[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:36

@Avaluna: we hadden min of meer gelijk gepost denk ik :D

Maar wow, beginnersniveau en dan al óp de letter... gaat dat lukken??? Begrijp de shock :j We gaan voor je duimen en jammer dat je eind weg zit, anders kwam ik heerlijk groomen daar... Gaat er nu niemand mee dan??? Is een groom niet verplicht???

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:37

Welkom Terug Aks

hoe was de vakantie???

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:39

jah, dïe is trg! :-))

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:45

:wave:

*komt ook even binnenvallen op de mennersmarktplaats*

_O-

probeer bij te lezen, maar kan niet alles meer volgen...

zag in ieder geval dat er een hoop opgeruimd wordt en te koop aangeboden! :D

succes allemaal met de wedstrijden weer dit weekend!
en aks terug van vakantie, welcome home! 8-)

tallechie, ik dacht ook helemaal dat het om veale ging...
dit is ook ontzettend rot maar gelukkig is 't veale niet zeg...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:45

_O- mennersmarktplaats :))

hoe is 't met Fiefke liefke???

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:46

PrinsjeH schreef:
@Avaluna: we hadden min of meer gelijk gepost denk ik :D

Maar wow, beginnersniveau en dan al óp de letter... gaat dat lukken??? Begrijp de shock :j We gaan voor je duimen en jammer dat je eind weg zit, anders kwam ik heerlijk groomen daar... Gaat er nu niemand mee dan??? Is een groom niet verplicht???

Nou, op de letter wordt een rommeltje, ik heb echt even nodig om een mooie overgang te kunnen rijden := .
Zoals ik begrijp is het ook het hele afwenden middendraf, dat is best een end in een 40x80 bak _O- .
Ik hoop dat manlief kan komen, anders moet ik iemand anders charteren, bedenk me dat ik ook nog even een helm moet vinden die manlief past (ik heb een heel klein koppie).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:49

Goeienavond!
Ik heb al even de tussenstanden bekeken in Maasdijk. Ben benieuwd hoe Kiss en Lanouska het morgen in de marathon gaan doen. Mijn lesmees zal er morgen nog knétterhard aan moeten trekken in de marathon := .

Avaluna: dat was een proef bij de Duitse vereniging toch? *gaat teruglezen*. Ja... de Deutschers zijn Pünktlich :) .

Ik heb ook nog van alles liggen aan dekens e.d. maar dat is nieuw :+ . Ik zal weer eens een nieuwe advertentie moeten bouwen, want ik heb er al een tijd geen werk van gemaakt. :o

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:49

fjoe, da's idd een eind middendraf... stom he, ik weet nooit precies wat een middendraf is... ja, ik weet dat het iets ruimer is dan een arbeidsdraf... maar weet je, een paard kan op zoveel verschillende tempo's draven en langs de zijkant zie je nog de afdruk van de hoeven, maar erachter of erop kan ik dat dus echt niet goed inschatten... :o Wat is jullie methode daar nou voor???

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:53

vhu ik pb je even

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:24

prinsje, ik zie het meestal wel aan de manier van lopen of ze verruimen of alleen harder gaan, ook vanaf wagen...
als je regelmatig wat schakelt dan ga je het wel zien...

wat de dekens betreft, ik ben nog wel zoekende voor Ferro, ben er nog niet helemaal uit wat hij nou past... :+
Hij is niet groot, niet breed, wel een vrij lange halsaanzet, en blijkbaar toch ook wel een redelijk lange rug...
Ik had hem ingeschat voor 185, paar prachtige dekens op Mp gekocht en die bleken dus echt te klein... 8)7
dus nu maar weer even verder zoeken... :+

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:30

@Nouvel: aha, dan is het echt nog een kwestie van onervarenheid en meer gaan lessen vrees ik :+

balen van die dekens :roll: Een reus wordt die van jou

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:32

Veale heeft 205, maar die zijn aan de kleine kant. 215 past beter.

volgende week trouwens weer de paardenvierdaagse. Zin in!

Frensie veel plezier en succes morgen

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:34

Thanks! Wekker gaat morgen om 05.15 uur, paarden voeren en dan 06.00 uur inladen.

Gwin is 'maar' 157 cm, maar ze heeft dekenmaat 195 vanwege haar lange lijf.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:35

@Frensie: veel succes, morgen :j *\o/*

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:20

frensie, succes!

ferro is ook nog geen 1.60, maar door zijn lage halsaanzet en wat lange rug blijkbaar toch ook zeker wel 195 nodig...
bizar... :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:22

frensie succes morgen!! :):)

Moeilijke proeven, middendraf.
Leidsels
VHU haar handelskwaliteiten :P
Tallechie voor stalgenoot in de kliniek (afwijkende bloedwaarden maar weinig te vinden, Lyme?? Ik roep maar! :) )

Mijn vakantie was heel erg leuk :) Wel fijn weer terug te zijn, paardenbeest heel erg gemist! :)
Gisteren al lekker langsgeweest. Vandaag eventjes lekker gereden, ging fijn :) Morgen hopelijk lekker naar het bos toe :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:24

hey Aks :wave:

nu jij zegt Lyme, denk ik ineens aan VHU... hoe was bij jou die uitslag??? (mss heb ik daar weer overheen gelezen hoor :o )

En heerlijk Aks, al van paardenbeestje genoten en morgen weer volgens planning :D

nou, ben slapen, trustuh allemaal en Frensie, nogmaals veel plezier dan maar bij gebreke van reactie :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:55

bicci: ik heb wat tegen je ''maandelijkse'' perikelen :heel veel rode bandages! alle kleuren rood,tja met mijn witte happytime was ik altijd into red!
lekker fel en opvallend......
nouvel:las net dat er 1 maatje 185 had...dus kan jij je spullen van ferro doorschuiven _O-
tijd voor een echte menmarkt hier O:)
voor iedereen die een :(:) nodig heeft
en voor iedereen die wedstrijd heeft dit weekend *\%/* *\o/* doe je best..
mijn dagen vrij zit erop,ga braaf werken morgen en dromend achter de klanten over de nieuwe pony...... :z (hopend dat ik niet in mijn vinger of oor knip morgen := )

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:22

Hihi ik vind de deken maatjes hier wel schattig.... Boy heeft 215...

Menles ging goed hihi, 10 pionnen omver gereden, door stuurfouten van mij.. Plus een hindernispaal... Hihi maar we hebben paar heerlijke rondjes gedraaft met super fijne aanleuning en mooi rustig tempo... Volgende week kan ik helaas niet, daarna iedere week :D helemaal zin in...

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 06:20

aan het bijlezen. Jemig, dat is soms een dagtaak, haha, jullie gaan zo snel.
@biancacoo :(:) klinkt niet fijn, tetanus prik is ook geen pretje.
@Frensie fijne rit vandaag.
@lanouska en Kiss heel veel succes in de marathon vandaag.
HT je zou toch paarden verkopen en niet bijkopen. haha ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst.

Ik ga zo naar Kasteel Poelwijck bij Nijmegen. Eindje tuffen met de auto. Maar ik heb tijdens" het stamboomonderzoek uitgevonden dat wij afstammen van de heren Van Wely. En die hebben daar een tijd gewoond in 1600 en 1700. Het kasteel is privé bezit en nooit open. Maar op open monumentendagen is het opengesteld, dus ga ik vandaag naar het landgoed van mijn voorouders hahaha
Toch wel apart om daar eens te mogen rondlopen. De eigenaar vond het leuk om afstammelingen van de Van Wely's te ontmoeten, dus historisch bezoek. *\o/* en het is weer eens iets anders dan paarden.

Morgen mag Janouk zich weer bewijzen tegen Roos in de ring: dressuur en vaardigheid. Kijken of we de opgevoerde grasmaaier kunnen verslaan. Tot morgen Cis.

Allemaal een fijne dag en tot snel

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 07:24

smorgens :wave:
@janouk, veel plezier op het landgoed van je voorouders
@psm, fijn dat het super ging, ondanks paal en pionnekes
@ngtje, maandelijkse periode op komst of inmiddels aan de gang
@aks, toch kar verkopen? Zag ik dat goed? Lekker genieten met je perdje, altijd lekker. Hopen vandaag weer op een lekkere rit.
@frensie, vroege start vanochtend las ik
@tallechie, veel plezier alvast met de vierdaagse.

zo eindje bijgelezen weer eens.
over dekens, ik heb nog exceemdekens liggen, drie stuks, sinds paar jaar niet meer gebruik. Denk volgend voorjaar maar eens op mp ga doen. Nu bijna einde seizoen voor exceempaardjes

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 07:26

@HT, ik heb je pb terug gestuurd :)
als die maandelijkse zooi nu ook idd wilt komen.....tis er nog nie....mar wel krampjes hier en daar...
dan heb ik zoiets van, overslaan of doorzetten, nie zo dozen, hihi

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 07:27

slimme keus ng,
zijn duur zat die dingen..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:43

@Bicci kan ik ook zo }:) van worden dat je dagen er tegen aan hangt grrrr.
@Janouk wat een leuk idee! Veel plezier vandaag!
@PrinsjeH attent van je dat je eraan denkt, uitslag is er nog niet, duurt week of 2. Nu zegt een uitslag op zich nog niet veel, want die testen zijn niet 100% waterdicht.
@PSM fijne menles, leuk! Knap dat je zoveel pionnen omver kunt rijden, ik durf het niet, pionnen omver rijden want mijn paard is 2 x enorm gaan flippen omdat er een pion onder de wagen zat := kan dus heeeeel goed sturen hahahaha (maar geen hoog tempo en daar werken we nu aan).
@Frensie super veel plezier gewenst in Haarle met de endurance, prachtige omgeving en prachtige rit en met vetgate (je eerste keer ?) zet 'm op!
@Biancailona Aks heeft elk jaar wel weer een deken nodig :j
@Avaluna wow maar streven naar bij de letter wil niet zeggen dat het iedereen al lukt in jouw klasse toch? Ik vind het hier in Nederland ook wel erg ruim hoor, overgang stap-draf tussen H-E-K of zoiets, denk zeg dan gewoon E en kijk of het lukt....
@Biancocoo hoop dat je tetanus prik je niet teveel dwars zit als ik het zo las denk ik dat de honden elkaar inde hraen zijn gevlogen en jij ertussen zat.... sterkte met alles :(:)

Raar he die maten bij sommige paarden. Bente heeft in principe dus 1.85. Zou je zeggen dat 1.90 echt niet zoveel groter is. Maar daar verzuipt ze bij de Horseware (Bucas, Amigo) dekens zo'n beetje in. En 1.80 is dus echt te klein. Maar van Pagony heeft ze dus 1.95. En van een huismerk van Hyporama ook. Ben goed voorzien met dekens voor haar en kast aan het opruimen plus dat de centjes ook wel prettig zijn (as ever) dus alles wat ze niet past mag weg.

Het is hier heerlijk weer ga zo lekkere buitenrit maken en daarna gaan we in de verjaardag voorbereidings modus want manlief viert het dit weekend moet nog bergen boodschappen doen, huis schoonmaken enz enz >;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 09:15

Goedemorgen, alles goed hier, idd door dom iets zijn beide heren elkaar weer in de haren gevlogen, bij het uit elkaar halen vergistte 1 van beide zich door mijn poot te grijpen en eens fijn te schudden, valt gelukkig erg mee, met heren ook, kennel is nu op gesplitst en ze doen of er nooit iets is gebeurd, ik laat het voor nu maar zo, ze moeten naast elkaar in het span, dus als ze zich nu goed verdragen en niet meer de kans krijgen om elkaar re pakken is het goed

Tot later, moet nu weg.