[AR] De wagens van poland carriages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Re: De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:46

Dat vond ik ook, die rode vind ik goedkoop ogen, en de roze luxer. Maar mij was ookal opgevallen dat niet elke wagen bij hem het zelfde is, en de kwaliteit is ver te zoeken!! Bakker is een lange vent, met donker haar.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:01

Alle wagens zijn anders van hem.
De beugels op de achterkant zijn ook anders bij de roze en rode wagen.
En op de mijne zitten helemaal geen beugels (heb wel dat je er met z'n 2en voorop kan, dus dat zou er mee te maken kunnen hebben).

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:49

Het lijkt wel of jouw voetruimte behoorlijk ingekort is.
Die van mij :
Afbeelding
Die van jou :
Afbeelding

Volgende week komt er een proefmodel van K.utzman naar Nederland, ben erg benieuwd hoe die eruit ziet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:58

De rode wagen had ik zo niet aangenomen,zo kan je nooit lang en lekker op de wagen zitten.de wagen is voor jou veel te klein.ik zou hem verkopen of door bakker laten ophalen.de roze wagen heeft de voor bomen van rvs wat ook veel mooier is ook heb je plek op de roze wagen.nee ik zou hier niet mee accoord zijn gegaan zeker niet als hij wist hoe groot je was

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:05

@letsdunit Dit dacht ik dus ook:= maar als je nu goed kijkt die je een hoop verschillen?
De boog onder je stoel is bij jou hoekig bij mij is die rond.
De voorkant is volgens mij ook anders is langer dan die van jou. (de draaias)
De achterbeugels zijn staan ook dichter bij de stoel.

Ik wil van de week dat stoeltje achter er af halen en kijken hoe de wagen dan oogt.
Maar voorals nog ik hoop er veel plezier mee te beleven en hij is zoals ik ik hem hebben wilde;)
Binnekort een les en dan gaan we alles verder installeren en bekijken.

@keona Ik heb op een wagen gereden die voor mijn benen goed zou moeten zijn in verhouding met de pony's Dit zat voor geen meter en moest sturen met mijn handen tussen mijn knieen... benen kon ik strekken en buigen maar zat vrij laag. Bokkussen zit in verhouding gelijk aan de ijzeren plaat. Dit is een hele mooie wagen super kwaliteit alleen zitten vind ik het niet.... ( was een duur merk)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:15

Wat een verschil zeg, ongelooflijk wagen is ook niet goed zo voor jou als menner.

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:17

Terwijl ik toch echt dezelfde bestel heb _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:52

Wat een verschil in die wagens. Lijkt net of de rode te hoog boven de wielen loopt. Weet niet wat dit voor gevolgen heeft voor het zwaartepunt. Die van letsdunit lijkt me comfortabel en stabiel, die andere helemaal niet.

Maar lang zitten op de rode kar gaat heel vreselijk voor je lichaam worden. Je zit er echt heel beroerd bij, benen en rug gaan echt voor problemen zorgen.

Ik ben wel heel blij na alle berichten hier dat ik elders een wagen gekocht heb. Wat een ellende zeg.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:23

Mijn stoel heb ik al hoger laten zetten maar als je dus een uur of langer in de stoel zit , zit je echt niet lekker. Het is een leuke wagen voor af en toe maar ik ben inmiddels wat fanatieker en maak vele uurtjes met mijn wagen dus stap ook over op een ander merk.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:29

Voor mij geen andere wagen meer dan een Kraay!! :+:
Kost iets meer maar dan heb je WEL garantie, en kwaliteit!!
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 02:23

Ik wil ook een Kraay of een Dekkers, maar ze zijn er maar weinig 2e hands.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 08:07

Anke schreef:
Ik wil ook een Kraay of een Dekkers, maar ze zijn er maar weinig 2e hands.

Dat kun je ook als iets positiefs zien, mensen willen er niet meer vanaf. :D

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 18:26

Haha idd!! en die bakkers zie je steeds meer op MP! Kwam er van de week al weer 1 tegen bij overige toebehoren paard ( zelfs mensen willen al niet meer voor de bakker wagen op MP betalen haha :') )!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:15

Afbeelding

Ik vind het wel mooi staan zo bij je pony, alles in rood en lekker opvallend :) Als jij er blij mee bent is het toch goed! En het oogt veel luxer zodra de groomstoel achterop eraf is hoor! Hopelijk heb je veel rijplezier ervan!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:23

Bij rode wagen zitten de groombeugels ook veel te ver naar voren, er zou nu niemand kunnen zitten om echt te hangen/groomen..
Verder is de beenruimte echt onwijs krap zeg... oef, kan niet fijn zitten voor je.
Lamoen is wel verbeterd qua vorm. :j

Ik heb ook een kraay, ook voor mij geen andere meer, heerlijke wagen :+:

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 00:09

Ik volg dit topic nou al een hele tijd stilletjes. Kom nu dan ook eens van m'n handen af. Het zal uiteraard veel in geld schelen, maar jeej wat een ellende allemaal zeg :7 Puur en alleen al het feit dat de wagen iedere keer weer anders is, terwijl het standaard om het zelfde model zou moeten gaan, maar dan evt. met zelf doorgegeven aanpassingen. De service is om te huilen, steeds smoezen en heel laat afleveren, etc. etc.

Ik ben best een pietje-precies (dat weten ze in omgeving Nijkerk nu maar al te goed!) :o maar ik vind het toch behóorlijk kwalijk dat als je luchtvering hebt besteld, je vervolgens een wagen met bladvering krijgt. Dat maakt namelijk serieus een wéreld van verschil, en niet alleen in prijs!

BenWLOVER: als je zelf er echt blij en tevreden mee bent, tsja.
Maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je deze houding meer dan een uur kan gaan volhouden, zonder snel en veel lichamelijke klachten te gaan krijgen.
Ook kan er idd niemand achterop zitten nu die groomgrepen op die manier zijn geplaatst...... Wagen lijkt te kort aan de voorkant en staat ook veel hoger op de wielen dan die van HTM en Letsdunit, daar is geen hogere wiskunde voor nodig.
Kan me niet voorstellen dat dat geen invloed heeft op de stabiliteit en zwaartepunt van de wagen.

Nou moet ik wel toegeven dat Nederlandse wagendealers (bouwers is nl. heel wat anders) die hun wagens ook in Polen of elders laten maken, ook soms wel (veel) later zijn met de levering hoor, en dat ik ook niet altijd weet wat je er van moet geloven als ze bepaalde redenen opgeven.

Ik ben nog steeds super tevreden met mijn Kraay Marathonwagen. Overigens levert De Lemerij uit Hengelo precies dezelfde wagens, ook de Pony Marathon IV 62A (die heb ik) en de echte Leica's. Daar in zit tussen Kraay uit Nijkerk of De Lemerij in Hengelo totaal geen verschil.
Ik weet ook dat als ik mijn wagen zou willen verkopen, ik hem zeker wel goed verkocht kan krijgen, voor een mooie prijs, haha.
Ik zit overigens góddelijk!!! Na een urenlange rit moet ik echt moeite doen om uit m'n luie stoel te kunnen klimmen, zoals ik het altijd noem. Heerlijk. Ik ben ong. 1.73m. maar het bokkussen kan nog veel verder naar achteren, en nog wat naar voren.

Afbeelding

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 01:20

Die kraay lijkt heel anders als die van Lieselotte, of is dat een ander model ?

Ik snap nog steeds niet dat jullie die bokstoelen zo lekker vinden zitten, ik vind het dus vreselijk, op de marathonwagen van mijn zwager ga ik liever in het stoeltje ernaast zitten :P ik heb altijd het idee dat je eraf glijd omdat de zitting naar beneden loopt en je zit zo raar hoog, of het is een kwestie van wennen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 01:30

Dit is de Pony Marathon IV 62a.
Die van Lieselotte is een 'echte' Leica dacht ik, toch Lot??. Mijn model wordt ook wel als een wat goedkopere versie van de Leica gezien/genoemd, omdat het er héel erg op lijkt qua uiterlijk maar ook qua techniek, maar in de prijs is hij wat goedkoper. Leica is nl. een merk, en die hebben diverse modellen, waarvan deze de bekendste is.
Je hebt nu ook de Leica Ergonomic. Die zou ik ook wel érrug graag willen hebben!!!

Afbeelding

De mijne heeft met de door mij gekozen opties (afneembare achterplaat, afneembaar groomstoeltje, verwisselbaar 2span systeem) een nieuwprijs van € 4150,=

Een Leica betaal je meestal een 6000-7000 euro voor.........

Qua bokkussens is er ook veel verschil hoor. Zo heb je bokkussens die nog 'schuiner' zijn geplaatst, die van mij loopt vrij recht, héel íetsje naar beneden maar daardoor heb je juist meer grip. Je moet het bokkussen ook zo afstellen dat je met je benen gestrekt, maar met je knieen lichtjes gebogen zit. Zoals op mijn foto hierboven. Van glijden is bij die van mij totaal geen sprake, ik zit ook niet echt hoog. Overigens is de bekleding van mijn wagen en van mijn bokkussen van skai-leer (donkerbruin gemeleerd/gemarmerd) maar de echte zitting is van zwart suede. Dat glijdt minder en warmt ook een stuk minder op in de zon. Zweet ook minder. En zit dus voor de menner comfortabeler. Is wel gevoeliger dan skai-leer, mag dus ook liever niet nat worden en is ook niet zo makkelijk te wassen als skai.

Edit: toch lijkt de Leica van Lot wel erg op de Pony Marathon IV 62A van mij, vind ik. Zij heeft alleen de achterwielen volgens mij een slag kleiner. Dat oogt mooier en zorgt voor iets meer stabiliteit, is ooit 'ns gezegd. Vooral voor 't oog vind ik het mooier. Als ik dat wilde, betaalde ik nog eens een flinke paar honderd euro meer. Ook RVS stang rondom en/of RVS lamoen, betaal je ook flink meer voor bijv. Dat zijn allemaal extra opties, zo worden ze niet 'standaard' geleverd maar je kan er natuurlijk wel voor kiezen. Mijn achterwielen zijn overigens wel 'gestookt' geplaatst, betekent dat ze een heel klein tikkeltje schuin naar binnen staan, voor nog meer grip en stabiliteit.

Ik heb voor 1 bol luchtvering aan iedere kant, achter 2 aan iedere kant. Schokbrekers voor en achter, ook extra (halve) bladveren. Achter schijfremmen (voor wilde ik niet). Aan mijn bokkussen zit niet alleen de normale, rechte stang, maar ook extra 'oren' aan de zijkant van het bokkussen. Die heeft die van Lot niet, Lot heeft de grepen achterop staan, zoals ook wel gebruikelijk is. Doordat ik extra 'oren' aan het frame van mijn bokkussen heb zitten, zijn die achtergrepen niet echt nodig. Zou ik er nog wel evt. op kunnen laten zetten, maar dan liefst iets meer naar beneden (zoals Lot ze ook heeft), omdat je anders al gauw in de knel komt met zitruimte voor groom/passagier.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 01:48

Thanks voor alle informatie!!!

Ik heb al gereden op de kar van Lieselotte, en echt heerlijk!!! Zit achterop ook super en stabiel en door de goede vering voel je echt niks van hobbels enzo.

Ik heb de Voskamp pony marathon wagen, die is ook afgeleid van de leica. Dubbele bladvering voor, luchtvering achter, remmen voor en achter (twee pedalen waar ik wel heel groot een V en A op mag zetten :P), beweegbare lamoenstokken, dubbelspanvoorstuk wat je eraf kan halen als je enkelspan gaat rijden dan kan het paard in enkelspan nog dichter bij de wagen staan, 19 inch wielen voor en 16 inch wielen achter en rvs afgewerkt de spaken en op de wagen zelf en nog wat maar kom er zo gauw niet op, tis al laat he :D. Ben ook erg blij met mijn marathon wagen in ieder geval :) Hier wat simpele foto's ervan waar die qua kleuren niet helemaal tot zijn recht komt, maar geeft een idee. Lieselotte zal wel eens mooiere foto's voor me maken van me kar :)

Afbeelding

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 06:24

Manda schreef:
Die kraay lijkt heel anders als die van Lieselotte, of is dat een ander model ?

Ik snap nog steeds niet dat jullie die bokstoelen zo lekker vinden zitten, ik vind het dus vreselijk, op de marathonwagen van mijn zwager ga ik liever in het stoeltje ernaast zitten :P ik heb altijd het idee dat je eraf glijd omdat de zitting naar beneden loopt en je zit zo raar hoog, of het is een kwestie van wennen.

over een bokstoel/kussen sluit ik mij bij manda aan ik zit liever op een recht bankje en ik men al een hele tijd en ik wen er niet aan

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:33

Het is een kwestie van wennen, vroeger vond ik het ook niets.
Tevens scheelt het als de bok goed op maat is te maken.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:44

Fftjes gauw op de computer gesprongen hierzo, zie mijn naam vallen haha! Dan is telefoon iets minder handig als je zo veel moet bij lezen. :P Ik heb de Leica 10c dacht ik. Echt ideale wagen zowel voor enkel als tweespan heel fijn! Mijn merrie is nog niet zo lang beleerd, nu een keer of 10 ervoor gelopen en mist nog de nodige kracht maar als dat erin zit, dan gaan we scoren op wedstrijden!
Ik kreeg al van mensen de vraag of ze mijn wagen uit mochten testen, normaal zou ik het niet zo een probleem vinden maar helaas met Lizzy ervoor liever niet die rijd ik liever alleen nog maar zelf. :o

Nou een GOED bokussen is goud waart!! Die van bakker vond ik niet lekker zitten, maar mijn Kraay wagen bokussen krijg je me niet zomaar vanaf! Daar zit ik het liefst de hele dag in... De vering is ook echt super, hobbels merk je niets van!!

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:44

Ik heb inmiddels de groomstoel gedemonteerd en de wagen oogt al weer luxer. Als jullie goed kijken is mijn wagen precies dezelfde als ooit het eerste model (die witte van zijn site). Daar heb je ook het hoogte verschil bij de wielen. Ik ben heel blij met mijn wagen en ga er dan ook veel plezier mee beleven. Hij stuur heel soepel en scherp en is heel stabiel. Heb zondag alles op maat gemaakt (toen was het bter weer) en heb even wat rondjes gecrost. Wagen bleef keurig bij de grond en de vering deed zijn werk.
Een duurdere wagen had ik best willen kopen alleen dan had ik nog 2 jaar moeten werken en zit ook nog op school. Dit is precies het wagentje voor wat ik er mee wil gaan doen. (recreatief)
Ik pas liever mijn wagen aan aan mijn paard dan aan mijn zelf, hij moet tenslotte het werk doen en dan kom ik op de 2e plaatst. Op mijn oude sulky heb ik heel wat ritten gemaakt( geen vering/rem of andere luxe) en daar had ik ook geen problemen mee. Bokkussen vind ik heerlijk zitten. Heb ooit op een van schie gezeten alleen die vond ik niks...
Nogmaals ik ben nu eenmaal lang en de wagen + pony zijn klein en dit ziet er nu eenmaal in verhouding raar uit ;)
Wat de groom betreft die heeft ruimte genoeg (is niet zo groot als ik).

Ik ga samen met mijn shetteke genieten van mijn wagen ;)

Afbeelding

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:05

Zo is dat, en dat moet je ook zeker doen!!

die shetlandmarathon mini op zijn website is mijn wagen en ziet er toch wel degelijk heel anders uit als jou wagen. Denk dat je het verschil vooral ziet op het moment dat er iemand op het bokkussen zit, want ik heb wel degelijk veel meer ruimte.
Maar ik hoop dat je veel plezier aan je wagen beleefd!!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:47

Moderatoropmerking:
Ik zie enkele offtopic berichten. Dit topic gaat over Poland Carriages, graag ontopic blijven.