[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 07:52

De buren hebben ook zo'n onzichtbare stroom omheining. Dat werkt echt super.

Gisteren gewoon getraind in de regen hier hoor. Het hoosde van de regen, maar Janouk liep zo super.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:49

Sorry voor al mijn egoposten, lees wel mee, maar even geen puf om te reageren.

Vandaag is Wodan jarig, 12 jaar.

En ondanks de zware pijnstillers (zit in de groep morfine) belast hij de poot niet/nauwelijks. Ook al is het geen botkanker (wat ik wel verwacht) dan is er gewoon geen hoop dat het goed komt. Hij is wel vrolijk, maar als je hem zo ziet strompelen, breekt je hart. Mijn gevoel zegt dat het niet eerlijk is om zo door te gaan, maar ja, dan denk ik weer dat ik het misschien te vroeg opgeef en hem niet genoeg tijd geef om toch te herstellen. Ik vind het zooooo moeilijk

NdV74

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:55

Sorry mensen, zit nog steeds in de meeleesstand. Te druk op het moment om op iedereen te reageren.

Wil wel Tine heel veel sterkte wensen ivm Wodan. Ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Heb zelf ook voor deze keuze gestaan toen onze vorige hond maagkanker bleek te hebben (drie weken na zijn zesde verjaardag moest ik hem laten gaan).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:12

Oei ML dat is nog wel heel jong.

Ik heb net contact gehad met onze eigen dierenarts en die is het helemaal met mij eens. Dat hond wel pijn heeft, anders zou hij poot wel gebruiken. Hij moet hier zometeen toch in de buurt zijn, komt dan even kijken. Omdat Wodan vandaag jarig is en zoonlief hem nog een kluif wil geven, afgesproken hem niet gelijk in te laten slapen (zoonlief zit trouwens ook op school en wil er wel bij zijn), maar dan komende vrijdag.

Net Rembrand gelongeerd, ging erg fijn. Nu wachten op de kapper die hier langs komt. Ik zal vanmiddag even proberen te reageren op iedereen.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:46

hier ooit zelfde probleem gehad met hondje, ook groenendealer net als mist.
hebben toen nog contact gehad daarover he mist?

@ tine,
is extra rot op zo'n dier zn verjaardag nog wel..
maar soms is (wellicht te vroeg) opgeven dierwaardiger dan toch proberen,
zeker op die leeftijd al.

belangrijkste is..je onderbuik verteld de waarheid...
:(:)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:00

@ tine sterkte met wodan. En toch een beetje gefeliciteerd met zijn verjaardag.
Moeilijke beslissing om te maken.

Paarden in de regen. Tja hier heb ik ze ook graag buiten maar ze lopen de wei
nu zo in de soep dat ze toch wat meer binnenstaan. Die van mij vinden het op
zich niet erg in de regen maar ik houd niet van die verzopen katjes.

Dekens die ze nu op hebben Robin een van BR. Ferro 1 van pagony en Robijn 1 van
Amigo. Tot nu toe nog geen natte paarden gehad. Ferro krijft straks zijn rino pony plus op
dat vind ik echt een hele fijne deken maar duur :$ gelukkig geen slopers hier.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:56

:wave:

Hier even op meeleesmodus........geen puf om te reageren :O
:(:) aan Tine en Wodan heel veel sterkte, erg moeilijk om een beest zo te zien. sterkte met het maken van de juiste beslissing, ook een dikke :(:) voor je zoon.

:evaw: even terug in meeleesmodus

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:45

Mijn eigen dierenarts is net geweest en is het volledig met me eens. Omdat zoonlief vandaag Wodans verjaardag nog wil vieren, laten we hem vrijdag inslapen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:59

Tine....heeel veel sterkte met het afscheid alvast van Wodan...
Zijn wel heel zware momenten, maar jij kent hem het best en een gezinslid zo laten lijden..dat kun je niet aanzien..
Sterkte voor je zoon....zal een groot gemis worden.....bah.. :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

verder moet ik nog bijlezen...tot later allemaal..

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:17

@tine, sterkte voor jou, maar ook voor je zoon natuurlijk. :(:) :(:)
@janouk, dapper in de regen getraind.
@ips, gelukkig hond terug, niet fijn als ze ontsnappen.
@aks, dids lekker in de wintervacht.

over paarden in de regen, die van mij heeft eigen deken ofwel vacht. Geen schuilstal. Op het moment gaan ze snachts wel naar binnen, maar een maand geleden stonden ze nog dag en nacht buiten. Die van mij staat liever buiten dan in een stal. Tja is het dan zielig, ze zijn het wel gewend.

nog bedankt allemaal voor de reacties, nu in totaal 13,1 kilo kwijt. Ik heb besloten dat ik ga proberen voor het bmi gewicht te gaan, dan moet ik er nog zeven afkrijgen, maar dat is geen pre.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:08

Even vanuit de meeleesmodus; heel veel sterkte voor Tine, zoon en man!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:44

sterkte tine...
fijn dat je nu nog tijd kunt nemen voor afscheid...

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:56

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:13

:oo wat een toestand!

Tine heel veel sterkte. Heel eerlijk naar de hond. Dikke knuf voor jou, zoonlief en je man ook natuurlijk :(:)

Vanochtend heerlijk gemend Ollie liep dressuurmatig erg fijn. En toen zag ik opeens iemand bij de bak, was dat Crazymel, en zijn we nog even rondje buiten gaan doen :) Hero even geshowed aan Crazymel *D
Ollie en Hero staan nu bij elkaar in de paddock / het zwembad :P ze doen alsof ze hun hele leven al bij elkaar staan. Ollie is de baas ~~}>
Afbeelding

Bak was overigens gelukkig wel prima te rijden, dit is de natste paddock momenteel. We hebben ze er ook ingezet omdat Hero zo watterig zit te doen om door water heen te gaan, nu heeft hij geen keus :=

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:14

Andewi schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=dvLnDJbLq5M

Ik zag net dit filmpje voorbij komen op mn FB het zal je maar gebeuren.
Ontspoorde haflinger hengst

Dat was 2 jaar terug. In het echt nog veel enger. En de bewuste dame verscheen aan het eind van de middag met meneer gewoon weer in de parade met 100 haflingers }:) dat vond ik pas echt schokkend. :x
De organisatie heeft haar toen geweigerd. Natuurlijk.
Paard is inmiddels ruin.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:30

Dat van newton is idd een oud filmpje, was echt niet fijn, maar stond hij toch ook een beetje om bekend janouk...tenminste..ik kende hem van naam en karakter wel zo omschreven..
zo iets wil je niet in het echt mee maken..echt niet leuk, voor niemand..

vhu lekker de paardjes bij elkaar..natte boel, leuk samen een rondje met crazymel gedaan !

hier vanmorgen overleg gehad ivm traject chronisch pijn bestrijding..en slechte slaap..
nu moet ik gaan doen aan slaapristrictie (spielman)...lijkt me zwaar, maar op lange termijn nuttig.
hele lijf is in de war als het om slapen gaat door de pijn s'nachts...dussszzzz overdag geen dutje...niet even ogen dicht...lichaam weer wennen om alleen de effectieve slaap (momenteel zo'n 6 uur s'nachts maximaal) te pakken en dat gaan uitbreiden.
wat zal ik brak zijn de eerste dagen.. :O
en goed bewegen..en dat bestaat eerst uit wandelen of steps op de WII.... :=
maar als ik er voordeel uit haal van beter slapen..dan is dit een mooie eerste stap.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:46

Heftig Biancocoo :(:) Veel wandelen is dan wel weer handig, hond-technisch gezien :7

Zit mijn tijd beetje te verdoen vanmiddag :o wel heerlijke hachee gemaakt :9

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:48

Biancacoo dat heb ik ook moeten doen, ik heb middagslapen toen per kwartier per week afgebouwd. Viel best mee hoe brak ik ervan werd!
Moet eerlijk bekennen, nu ik zwanger ben kruip ik er wel weer in 's middags... :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:16

Vhu wandelen is wel super, maar ik mag geen hond mee, want die trekt aan de lijn, en dat overbelast dan weer de spieren..
Frensie, ik had er nog nooit van gehoord, ik ben benieuwd of het gaat helpen, het is een vicieuze cirkel die moet ik doorbreken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:16

Poe dat filmpje van die haflinger. Je ziet aan dat paard dat hij dat vaker doet. Ik denk dat het erg goed is dat hij nu ruin is. Dat gedrag kan echt niet. Ook een stomme actie van haar dat ze weer in de parade wilde meerijden.

Sneu voor wodan maar wel het beste denk ik. Snap inderdaad dat je dat niet op zijn verjaardag doet. Sterkte de laatste paar dagen. Vooral voor patrick.

Dekens, poe daar kan je een boek over schrijven. Ik vind dat waterdichte dekens waterdicht moeten zijn of ze er nu een uurtje of 24 uur mee buiten staan. Helaas is het wel zo dat de goedkopere varianten dat niet altijd volhouden. Ik vind de rambo en rhino dekens het beste maar ja dat prijskaartje hé. Laatst tweedehands een rhino wug gekocht voor db. Ff zoeken maar ben er erg blij mee. Ik ben ook zo geen fan van die nieuwe sluitingen. Zo een snelsluiting met ringetjes. Die slopen ze heel snel. Koop ze niet meer heb ik met mezelf afgesproken. Dan maar tweedehands duurdere dekens.

Wij hebben ook nog 4 merries 24/7 buiten staan maar die hebben wel bomen om de wei voor beschutting.
Toevallig moest ik vandaag met db en ted naar de hoefsmid dus ted even binnen gehad en nu met regendeken weer naar buiten gedaan. Hij is zo stram hij kan wel warmte gebruiken. Zou hem graag s'nachts binnen halen maar ja heb door het doorzondak geen stal voor hem....

Zondag gaat ons dressuurveulen weg dan kan de merrie bij de andere merries en kan ted snachts op stal. Vind ik toch fijner.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:31

@Tine: heel, heel veel sterkte :(:) |(

@Biancao: :(:) , hopelijk wordt het slapen/de nachten dan ook echt beter :(:)

@VHU: gatsiedarrie :oo , hahahaha, kan me wel voorstellen dat jouw paardjes niet graag buiten staan ;).

Sorry, druk en vol hoofd :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:44

Heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties.

De honden liggen nu lekker te kluiven. Ben toen ik voer had gehaald ook nog even langs het asiel gereden om het daar persoonlijk te zeggen. Een van de medewerkers was namelijk erg gek van Wodan. Ze was er vandaag niet, maar gezegd dat als ze afscheid wil nemen, dat ze nog langs kan komen.

Ik ben er verdrietig om, maar het is ook goed zo. We hebben 4 heerlijke jaren samen gehad, hij was altijd vrolijk. Op deze manier wordt hem heel veel pijn bespaard, want botkanker is heel erg pijnlijk. Ik heb de dosering nog verhoogd, had tenslotte voor 10 dagen pijnstillers, zodat hij de komende 2 dagen zo min mogelijk voelt.

Helaas kan ik nu nog steeds neit reageren op iedereen, want moet nog snel de kar van Amerigo soppen en de wei uitmesten voor het donker is. Rete druk hier ivm voorbereiden wedstrijd. Net prijzen gekocht, zometeen nog leuk inpakken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:59

:oo Tine..wat ben je weer druk....... _/-\o_
Wat mooi dat je nog aan de medewerkers van het asiel denkt ! om afscheid te nemen... _/-\o_
T'is echt een rotperiode zo met Wodan..

avaluna..druk hoofd.. :(:)

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:47

VanHuisUit schreef:
Tine heel veel sterkte. Heel eerlijk naar de hond. Dikke knuf voor jou, zoonlief en je man ook natuurlijk :(:)

Vanochtend heerlijk gemend Ollie liep dressuurmatig erg fijn. En toen zag ik opeens iemand bij de bak, was dat Crazymel, en zijn we nog even rondje buiten gaan doen :) Hero even geshowed aan Crazymel *D
Ollie en Hero staan nu bij elkaar in de paddock / het zwembad :P ze doen alsof ze hun hele leven al bij elkaar staan. Ollie is de baas ~~}>

was erg leuk!! als je vaker iemand nodig heb roep je maar! je pownys zijn in het echt nog veel leuker dan op de foto <3

en ook vanaf hier een dikke knuffel voor tine en zoon en woef :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:54

een :(:) voor tine

Verder hier ook eventjes op meeleesstand denk ik..
Beetje vol hoofd ofzo.. weet niet :7 :)

@mel; volgende week donderdag vrij of niet?
VHU en ik gaan naar de vloeiwei. Ik heb evt nog plekkie over op m'n sulky :) VHU gaat rijdend