[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 18:11

van hier uit ook een fijne kerst

ik heb van de week wel braaf mee gelezen maar had eigenlijk niks te melden

woensdag was er geen les omdat H.S een vergadering had dus heb ik lekker voor de tv gezeten (en paardensport gekeken)
vrijdag ben ik met bettepet mee geweest naar les omdat de vrouw van H.S haar verjaardag vierde ging H.S niet naar les

zaterdag had H.S les van gerard leijten alleen wel heel vroeg om 8 uur s'ochtends dat betekende voor mij dus om half 6 me bed uit om om half 7 in coevorden te zijn. ditmaal hadden we xander jw mee naar les en dat ging ook erg goed.

vandaag een iets minder begin van de dag gehad want onze hond is vanochtend aangevallen door 2 duitse herders. kai heeft gelukkig alleen schaafwonden maar zal wel wat kneuzingen hebben en spierpijn, alleen moeders moest naar het ziekenhuis voor een tetanus injectie

vanmiddag ben ik nog even met bettepet mee geweest op een kort buitenritje

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:31

Ollie bedankt, voor jullie hetzelfde gewenst !
haha...zie die blik van vhu al als ze het pakketje van nouvel opent...
lanouska lekker rustig weekje en fijn even relaxen op buitenrit met bettepet...lekker toch !
balen dat kai aangevallen is zeg !!!
en zaterdag lekker vroeg op voor de les van gerard leijten..

we hebben de verplichtingen van kerstdagen weer gehad....ben (gelukkig) al weer thuis... :j
straks lekker even in bad denk ik....warm warm warm...heb het de hele dag al koud en ben weer rillerig...dus griepje is nog niet over, hoofd barst ook uit zijn voegen..
fijne 2e kerstdag voor iedereen.. *\o/*

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:38

sonjim

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:09

Hoi Allemaal, iedereen kerstavond en 1e kerstdag overleefd.
Ik heb vandaag een lekker relaxed dagje gehad en gisteren eigelijk ook wel. Wij gaan morgen naar mijn ouders en dan zijn mijn zussen er ook. Gisteravond zijn mijn ouders komen gourmetten, dat doen we al 8 jaar zo en bevalt ons goed. S'avonds lekker kaarten en toen ze weg waren nog een filmpje gekeken. Vanmorgen kerstonbijt cadeau's en lekker tutten thuis. Rond 4 uur kwamen mijn ouders, we hadden dit jaar allemaal niks op 1e kerstdag en bedachten ons dat het gezellig was als ze s'middags kwamen, hebben we samen de lion king gekeken en daarna lekker gegeten. Nu zijn mijn ouders naar huis, kindlief in bed, en heb ik even tijd voor mezelf. Mijn kerst heeft dit jaar een hoog ouders gehalte maar wel zonder dat het verplicht is, heerlijk.

Morgen wil ik een rondje mennen als het lukt. Gisteren heb ik Wieneke nog ervoor gehad, maar wat gisteren gebeurde heb ik nog nooit meegemaakt. ik ben best gewend dat mensen een mening hebben of opmerkingen over de shetten. Maar gisteren reed er een langs ging naast ons rijden om te vertellen dat ik een groter paard moest kopen, vervolgens sneden ze mij de pas af met de auto om verder te schelden. Ik ben bij mijn ouders de oprit opgereden om ze uit het zicht te laten verdwijnen, ik twijfelde of ze niet verder zouden gaan. Gelukkig zijn we ze daarna niet mee tegen gekomen, maar wat een mensen heb je toch.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:37

Jeetje Sonjim, die mensen hadden ook niet echt een kerst-spirit. Wat onbeschoft zeg!

Lanouska wat zielig voor je hond! Hopelijk heeft ze niet teveel pijn.

Biancacoo beterschap! Lekker op tijd onder de wol kruipen.

Hier ook lekker dagje gehad. Mijn ouders kwamen vanmiddag. Lekker wat toastjes op en vanavond begonnen met een garnalencocktail, lekker met ook stukjes mango. Had net 2 hapjes op en toen kwam er een opdracht binnen voor mijn werk, kon dus meteen weg van tafel. Gelukkig niet al te ingewikkeld. Daarna hadden we een lekker mals stuk rundvlees met aardappeltjes en stoofpeertjes. En als toetje bavarois, zelfgemaakt, erg lekker. Ze zijn nu net weg.

Morgenochtend om 8 uur de dienst overdragen, daarna door naar stal. Even rijden of longeren, afhankelijk van hoe goed in vannacht slaap tijdens de dienst. Dan naar huis en de rollade in de pan doen om te stoven en met de dames wandelen. 's Middags naar de schoonfamilie, niet echt veel zin in.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 22:49

Frensie schreef:
Lanouska wat zielig voor je hond! Hopelijk heeft ze niet teveel pijn.

hij heeft redelijk veel pijn. loopt op 3 pootjes andere pootje doet zeer en als ie moet opstaan, wat die dus ook alleen op aandringen van ons doet. jankt die van de pijn heel zielig dus. maar we hadden nog metacam staan van de paarden die die krijgt die om het wat dragelijker te maken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:58

Zo wij zijn ook weer thuis {:)
Erg gezellig gehad bij mijn zus, waar ouders en broer plus alle kinderen er ook waren. Heerlijk gegeten etc. :Y) daarna naar mijn schoonvader geweest, zit momenteel (hopenlijk tijdelijk) in verzorgingshuis, ach heb het zo met die man te doen, maar het kan momenteel echt niet anders, hij heeft medische verzorging nodig en thuis kunnen wij dat niet (niet zozeer qua afstand /organisatie als we met z'n allen om de twee / drie dagen heengaan moet het kunnen, maar puur technisch is het te ingewikkeld, ook voor thuiszorg). Maar hopen dat hij snel weer naar huis kan vind dit zo naar dat hij dit zo moet meemaken .... -O- ;(
Daarna zijn we met veel muziek in de auto heel hard naar huis gereden, even afreageren, was even nodig.... en nu ff chillen op de bank.

@Ollie same to you!
@Lanouska jeetje zeg 08.00 uur les, da's vroeg :7 Sterkte met de hond, wat ontzetten K zeg dat ze zo aangevallen is.... hoop dat hond er niet te veel geestelijke schade van ondervindt ^) :(:)
@Frensie klinkt ook als prima Kerst bij jou! :9 & gezellig. Trouwens, die rollade had ik van jou nog in mijn hoofd zitten bij het boodschappen doen (echt!) en hier ligt nu dus in de koelkast voor morgen de kiprollade van AH :+
@Sonjim nou ja zeg, je voelt je gewoon bedreigd zo zijn ze nou helemaal 8)7 :n
@Biancocoo ook ff chillen lekker bedje in en uitzieken :(:)
@Naaltje fijn dat je beetje hebt kunnen uitwaaien ook voor jou en je vriendje :(:)
@Buckje ik men Bente ook met zo'n bit en die van mij is volgens mij geen 20 mm dik, dacht iets dunner, wil morgen wel even opmeten?
@Lottex druk druk druk, dit topic is niet te volgen maar komt gerust weer binnenvliegen!

Heb ik iedereen gehad??? Weet het zo niet meer, maar iedereen verder prettige voortzetting {:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:00

valt even binnen na goutmet en ben & jerry ijsje...
*burb*

Buckje schreef:
Nouvel: jij hebt toch een happy mout voor Fifi.
is dat deze ? http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 041008/174
is die van jou ook zo dik ?

ik heb toch een iets andere, de mijne is ietsje dunner...
ik had deze bij de agradi erbij besteld, als extra zodat ik niet hoefde te wisselen naar mijn wedstrijdhoofdstel (met risico op vergeten van het bit op wedstrijd), maar op een of andere manier was deze toch iets anders...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:01

Kiprollade is ook lekker VHU! Dat eten mijn ouders morgen met mijn broer en schoonzus.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:14

OK goed om te weten :Y) Heb nooit eerder kiprollade gedaan, heb als ik rollade heb altijd iets met rund/varken maar goed, ben ook niet zo'n kokerd hoor.... (rommel maar wat aan hahaha). Weet jij er nog een lekker sausje bij of zoiets? Ik bedoel, de jus is vast ook wel goed en doe er anders scheut wijn bij of zoiets maar ik hou wel van een sausje maar weet echt niet wat :o?

Voor morgen rit uitgestippeld van .... 20 km. Ben benieuwd hoe ik het zelf vooral volhoud... :=

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:22

@ buckje ik heb die liverpool ook maar vind hem niet extreem dik. Al is een bit wel snel
dik voor de ponymondjes.

Zo vandaag toch wat meegemaakt !! Ging op buitenrit samen met mijn vader (die reed met pp omdat mn zusje zwanger is)
en mn zusje achterop bij mijn vader. Gingen we over een grasstrook een stukje galoperen. Ferro wou harder maar dat
mocht ie niet. waarschijnlijk was ie beetje jolig of boos en hij geeft een bok en zo ligt zijn achterbeen in de kar.(mijn 1e reactie was
die breekt zn poot) Ik schrik trap op de rem en daardoor sliert mijn kar opzij en schiet ferro zn been er weer uit. Op dat moment
dacht ik o nee niet remmen anders slaan we om. Dus voet van de rem en daarna met zachtjes remmen ferro weer rustig gekregen.
Even gekeken maar hij liep gewoon nog normaal. Thuis gekeken 2 kleine wondjes deze afgespoeld en ingespoten daarna op de wei en
meneer ging gewoon eten. Denk wel dat ie morgen een beetje stijf is.

Nou voor mij zijn nu de kerstverplichtingen voorbij. Schoonouders zijn geweest en morgen even lekker niks.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:28

:oo jeetje Maisie zat hij dan gewoon met zijn achterbeen over je voorstang zeg maar.... bizar zeg dat dat kan! En jij schoot ook zo weer terug????? Wat zul je zijn geschrokken!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:39

Ja vond het ook behoorlijk bizar. Weet ook echt niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen. Ging ook
allemaal zo snel. Maar doordat ik remde en mn kar scheef gin gleed ie er weer af want de zijkanten zijn lager.
Loopt rond zeg maar.

Afbeelding

Kan je op de foto wel zien. Het was zn rechter achterbeen. Als ik zo de foto kijk is dat echt wel heel hoog.

O ja nog wat ging ferro scheren gaat na een halve hals het scheerapparaat kapot. Was niet echt mijn
geluksdag vandaag.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:50

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 08:02

Oei Maisie dat was schrikken!!!
Ik hoop dat het meevalt vandaag voor Ferro.

VHU ik kan zo geen sausje bedenken. Manlief hier eet bijna overal mayo bij ;)
Veel plezier met je lange ritje!

Leuk topic Buckje!

Nou, mijn dienst zit er bijna op. Ga zo denk ik maar longeren. Heb niet fantastisch geslapen en dan ben ik altijd wat sneller ongeduldig, niet eerlijk tegenover Gwin als ik dan ga rijden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 08:03

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 08:08

Hahaha die is leuk he Janouk! Vriendinnetje van me had hem ook gestuurd, alleen dan met haarzelf. Je wordt er echt vrolijk van.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 10:02

wow maisie! :oo wat een geluk dat jij zo goed reageerde en je wagen rondloopt aan de voorkant!!

Vriendje is weer weg voor de honden etc. Als ie terug is begint de 2e kerstdag voor ons ook :D
Lekker gourmetten bij m'n paps en mams :D

Zometeen mn haar vastknopen etc en netjes aankleden :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:06

zo, hij komt eraan... maar goed, want om 2uur moeten we alweer eten :+
Ik ben trouwens bezig met een fotoalbum van Dids maken, wat een werk zeg :oo
Heb 2007, 2008 en 2009 nu gedaan :D Alleen steeds het gevoel dat ik fotos en dingen vergeet he... :o

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:11

Oja, de pluis is gelukkig niet aangekomen :P

Hier even bijkomen met koffie, kerststol :9 en domme tv kijken (Nickelodeon :+ ).
Man- en zoonlief vertrekken zo richting vliegwedstrijd ik richting stal *\o/*
Leuk zo de foto's verzamelen Naaltje, ik heb hier een nieuwe screensaver gemaakt met zo'n diapresentatie, erg leuk zie je steeds al die mooie momenten voorbij komen. Eet ze vanmiddag!

Die van Janouk is echt vreselijk leuk *\o/*

Nou ik gooi nog even bak muesli achter de kiezen en ga :wave:

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:18

Zo, ik ben weer terug van stal. Had toch geen zin om te longeren, dus ben het bos ingegaan. Lekker stuk gegaloppeerd en daarna uitgedraafd en gestapt. Paardje was lekker wakker en vrolijk!

De rollade ligt ondertussen al in de pan te stoven. Nu eerst even uitrusten, dan met de honden wandelen, en daarna nog even in bad en om 2 uur bij de schoonfamilie zijn.

Iedereen een fijne dag vandaag!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 12:48

Zo ik ben ook wakker. Heb lekker uitgeslapen. Straks eens kijken hoe het met Ferro is.
En of mn pa de storing in het scheerapparaat al gevonden heeft. Dan hoeven we alleen
het kapote onderdeel te bestellin ipv een heel nieuw apparaat.

Frensie al lekker gereden !!
VHU gaat lekker naar stal.
Naaltje gaat gourmetten.

Buckje had je foto's al gezien. Leuk span zo. Mn zusje rijd nu trouwens ook met dat bit. Ik
gebruik die van mij niet meer maar goed miss voor de nieuwe pony.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 14:13

@Lanouska: arme hond :(:)

@Maisie: oeh, schrikken, hopelijk valt het mee met Ferro.

@Sonjim: {:)-:( :(:)

@Janouk: wat leuk!

@Nouvel: oh, wat ziet ze mooi uit *durf hier niet schimmeltje van dochterlief te tonen :o *

@VHU: ik ben zwaar jaloers :D

Hier dus alletwee hartstikke ziek, gelukkig dochterlief alleen wat verkouden, echt balen, hadden ons zo verheugd op een paar daagjes vrij en lekker weer eens wat met de paardjes... Hopelijk kunnen we toch snel nog wat leuks doen.
Voordeel is wel dat we nu maar een fractie eten van wat we normaal met kerst weg werken :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 17:25

maisie, dat was schrikken !! ik hoop dat Ferro niets mankeerd.
verder mensen die fijn bij de paardjes geweest zijn en gemend hebben !! heerlijk genieten dus.
avaluna allebei beterschap..

iedereen veel succes met de hapjes enzo voor kerst...
ik moet ook nog iets in elkaar flansen...
veel plezier allemaal....

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 18:08

maisie schrikken zeg!

avaluna, sterkte...

vhu, vergeten op te sturen, kwam het vanmiddag bij het weggooien van mijn voerzakken ineens weer tegen... :+
maar goed, de post komt toch niet met de kerst, dus je er is nog wat mogelijk... :D

Prachtig weer vandaag weer!
Vanmorgen stallen gedaan en ritje met Fifi met de wagen, was de 3e dag achter elkaar en dan merk je toch dat ze nog wat conditie moet bij bouwen, ze had er duidelijk meer moeite mee dan de vorige 2 dagen, ook een paar kuchen, dus misschien ook een beetje verkouden...
Morgen dagje vrij en even lekker wandelen, kan ze weer even bijtanken!
Verder wel heerlijk gereden met dat prachtige weer, echt genieten, het leek wel voorjaar!

Vanmiddag nog even staleigenaar geholpen met 2 paarden voor 't eerst het tuig op doen en er achter lopen, oudere merrie waar het het veulen vanaf is deed het super, jonge beestje was nog klein beetje ril...