[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:17

@lanouska; sjiek Peerd en van harte gefeliciteerd.

Kan super met scoot overweg, wel nog niet met honden geweest, ga wel elke dag ff bij de paardjes, achterom, kijken.

Hier weer wat ziekenhuisperikelen, maar gelukkig nu lekker thuis! En we hebben de puppy! Had het me iets eenvoudiger voorgesteld; dacht ik slaap toch niet 's nachts, maar eer ik uit bed ben, in rolstoel, hondje aan riem en tuigje omhoog had gehesen, was het al te laat. Nu is zo'n mini wel handig, want nu met kattenbakje en niet meer laat laten eten en drinken gaat het prima. Nu ook vakantie, dus goede hulp, vanmorgen met manlief meteen braaf groot en klein op het bakje. Verder natuurlijk waanzinnig veel knuffelplezier, zijn er superblij mee. Het is een Vlinderhondje; zowel een mooi schoothondje als vriendelijk en actief!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:26

Ava, gefeliciteerd met je nieuwe hondje, hoe heet hij of zij ? Leuk hoor je hebt er wel afleiding aan ! En ze leren snel ! Minihulphondje.

getver afgeknipte manen, dat is griezelig.....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:57

Oh, bah, akelig idd.

Hondje is uitgezocht door dochterlief en draagt haar bijnaam: Coco

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 03:16

Wat leuk ava, een vlinderhondje. Zo snoezig. Veel plezier. Al is een pup in het begin wel veel werk, wel heel leuk

Gatver sonjim, afgeknipte manen /#@^&% welke mafkees doet dat nou?!

Lanouska, is Raid pas 3 jaar? Moet hij voor het eerst naar hengstenkeuring? Wat een ontwikkeld paard al. Kan me niet voorstellen dat hij pas 3 is. Gefeliciteerd met jouw mooie prestaties op de clubkampioenschappen

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 06:59

@ janouk ra'id is van 14 maart 2013 dus nog niet eens 3.. is bij mij in het dorp geboren en heeft daar ook in de opfok gestaan.. wat je hier vooral ziet is een kilo of 50 teveel aan vet..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 09:06

Lanouska wel een machtig paard inderdaad voor nog geen 3 jaar.
Ava leuk een puppy lekkere afleiding.

Als ik zou weten wie het was had deze persoon een probleem, ik heb wel een vermoeden aangezien de eerste dag dat Blaize helemaal panisch was, dezelfde dag was als dat mijn verzorgster op zei. Echter de afspraak was niet alleen er naar toe en dat zou ze dan toch gedaan hebben. Ik kan alleen maar hopen dat mijn pony de dader gestrafd heeft. Ze lijkt veel op wieneke qua gedrag en die zou deze persoon een paar blauwe plekken bezorgt hebben.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 10:21

Hero zag er ook zeer ontwikkeld uit met 2.5 jaar, was ook heel veel vet :+ vooral die nek komt me bekend voor :j

Wat leuk Ava Coco! Zindelijk maken is idd hele opgave, bij Gretha ging het vrij snel goed... maar in het nieuwe huis konden we helemaal opnieuw beginnen. Sleutel bleek dat ze de hal (in tegenstelling tot de oude gang) blijkbaar groot genoeg vond om ergens in hoek te gaan plassen. Sinds we een hekwerkje om hun slaapplaats hebben gemaakt doet ze het niet meer (ik heb nooit een bench, hou ik niet van).
Heb ze ivm B&B geleerd dat als ik daar bezig ben of als we dus niet thuis zijn ze in hun hok zitten. Werkt uitstekend.
Bij jullie idd kattenbak, leren ze snel hoor. Onze Wiske zat ook regelmatig op de kattenbak toen ze pup was, zag ze van de katten :') raar beest. We hadden een bijkeuken met een kattenluik, daar stond de kattenbak. Toen ze groter werd kon ze niet meer door het kattenluik en dus ook niet meer in de kattenbak.

:oo Sonjim wat erg.... moet zeggen dat een van de redenen dat ik sterk twijfel aan weer mijn eigen wei komende zomer is dus zulke berichten.... Mijn wei lag langs fietspad en mensen kunnen er zo in via een hek (weliswaar heb ik daar extra schrikdraad aangebracht en prikdraad maar dan nog heb ik er afgelopen zomer vaak slecht van geslapen...). Heb heel vaak meisjes die ze willen verzorgen maar durfde dat bij de wei niet aan (ivm uitbreekgevaar als ze toch met een gaan wandelen of wat dan ook en de rest moet achterblijven etc).

Zo hier veel te laat opgestaan (net :P ) en nu maar eens als de wiedeweerga boodschappen doen etc want gisteren was de planning niet gehaald....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 13:42

Trouwens besloten een ander huis te zoeken voor Ber. Mocht iemand belangstelling hebben voor een weidemaatje / fokmerrie dan hoor ik het graag. Ik heb het ruim 1.5 jaar met haar geprobeerd maar krijg het leefklimaat simpelweg niet op orde helaas.
Spoiler:
Toelichting per pb.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 14:41

VanHuisUit schreef:
Trouwens besloten een ander huis te zoeken voor Ber. Mocht iemand belangstelling hebben voor een weidemaatje / fokmerrie dan hoor ik het graag. Ik heb het ruim 1.5 jaar met haar geprobeerd maar krijg het leefklimaat simpelweg niet op orde helaas.
Spoiler:
Toelichting per pb.

Ruilen voor een tuigpaard merrie }> :D (en nee niet Detje )

Hier hele drukke dagen ivm kerst. Lange dagen dus paarden worden alleen gevoerd en uitgemest /3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:06

:+

Ja zag het op facebook Ips... ook 1e Kerstdag open! Handig voor de klanten dat zeker maar voor jullie uren maken! Succes komende dagen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:18

Nou, klinkt als een aanbod, VHU! Jij bent goed met gevoelige tuigers, dus wat let je? En Tommie overleden... mooie leeftijd, dat wel en iig fijn thuis gestorven ipv ergens buiten.

Biancacoo, de Mooserati rijdt heeeeeerlijk! Ben ontzettend blij met de wagen. En jij lekker getraind!

Gaaf paard Lanous! Gefeliciteerd met je clubkampioenschap!

Ava, ik moet me dat toch nog even inbeelden hoor: jij met een vlinderhondje :') . Heb er eigenlijk wel een foto voor nodig :P .

Sonjim, ongure figuren in je wei?? :(

Jeskim heeft haar tuig een grote beurt gegeven _/-\o_

Dingetje gaat de pown weer inspannen!

Fijne kerstdagen allemaal {:) !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:22

Nee hoor ben daar helemaal niet goed mee :o Ber moet gewoon 24/7 op het land in een kudde dan is ze gelukkig en goed hanteerbaar ik kan haar dat niet bieden.

Zo maar eens kijken hoe 't spul erbij staat /3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 15:42

Misschien past t wel heel goed, .. vhu met grote tuig er en Ips met berretje ! Haha..
Helaas weet ik niemand vhu,..jammer Ber is leuk !
Fijn dat de Mooserati goed bevalt Gem !
ava jajajajajajaja fototje van cocotje *-:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 16:38

Oeh, Zo jammer dat ik wss niks meer zelfstandig ga kunnen met paardjes, zouden Ber kunnen bieden wat ze nodig heeft en ze lijkt me erg leuk.

Hahaha; tja als dit niet gebeurd was, was er wss geen schoothondje gekomen, maar ben er nu al helemaal gek mee en later lekker mee op de wagen!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:25

Lijkt het zo slecht Avaluna? Ik weet niet precies van de hoed en de rand natuurlijk, maar heftig zeg!
Wel geinig een pup in huis, buiten het poepen en plassen in huis dan. Ik wil ook wel een foto zien!!

VHU, soms moet je je beseffen dat je een paard niet kan bieden waar hij of zij gelukkig van worden. Wel jammer hoor! Hopelijk vind je een topplekje voor haar!!

Citaat:
Gatver sonjim, afgeknipte manen /#@^&% welke mafkees doet dat nou?!

Heu, fjordeneigenaren niet meegerekend hoop ik, heb er net twee bij staan werken vanmorgen!! :+

Maar alle gekheid op een stokje, vervelend zat natuurlijk als het zonder toestemming gebeurt.

Fries van Lanouska ziet er inderdaad al ouder uit, al kan een foto vertekenen. Moeten de spekjes er nog af of vinden ze dat niet erg op de hengstenkeuring?
Hier bij de fjordenhengsten zie je ook wel jonge dieren die er ouder uitzien omdat ze nogal overgewicht hebben. En dat wordt vaak ook nog gewaardeerd, toch een beetje jammer. Alsof een driejarige niet gewoon puppig mag zijn.

Vanmorgen weer gelest met Emas. Zat lekker vast op links, was net of ik schokbeton aan het andere kant van de leidsel had, beetje jammer. Gaat in stap en bij de instrustrice wel redelijk goed.
Tempocontrole gaat wel steeds beter, dat begint ze nu echt aardig op te pikken, hoef haar niet meer constant terug te nemen.
Wat ik wel wat zorgelijk vind is dat ze wat wegdraait als ik haar ophaal. Ze heeft er niet zo'n zin meer in. Ik wil het voor haar ook wel leuk houden. Wat meer de weg op zou goed zijn, maar momenteel gewoon geen optie.
We houden het er nog even op dat ze het moeilijk vindt en dat ik haar elke keer bij haar ontbijt vandaan haal, maar ik houd het goed in de gaten.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:55

Det loopt ook altijd weg hoor! Als ik haar eenmaal heb is er niks meer aan de hand.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:02

Wat leuk dat je al zo gek op Coco bent Ava echt fijn voor jullie <3

Twijfel feitelijk nog steeds maar probeer vanaf nu wel open te kijken naar mogelijke opties... heb afgelopen jaar 2x de gelegenheid gehad haar uit te besteden of weg te doen maar heb toen niet doorgepakt... vooral ook omdat ze er niets aan kan doen hoe ze is, ze doet het niet express of uit kwaaie wil of zoiets, ze is gewoon zoals ze is... en ze is feitelijk gewoon heel lief dat is ook zo lastig...
**zucht**

Hahaha die Det. Ollie loopt ook heel vaak weg. Ber dus nooit :D Piet ook (vrijwel <<) ) niet. Die komt meestal naar me toe rennen. Nu ook. Hij was onder de lijntjes doorgefloept de grote wei op, naar de schapen := naja ik had zoiets van heeft hij ook zijn lolletje ... iedereen op stal zo van ja maar krijg je hem dan wel weer. Ik ja hoor... en jawel ik riep hem en zo schattig kwam hij echt van heel ver keihard aangerend :+: schatje.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:26

@ jeskim.. het is geen Fries maar een Arabo.. de spekjes moeten er echt af.. morgen gaat voorzichtig zijn werkende leven beginnen met longeer werk en kennis maken met de stapmolen..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:26

Jeskim afgeknipte manen geen probleem mits met toestemming. Alleen nu is de vraag wat er gebeurt is. Blaize is niet voor niks van schoothond naar panisch paard veranderd. Dat vind ik het moeilijkste het is zo n brave sok maar afgelopen week was dat helemaal weg. Ik heb het eerst aan het vuurwerk geweten maar nu lijkt het toch een andere oorzaak te hebben.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:26

Goedemorgen en hele fijne kerstdagen gewenst {:)
Hier is manlief zeer chagi en beroerd dus onze 1e kerstdag zal in ieder geval geen onverdeeld succes worden :+

Van manen knippen opzich wordt een paard lijkt me niet bang toch Son? Vuurwerk lijkt me dan eerder een probleem...

Hier net flink eind met honden gewandeld. Gretha was van de week op de weegschaal bij de DA maar liefst 18 kg. Dat weegt Wiske ook. DA zei dat ze met 5 maanden op helft van eindgewicht zitten dus dat wordt een flinke met 36 kg... en ze is momenteel geen gram te vet. Haar staart is ook nog heel lang in vergelijking met haar lijf. DA vond haar er prima uitzien :D ik was even langsgegaan voor tabletjes tegen wagenziekte, arme dier begint direct in de auto te kwijlen echt niet normaal en na een kwartiertje :r . Ook als ik pas een paar uur nadat ze heeft gegeten ga rijden erg vervelend voor haar en voor ons. Ze vindt de auto onderhand ook gewoon 'eng' wil er niet graag meer in. Hoop dat het nu beter gaat...

Met puppytraining gaat het trouwens erg goed. Ze luistert echt super. Met buiten wandelen ook, is totaal niet op andere honden of gaat even kijken of ze willen spelen zo niet loopt ze direct weer mee. En willen ze wel spelen en ik roep haar komt ze ook direct. Nooit agressief of grommen. Is zo belangrijk als je middenin de stad woont en meestal uit moet laten waar je altijd van alles tegenkomt. Super hondje.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 10:38

vhu: jammer van ber,tja de plaats heb ik wel,maar de man waar in bij sta is al 89jaar en niet zo best meer,als die overlijd ..zou ze weer weg moeten :(
gem: helemaal blij met haar wagen *D
lanous gaat aan de slag met de arabo,gaaf
ava: wel een foto van je hondje *-:)
ips heeft het druk met werk
jeskim met emas aan het werk,fijn dat de"knoppen" gaan werken
ik heb gisteren maar ritje met de wagen gemaakt(dressuurwagen) en daarna de wagen naar cavalier gebracht,komt een molenrem op zodat ik recht achteruit kan)
ik had dinsdag bij hem een ideal longeersingel besteld, die was ook binnen,mooie singel met heel veel ringen (en dan niet van die platte ingenaaide ringen maar net als het schoffie)
denk dat sun er niet zo blij mee is......aan het werk!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:33

Vhu, och arme pup. De mijne werd ook zo ziek van de auto. Ik loste dat op met primatourtabeltjes. Het probleem is opgelost, maar in de auto gaat ze niet graag. Het wordt wel wat beter :-) dat mag ook wel na 8 jaar.

Ik heb me zelf een mentrailer kado gegeven *\o/* . Ik ben super blij. Hopelijk is hij voor het komende weekend klaar, zodat ik nog naar een wedstrijd kan in roden.
Maar dat is geen moeten.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:42

*\o/* yarrah, super, je iegen men trailer

Hier supertrots op Meneer Anton: voor het eerst mee naar Amsterdamse Bos in het enkelspan. Michael voor de zekerheid meegevraagd als extra groom, maar het was niet nodig. Anton deed het super. Heel relaxed over de fietspaden tussen het verkeer. Was natuurlijk heel rustig op kerstochtend. Mooi om te oefenen. *\o/* _/-\o_

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 09:28

Goedemorgen. .
janouk, dat is gaaf, en braaf van meneer anton, super, echt om trots op te zijn, heerlijk !
yarrah, gefeliciteerd met je mentrailer, makkelijk !
Gem, super dat je tevreden bent over de Mooserati.
Ava heeft nieuwe aanwinst,...maar nog geen foto voor ons,..heel benieuwd!
Vhu wagen zieke Gretha, waardeloos......

gisteren en eergisteren had ik geen tijd om te gaan trainen, was de temperatuur er goed voor, maar die waardeloze familieverplichtingen....en vandaag alle tijd,...is t nu echt te warm....:( dus..baal n beetje van...zoon heeft zich doodverveeld afgelopen 2 dagen, en we gaan kerst dus in de toekomst op onze eigen manier vieren...en niet meer zoals nu...ergenis blegh....niet leuk voor zoon, en ook niet voor ons.

sorry... moest t even kwijt....

Hoop dat jullie fijne dagen hebben en doe voorzichtig,..ik lees overal al over vuurwerk en weggelopen honden,...Hoop dat dat bij jullie niet gebeurd....

Fijne dag vandaag !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:21

Wij hadden gisteren gelukkig fijne dag bij schoonfamilie. Alleen wordt is schoonmoeder zo slecht -O- 't is niets dat je zelf ouder wordt, prima, beter :+ maar het is toch wel erg zielig als je ze zo ziet aftakelen... maar goed dit was een gezellig samenzijn en dat vinden ze leuk dus dat hebben we weer meegenomen.

Lijkt me echt niet fijn Biancacoo :(:)

Ik haalde vanochtend heel gemeen een vinger open aan een uitstekende spijker...heb het met drukverband en pleisters nu onder controle hoop ik ... wil heel heel heel graag even gaan rijden dus moet niet doorbloeden bleh.

Hondjes hadden gisteren keurig niets in huis gedaan terwijl ze toch bijna 8 uur moesten wachten voordat we weer terug waren. Is echt enorme uitzondering zoiets / komt vrijwel nooit voor maar ging gister niet anders.

Nou we gaan er weer wat van maken vandaag :wave: {:)-:( :+