[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:31

ik leef nog hoor Biancacoo,
lief dat je naar me vraagt.
je bent ook gelijk de enige, hahahaha

heb de perikelen over snuitje mee gelezen, tjah...

verder lekker druk alweer, komend weekend met de aangespannen dagen in gilze hebben we weer een kraam voor wspa en brooke.
leuk spel ook, je kan overnachting winnen bij een B&B in Brabant, paarden en honden mogen/kunnen mee :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:39

Hee Bicci. Klinkt als mooie prijs!

Zit er hier heel flink doorheen, dus zo zoon naar school en heel snel naar bed.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:39

ik zag het op facebook bicci. wij zijn niet in gilze dit jaar. Valt samen met de SGMW hier vlakbij
dat is wel jammer vind het een gave wedstrijd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:40

Reageer ik wel of reageer ik niet :o , ik zou het erg jammer vinden als mensen hier weg blijven, omdat ze zich aangevallen voelen.
Ik denk dat Snuitje gewoon lekker ging en dan probeer je en gaat het goed en helaas is het niet goed blijven gaan, wat daar dan ook precies de oorzaak van mag zijn.
Hoop gewoon dat Snuitje er weer bovenop komt, fijn dat Tallechie er zo mee bezig is :j en ook begrijpelijk dat m.n. VHU als oud-eigenaresse erg bezorgd is :j , verder lastig zo via internet.

Vanmorgen weer lekker mogen genieten van onze kleine mini-toti :D , wat een lekker dier is het toch <3 .
Net op stal even gevraagd of onze voorkeursinstructrice voor privé-les aan huis zou willen komen, hoop het zo.
Dan kan de kleine man, onder begeleiding, echt aan het werk.
Morgen komt ruitertje groomen, ze stelde zelf voor om R. weer eens aan te spannen *\o/* <3 .

Dochter heeft het ook weer druk met school, tjee, Biancao, gaat ook zo snel, groep 3, wel een erg leuke groep, waarin ze zo ontzettend veel leren en cognitief groeien :j .
Moe en rijden is idd niet fijn, ken ik en ik rijd/men dus ook nog maar weinig, al ben ik de laatste tijd wel druk met alle drie, ten koste van alle andere taken, hier :o :o := .
Bramen doen het hier nog niet zo goed, heb wel nog steeds aardbeien en komkommers, tomaten en boontjes uit de tuin.
Ben aan het wachten op de meloentjes, maar of dat nog wat wordt...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:44

Klinkt als groene vingers Avaluna!
Zou mooi zijn als je voorkeursinstructrice thuis wil komen. Heb ik tegenwoordig ook, is erg fijn en scheelt zo'n enorm gedoe met kar en spullen zeulen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:47

Bicci, ik zag de prijs..mooie prijs zo'n overnachting ! _/-\o_
fijn dat alles goed met je gaat, en weer drukdruk..hoe houd je het vol.

Ava, lekker veel in je tuin !
leuk dat je dochter graag met pony bezig is.
verder verwoord je dat mooi,..ik wist ook niet of ik en hoe ik er op moest reageren..waarschijnlijk ook iets stoms geschreven..dat blijft een nadeel zo op internet..

Gem: ik zou dat doodeng en spannend vinden..haha..maar jij bent wel wat gewend, en je lesmees ook, gelukkig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:00

@Tine: instructie is voor ohz voor de meiden, onze dochter en het meisje dat Romeo rijdt. Ze geeft eigenlijk geen privélessen (meer), maar niet geschoten is altijd mis en het zou voor haar op de weg liggen... Mennen idd ook aan huis, ik heb echt geen zin en tijd voor gezeul met alles. Verder thuis een superfijne grote rijbak en genoeg wei, zo fijn kun je bij de meeste instructeurs niet mennen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:11

O, misschien dat jullie even mee willen denken... Onze grote is kreupel, die hebben we een dikke 13 jaar en nooit kreupel, op 1 keer na, een hoefzweer.
Nu was meneer de dag van te voren net bekapt en toen dus ra kreupel, op zand liep hij wel redelijk, trouwens.
Ik kon geen gevoeligheid bemerken/warm, alleen wat gevoelig overgang straal/hoefballen.
Smid gebeld of hij wat gemerkt had en of het misschien een sluimerende zweer kon zijn, hij was verbaasd en leek hem onwaarschijnlijk.
Maar even aan kijken, dacht gisteren dat het wel een stuk beter ging, maar zag net toch dat hij toch echt wel kreupel is, merkte ook een verdikking net boven de kogel, maar dat kan misschien ook wel komen, doordat hij kreupel is (ik dacht dus dat het vanuit de hoef komt), maar na het hele verhaal getypt te hebben :D , laat ik eerst maar even de da komen, denk ik, met een foto kan ik al wat dingen uitsluiten, is ook altijd vreemd, zo'n acute kreupelheid := .
Maak me altijd wel zorgen om de paardjes, ook al is O. met pensioen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:15

Ach, lastig Avaluna. En of ze nu met pensioen zijn of niet, dat maakt qua zorgen maken niet uit, althans niet bij mij. :D Ik maak me ook over van alles zorgen als ik iets geks zie. Dat been van Rembrand blijft bij mij ook altijd een ding dat geregeld voor stress zorgt.

Heeft hij gek gedaan in de wei misschien?

Nou, zoon is naar school, dus ik duik erin.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:20

@Tine: is ook altijd raar zo'n acute kreupelheid, echt gek doet hij eigenlijk niet meer, maar goed, verstappen kan altijd, heb al een afspraak gemaakt en de da komt morgen, is dan toch altijd zo'n angst dat iets helemaal mis is... :o , maar goed, meestal niet bij zoiets acuuts en wil gewoon niet dat hij pijn heeft, heel af en toe rijd ik hem nog in de bak of gaan we lekker op buitenrit.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:21

Avaluna: een paar dagen aankijken en goed koelen? DA kun je er daarna altijd nog bij halen. Ster heeft ook wel eens zo'n verdikte kogel gehad, bleek een houtsplinter te zijn. Was er na een paar dagen uit.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:22

he vervelend avaluna...

misschien te kort bekapt of stand net iets veranderd?
dan zou de kogel ook wel wat op kunnen lopen...

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:37

Vervelend avaluna! De oudjes kunnen je ook genoeg kopzorgen bezorgen hoor. Vroeg mij ook al af of hij normaal wat gevoelig is na het bekappen (een van ons is altijd een watje als hij over straat loopt na het bekappen, terwijl in het grasland en in het zand er niets aan de hand is). Goed koelen inderdaad en alleen bij extreme veranderingen de DA bellen. Ik gok namelijk dat hij op dit moment ook niet veel meer dan dat zou aangeven namelijk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:43

Bedankt voor al jullie reacties <3 .

Smid dacht dat als het van bekappen zou moeten zijn, dit alleen voren zou kunnen, heb trouwens een supergeweldige en heel, heel ervaren smid.

Ik ben wss wel wat snel met da, maar is nu toch al een paar dagen en heb graag uitsluitsel :o , bij die hoefzweer heb ik toen meteen foto's laten maken := , was slecht te localiseren en hij was echt nog nooit kreupel geweest, ik dacht meteen aan een fractuur :o . Oh, ik ben zo erg, en ook alleen bij de paarden, zelf blijven we altijd maar lopen :') .

Ben bang dat ik misschien wat over het hoofd zie en nu die kogel dik is..., hij is eigenlijk heel hard en geeft niet snel wat aan, heb ook nooit eerder problemen gehad na bezoek van de smid (heb het paard al een dikke 13 jaar).

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:47

als de stand veranderd door het bekappen kan dat ook bij een achterbeen zijn en kan de kogel ook wat oplopen door andere belasting...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:50

Nouvel schreef:
als de stand veranderd door het bekappen kan dat ook bij een achterbeen zijn en kan de kogel ook wat oplopen door andere belasting...

Gezien hoe hij bekapt had, was hij echt heel erg verbaasd dat hij achter niet goed zou lopen... lastig, heb maar meteen afspraak gemaakt om de inentingen te laten doen :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:54

Voor je eigen gemoedsrust gewoon fijn als da langs komt. Ik had dat 3 jaar terug met Quincy. Van een op andere dag helemaal niet meer kunnen lopen, heel erg slingerend door de wei. Waarschijnlijk bij het rollen iets verschoten, maar omdat hij zo oud was (25) kwam het niet meer goed. DA heeft nog dingen geprobeerd en toen werd het helaas zo erg dat hij niet meer kon staan. Arme man voelde zich knap hopeloos. Maar ja, hij heeft nog wat geprobeerd. Als hij niets had gedaan was het ook geen doen geweest.
Maar goed, dat is hier allemaal niet aan de hand (wil je niet bang maken), inderdaad grote kans dat er bijv splinter zit. Maar ik zou het ook na laten kijken (en ga dus zelf ook nooit naar de dokter hahaha)

Net uurtje geslapen. Moet nu eigenlijk de tuin gaan maaien, maar voel me zo beroerd. Ellende is alleen dat er voor morgen ook weer genoeg op het programma staat.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:34

Poe Poe wat een spanning in het topic. Ik begin er niet over want het is net rustig. Maar ben het eens met de meeste van jullie. Hoop dat snuit snel opknapt.

Ook ik worstel met weinig tijd om te trainen maar hou dat altijd in mijn achterhoofd als ik wat wil. In Epe heb ik ook om de dag gereden. En ik zou graag de mendurance van onstwedde rijden maar ons niet opgegeven want dat is gewoon niet fair. Maar ja ik snap best dat dat soms moeilijk is.

Ik ben weinig thuis mijn familie uit het westen is hier. Ze hebben een groot huis van staatsbosbeheer gehuurd in het bos van Gees. Ik slaap gewoon thuis en ben hier gewoon overdag. Het is mijn mama en twee broers met vrouwen en twee kleine kids ( 1 en 3 jaar) en twee grote (15 en 20 ) en de laatste met vriend. Net heerlijk met mama gefietst door het bos. Heerlijk

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:05

@Marjola, wat leuk dat je bij 'uitgelicht' staat +:)+
@Baudy, wat leuk familiebezoek :j
@Tine, jij moet echt 2 versnellingen rustiger aan gaan doen want je lichaam geeft het aan :(:) ;)
@Avaluna, altijd waardeloos als je diertjes iets mankeren. Ik kan me zo goed voorstellen dat je de DA bekt (zo ben ik ook namelijk ... :o liever voor niets dan te laat)

Vandaag een berichtje van Hoefnet gehad dat dat ik een zak voer heb gewonnen door een vraag aan Ijsbrand en Bram te stellen.....
Zie http://www.hoefnet.nl (op de voorpagina). Straks naar les.....mijn protocollen gaan mee want we hebben weer genoeg te oefenen....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:23

Leuk Ollie :D !

Baudy, gezellig! Wij fietsen ook altijd zo graag. Vooraf een knooppuntenroute uitstippelen, lunch en lekkere dingetjes mee en een km of 40 trappen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:40

Ha ha wij hebben 5 km gefietst. Zere kont . Maar ik had geloof ik 4 jaar niet gefietst

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:44

zoo....hoe eenvoudig kan het zijn...gisteren de koel/vriescombi ergens anders besteld...vanmiddag al geleverd !! toppers !!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ zo blij als een klein kind..gewoon weer koele spulletjes !! heerlijk !

Ollie, wat gaaf dat je een prijs gewonnen hebt met je vraag....wat was je vraag ??? even zoeken of ik dat vinden kan..
Ollie...wat was je vraag..staat niet op de site... :)ddd en ik heb geen hoefnet oid..

5 km fietsen...vind mijn lijf ook heel wat..ik vind het onzinnig dat ik nog niet veel verder kan fietsen..
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 20-08-13 19:06, in het totaal 3 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 18:47

baudyh schreef:
Ha ha wij hebben 5 km gefietst. Zere kont . Maar ik had geloof ik 4 jaar niet gefietst

5 en dan een wooden ass??? :D :') _O-
Ach, je moet ergens beginnen, nietwaar +:)+ :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:06

@Baudyh: wat gezellig :D , je hebt zo'n soort gelpad voor over fietszadels :D .

@Ollie: wat leuk! Gefeliciteerd!

Inmiddels zijn zijn hoefballen verdikt en lijken ook echt rood, wss dus idd ergens een ontsteking, hopen we maar, dat is in de regel snel en goed op te lossen.
Heb net ook nog gekoeld en voet in een emmer Betadine gezet, staat hij weer op de wei, lekker rollen <3 .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:21

Ben ik weer, tot de orde van de dag :7

Vandaag berichtje van instructeur dat Ollie het longeren aan de pessoa nu echt goed gaat begrijpen. Ze marcheerde heerlijk rond en leek het nu ook eindelijk leuk te gaan vinden. Ben ik blij om want mij lukte het niet (vind het zelf ook niet leuk om te doen, tja werkt niet natuurlijk) en het is zulk goed werk.

Verder erg druk met werk, nieuws dat ik manager ben geworden is gelukkig wel goed gevallen in het team (enorme opluchting) maar daarom even kort berichtje, zit nu nog op het werk namelijk Y;(