Hier ligt ongeveer 5 cm sneeuw. En is spekglad. Ik ben lekker om kwart over een naar huis gegaan. Vanmiddag even bij de buurvrouw op visite geweest en zo komen mijn zus en zwager eten. Moet dus nog even aardappels schillen.
Moet maar zien of ik morgen naar het werk ga qua gladheid. Wilde vanavond naar stal, maar dat sla ik nog maar even over.
VHU; Ach, dat Marco Krul anti-ijzer is wil niet zeggen dat hij WLD niet oplossen kan.. voor zover ik weet is dat namelijk zónder ijzers beter op te lossen. Lijkt me tenminste logischer dan een hoef nog meer verzwakken en de kans krijgen dat je nooit meer zonder kan. Ik vind wat hij kán belangrijker dan wat hij uitkraamt iig, want daar zit ook nog wel eens wat onzin tussen. Ik ben niet echt anti-ijzer, wel erg blij dat Wien ze niet nodig heeft (ondanks behoorlijk wat km's over asfalt)
Wat een leuk koppie heeft Rizanta! Zijn er nog ergens meer foto's van haar te vinden?
Vandaag mijn laatste verslag voor school afgemaakt, morgen nog een college voor de hobby en dan vakantie! Sneeuw valt hier mee, ondanks 3 uren sneeuwvlokjes tellen.. glad is het wel, aan mijn kapotte broek te zien
VanHuisUit
Geplaatst: 16-12-10 19:07
Tallechie is verstandig Poeltje lekker op tijd naar huis en bij Wimmus is het glad Denk trouwens ook dat WLD beter te genezen is zonder dan met ijzer, ben zelf ook eigenlijk niet van de ijzers hoor maar goed, soms is het niet anders Waar Poeltje haar kickende kerstman smiley nu vandaan heeft ?
Heb zelf nog niet zoveel foto's van Rizanta maar als je kijkt bij haar vorige eigenaresse of zoekt op Roos dan vind je wel het een en ander. Ik vind zelf ook dat ze een lekker bekkie heeft, ben wel van die blesjes, Snuit heeft er ook een en Alwyn heeft gewoon een witte muil
Nou ga vriendje van Han wegbrengen, moet de spits in, het is hier ongelovelijk wit en smurrie achtig. Dus ben wel ff bezig
Poeltje wat moet er in dat stukje staan, en moeten er ook foto's bij?
VHU ik vind je nieuwe aanwinst echt een knapperd hoor, leuk koppie heeft ze!!
tine10
Geplaatst: 16-12-10 20:56
Grrrrrrrrrrrrrrrrrr. Had ik na een uur schuiven ongeveer de helft van het erf schoon, begon het weer te sneeuwen. . toen maar snel wat zout gestrooid om paarden veilig naar binnen te laten lopen en de schep aan de kant gegooid. Gekke Rembrand ging galoperen in de wei en gleed stukje weg. Doodeng, maar goed afgelopen. Hier ligt inmiddels al flink wat sneeuw en het is spekglad. Echt niet leuk meer.
Poeltje, ik denk even na.
Tallechie, ik ben benieuwd!!
Naaltje, sterkte.
dakplaat
Geplaatst: 16-12-10 20:57
Naaltje
Fijn Tallechie!
Pfff, ik kan gewoon nergens een dúnne men-stang vinden. Wien heeft echt een heel klein mondje, de stang die ik bij m'n tuig gekregen heb past wel qua lengte, maar is wel een heule mond vol. De enige bitten die ik vinden kan zijn te dik Tandarts komt binnenkort weer, dus dan wil ik graag een stang hebben die ze bekijken kan..
VanHuisUit
Geplaatst: 16-12-10 21:49
't Is hier nog steeds gewoon dooi een vieze blubszooi met hier en daar beetje witte troep. @Wimmus heb je een goede menwinkel bij je in de buurt? Die kunnen je wel verder helpen evt iets bestellen. Misschien weten Tine of Tallechie een goed adresje voor je? Denk je trouwens dat het bit te dik is of vind je dat het zo lijkt? Ik heb heel erg moeten wennen aan die enorme liverpoolstangen bij paarden
Nou ga ff marktplaats afstruinen op zoek naar 2e hands goed full tuig
Ik zal het zo niet weten wimmus. Inderdaad een paardenwinkel. anders marathonwagen.nl die kan vaak ook wel van alles bestellen.
vhu ik wil ook nieuw tuig, had je die van mij kunnen krijgen voor een klein bedrag, maar vriendlief is het er nog niet mee eens
Patriciavt
Geplaatst: 16-12-10 22:14
VHU, heel fijn om te zien dat ze zo super relaxed is! Dat komt ook zeker weten voor een groot deel omdat jij zo rustig bent, ze reageerd - vanaf het eerste moment - erg fijn op je. Het was raar om met een lege trailer terug te rijden, thuis mijn lege kast te zien en te weten dat ik nu niet meer naar stal hoef, maar het is goed zo. Op dit moment zit ik vol energie, alle stress van de afgelopen weken lijkt er in één keer uitgekomen te zijn, Roosje een nieuw leven met een ontzettend lief baasje, en voor mij geldt hetzelfde, tijd om te gaan genieten/leven ipv in de stress om van alles en nogwat.. Ik hoop dat je ontzettend veel plezier met Roos beleefd en net zo van haar kan genieten als dat ik dat kon en heb gedaan. Roos is een ontzettend fijne, mooie merrie, zowel qua uitstraling als qua karakter, een vriendinnetje voor altijd.
Heel veel geluk en succes samen, zorg goed voor mijn lieve meisje..
Hier nog een paar foto's, voor de geinteresseerden..
En ow ja.. mocht je haar slobber voeren, bereid je voor, want dan ziet ze er na afloop zó uit
Oja enne, wedstrijdsetje staat haar ook best oke *let niet op mijn been*
Leuke foto's Patrica. Knap van je dat je deze beslissing hebt genomen en denk inderdaad dat ze een goede baas heeft getroffen
tine10
Geplaatst: 16-12-10 22:26
Wat leuk Patricia dat je hier een berichtje schrijft. Voorzover ik dat via een forum kan beoordelen, denk ik dat je paard een heel goed adres heeft gekregen. Wat een mooie foto's en prachtig paard. Ik begrijp helemaal dat Vanhuisuit op een roze wolk zit. Jij sterkte, want het zal toch best even raar zijn.
jongens, ik ben vrijgezel, @tallechie; naar jou komt nog een pb terug. Nog ff verzinnen wat ik precies moet antwoorden, gaat beetje langzaam op 't moment
Ik woon dus ook alweer in Etten-Leur
tallechie
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-10 22:28
Heel veel sterkte Naaltje
Weet iemand trouwens de verwachtingen voor morgen voor het verkeer.
Hoor hier allemaal verhalen dat het overal een ijsbaan moet zijn. Als dat zo is ga ik niet naar het werk. Heb eigenlijk ook wel zin in weekend
tine10
Geplaatst: 16-12-10 22:31
He Naaltje, het ging dus toch niet goed. Dat verklaart wellicht ook alle hoofdpijn? Dat je het misschien onbewust al aanvoelde? Ik wens je heel veel sterkte. En mocht je een luisterend "oor"willen, mag je altijd pb-en. Lucht vaak erg op als je je verhaal kwijt kunt.
Dat een dagje Sauna op een cake zo'n gevolgen kan hebben, Naaltje sterkte. Patricia sterkte en leuke foto's, leuk dat je ze hier ook deelt, je bent een topper. VHU veel plezier met Rizanta Wimmie welke maat bit heeft Wien nodig ik heb er hier nog 2 liggen, kunnen we wel iets over afspreken denk ik als je interesse hebt. VHU sterkte met de WLD balen zeg. Ik heb er gelukkig geen verstand van, maar zonder ijzers lijkt mij we beter, voor een brokkelhoef geldt dat namelijk ook.
Hier is het op straat een ijsbaan met sneeuw erop.
tine10
Geplaatst: 16-12-10 22:33
Tallechie: ik denk dat de wegen heel slecht blijven, wordt nauwelijks gestrooid. Dus ivm veiligheid zou ik maar lekker thuis blijven. Je hebt al genoeg ongelukken/pech gehad. Hier is het een puinhoop, spekglad. Moet morgen met mijn auto vol kinderen naar sportschool, want ze hebben judotoernooi van school en ik heb me aangeboden als chauffeur. Zie daar best tegenop. Stel dat er iets gebeurt..... Hele route loopt langs kanaal brrrr
mmm begin inderdaad ook erg te twijfelen. Mijn vriend zegt dat ik morgenvroeg gewoon moet afwachten
mirror666
Geplaatst: 16-12-10 22:39
@tine; lief ik weet alleen nu even niet wat ik erover moet zeggen... *geknipt*
Laatst bijgewerkt door mirror666 op 16-12-10 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt
VanHuisUit
Geplaatst: 16-12-10 22:47
@Naaltje dikke s h i t zeg... toen ik je post zag had ik al zoiets van o nee he, het zou toch niet 't is nu echt klaar begrijp ik. Naar, heel naar.
Patricia heeft Roos/Rizanta even geshowed ik heb nog geen tuig gescoord dus als iemand wat heeft (goede kwaliteit maat full) Tallechie tuig van Veale zou goed passen, ook zo'n beer denk dat jouw vriendlief gelijk heeft, het is zulk raar weer, straks dooit het misschien weer. Maar dan moet hij zelf morgenochtend maar eerst naar buiten om die glijbaan bij jullie te testen