[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:34

Ze toont echt groot, dat meisje dat erop zit is 1.75. Maar dat heb je heel vaak bij die tuigertjes. Dat komt doordat ze zo omhoog marcheren en door hun houding. Dat maakt ze ook erg leuk.

Bij de stalhouderij hadden ze Lars dat was een paardje van krap 1.60, die leek wel 1.70 als hij ging marcheren. Hij stond ook af en toe in span met een van 1.70, als hij ging lopen steeg hij soort van op, die schoft kwam gewoon omhoog en die kont ging naar beneden. Ik had ook nooit in de gaten dat hij zo klein was, als ik erachter zat, zo stom. Toen zat ik er een keertje op, ik dacht ??? wat zit-ie laag :+
Als ze lekker over de rug lopen en je stelt ze wat lager in kun je er heerlijk op zitten. Maar je moet ze niet laten gaan want dan wordt je eraf gelanceerd. Nu was dat ook zo bij Rizanta trouwens }:0

Maar dat rijden maakt me niet zoveel uit, we kijken wat naar een leuke moederlijn en dus goed papier(omdat ik niet weet wat ik ervan ga vinden, een goede merrie verkoop je altijd weer, kun je altijd wat mee), iets waarvan ik denk daar word ik vrolijk van als ik het zie en iets wat al betuigd is. En ik kijk alleen maar naar schimmel, vos of zwart. En klein ^)

Denk dat Rizanta mijn once in a lifetime enorme merrie is geweest.
Nou de foto's zijn bijna geordend. Laat het maar weer even liggen. Ga nu naar Snuitmans en Wyn.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:43

ze toont inderdaad veel groter zeg!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:11

Er staan meer filmpjes van haar op, dit filmpje is haar promo, op die andere filmpjes zie je dat ze wat minder heft maar wel zeer actief is :+
Ik zag ook dat ze met een slagriem werd gemend, op een ander filmpje, maar schijnt dat ze niet slaat maar dat ze dat standaard doen als ze beleren, we zullen het zien...
En ze heeft ook in tweespan gelopen.
De meneer die haar heeft beleerd zei dat ze alles makkelijk opnam, wel actief is en dat ze dingen spannend vindt maar dat ze heel graag wil werken. We gaan zondag stukje in de bak en een rondje doen buiten. Zijn we er in ieder geval even uit }:0

Nou ik knal richting Breda :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:23

@ VHU: spannend!! Maar idd wel goed om weer bezig te moeten. Dan heb je toch meer afleiding.

Nou, als Thabor zo niet te moe is, ga ik hem straks ook nog even zadelen en in de bak even rijden. Maandag mag hij weer mee naar les, maar heb er volgens mij al 3 weken niet meer opgezeten, dus even het gevoel weer krijgen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:30

succes ermee tine!

spannend vhu, op zich wel lekker om er even uit te zijn inderdaad...
ben wel benieuwd!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:52

Succes met thabor rijden tine.

Leuk paard vhu toont idd veel groter. Loopt wel lekker ook voor de kar. Ben benieuwd als je ben wezen kijken.

Afbeelding

Vraagje wat vinden jullie hiervan. Is 4 jaar en onbeleerd. (er is iemand die robijn wil proberen maar ik twijfel vreselijk)

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:16

gaaf beestje :j

wij hebben er weer een stalmysterie bij.. Is het geen ontsnappende Diddle dan is het wel iets anders... ^)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:18

@VHU: wauw wat een prachtdier! Daar zal je je handen ook mee vol hebben als die bij je op stal komt te staan! Ik vind het wel lief van je man dat hij je zo helpt! Ik geef hem wel gelijk hoor, hoewel ik me kan inbeelden hoeveel pijn het doet om aan andere paarden te denken. Maar later zal je je man zeker dankbaar zijn dat hij dit doet. Ik hoop dat het wat wordt! En je hebt volkomen gelijk: een goede merrie verkoop je zo weer!

@ Maisie: knap beestje hoor :j Ga je Robijn verkopen?

@ naaltje: stalmysterie?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:20

Maisie gaaf beestje. Je kunt alleen zelf beslissen. Dat maakt het er niet makkelijker op.

Wat nou dan Naaltje

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:31

paardje van stalgenootje heeft opeens een dik been en allemaal wonden :=
:(:)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 11:42

@Maisie: Wat een stoer, maar apart beestje. Zoals ik op de foto kan zien, is dit zeker wel wat voor de dressuur. Onbeleerd is juist beter toch? Kun je hem helemaal naar je eigen hand zetten.

@Naaltje: Vervelend is dat he? Is het gebeurd op de wei?

Zal nu even derest bijlezen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:46

ja moet wel op de wei gebeurd zijn :) Paarden komen bij ons niet op stal (nu allemaal niet meer, en in de winter blijft ook onze groep lekker buiten)
van het weekend maar even goed in de gaten houden :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 11:50

Ging vooral over het slechte weer van gisteren. Iedere keer als ik naar buiten moest, barstte het los.
Was wel heel typisch, want ‘s avonds ging ik naar stal en daar scheen gewoon de zon en was het droog.
Toen ik weer terug was in Emmeloord (is ongeveer 7 km verderop) regende het weer pijpenstelen.

@askazita: Wat een leuk nieuws. Altijd fijn om te horen als je beestje goed terecht is gekomen.

@VHU: Wat een spetter zeg. Leuk dat je er gaat kijken! Staan je pony's in Breda? Is dat niet een heel stuk rijden? :)

Ik had gisteren echt een baaldag en dat werd 's avonds alleen maar erger. Heb van ellende 7 stallen uitgemest in een hele snelle tijd. :=

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:50

@ Naaltje: wat vervelend zeg! Hopelijk is het snel weer beter... Hoe is het nu trouwens met Dids zijn been? Weer helemaal in orde?

Ik heb vanavond dus een afspraakje met mijn potentieel ruitertje en haar moeder, we gaan een kennismakingsritje maken in het bos om te kijken hoe Romeo is. Ze voorspellen buien, maar ik hoop dat we droog blijven!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:51

@ Naaltje: spookstal :j
@ Maisie: :~ knap ding <3

Net ca 10 minuten op Thabor gereden. Voelde heel fijn, was braaf dus maar gestopt, hij had tenslotte ook al werk voor de sleep gedaan.

Ga nu vriendje van zoon thuisbrengen en boodschappen halen.

Manlief heeft heel vervelend bericht op werk gekregen. Waardeloos. Hij is zelfstandige, wordt ingehuurd. Had toezegging gekregen, mondeling, dat hij vervolgopdracht van 2 jaar erbij zou krijgen. Dus ander werk (die hadden hem gebeld of hij wilde komen) afgezegd. Nu staat hij ineens op straat, omdat hij niet een maand eerder kon opleveren. Ze waren aldoor vol lof, en nu blijkbaar andere wensen en zonder hem een kans te geven om het anders te doen is het ineens over. Lijkt wel op Amerikaanse praktijken -:(- Dat wordt geen wedstrijden of lessen meer. En het beleren moeten we ook maar even zien. Morgen gaat Thabor weer voor de kar. Als het weer niet gaat, maar even stoppen met alles. Als er geen geld meer binnenkomt, gaat het heel hard.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:54

@tine; ja echt he :') Het was al een verrassing waar dat monster van mij zou staan wanneer je op stal komt. en nu dit ook := :+

jeetje wat een 2%^%$@ nieuws :oo :(:) sterkte mee

@SL; nee Dids zijn been is nogsteeds niet goed... Maar hij staat wel op lichte manier weer in het werk. ''niet goed'' houdt in deze in dat die plek er nog zit. Maar Dids loopt nog altijd als een zonnetje en werkt fijn. Blijft afwachten hoe dat verder gaat. Dierenarts heeft deze week nog gekeken en die zei dat we lekker door moesten gaan met werken omdat hij er geen last van lijkt te hebben :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 11:57

Jeetje, Tine, wat een nieuws. In het vervolg maar alles op papier zetten, jammer dat ze eerst het vertrouwen geven en dan uiteindelijk dit doen. Sterkte.. :(:)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:02

als je het over toeval hebt. Stuur ik VHU een pb over een paardje (had nog niet naar t filmpje gekeken) gaat ze bij die mensen al kijken alleen dan een ander paard als waar ik haar over tipte :D Zeker een goed adres om een paard te kopen!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:09

Tine wat ontzettend vervelend. En hij kan ook niet meer bij die andere opdracht beginnen?

Ik ga de kast in de werkkamer opruimen en dan nog even leren.

Foto's komen in de loop van het weekend. zit nu op een minilaptop en is beetje lastig met foto's er opzetten dus doe ik als mijn laptop weer gemaakt is

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:12

Tine balen zeg !!!! daar zou ik ook gehoorlijk pissig om kunnen worden !!

@ poeltje ja ik heb ze wel graag onbeleerd. Nadeel is dat je weer een jaar of 2 verder
bent voordat je echt weet of het wat is. Robijn is nu 5 en gaat echt lekker lopen.Zou
hem eigenlijk nog wel in de M dressuur willen starten en een wp rijden.

@ naaltje wat vreemd zeg !!! zouden ze niet door de onweer aan de ren zijn gegaan ofzo?
Zou het anders ook niet weten. Balen dat dids zn pootje nog niet helemaal de oude is. Maar
wel lekker dat je wel wat kunt doen.

@ S_L veel plezier met je buitenrit !!!!

zo ik ga ook nog eens even een rondje met ferro buiten doen. Even relaxen en dan vanmiddag nog
wat in de tuin/huis doen.

:evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:13

We hebben hier geen onweer gehad :))
Maar buiten dik zitten er ook gaten in het been. Dus het komt niet van rennen..
Ze zou de wei bekijken op scherpe gekke dingen maar ik weet het niet :=

Nou ik ga even middageten pakken en dan nog wat verder aan m'n verslag

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:22

tine, wat een rotnieuws...

maisie, wat een onwijs leuk diertje zeg!
hoe groot is 'ie?

naaltje, hmm vreemd mysterie...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:54

Die andere opdracht is volgens mij al begonnen, maar goed, E gaat er wel achterheen bellen. De hele gang van zaken vind ik echt te bizar voor woorden. STel dat E destijds die andere opdracht had aangenomen en dit bedrijf had laten zitten, dan was er moord en brand geschreeuwd, maar andersom.....

Tja..... op papier zetten..... dat bedrijf is erg laks met dat soort dingen. Man werkt er nu al paar jaar, maar iedere keer als er nieuw project is gestart loopt dit al een paar maanden voordat hij contract krijgt. Uitbetalen is ook hun sterkste kant niet. Maar ja, werk is werk he?! En dan hebben we het dus wel over een heel groot (landelijk opererend) bedrijf in de energiemarkt.

Nou, ik ging vriendje van zoontje thuis brengen. Is zoontje daar ook gebleven. Dus heb lekker de hele middag de handen vrij. Nou ja, moet straks nog wel met Rembrand op pad, maar verder even lekker alleen. Klinkt wel erg egoistisch, maar ik vind het soms echt even fijn om alleen te zijn. Voel ik me dan ook weer schuldig om want heb een heerlijk kind.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:01

@ Tine: niets om je schuldig over te voelen, iedere ouder geniet ervan om eens zonder kinderen te zijn!! (ongeacht hoe graag je hen ziet) Ik moet zo vaak bij mensen gaan babysitten overdag omdat ze even weg willen zonder hun kinderen (lekker shoppen, naar de sauna,...), perfect te begrijpen!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:19

maisie mooi paardje