De QH is gewoon een onvoorspelbaar projectiel . Maar nu hij bewezen heeft dat hij ook min of meer normaal kan doen, mag hij zondag mee naar Zutendaal op oriëntatierit . Krijgt de Anda nog even rust.
Biancacoo
Geplaatst: 30-04-15 14:39
haha Gem..QH on the move !! hij moet nu aan de bak..haha..hoop dat hij zich weer voorbeeldig gedraagt. Baudyh,..idd longeren met hele spul aan....ik maakte met een strotouwtje de broekriemen vast aan het schoftstuk..en ging dat longeren..werkte prima als gewenning, komt vast goed.
maisie fijn dat robijn het goed doet. lanouska leuke regenboog hoesjes voor de pionnen. net een klein rondje gewandeld..precies voor een bui..met onweer weer thuis..gezellig met onze hond Aiya..die vind zo'n wandeling supergezellig !
Ik heb hem gelongeerd met broek aan. Aan de buiten kant broek aan de singel vast aan de binnenkant lijn aan de broek. Dan met dubbele lijnen longeren. ( heb dan dus 3 lijnen in de hand) dan kan je precies de kar nabootsen door de lijn aan te trekken wanneer het moet en ook los te laten wanneer het moet. Dat gaat top. Zelfs achterwaarts.
Biancacoo
Geplaatst: 30-04-15 16:47
Dan moet het helemaal goed komen Baudyh !! super !!
VanHuisUit
Geplaatst: 30-04-15 17:42
Superleuk dat het goed gaat met Robijn Maisie
Ollie en Ber vandaag uitgebreide poetsbeurt (wat een haar nog ... en een stof ) inclusief manen beetje bijgewerkt en opnieuw in de vlechten. Ber kan ook bijna mooie vlechten Daarna Ollie aan de longe / pessoa, die was erg fris. Gekke beesten zijn het toch staan voornamelijk op hooi en in de wei plus handje ponybix en het lijkt wel alsof ze een schep haver per dag krijgen Beloofd wat voor zondag...
Dan gaat het vast wel goedkomen met de broek Baudyh Ollie bokte trouwens nooit op de broek voor de wagen maar ze bokt en springt wel regelmatig aan de pessoa.
Dat het in het noorden/oosten zulk rotweer is... hier paar kleine buitjes maar voornamelijk lekker fris met Hollandse wolken en zonnetje.
Lekker dat je zo fijn hebt gemend Gem. Begin het ondertussen wel te missen maar heb nog steeds last van dat ik in mijn eentje niet zo lang kan / wil autorijden (nog steeds van mijn burnout... ), anders was ik allang een keer op en neer gegaan naar mijn vorige stal voor een les of zoiets. Als ik met iemand anders in de auto zit gaat het wel goed, zo raar. Zondag gaat zoonlief mee naar wedstrijd bijv. Dan maakt het niet uit als ik lang in de auto zit. Maar alleen is een uur of langer nog steeds vervelend ...
VanHuisUit
Geplaatst: 30-04-15 17:57
Oja Tine je vroeg nog of hoever we zijn met het klussen. Denk ik dat we in dit huis nooit uitgeklust zijn want er is altijd wel wat. Ik werk nu 4 a 5 uur per dag aan het huis, op wat voor manier dan ook (van verven tot opruimen en schoonmaken etc meer hou ik niet vol ) en dan willen we het per 1 juni in de verkoop zetten. Het is zo ook een heel fijn huis hoor, maar ja, als je met 'kopers-ogen' door je huis gaat kom je erg veel tegen ... en er liggen ook van die klusjes die altijd maar werden uitgesteld. Paar ruiten met dubbel glas wat lekt, naadjes in lood van het balkon, stuk muur wat bijgevoegd zou moeten worden, schilderwerk buiten wat op het oog netter kan, willen al jaren vlonders op het dakterras, dat soort dingen. Niet wereldschokkend maar ja, alles bij elkaar veel werk. En dan zit er in die oude huizen heel veel sier-houtwerk, trappen met spijlen, ornamentjes etc in de kozijnen, allemaal bewerkte plafonds. Dus als ik een deur of een kozijn moet verven of een plafond witten is dan niet ff een rollertje erover en klaar
gaaf! 10 mei mogen we mee rijden met een Coach meeting rondom Valkenswaard naar Chr. Van de Heuvel, gebr. Van der wiel tuigenmakers en Boyd Exell helemaal veel zin in
Gisteren voor mijn pols bij iemand geweest die normaal met een laser peesprobleem bij paarden behandeld. Ik heb hem leren kennen doordat hij de vader van ons veulen Emi heeft behandeld. Die had een heel vervelende peesblessure opgelopen. Hij heeft hem weer klaar gekregen. Maar goed hij behandelde ook zichzelf met rugklachten en dat hielp ook. Gerrit had last van een vinger al heel lang waar de doktoren niet echt raad mee wisten. Dus hij zegt ik ga die laser proberen. Ik mee en dacht ach doe gek. Dus ook mijn pols. Het is echt al heel anders. Doet nog zeer maar minder. Van het weekend komt hij langs bij ons want hij wil emi zien. en dan behandeld hij nog een keer. Ach soms moet je gewoon iets durven........
Ik heb me net spontaan ingeschreven voor de Paard en leven dag in Ermelo. Marathon lesje van ad aarts. Gewoon leuk. En de marathon is ons minste onderdeel dus daar kunnen we nog zat van leren.
VanHuisUit
Geplaatst: 01-05-15 13:19
Zou toch wel heel fijn zijn als het verlichting biedt Baudyh Leuk die clinic!
Hier afscheid genomen van stalgenootje (gaat verhuizen, ook nog ver weg), natuurlijk hou je dan wel contact etc maar vind het zo jammer. We deden regelmatig samen ritjes, al vanaf dat Bente naar Rotterdam verhuisde, en zo leer je elkaar toch aardig kennen. Jammer
Ber is erg lastig momenteel als ik met Ollie weg ben. Het slaat nergens op want ze ziet gewoon nog andere paarden die in de wei tegenover de box staan...en zelfs nog naast haar... ze maakt het zo moeilijk voor zichzelf ze is in staat uit de box te springen, als ik geen strak touw halverwege span zodat ze niet omhoog kan (staat steeds te steigeren en laat zich zelfs vallen) of zich helemaal te verwonden door het slaan en alles wat ze doet. Word er erg verdrietig en moedeloos van ik moet haar wel opsluiten in de box want in de wei gaat ze overal overheen of doorheen, wat er ook naast haar staat of wat er ook bij haar in de wei staat of hoe hoog het hek ook is.
Is het misschien een idee om een tijdje Cavalor Calm aan haar te voeren? Dat heeft mij met Det in het begin echt geholpen.
Biancacoo
Geplaatst: 01-05-15 16:40
jeetje vhu...wat balen..wel herkenbaar helaas...Cavalor calm wil idd wel eens helpen.. maar overgaan zal het daardoor niet..is er niet een paardje op stal waar ze bij kan staan als je ollie mee op pad neemt ? of is dat lastig..kan me voorstellen dat je niet zomaar alles bij elkaar zet....
Baudyh, als dat helpt voor je pols zou mooi zijn, fijn dat het veulen nog zo goed gaat !! top !!
verder geen nieuws.....blegh..kan niet zo veel..baal d'r van ; body heeft een off day....morgen weer een dag....misschien gaat het dan beter..wel een mooooi schilderij gemaakt..(zeg ik nooit van m'n eigen dingen) maar deze is erg leuk...kan niets laten zien...ivm verjaardag en evt.meelezers..haha..
VanHuisUit
Geplaatst: 01-05-15 19:27
Bedacht me vanmiddag ook dat ze geen magnesium meer krijgt momenteel. Misschien dat ze daarom zo heftig is.... magnesium werkte goed. Laat ik het zo zeggen dat hele heftige had ze toen niet. Stom ... ben het gewoon aan het vergeten omdat ze geen pulp meer krijgen daar deed ik het altijd door. Zal dat toch maar weer gaan geven. Moet echt iets hebben wat ik steeds geef want als ze zo druk wordt eet ze dus niet meer. Het helpt niet een ander dier erbij te zetten want ze wil alleen naar Ollie toe. Er staan pony's vlak naast haar in de wei, er staan andere pony's naast haar box. Ze sprong toen zelfs uit de wei terwijl Hero er nog in stond Daarna heb ik haar standaard in haar box gezet als ik wegging (beetje slordig zo'n dier wat overal uitspringt ).
Aan de andere kant is ze een groot leerproces want zoals mijn man zegt, als ze het 21 uur van de dag uitstekend naar haar zin heeft en die paar uur dat je met Ollie bezig bent niet, so be it. En die 3 uur dat ze het niet naar haar zin heeft is niet eens elke dag ... Alleen ik vind dat heel moeilijk wil het zo graag goed krijgen heb graag een 100% gelukkig paard.
Zeg Gem, had Moos dat dure halster nu al op dag 2 gesloopt???
tine10
Geplaatst: 02-05-15 06:34
Goedemorgen
Fijne dag allemaal
janouk
Geplaatst: 02-05-15 07:52
Opladen voor bosrit in Utrecht
spammen met zo'nlieve foto
Zo stout als ze kan kijken, zo lief kan ze kijken
tine10
Geplaatst: 02-05-15 10:46
Yes Missie volbracht. Amerigo heeft zijn 10e winstpunt in de L2. Ze hebben vandaag echt 2 nette proeven laten zien, helaas was maar 1 jury overtuigd, maar dat geeft niets. Ik was supertrots op zoonlief, hij reed echt heel erg fijn. Over anderhalve week hun debuut in de M1. Ik ga ervan uit dat hij daar geen wp gaat scoren, maar dat mag de pret niet drukken. Zoonlief groeit nu zo hard dat hij na de kampioenschappen waarschijnlijk wel zal moeten stoppen met wedstrijdrijden. Dus we gaan er gewoon voor. Straks lekker mennen met Sam, heb er zo'n zin in
VanHuisUit
Geplaatst: 02-05-15 13:31
super Tine! Veel plezier met Sam zo direct. En ahhhh zo lief is ze dan die Janouk.
Hier auto compleet volgeladen voor een nachtje logeren op de wedstrijdlocatie van morgen wat een zooi neem je dan toch mee. Je kunt net zo goed een week gaan is net zo'n zooi hahaha. Besloten gewoon vandaag al heen te rijden, ben ik morgen fit (enigszins fit) als ik op de poown ga. En mooie oefening als we langere afstanden rijden want dan is het toch wel erg fijn om een dag van te voren te komen (als je om 9.00 uur start moet je voor de keuring toch al om 7.30 aanwezig zijn ... dat betekent met de gemiddelde reisafstand van gauw 100 / 150 km om ... 5.30 weg ... om 4.30 opstaan ... naja niet te doen eigenlijk). Dus vandaag / morgen 'training' overnachten op vreemd terrein, omgaan met rottig weer want het gaat regenen en weer fijn tempo kunnen doen op een lange I.
tine10
Geplaatst: 02-05-15 15:01
Verstandig vhu om een dag eerder te gaan. Mocht je in september nog in Onstwedde willen starten dan ben je hier van harte welkom.
Biancacoo
Geplaatst: 02-05-15 15:42
mooie foto's !! ochtendgloren en janouk op d'r aller aller liefst !!
Vhu, heeeel veel succes en plezier morgen. Tine, gefeliciteerd voor je zoon.
Hier tijdens het opstaan volledig ingestort vandaag..kon meteen naar huisartsenpost.. kan nekhernia zijn..en ook chronish overbelase nek en schouder en arm spieren... kan niets..behalve rondscharrellen..zitten..liggen..niets is fijn...mag met toestemming een of andere hoge dosering warrige pijnstilling slikken..en nu hopen dat het snel beter word..en geen nekhernia is.. ga weer snel...di bericht kost al te veel moeite..
fijne dag nog..en hopelijk iedereen morgen ondanks de voorspelde regen..toch een fijne dag !
tine10
Geplaatst: 02-05-15 16:30
Jeetje Bianca, dat klinkt heftig. Heel veel sterkte en maar even heel rustig aan doen.
janouk
Geplaatst: 02-05-15 19:02
Jemig, Bianca, dat is schrikken. Heel veel beterschap.
tine10
Geplaatst: 02-05-15 19:03
Spam
happytime
Geplaatst: 02-05-15 19:39
mooi opgelost met dat lamoen enne...mooi tuig
tine10
Geplaatst: 02-05-15 20:16
Ja, ben heel blij met dat mooie tuig en lamoen zit ook super zo! Nu nog zorgen dat stelling en buiging voor elkaar komen. Maar goed, was vandaag pas de 4e keer dat ik erachter zat. Morgen weer. Dan duurt het weer even, want Sam heeft erg volle agenda
Biancacoo
Geplaatst: 03-05-15 09:46
Dankjewel janouk en Tine.
T'is nog niks...probeer bij te blijven...hoop dat vhu mooi weer heeft.kan niet gaan kijken...
tine10
Geplaatst: 03-05-15 12:58
Bianca: lukt het een beetje om rustig aan te doen? VHU: geniet ervan!!! Hier is het inmiddels wel bewolkt, maar niet koud. Er wordt hier pas rond 18.00 uur regen verwacht.
Vanmorgen om 9 uur zat ik op de bok achter Samoerai. Manlief lag nog te slapen, maar ik kon niet meer langer wachten dus zoonlief stond er voor de zekerheid even bij. Heb ook nog even proefje geoefend, maar klasse L is echt nog een brug te ver. Kreeg nu wel stelling en buiging op linkerhand goed, maar rechts.... Maar goed, het tempo is wel goed nu, lekker actief. Ze doet goed haar best, maar ja die rechterstelling is ohz ook nog niet helemaal zoals het hoort.
Daarna snel Amerigo en Rembrand in de trailer en heerlijk rondgedoold in het bos in Gasselte
Nu hopelijk een paar uur slapen en vanavond lekker uit eten. Ben gisteren de hele middag en avond bezig geweest voor de wedstrijd van volgende week. Wat een werk