zijn er mensen die een foto hebben van een HCA sulky 19 inch wielen achter een shet van +\- 95cm. andries raad me 19 inch wielen aan en dat komt mooi uit omdat de wens er is om ooit nog een leuk welshje erbij te nemen... dus hebben jullie een foto dan zou ik het heeeel graag willen zien
groetjes
Ayla
Geplaatst: 20-03-15 09:11
Ik heb alleen een foto voor je met een shet x welsh van 1.06 er voor.. (hoge schoft, dus zijn rug is een stuk lager, hij is dus eigenlijk wat kleiner). Ik denk dat er weinig mensen zijn met een shet van 95cm en 19" wielen, aangezien 16" wielen goedkoper zijn en dat onder de 1 meter prima past.
marga1
Geplaatst: 20-03-15 10:50
Wij hebben een HCA sulky met 19 inch wielen en een shet van 96 cm maar hoe krijg ik die foto op bokt?
Hier twee foto's van 19 inch HCA sulky met pony van 96 cm deze sulky is ook geremd. Het is handig om de sulky in de voor a pony's gewenste wedstrijdbreedte van 110 cm te laten uitvoeren. dit maakt de eventuele latere verkoop makkelijker. En je kan dan natuurlijk zelf er officieel mee wedstrijd rijden.
Ik gok dat binnen nu en een jaar het verbod van starten met sulkys in de vdh er door heen gaat komen.. Hier heb je op sommige wedstrijden al dat alleen 4 wielers mee mogen rijden voor de (geld) prijzen. Word nog ff afwachten tot hoever ze het door gaan duwen qua 'verbod'. Maar dressuur is spoor breedte vrij. Zou sowieso wel spoorbreedte verbreden er bij doen, sulky word er wat stabieler op voor vdh of lekker buitenrit.
Hierboven is een mooi beeld qua maat sulky en pony.
Heeft er iemand een Hans van der mee tweewieler met beweegbare bomen? en wat is jullie ervaring met zo'n tweewieler? Ik zou een tweewieler voor mijn shetlander willen kopen.
nobje
Geplaatst: 25-03-15 15:02
abgar schreef:
Heeft er iemand een Hans van der mee tweewieler met beweegbare bomen? en wat is jullie ervaring met zo'n tweewieler? Ik zou een tweewieler voor mijn shetlander willen kopen.
Vrienden van me hebben zo een wage. Ze zijn er nog steeds super blij mee
Ik ga een stoel kopen voor mijn HCA sulky.Niet bij HCA zelf maar op volgende site. http://www.amacoo.nl/zittingen/kuipstoe ... uckstoelen Maar welke stoel is het nu precies die HCA ook gebruikt op de sulky? De zitmaaierstoel Garden,de heftruckstoel Cinque of de Quattro?
Heb fotos op mijn telefoon staan maar ik heb geen idee hoe ik die op bokt krijg
xSCWx
Geplaatst: 26-03-15 22:03
Voor die prijs zou ik gewoon een stoeltje bij Andries halen. Dan weet je gelijk dat het erop past, want het stoeltje zit ook weer op een aparte manier vast.
Op de site van Andries heb je de keuze tussen een smal en breed model. Het Cinque en Quattro model verschillen ook iets in breedte en hebben beide verstelrails. Dus ik neem aan dat het deze zijn. Prijs bij Andries is het dubbele.Risico van niet helemaal passen neem ik omdat ikzelf nogal handig ben om het indien nodig aan te passen.
Sardis
Geplaatst: 26-03-15 23:03
Ik heb zelf geen idee welk stoeltje het precies is, ik heb namelijk niet zo'n stoeltje. Maar ik ben wel uiterst benieuwd of het gaat lukken e.d. Zou namelijk zelf ook graag een stoeltje kopen, maar dit is natuurlijk stukken goedkoper.
xSCWx
Geplaatst: 26-03-15 23:23
Het dubbele? Dan is 'ie aardig gestegen in prijs, ik betaalde 1,5 jaar geleden 50 euro. Edit: om even antwoord op je vraag je geven, de Garden vind ik er het meest op lijken.
Als je hem bij je sulky koopt is hij 85,-, als je later je panzitting voor een stoeltje wil inwisselen is het 110,-. Heb laatst mijn panzitting ingeleverd en nagevraagd hie het zat, hij rekent de kosten die voor hem erbij komen om de panzitting opnieuw te laten poedercoaten bij die 85,-.
Ik heb eerst ook zelf een stoeltje willen bestellen op een andere site, maar daar zat de rails en de veer niet bij dus dat durfde ik niet aan.
Dus als ik het goed begrijp,wanneer ik mijn panzitting inwissel voor een stoel,betaal ik 110 €? Een aardige som als je naar de prijzen kijkt bij Amacoo. Past het niet,kan ik nog altijd omruilen.
Ik vind het sowieso raar dat je geld toe legt als je je panzitting inruild. Die heb je toch al gekocht bij de sulky, waarom zou je dan nog moeten betalen voor het opnieuw spuiten? Lijkt mij dat het meer een wederdienst is, hij heeft een 'gratis' panzitting terug die alleen nog gepoedercoat moet worden.