behandelt hoeft te worden.

Wat dan It, pb staat open

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 23:04

:(:) IT als we je kunnen helpen moet je het zeggen hoor :j

@Tine, Heineken gaf inderdaad ook van die zwartjes. Wat fijn dat het met Rembrand dus goed gaat. Niet te veel stressen voor morgen hoor, het is zoals het is, jouw man is volgens mij zo'n echt paardenmens en dan met de beleerder erbij, gaat goedkomen hoor, is het niet meteen morgen, dan wel over een poosje :(:)
@S_L wat goed dat het zo gezellig was en dat ze het leuk vonden. Knappe Romeo <3
@Biancocoo ik ben ook benieuwd hoe het in het echt zal zijn...hoop dat ik 'iets' voel in ieder geval. Paardje van jou even naar binnen, agossie.

Ik zou even wat foto's voor Happytime plaatsen, ze moet er dan zelf even commentaar bij geven. Het lukt haar namelijk niet.
Bij deze een knappe Happytime en een knap peerd 8-)
Afbeelding

En lekker op de wei...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding