[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 09:12

@ tallechie: Hoeft geen trailer lijn te zijn, je kan ook zelf wat maken, kan je zo lang maken als je zelf wil. Ik heb het ook maar bij iemand afgekeken hoor, stond een paard op wedstrijd steeds aan z'n touw te plukken en stond dus met 2 klipjes aan z'n halster vast ipv met een knoop ;).

WLD, is lastig. Als je het goed aan wil pakken moet je vaak grote delen van de voet er afslopen zodat overal lucht bij komt. De door jou genoemde middeltjes worden wel gebruikt, maar er zijn er nog wel meer.
Kijk maar niet te veel op de site van de gebroeders van Nassau, die hebben altijd de extreemste gevallen ;). PB maar voor meer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 10:30

Dennis ik heb hem in de manege en op wedstrijden gewoon met een halstertouw vast staan.
Ik zal even met mijn ouders overleggen, als we wat kunnen maken

vhu wld ken ik niet, maar wil je veel sterkte er mee wensen. Ik ben het eens met je over de ijzers. Veale kan ook niet zonder, dan loopt hij kreupel. Mijn hoefsmid is het er niet mee eens, maar is niet anders.
Leuk dat Roos vandaag komt. Veel plezier

ik ben op mijn werk, maar kan niet zo veel doen, programma doet het niet

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:35

ohja, losmakend paard...
Diddle doet dat ook soms.. Maar die blijft dan wel op (of in de buurt van) zijn plek staan met zo'n boevenkop :=
Ik doe maar m'n best hem zo min mogelijk zonder toezicht te laten staan, als hij het probeert terwijl ik in de buurt ben krijgt ie een schop onder z'n hol (ja letterlijk).

WLD ken ik ook niet, maar zou niet van de ergste spookverhalen uitgaan VHU :)

@lacuun; :(:) als jij nou ergens potjes vind, doe je mij dan ook 'n restje? :=

@tallechie; gewoon weer terug naar huis gaan dan? := ;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 10:39

hier ook voorstander van ijzers,ik moet ook over straat om te mennen(of bij de manege te komen)
onder het zadel kan ik in de berm,maar met kar niet te doen.
suns voeten slijten zo snel zonder ijzers.
nu de ijzers eraf vanwege de sneeuw omdat ze een uitloopstal hebben.
maar straks in april gaan ze er weer onder

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:57

Even egopost.

Heb vanmorgen hier thuis heerlijk met ponybeest gemend. Eindelijk gaat het er een beetje op lijken. Ik moet hem dus eigenlijk echt iedere dag rijden, dan gaat het goed, maar ja, of we komende tijd nog iets kunnen doen...... Daarna paardenbeest gelongeerd en de bak weer gesleept. Ben heel benieuwd hoe het gaat straks. Bak is vlak, maar eerst veel regen en nu is het begonnen met sneeuwen. En dat gaat hard!!!

Nou, ik duik mijn bedje voor een paar uur in :Z

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:05

lekker zeg nog eventjes slapen :j

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:36

Even snel een berichtje. Ben weer bezig met de stukjes.

Heb nu die van:

-Tallechie
-Evelinee_
-Tine10
-VHU
-Sumic
-Maisie
-Ivystoeter
-Naaltje
-Sander_Lotte
-Joram
-Dennis
-Buckje
Laatst bijgewerkt door Poeltje op 16-12-10 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:49

Wat heb je nodig Poeltje?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 13:49

In Delfzijl regent het nu, maar begreep al wel dat de a7 drama is.
Maar even zien hoelaat ik richting huis ga. Kan nog steeds niet in het systeem. Ben wel met wat anders bezig, maar dat heb ik zo klaar.

Tine fijn dat je nu wel wat hebt kunnen doen

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 13:55

Buckje schreef:
Wat heb je nodig Poeltje?

Voor het nieuwe topic ben ik stukjes aan het verzamelen voor de openingspost.

Zou leuk zijn als jij ook een stukje maakt! Net zoals wat meer mensen van de vaste kern. :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 14:04

ik doe het zo snel mogelijk ben nu op mijn werk. ik denk cat ik time toch ook op ijzers ga zetten om zijn hoeven rust te geven wilde het eerst liever niet en zeker niet met die sneeuw maar denk nu wel dat het het beste is voor hem

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:00

Ben ZOOOOOOOOOOOOOOOO blij met de hoefringen :j :j :j :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:06

hihi :D geweldig tine! :D
was het duur overigens? :)

ik heb een ^) humeur, en ik hoop dat het overgaat, vrees alleen het ergste.. Ik wil naar huis vooral nu.. waar dat ook moge zijn

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:09

tine10 schreef:
Ben ZOOOOOOOOOOOOOOOO blij met de hoefringen :j :j :j :j

Goed zo :D wat ik me wel afvroeg, hoe blijven deze ringen eigenlijk zitten? Zitten ze aan het ijzer vast of heel strak ertegen geklemd ofzo?

Hier de hele dag al regen en natte sneeuw, er blijft niks liggen. Stiekem had ik dat eigenlijk wel gehoopt, ik vind een dik pak sneeuw toch wel leuk hoor ;) (ja weet het, niet praktisch!)

Ik ben benieuwd hoe het met VHU gaat. Wel heel leuk een nieuwe aanwinst op stal krijgen. Ik zag gisteren een heel topic van de oude eigenaresse van Roos/Rizanta (of hoe was de echte naam ook alweer?)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:14

was roos, wordt rizanta (stamboek/paspoortnaam)
:))
ik ook benieuwd idd, hier regent het alleen heel hard, maargoed, dat is minder gevaarlijk dan winterse neerslag met trailer he :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:37

Ben ook benieuwd of Rizanta veilig is aangekomen.

De ringen hebben een platte buitenrand die tussen ijzer en hoef inkomen. Zitten dus vastgenageld. Als je goed kijkt op de foto, kun je dat ook wel zien (vooral bij de takken van het ijzer)

Het kostte 30 euro voor rondom en hoefde verder niets te betalen. Zo'n fijne smid. Hij komt er toch extra voor op en neer en heeft er toch ook werk aan. Maar goed, hij wilde verder niets ervoor hebben. Over 4 weken krijgt Rembrand weer nieuwe ijzers onder, dan worden ze gewoon weer mee geplaatst. Ze zouden als het goed is 1 seizoen in ieder geval mee kunnen doen. Maar hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vaak er nieuwe nagels in geslagen worden. Hier komt smid iedere 10 weken. Als ik ze dan in november onder laat zetten, zouden ze 2 keer mee verzet worden. Maar goed, is allemaal even afwachten hoe het in de praktijk gaat.

Naaltje: klinkt alsof het niet zo goed gaat in de relatie (waar thuis ook is...) :(:)
Laatst bijgewerkt door tine10 op 16-12-10 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:37

Bedankt voor jullie geruststellende berichten, ik ga maar gewoon vertrouwen op de hoefsmid en ik pb Dennis ook nog even.

En ze is er hoor :D
Rizanta op haar nieuwe poetsplaats...
Afbeelding

Ze werd door haar vorige eigenaar Roos genoemd maar omdat in haar papier staat Rizanta en ik dat ook goed bij haar vind passen is het dus Rizanta geworden. Ze kwam totaal ontspannen van de trailer af, moest eventjes nadenken voordat ze haar nieuwe stal inging maar liep er braaf in. Keek wat om zich heen en begon te eten :Y) Toen de vorige eigenaar weg was heb ik haar uit de stal gehaald ben haar gaan poetsen en heb wat met haar rondgewandeld door de stallen zodat ze dat een beetje in zich op kon nemen. Het was werkelijk hondeweer dus ben niet met haar naar buiten gegaan. Gelukkig had ze al buiten gestaan. Morgen kijken of we ook wat kunnen gaan wandelen / longeren / in stapmolen en dergelijke. Stap er eigenlijk het liefst zsm op, hebben we dat tenminste gehad, maar kijk even hoe het voelt.

Het is net alsof ik een ongelovelijk cadeau heb gekregen, ongelovelijk zo'n lief, vriendelijk, mooi paard helemaal voor mij.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:41

VHU: super om te lezen dat ze veilig is aangekomen in haar nieuwe stal. En gelijk gaan eten, wow, die heeft echt geen stress. Lekker genieten van je nieuwe paard. Met een beetje geluk heb je over 3 jaar nog steeds dit gevoel (heb ik bij Rembrand tenminste wel :o ) Hou je ons wel goed op de hoogte met je verhalen, vind ik erg leuk om te lezen!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:47

fijn VHU! :D gefeliciteerd! :)

@tine; spijker op kop.. :j

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:51

VHU: Wat ontzettend leuk. Fijn dat ze ook zo ontspannen was. Hoop dat je veel plezier aan haar beleefd. :)

Ik ben echt een zeikmuts, maar zou iedereen misschien nog bijv. een zinnetje willen sturen met iets positiefs over een ander bokker uit het topic?

Dat is vaak altijd erg leuk om te lezen :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:56

Daar ben ik euhhhh slecht in. :=

VHU, gefeliciteerd!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:57

Jeetje Poeltje {x) ;)
Ze lijkt qua karakter dus ongelovelijk veel op Nebraska, een van mijn vorige paarden. Die kon je ook uren in de trailer zetten, soms dacht je echt 'staat ze er wel in' :+ en waar we ook aankwamen, ze was altijd supercool. MAAR als ze voelde dat het erop aankwam bij bijv de start van een endurance, parcoursje springen of dressuurproef :wow: dat mag onze nieuwe aanwinst wel wat minder hebben :=

@Lacuna, sterkte trouwens. Vind het altijd erg lastig als een van het paardenspul je zo goed in de smiezen heeft (Storm bij jou dus). Vanaf hier dus flinke portie vrolijkheid, energie en positiefs richting jou {:)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-12-10 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:58

VanHuisUit schreef:
Jeetje Poeltje {x) ;)

Geweldige smiley! Geen leuk idee? Dan schrappen we dat weer. :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:00

Nee hoor, vind het een heel leuk idee, vandaar de ;)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:02

Ach, hier op stage is het een hoop drama. Had vanmiddag zelfs een huilende collega, dus hier en daar wat bezig met het nieuwe topic. :)