[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:31

Succes morgen Tine en Patrick natuurlijk.

Billy ( onze Jack Russel) stonk nogal uit zijn mond. Vandaag onder handen genomen door de DA. Ach arme hond. Bikkel is het at nog altijd gewoon zijn brokken. Hebben ze 28 tanden en kiezen getrokken. Ik mocht ook nooit in zijn bek kijken . Arm dier. Maar nu moet het beter gaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:12

Zitten er zoveel kiezen in :oo jeetje moet dat er dan allemaal tegelijk uit, da's toch ook wat. Arm ding. Maar goed verwennen :(:)
Oh ja sorry het is natuurlijk vandaag, beetje in de war met de dagen. Wat balen met het weer, het regent hier de hele ochtend al (wat ik wel prettig vind maar voor wedstrijd is het wel erg jammer).
Heel veel succes!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 15:34

Ach die arme Bille!!!

Zoonlief heeft nette proef neergezet met gemiddeld 63,29%. Wat goed was voor 9e plaats. Heel trots

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 08:50

Vind het echt zo knap Tine van jouw zoon. Hij heeft Sam zelf helemaal naar dat niveau gereden. Dat is wel heel speciaal en dat op zo'n jonge leeftijd. Echt geweldig _/-\o_

Nou ik zal het hier nu ook maar vertellen want een paar weken geleden heb ik Fred naar een adres verkocht waar ze hem verder klaar gaan maken zodat hij een goede andere plek kan krijgen. Dwz gerichte training voor de galop en wat meer dressuurmatig. Ik vond dat ik geen goede baas voor hem meer was, al best lang eigenlijk. Ja eten, drinken, gewoon wat beweging en verzorging dat wel maar echt met hem aan het werk heb ik niet gedaan en dat vond hij juist ook heel leuk. Voor een 6-jarig paard is hij veel te goed om zo maar een beetje in de wei te staan, het strookt ook niet met mijn idee van hoe je een dergelijk paard houdt. Dus ik heb ervoor gekozen hem te verkopen en zelf een een time-out (of meer) te houden.
Ik krijg regelmatig updates, hij doet het werkelijk geweldig (niet anders verwacht) hij ziet er erg gelukkig uit en het voelt voor mij als een enorme opluchting.

Ik ga zelf nog af en toe naar stal, help daar met de paarden en pony's van de stalhouder/ster en voorlopig of misschien wel voor altijd, vind ik dat wel genoeg.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:02

Ookal VHU? Ik hetken je gevoel zo goed. Fijn dat Fred een fijne tijdelijke plek heeft. Sterkte met afkicken.

Tine, knap gedaan van je zoon. Echt een mooi resultaat. Komt Sam nu in de verkoop?

Weinig te melden. De houtkachel is even aan om de ergste kou weg te stoken. Wij kijken namelijks langs de deuren nog naar buiten. Half oktober zijn de nieuwe kozijnen geplaatst.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:02

vhu: zo daar ben ik stil van,sterkte met afkicken _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 11:32

Moeilijke keuze Vhu

Sam staat nu (nog niet officieel, ik moet even wachten tot filmpje klaar is) te koop inderdaad. Ik hoop dat we snel iemand vinden want ik vind het erg zwaar. Het is zon fijne pony.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:32

Ja dat afkicken is echt vreselijk. Ben gewoon hyperactief zonder paard niet geloven hoe veel tijd je er eigenlijk in steekt en hoeveel energie dus... fiets/loop/wandel/zwem me rot maar goed. Vandaag even paarden gepoetst en wat gewandeld samen met vrouw van mijn stalbaas dat helpt wel enorm, anders ben ik bang dat ik toch weer iets zie staan wat ik dan weer zielig vind of zo en dan stap ik er zo weer in dat wil ik niet.

Heb altijd gezegd heb geen paard om er naar te kijken hoe hij in de wei staat en dat was het echt al heel lang. Als je paard aan zijn pensioen toe is of geblesseerd oid vind ik het heel wat anders hoor. Fred ziet er op de filmpjes en fotoś die ik krijg echt super gelukkig en enthousiast uit <3

Sam heeft jullie ook zoveel plezier gegeven Tine en jullie zijn al helemaal niet van het verkopen dus dat is echt heel moeilijk. Sterkte met het hele proces. Vind verkopen echt een drama.

Wat heerlijk een houtkachel Belker.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:49

Pppfff vhu moeilijke, maar eerlijke keuze.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 19:02

Dus toch Vhu. Jammer want vond Fred echt bij je passen. Ik staar ook al 3/4 jaar naar ikke in de wei maar vind dat niet erg. Hij vermaakt zich wel. Zeker nu met zijn nieuwe vriendin.
Weet eigenlijk niet of ik dat al gezegd had we hebben er een nieuw paard bij.
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:14

Vertel Baudyh wat voor een is het?

Helaas kostte staren naar mijn paard hier ook nog eens minimaal 300,- / 400,- Euro per maand, en dan kon ik er niet eens elke keer als ik wil naar staren, want had hem niet aan huis :+

Nou ik ga weer even een heel eind lopen met de honden, die zijn wel blij :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:39

Hoe gaat het met Billie?
Hier laatste week vakantie, zoonlief heeft nu spelweek (huttenbouwen etc).

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:19

Gaat super goed met Billy. Eet gewoon zijn brokjes weer.

Mevr G is een 7 jarige merrie. Een Oscar x Weinberg. Ze is nog een vb merrie. Nooit op een keuring geweest. Maar een volle zus werd ooit 8e op de WK voor jonge paarden. Moeder is prestatie en daarvoor veel keur, preferent. Super lijntje dus. De maar is dus nog vb en niks mee gedaan. Heeft 3 veulens gehad en meer niet.
Kent alleen een halster. Dus we gaan er eerst maar een beetje mee prutsen

Ik snap Vhu dat dat een beetje duur is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:16

Ongelovelijk wat een bikkel die Billy!

Beetje an-prutsen worden ze meestal rap beter van Baudyh! Potentie genoeg!

Nou hier echt de meest vreselijke slaapdienst ever gehad. Heb echt de hele nacht achter een cliënt aan moeten lopen die maar weg wilde en dus niet wilde slapen/in kamer wilde blijven :7 geen oog dichtgedaan %) Nu had ik er al op gerekend dat het niets zou worden maar 't valt nooit mee zeg maar. Uren worden dan in de nacht wel vergoed hoor als je steeds wakker bent 17,5 uur feitelijk non-stop gewerkt van gister op vandaag :oo had zelfs geen tijd om me fatsoenlijk te douchen vanochtend :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 12:29

Klinkt pittig VHU. Pfff

Fijn dat Billy het zo goed doet en veel plezier met je nieuwe aanwinst Baudy.

Nou, Sam staat nu officieel te koop. Ik weet niet of ik de link hier mag plaatsen, ze staat op sporthorses.nl.

We hebben mooi filmpje erbij laten maken. Nu hopen dat ze snel een goed plekje vindt. Wat mij betreft zo snel mogelijk, ik vind het erg moeilijk.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 14:04

Poe Tine dat is serieus geld. Mooi filmpje. Hoop dat jullie een huisje voor Sam vinden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 17:40

Tja, wat is snel... paar weken zal er gauw overheen gaan want het is niet een uitgave die mensen zomaar op een zondagmiddag doen, denk dat je daar wel rekening mee kunt houden Tine. Mensen zullen zeker willen herkeuren aantal keren komen kijken, laten rijden door iemand aantal keer misschien haar eens op wedstrijd in actie willen zien etc. Is het ook handig de advertentie kort samen te vatten in het Engels? Sporthorses.nl heeft toch een internationaal bereik dacht ik?

Is de markt voor goede sportpony's trouwens met deze prijzen? Zit daar helemaal niet in dus ik weet niet of het relatief veel is of 'normaal' of wat dan ook.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:04

Prijs is heel "normaal", ook al is het waanzinnig veel geld. Ik zal inderdaad ook even tekst in Engels en Duits laten omzetten en erbij zetten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 18:23

Hoe zit dat eigenlijk mag je met een C pony ook internationaal starten of is dat alleen voor een D weggelegd?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:37

Stil hier, gaan er nog van jullie hier naar het WK enkelspannen kijken. Ik ga zaterdag de marathon kijken. Eindelijk eens ons fokproduct Ann in time zien in de marathon. Super zin in.

Vanmorgen ochtendje ziekenhuis voor een botscan. Geeft nu licht door een radioactief goedje wat ingespoten is. Is voor me heup. Ze denken artrose in mijn heup en een cyste.
Niet fijn. Maar ja

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:19

Au Baudyh, dat zou niet best zijn. Ik hoop dat de uitslag meevalt. Duim Duim

Morgen met Meneer Anton naar de kliniek. Hij blijft niet fit, loopt niet fijn. Maar niemand kan iets afwijkends vinden. Buigproeven en bloedbeeld is goed. Puzzel puzzel
Janouk gaat met sprongen vooruit. Zij wordt weer steeds fitter.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 15:51

Nou ik hoop er het beste van Baudyh maar ze zullen die onderzoeken niet voor niets doen, sterkte ermee. Beetje lappenmand dit jaar :(:)

Wat vervelend Janouk van Mr Anton -O- mist hij misschien zijn fjordenmaatje, die staat nu toch zo'n jaartje of zo niet meer bij jullie? Zou het dat kunnen zijn, die algehele malaise zeg maar? **konden ze maar praten he**

Mis hier een heleboel mensen :\ ben benieuwd hoe het iedereen en de bijbehorende paardjes / poowns / beestenspul vergaat :list:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:05

Even een bijleesmarathon gehouden, zal hier en daar reageren bij het terugscrollen :o .

VHU heeft Fredje verkocht, misschien inderdaad het beste maar zou geen nieuw paard meer halen, tenzij "helemaal klaar". Dan kun je opstappen en wegrijden als het jou uitkomt.

Janouk een beetje aan het tobben met Meneer Anton, maar gelukkig gaat HRM wel heel goed!

Baudy gaat zaterdag naar Kronenberg. Ik ga proberen elke dag een paar uur te gaan kijken, heb een perskaart en polsbandje dus kan in en uitlopen. Das wel fijn!. Hopelijk komt er duidelijkheid voor je in het ZH na de botscan!
En een nieuwe merrie, hoe heet ze "echt"?

Tine heeft Sam te koop en Patrick een prachtige tijd met haar gehad. Fijn!

Belker, houtkachel even in de avonduurtjes of 'smorgens ... het wordt wel al wat sneller vochtig nu.

Zelf even niet heel veel nieuws, lekker bezig met Miepje en hardlopen (zondag voor het eerst "blind" 15 km gelopen). Zorgboerderij cliënten weer op maandag en dinsdag begeleiden ... de zoons beiden deze week begonnen op de Uni van Tilburg, dochter in jaar 5 ... Vakantie naar Sicilië geboekt in de herfstvakantie. Dat was het in vogelvlucht! :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:24

Gem verkoop heeft niets met 'klaar' of niet te maken :) ik kon op Fred ook opstappen en wegrijden als ik wilde maar ik vind het niet eerlijk als ik maar eens in de zoveel tijd een keer opstap en wegrijdt :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:40

Ik wilde eerst ook meer dgn naar Kronenberg maar ja moet je weer overnachten en zo. En vrijdag ben ik jarig en dat word je ook geacht te vieren. Dat dan maar zondag. Kan ik zaterdag op en neer.

Mevr G heet op papier G.
Ze heeft geen naam gekregen. Als je niks opgeeft krijgt ze geen naam. En omdat ze al veulens heeft gehad kan je dat ook niet meer veranderen bij het kwpn. Ze zou eigenlijk Gironia moeten heten naar haar moeder Nironia. Maar helaas dus mevr G