[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:14

Bianca:wat naar dat je zo'n last heb, hoop dat ze snel vinden wat de oorzaak is en dat ze er wat aan kunnen doen :j
VHU: leuk zo blijdorp, lijkt me ook schattig die ijsbeertjes
BI: krijgt er een mysterypony bij,wanneer gaat dat gebeuren? spannend! tja je zoontje pikt nu Ilona in...dan moet jij ook wat! _/-\o_
Wat een woei gisteren....wel naar les gegaan(lopend gegaan ,is maar 2 km) ik kreeg een dikke duim van instructie....sun loopt steeds beter en kan haar nu ook beter schakelen in draf,alleen die slangevolte op 1 hand -:(-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:44

Ht, moet je volgende keer even aan Paul vragen. Hij heeft een handige trucje, dat hij je zo kan leren, om de slangenvolte goed te verdelen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:16

janouk: +:)+ ga ik doen,volte gaat goed maar andersom omstellen is voor een achenbachlozemuts erg moeilijk :n

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:06

Anders even voor alleen dat stukje wel ff iets Achenbachs-achtigs toepassen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:34

Sorry, even egopost

Vandaag een hele leuk, lange en helaas ook heel natte dag gehad. Om 4.50 ging de wekker, ponys vangen en voeren en om 6 uur van huis, op naar Ermelo.
Om half 9 begon daar voor Patrick en zijn ponys de bixiedag. Het programma: 8.30 dressuurles, 9.05 springles, 10.00 crossles, 11.30 spelletjes; 13.40 bixie mennen dressuur, 14.55 bixie mennen vaardigheid en 16.30 marathonles.
We begonnen de dag met een heerlijk zonnetje. Bij de dressuurles liep Samoerai enorm te showen (je wilt niet weten hoe vaak we vandaag aangesproken zijn over haar ;-)), bij het springen ging het na wat aarzelingen (van vooral Patrick) ook heel goed, dus dat was een enorme opsteker voor het vertrouwen. Daarna de crossles,
Patrick was stikzenuwachtig en heeft wel een paar keer geroepen dat hij bang was. Maar wat gingen ze goed. Het was wel duidelijk dat het voor Sam ook nieuw was, maar na een paar keer achter een collega aan snapte ze wat ze moest doen. Heel erg goed voor het vertrouwen.
De spelletjes vielen helaas wat tegen dit jaar.
Na een pauze en lunch begonnen we aan het middagprogramma/ mennen voor ons. Patrick had Amerigo zowaar aan de teugel bij het losrijden. Helaas kwam er een enorme bui met regen, onweer en flinke hagel, vlak voor we de ring in moesten. Amerigo vertikte het om tegen de wind in te gaan (richting de wedstrijdring). Op een gegeven moment kwam de hagel zo hard naar beneden en werd Amerigo zo druk dat ik de leidsels maar even heb overgenomen en zodra hij in soort van stap kwam Patrick eraf laten gaan voor de veiligheid. Vlak daarna was de bui ineens over en kwam de zon weer. Dus Patrick weer opgepikt en weer richting de wedstrijdring. Helaas wilde Amerigo toen niet meer echt lopen. Omdat er een pauze tussen dressuur en vaardigheid in zat, gepauzeerd bij de trailer. Vlak voor we weer aan de slag moesten, kwam er weer een enorme bui aanzetten. Toen maar besloten Amerigo snel af te tomen en op de trailer te zetten en naar huis te gaan. De marathon zou toch al niet doorgaan omdat de bodem te zwaar was geworden. Patrick had inmiddels weer droge kleren aan, maar ik was tot op het bot doorweekt.
Maar goed, het was een heel leerzame dag met een onvermoeibare Sam.

dressuurles
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... 0486_o.jpg

springles
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 4149_o.jpg

crossles
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... 2638_o.jpg

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... 4333_o.jpg

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 5269_o.jpg

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:51

Wat leuk en stoer +:)+ , Tine!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:18

Echt gaaf Tine :j , Je ziet op sommige foto's dat Patrick het spannend vind.
@Biancacoo, hoe gaat het nu met je ?
@HT, komt goed met 1 hand...oefenen, oefenen en vooral blijven oefenen ;)
@Biancailona, vertel je maakt ons nieuwsgierig ?
@VHU, allemaal leuke uitjes deze week :P

Na een weekje Engeland weer lekker met de paardjes aan de gang....vandaag alleen een behoorlijke bui gehad onderweg terug van onze vereniging naar huis :') . Onweren, hagelen...tot op de draad toe nat :+

1for1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:11

Waar heb je die fotos gevonden? :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:25

goedemorgen

@ tine patrick heeft een top pony aan sam. leuke dag geweest zo te lezen ondanks het weer..
@ ollie lekker naar engeland geweest.. hoe gaat het met hero?
@ ht heeft moeite met 1 hand.. indd oefenen en oefenen..
@ vhu druk met huis bezig en een leuk weekend gehad samen met zoon en pony.
@ bianca hoop dat het al wat beter gaat en anders gewoon maar huisarts en ziekenhuis weer bezoeken.
@ baudyh hoe gaat het met jou na de probeer behandeling? en db al voor de kar met broek?

ik heb weer een leuk, gezellig maar niet z'n heel erg succesvol weekend gehad met het 4 span.. dressuur ging wel goed.. punten waren goed.. marathon helaas en herstelde parcours fout.. en de vaardigheid stond gewoon idioot moeilijk maar toch wel goed gereden. uiteindelijk 6 de geworden van de 7.

gisteren met een 2 span gereden in de les.. hadden nog nooit naast mekaar gelopen was even uitproberen omdat we wat willen omspannen in het 4 span om wat meer snelheid in de marathon te krijgen.
Afbeelding

zaterdag gaan we weer gezellig bij tine op wedstrijd in onstwedde

1for1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:30

Waar heb jij die fotos gevonden ik zoek ook bixie foto's! :)

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 11:32

@ 1for1 ik vermoed dat dit eigen foto's zijn van tine..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:34

Zijn inderdaad eigen foto's.

Vanmorgen al gemend met Rembrand en Amerigo. Daarna op visite geweest bij buurvrouw. Nu paarden terug naar de zomerwei en dan karren en tuigen poetsen. Vanavond nog met Patrick naar viertalles.

Oftewel weer erg druk hier.

Fijne dag.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:12

Ik heb besloten om de marathon van 30 en 31 mei ook af te melden. Ik heb echt te weinig tijd om db te trainen en het zou zo niet eerlijk zijn tegenover hem.
We hebben het te druk met van alles en nog wat. Veel gereis met de merries om te scannen. Ze willen slecht hengstig worden. Overdag ben ik wel bij huis maar dan is de winkel los en kan ik eigenlijk niks met db doen.
Daarbij komt ook dat mijn polsen niet mee werken. Ja polsen ja ze doen nu allebei zeer. De laser behandeling werkte 2 dagen. Maar we houden vol. Morgen weer heen.
Ik waak nu al 3 nachten voor het laatste veulen. Dan ben je overdag ook moe en nergens zin in.
Je kan wel van alles willen maar soms gaat het gewoon niet. Heb me er nu maar bij neergelegd. Onze wedstrijd tijd komt wel weer.

Leuk lanouska 2 span.
Tine zo als altijd ook druk

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:56

Soms als je dan besluit dat je het gewoon niet doet gaat alles stuk makkelijker Baudyh, genoeg wedstrijden :j en ook een knuffel :(:)
Blijf het zo gaaf vinden zo'n tweespan (zeker zo'n tweespan *D ) zal toch ook net wat meer erop aan komen in klasse IV lijkt me zo Lanouska vind het als geweldig dat jullie meedoen en ook regelmatig goed meekomen _/-\o_ tijd en training dan gaat het steeds beter +:)+
Tine helemaal in de wedstrijdmodus =:) dat die Amerigo er helemaal geen zin meer in had, lekker ding is het toch <<) vind het echt super knap van je zoon hoor, hij is nog maar zo jong en zo lang is hij nog geen combi met Sam 8-)
En we blijven Biancacoo knuffelen :(:)

Hier net een vermogen uitgegeven (voor mijn doen dan) aan ponyspullen (nieuwe rijbroek en nieuwe schoenen) dat samen met die Toklat pad nou dan is mijn spaarpot wel extreem leeg :)) maar was allemaal erg nodig (die broek en schoenen) en die pad is toch ook wel nodig als we steeds meer langere afstanden rijden. Rug poownie moet natuurlijk wel goed beschermd worden.

Zoonlief uit logeren, manlief voor hobby op pad dus moeders gaat zo even avondritje maken met de beide pony's, heerlijk (hoop ik dan tenminste schat in dat er dan niet veel mensen op de route zijn).

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:01

@Lanouska, Je hebt het er maar druk mee! Super hoor hoe jullie je blijven ontwikkelen +:)+
@Baudy, verstandig besluit wat je een rust zal geven! beterschap :(:)
@VHU, Soms moet je jezelf wel eens kietelen...en dat kan toch niet beter dan met mooi spullen *\%/*
@Biancacoo, hoe is het met je ? :(:)
@Tine, weer druk, druk.... :):)

Vanavond met Hero mijn eerste officiële buitenritje gemaakt. Nou dat was best spannend :)) , eerst rijdt er voor vertrek een trekker met aanhanger bij de buren de tuin in :oo , vliegenspray was bijzonder spannend...opvliegende honden bij heggen etc...Maar Hero heeft zich super gedragen! Alleen toen we bijna thuis kwamen waren ze met grote graafmachines de trekker aan het los trekken....dat was iets te veel van het goede dus voor de zekerheid maar even afgestapt om het te passeren :j . Arme dier....kreeg alles tegelijk :o , Ondanks het feit dat hij gespannen was, bleef hij super braaf bij me <3
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:05

Heerlijk hè VHU geld uitgeven aan paardenspullen. Hou ik ook zo van. Ik heb omdat ik vond dat ik het verdiende net een Manmat beenbeschermers set besteld bij EMS ruitersport. Aktie tot 10 mei. Als je een set voor en achterbeschermers en springschoenen bestelde krijg je er een gratis Manmat halster bij. Wilde toch al zo een set dus nu maar gedaan.

Nog altijd geen veulen. Hoop vannacht. Kan nooit zo lang meer duren.

Super Olga met Hero. Leuk hoor.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:11

@Baudy, jij ook al aan de shop....#gaat kijken wat voor beenbeschermers het zijn# (die zijn gaaf :j ), hoeveel veulens moeten er nog komen ?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:44

Nog 1 veulen. Ze was vandaag uitgerekend. Nou zegt dat niet veel. Maar de heeft al een mooi uier kan nooit heel lang meer duren.

Ja leuke beenbeschermers hè Olga. Je moet even de lengte dat je de beschermers wil hebben opmeten bij je pony. Nou ja mail EMS maar even, hij kijkt slecht op fb.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:08

Zal ik morgen even doen, bedankt voor de tip!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:09

Lees mee..maar kost veel moeite.
Ik probeer comfortabel te blijven..maar nog geen definitieve uitspraak over wat er echt loos iils

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:10

@Biancacoo, echt waardeloos, dit is toch geen situatie die lang kan en mag duren :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 22:59

Goeienavond! Wil even laten weten dat ik meelees...... zit in een verbouwing, laatste loodjes van keuken, badkamer en wc. En daarna het hele huis schoonmaken. Overal stof :\ .

FF snel....
Stoere dag Tine en Patrick!
En Hero doet het goed!
Biancacoo verdient een dikke knuf :(:)
VHU heeft :$ :$ :$ uitgegeven
Lanouska, ik las kadertraining; zit HS inmiddels in het kader? Wat knap!
Baudy wacht met smart op het laatste veulen :O
HT vindt slangenvoltes met 1 hand moeilijk...... ik denk ik ook :)) .

Wij hebben afgelopen weekend een oriëntatierit gedaan met de QH in Zutendaal...... of had ik dat al verteld :o ? Onze stalgenoten met het tweespan moesten zich helaas voor het einde van de rit laten ophalen. Wagen kapot.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 00:05

Jaaaa je had gezegd dat jullie het gingen doen maar is het goed gegaan? Ivm de QH-acties :+
mmmm .... dat verbouwen is drama maar het wordt vast fantaaaastisch!
Hero'tje is braaaaf <3 hij kruipt dan nog net niet in je jaszak bij zulke spannende dingen he, ruwe bolster, blanke pit, vind het super leuk om te zien die foto's :D
Ga voor je duimen Baudyh dat veulen er opeens 'uitfloept' :))

Pfffff hier vlakbij is studentenfeest of zoiets, veel geluid, geen muziek maar hoop dat het snel ophoudt >;) :roll:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 02:56

Ollie1 wat een geweldig leuke foto's . Heerlijk op buitenrit. Wat een genot dat het zo fijn gaat. En knap dat hij dat groot verkeer zo goed handeld.
Je staat mooi op hem .
Tine. Spannend en knap van je zoontje.
Lanouska en team echt knap aan dd bak. Respect hoor.
Baudyh...hoop dat het veulen snel komt.
Gem.
Oh ja dat is ook zo...alles beetje goed gegaan met qh in zutendaal ?

Medicatie zit nu in beter ritme. Dat scheelt een boel pijn. Maar hoop wel dat ik snel bij neuroloog terecht kan voor duidelijkheid.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:57

Het is hier echt retedruk. Weet echt niet meer hoe ik het allemaal moet bolwerken, maar goed, het zijn de laatste loodjes. Zaterdag is de finale van onze competitie.
Maar zometeen begin ik de dag met een menlesje met Sam.

Ik sluit me even aan bij alle samenvattingen hierboven en ik wil Bianca nog even heel veel sterkte wensen (en anderen ook die dat nodig hebben). Hopelijk gaat er snel echt iets gebeuren, want die medicatie kun je ook niet zomaar blijven slikken lijkt me.