[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:54

Als je alleen mendurance wil starten, dan is er een aparte mendurance startkaart. Wil je ook andere onderdelen starten, dan moet je even kijken welke je wil. Met elke menstartpas mag je mendurance starten. Ik weet alleen niet precies hoe het zit met enkel- en tweespan.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:58

Volgens mij is er geen aparte Mendurance pas, dit was volgens mij toen de Mendurance nog onder de Endurance vereniging viel of ik moet het verkeerd hebben dat kan natuurlijk ook. Ik rij met een tweespan startpas voor samengestelde wedstrijden, ik start er verder niet mee. Ik rij af en toe een mini marathon mee in de winter en af en toe in de zomer. Ik heb wel een aparte startpas voor Barney gehad omdat ik af en toe eens dressuur wilde rijden maar ik heb het te druk met de mendurance dus het komt er niet van en hij is dit jaar opgezegd.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:03

Oke ik wil klase 1 2 span starten dus moet een 2 span pas aan vragen.en de dissepline bij het mennen maak niet uit kan dus de goedkoopste kaart kopen

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:04

Toen ik laatst zat te kijken (december) voor een startpas, stond de mendurance startpas er nog wel bij. Misschien dat het per 1 januari gewijzigd is maar dat zou ik even na moeten kijken.

Edit: net even gekeken, er is nog steeds een aparte startpas voor mendurance.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:11

NdV74 schreef:
Toen ik laatst zat te kijken (december) voor een startpas, stond de mendurance startpas er nog wel bij. Misschien dat het per 1 januari gewijzigd is maar dat zou ik even na moeten kijken.

Edit: net even gekeken, er is nog steeds een aparte startpas voor mendurance.

Ik kom die ook niet tegen.enkel de sgw pas kan ik kiezen en dan paard of pony

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:14

Vreemd, ik kan kiezen voor sgw, dressuur/vaardigheid of mendurance.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:19

NdV74 schreef:

Appart inderdaad.ik alleen voor sgw.ik zal morgen bellen met de knhs en anders gewoon sgw pakken ook al ga ik dat nooit rijden

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:27

Ik zou het ook echt leuk vinden om samen met mensen te trainen rijden.maar geloof dat niemand in de buurt zit

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:48

NdV74 schreef:

Ben bezich met de passen en als je enkelspan invult kun je inderdaad mendurance kiezen,bij 2 span niet.heb knhs gebeld hun weten het ook niet of ik dan nu 2 enkelspan passen moet kiezen of 1x 2span en dan geen mendurance mar sgw

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:42

Gefeliciteerd met je verjaardag Keona

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:42

Jemig wat zijn ze weer lekker op de hoogte van hun eigen regels bij de KNHS. Ik zou het erg apart vinden als je met twee enkelspan passen zou mogen starten als je met een tweespan aan komt. In de Mendurance worden de punten op het span geschreven en niet op de pony.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:58

Barney1978 schreef:
Jemig wat zijn ze weer lekker op de hoogte van hun eigen regels bij de KNHS. Ik zou het erg apart vinden als je met twee enkelspan passen zou mogen starten als je met een tweespan aan komt. In de Mendurance worden de punten op het span geschreven en niet op de pony.

Ja geloof dat best maar hoe zit het dan als je 2 span rijd een word afgekeurd,dan mag je toch enkelspan doorrijden als je de wagen snel kunt ombouwen.is mij eens gezegd.of het echt waar is weet ik niet.maar wel raar dat bij enkelspan wel mendurance staat en bij 2span niet daarom had ik vraag tekens.maar hun wisten het ook niet,dus moesten het na gaan kijken.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:29

Dan kun je niet in de klasse 1 en hoger starten als je wordt afgekeurd op een pony. Je moet ook permissie krijgen om het terrein te verlaten met je pony's na afkeur. Ik weet niet of je dan de impuls zou mogen starten met 1 pony. Maar je kunt in ieder geval niet de winstpunten incasseren.

Als je er een enkelspan startpas bij hebt van de pony die wel start, dan zou het misschien wel kunnen om alsnog te starten. Maar heb je dan winst dan geldt hetzelfde, de punten komen op naam van die pony en niet op je span.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:40

Barney1978 schreef:
Dan kun je niet in de klasse 1 en hoger starten als je wordt afgekeurd op een pony. Je moet ook permissie krijgen om het terrein te verlaten met je pony's na afkeur. Ik weet niet of je dan de impuls zou mogen starten met 1 pony. Maar je kunt in ieder geval niet de winstpunten incasseren.

Als je er een enkelspan startpas bij hebt van de pony die wel start, dan zou het misschien wel kunnen om alsnog te starten. Maar heb je dan winst dan geldt hetzelfde, de punten komen op naam van die pony en niet op je span.

Jaja puunten komen dan zeker enkel bij die pony dat is normaal

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:44

Ik zie het cadeautje nu pas staan 8)7
Gefeliciteerd Keona!

Ik vind het ook erg vaag met die startpassen. Ik heb het inmiddels voorgelegd aan mijn contactpersoon bij de KNHS. Die hoort alles te weten van de mendurance. Zodra ik een reactie terug heb, laat ik het weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:55

Gefeliciteerd Keona!!

Ik open mijn mail en zie dat ik kaartjes voor jumping Amsterdam gewonnen heb! Hoe leuk is dat? Alleen het is morgenavond dus al..

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:02

Altijd leuk om zoiets te winnen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:07

NdV74 schreef:
Altijd leuk om zoiets te winnen :D

Tis alleen helemaal in Amsterdam, ik vraag me af is het de moeite?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:18

Gefeliciteerd Keona *\o/*
Jumping Amsterdam is hartstikke leuk en gezellig. Alleen altijd redelijk ramp om er te komen en ook weer om van het terrein af te komen. Wij gaan er niet meer heen (nu woon ik in Rotterdam, die hebben altijd wat te zeuren over Amsterdam :') )

Volgens mij is het toch niet zo dat je enkelspan door mag gaan als je tweespan bent begonnen? Lijkt me maar raar. Het is wel zo dat als aan het eind een pony wordt goedgekeurd dat de punten bij de ene pony wel worden geteld en bij de andere niet, begrijp ik. Ook dat vind ik vreemd trouwens want je start toch tweespan. Is bij SGMW ook niet zo dat je halverwege een pony kunt uitspannen en enkelspan verder kan :o? toch? Begin je met een 4-span en doe je klasse III ofzoiets, kan er elke keer een afvallen. Of je begint enkelspan en als het moeilijk wordt zet je er na de vetgate nog een naast :))

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:10

Nee dat mag inderdaad niet, je kunt ze niet 1 voor 1 uitspannen en verder gaan. Maar mocht het op de voorkeuren gebeuren, dan zou het misschien nog kunnen zijn dat je dan met 1 in de impuls start. Ik weet niet of dat mag, kon me er alleen dan wel iets bij voorstellen.

Nee als 1 pony is afgekeurd ben je voor je hele span afgekeurd en heb je geen punten. Vandaar dat de winstpunten op span worden gezet en niet op naam van 1 pony die dan wel goed is. Vandaar dat meerspannen complexer zijn om punten mee te rijden, alles wat er in het span rijdt moet goed finishen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:18

Ik heb het een keer gehad dat Barney ziek was en toen heb ik het uitgezocht. Ik kon alleen met Pip starten in de impuls of dan met enkelspan startpas in de klasse 1. Ik heb geen enkelspan startpas en wilde niet die hele reis maken voor de impuls. Daarnaast zou ik met startpas voor Pip alleen punten kunnen rijden voor hem en dat had ook geen zin. Want om te promoveren heb ik voor beide pony's de punten nodig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:59

IK had al zoiets van :?
Maar ja, 't is en blijft KNHS, je weet het niet he :))

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:49

Dat klopt en wij weten het niet maar de KNHS dus blijkbaar ook niet, als er vragen komen over de Mendurance slaan ze dicht en weten het niet meer. Het is dat de organisatoren zo enthousiast zijn en alles regelen want anders ben ik bang dat het geen lang leven heeft. In mijn knhs kun je je resultaten ook niet zien, dan moet je ze opbellen en krijg je het per mail.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:56

Ach dat is met endurance ook altijd al zo geweest en zal ook wel nooit anders worden :n
Keona was de Y)(^) lekker?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:13

Bedankt allemaal lekker gaan mennen met mijn verjaardag pony heeft goed gelopen die kleine apenkop