[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:04

Ik moet ook toegeven dat ik het eens ben met Maisie en VHU. Onregelmatig trainen en dan wedstrijden gaan rijden met zo'n explosieve pony zal ook geen goed gedaan hebben aan zijn lichamelijke gesteldheid. Waarom denk je dat ik dat ik met een relatief (te kleine) pony geen SGWM-wedstrijden rijdt ? Ik vind het nog al een hele belasting voor de 'wat kleinere' pony's en zeker als regelmatig en gestructuurd trainen (met een gedegen opleidingsplan) er door welke omstandigheid dan ook er bij in schiet...

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 06:30

Omdat hij thuis zo goed liep heb ik hem inderdaad mee genomen naar de wedstrijden. Omdat hij bij mij dat gedrag wat vhu schreef nooit had vertoond. Nu hij dat wel heeft gedaan is het voor mij heel erg duidelijk dat ik hem inderdaad niet meer mee neem op wedstrijd.

Ik doe er nu alles aan om hem weer goed te krijgen. Hoe hij er nu bij staat is niet alleen omdat hij wedstrijden heeft gelopen. Zijn bloedwaardes zijn verhoogd en dat komt niet alleen daar door.

Maar ik vind het niet leuk dat dit zo besproken wordt en zal mij hier ook niet meer vertonen. Jammer voor de geinteresseerden die wel willen weten hoe het gaat maar helaas. Er zullen geen updates meer gegeven worden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 07:52

Goedemorgen

Tallechie: ik vind je reactie een beetje jammer. Mensen leven hier heel erg mee met het welzijn van Snuit. Dat is toch alleen maar goed. Bovendien kun je moeilijk ontkennen dat je onregelmatig traint. Ik ben het volledig met VHU, Maisie en Ollie eens. En dat is niet om na te trappen of wat dan ook, maar ik denk dat je in je enthousiasme af en toe wat te veel doet. Bovendien denk ik dat er maar heel weinig van die kleintjes geschikt zijn voor de marathon. Met Amerigo begin ik er ook echt niet aan. De indoor minimarathon straks wel, maar dat is niet te vergelijken met een outdoor marathon.

En natuurlijk is het voor jou lastig, met werk en kind, om gestructureerd te trainen. Maar daar moet je dan, denk ik, dus ook rekening mee houden bij je wedstrijdplanning EN bij je verwachtingen van de resultaten. Want nu ga je heel vaak naar een wedstrijd met het idee dat je heel goed zult rijden en kom je teleurgesteld weer terug, omdat het toch weer niet ging. Tenminste, zo lezen we het hier.

Ik hoop niet dat je nu ook op mij boos bent, ik probeer alleen maar eerlijk tegen je te zijn.

Edit: Lanouska: ik vind niet dat VHU natrapt. Zij heeft Snuit weggegeven (dus niet verkocht!) met de mededeling hem niet meer te mennen, anders had ze hem niet weggedaan. Voor haar is het dan nu wel heel moeilijk om dit allemaal te lezen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:15

Tallechie niet wegblijven hier..dat is nergens voor nodig !
Je doet je best om Snuit er weer helemaal bovenop te krijgen ! van hieruit is er geen bewijs hoe hij eraan komt, belangrijkste is dat je de zorg voor hem op genomen hebt, en nu het beste met hem voor hebt.

We hebben allemaal in het verleden wel eens iets meegemaakt wat niet zo handig was, of toch niet de beste keuze was voor ons paard !! oordeel niet te hard, we zijn allemaal mensen.

en dan nu...goedemorgen voor iedereen..kunnen we weer gewoon gezellig samen verder praten...anders ben ook ik wel klaar hier.. heb irl life problemen e.d. genoeg...

maak er een fijne dag van als dat lukken wil..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:31

Ik ben het wel eens met de bovenstaande reacties. En Tallechie, jij weet ook dat iedereen het beste voor heeft met Snuitje. Het zou van VHU ook schijnheilig zijn als ze niks zou zeggen maar wel zou denken wat haar dwars zit. Als ik iedereen die iets van kritiek op mij heeft zou moeten weren uit mijn leven, dan is het erg rustig haha.

Hier wat problemen met de wedstrijd komende zondag. Laster op fb zo stom :( Heb de dingen nu verwijderd in de hoop dat niemand het nog kan lezen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:33

Goedemorgen allemaal. Sorry als ik een discussie over Snuitje oprakel. Dat is geenszins mijn bedoeling. Ik snap de zorgen om Snuitje over en weer. Hoop dat ie er bovenop komt. Ik wil geen tweespalt zaaien onder mensen die al zo in een topic zitten.............. Niet boos zijn op elkaar!
Ga zo eens kijken hoe het met Fralla is; heb haar gisteren niet eens gezien! Was druk met een middeleeuwse 'jurk' toen iemand geholpen een tas te maken die in Libelle stond. (het leek zo makkelijk!) toen ik naar stal wou gaan, kreeg ik een noodtelefoontje: Sandrina, ik heb veel bramen, maar hoe wordt het nu jam?" Ik kon gelukkig een vriendinnetje vragen Fralla op stal te zetten, want daar had ik gisteravond geen tijd voor. Heb een heerlijke bramenjam voor haar gemaakt; Fralla komt vandaag aan de beurt.
Bianca, Ik mag toch hopen dat je nu wel geleverd krijgt wat je bestelt en op tijd!
Verder weet ik het even niet. Veel plezier vandaag en geniet van je beestjes!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:33

Goedemorgen!

@Ips: Las net ook wat over een wedstrijd. Gok dat het over dezelfde gaat.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:34

Mmm, iedereen kan het nog wel lezen. Ik vind dit zo niet eerlijk ten opzichte van de naam die genoemd word. Diegene kan zich niet verweren (want niet op FB)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:36

Ipsilonka schreef:
Mmm, iedereen kan het nog wel lezen. Ik vind dit zo niet eerlijk ten opzichte van de naam die genoemd word. Diegene kan zich niet verweren (want niet op FB)

Klopt, maar diegene die het geplaatst heeft doet wel vaker zulke acties. Heeft vorig jaar ook een heel drama gemaakt over de andere competitie.

Maak je maar niet te druk, meeste mensen weten wel hoe het in elkaar steekt. :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:41

Sandrina nu weer in de bramenjam... ook al zo lekker :~ !

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:57

Gem schreef:
Sandrina nu weer in de bramenjam... ook al zo lekker :~ !

Hum ja dat moet dan wel snel 'weggewerkt' worden, anders bederft het. gelukkig kan leer even op me blijven wachten.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:10

Had de discussie van eerder op mijn telefoon gezien (maar reageren daarop werkt niet fijn), ben het eens dat we het vooral gezellig moeten houden hier in de huiskamer (daar is ie voor) maar wilde toch nog even reageren (ook vanwege dat FB laster verhaal wat ik net zag).

Over de situatie kan ik niet oordelen (want ik ken de pony persoonlijk niet), maar ik denk dat iedereen het beste voor heeft met zijn of haar paard en dat we allemaal zwaar in de piepzak zouden zitten als er iets mis was. Zoals Biancacoo als zei, we zijn ook maar gewoon mensen :)

Verder wil ik nog even opmerken (heb ook gewerkt als community manager) dat woorden op beeld/papier zonder nuancering van lichaamstaal heel hard kunnen overkomen. Sommige mensen kiezen er dan liever voor om even afstand te nemen. Dat vind ik jammer, maar iedereen zijn eigen mening/keuze etc. :)

----

Op naar de leuke dingen van de dag. Of naja leuk... poepoe, ik zat het net voorbij komen op FB Ips. Vind het echt weer een gevalletje lekker makkelijk hoor iemand bashen op het internet die zich niet kan verdedigen (twitter is helemaal een ramp). En theoretisch gezien zit ie ook fout, want jij bent toch het secretariaat ;) Niet teveel van aantrekken. De datum was al maanden bekend en je weet dat een weekend voor de wedstrijd een programma wordt opgemaakt. Helemaal dat jullie het ook druk hebben met de kampioenschappen die nog tussendoor kwamen.

Gister Sam in de stapmolen gehad. Heb er wel de hele tijd naast gelopen, want de molen is eigenlijk gebouwd voor grote paarden en niet voor kleine pony's die overal onder door kunnen schieten ;) Deze week maar even een plank tegen de onderkant aanzetten. Hij stapte trouwens heerlijk. Zelfs over de afdruk van zijn voorhoef heen. Dus heb definitief een streep gezet onder dat wel of niet onregelmatig verhaal. Verder komt a.s. vrijdag ook een masseur (happy athlete techniek) langs om naar Sam en onze oudere merrie (ohz) te kijken. Ben benieuwd wat daar uitkomt.

Edit: vet koel, ik zie dat ik bij uitgelicht sta met Sam! *\o/* Hahaha. Dit is vast een brugsmurfen opmerking :o maar zo vaak staan de menners er niet tussen volgens mij.
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 20-08-13 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:15

Zo ben ik weer even.

Ik rakel nog een keer de discussie op over Snuit. Zoals mij net werd bericht, weten wij natuurlijk niet wat VHU en Tallechie prive allemaal met elkaar hebben besproken. Niet alles wordt tenslotte hier geplaatst. Beiden zullen gelijk hebben en ook, beiden zullen ongelijk hebben. Hoe het precies zit, daar zullen we niet achter komen. Hoeft ook niet. Blijft een feit dat we gewoon allemaal meeleven met de ellende die Snuit nu moet doorstaan. En Tallechie en VHU vinden het natuurlijk beide vreselijk en voelen zich machteloos, omdat ze zich zorgen maken over deze leuke pony. Zoals ik al zei, we gaan af op wat we hier lezen, qua gedrag van Snuit vroeger en nu, maar ook qua training. Maar niet alles wordt gezegd, dus bij dezen mijn excuses voor eventueel verkeerd getrokken conclusies. Natuurlijk kan ik ook niet meer weten dan wat ik hier lees, maar nu blijkt maar weer hoe gevaarlijk het is om dan conclusies te trekken.

Verder dan maar met gewone dingen.

Net weer met Thabor gemend. In het begin vond ik het wel weer even spannend, afgelopen zondag namelijk toch weer even bang geweest. Was toen ook gaan mennen en had ik achteraf niet moeten doen. Als ik moe ben, word ik te snel bang. En zondag was ik erg moe. Heb ook al de wei uitgemest en moet nu zo nog verder met het huishouden. Maar loop lekker voor op schema.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:17

Lekker bramenjam. Ik heb een berg pruimen gekregen van mijn schoonouders.

Ik denk dat het nu wel duidelijk is voor tallechie hoe er over gedacht word. En ik hoop dat snuitje snel
weer lekker in zijn vel zit maar moest wel even reageren zeker na de reactie van lanouska.

@ marjola fijn dat sam weer goed is. Jammer dat ie net zaterdag niet fijn liep.

Ik wil graag 2-span rijden maar alles moet nog afgesteld worden dus weet niet of dat wat gaat worden. Gisteren ook nog met robijn gereden nou dat flauwe van vorige week is verdwenen hij was lekker
voorwaarts en liep steeds bij mijn zusje bijna in de kar (paard van 1.60) hij vond dat we te langzaam gingen haha.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:28

@ vhu. Bij deze mijn excuses...

Indd wordt niet alles opgeschreven.. doe ik zelf ook niet.. wel hoop ik dat snuitje er weer boven op komt.

Zelf zou ik ook niet met onregelmatig trainen en van die kleine pony's marathon rijden. Maar dat is aan ieder voor zich..

@ tine al weer druk met de paarden bezig.
@ maisie wil 2 span rijden maar moet alles nog afstellen.
@ marjola.. misschien bij sam een rubber zooltje proberen ? Hebben wij ook bij 1 van de 4 span paarden.. was ook erg gevoelig

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:30

marjola..haha..met Sam in de uitgelicht...ga zo even zoeken !!
bramenjam maken, en maisie met pruimen..jumjum..smullen maar..
Tine..met Thabor gemend, die angst is wel erg jammer, ik kan me voorstellen dat je met vermoeidheid meer angst hebt als dat je fit bent, fijn dat het vanmorgen goed gegaan is !
ik hoop dat je lekker zon op je gras hebt,..hier schijnt de zon, heb je niet heel veel water gehad gisteren ??
Ips..het hele laster verhaal gaat aan mij voorbij...ik heb je ook niet gevonden op fb...
Sam die goed overstapt in de stapmolen en de masseur komt ! zal hij van opknappen hoop ik.
Gem, nog met Moos gewerkt ??
Vhu : Y;( kom je nog kletsen hier....
Mis eigenlijk Bicci wel...hoe is het bij je en met je Breezie ??
Ollie1...ik snap niets van die verdeelsleutels van hippiade e.d.... :roll: is mij een raadsel..
Aks..hoe is het nu met je rug....en gaat het goed op je werk ?
Maisie, ga je met Robin ook 2-spannen in de toekomst of komt die qua maat niet overeen met de andere 2 pony's.
Lanouska, ga je zelf ook nog enkelspan een wedstrijd mee rijden binnenkort ? en hoe is het met de pony van je moeder gaat die al starten ?

hier huis weer schoon...zoontje naar griep 3..tijd gaat snel, hij word groot !!
zo even lekker met hondjes in de tuin ravotten..ik kan goed merken dat het s'avonds koeler word..ze zijn heeeel druk s'avonds met buiten spelen....heb zo'n zin in om met 4 als span te gaan trainen...kijk er helemaal naar uit !! =:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:36

Mooie samenvatting weer Bianca!
Hier nu ook lekker zon. Er is inderdaad veel regen gevallen gisteren. Maar goed, op de dag van het maaien is dat nog niet zo erg. Als het nu maar droog blijft. En dan hoop ik stiekum dat het vrijdag gepakt wordt, anders moeten we zaterdag na de eerste dag van de wedstrijd alsnog naar huis rijden, om alles binnen te krijgen, want zondag wordt weer regen voorspeld.

Laster verhaal ontgaat mij ook, maar goed, hoef ik ook niet te weten. :+

Lanouska: valt wel mee druk met de paarden. Amerigo en Rembrand hebben een vrije dag, dus alleen Thabor hoefde aan het werk. Doen jullie ook mee in Noordwolde?

Bramenjam... hmmmm. :Y) Al heel lang niet meer op, maar zelfgemaakt is wel errug lekker.

En nu moet ik toch echt gaan soppen ook al heb ik geen zin ~~}>

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:40

Grrr ik gister sil geschoren, zodat we weer lekker kunnen trainen, denkt hij wel even op zo'n platte aanhanger te kunnen klimmen >;) |o schade valt gelukkig mee, viel wel met zn achterbenen op metalen rand dus ff paar dagen stappen en afspoelen.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:40

Bianca gaat gelijk voor 4-span hihi.

Ja ik wil robin nog wel in 2-span zetten maar dat is alleen voor de buitenrondjes want kwa maat is het
geen zicht maar kwa beweging denk ik dat het wel gaat als hij mee gaat achter de kar lopen ze
sommige stukken al gelijk. En dan kan hij mooi van ferro leren dat er weinig enge dingen zijn.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:53

:+ haha...jaja 4-span...zonder leidsels nog wel... _O-

idd fijn dat hij van Ferro kan leren dat er in het verkeer en buiten geen dingen zijn om bang van te zijn..maar hij is wel groter als de andere 2 dus..

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:56

@ bianca. Nee geen wedstrijd in het verschiet. Maar bij Harry druk met de verschillende kampioenschappen.. moeders gaat in zuidlaarderveen mee doen. Op haar gemakje..
@ tine nee niet in noordwolde. Gaan 31ste nog naar balkbrug

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:03

Sandrina: toen ik nog aan boord woonde ging ik er op alle ligplaatsen bij sluizen op uit om bramen, abrikozen, pruimen etc etc te zoeken om jam of saus van te koken :D . Heerlijk over slagroomijs en andere toetjes :9 !

Biancacoo: gisteren wel met Moos gereden (staat volgens mij ergens op voorgaande blz's, zal ff checken), maar vandaag niet. Lesmees moet zelf lessen :+ . Vanmiddag wel even naar stal om zijn hoeven te doen en de box bij te werken. Kan oppaskindje mooi even mee (heb er op de dinsdag nog maar eentje, broer is inmiddels naar school voor halve dagen.)

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:09

Hele mooie samenvatting bianca!
@lanouska: we gaan dit weekend even zonder stiften proberen, kijken hoe dat gaat. Het wordt toch superheet weer, dus geen kans op glijpartijen door nattigheid (en vaardigheid is op zand). Deze winter gaan we kijken of hij tijdelijk van ijzers afgaat (ik rijd nooit over de weg: alleen op zand thuis en outdoorseizoen op gras), maar een zooltje is zeker ook iets wat we kunnen overwegen. Het is een beetje puzzelwerk, want we merken dat sommige (over)gangen onder ontwikkeld zijn omdat hij alleen maar marathons heeft gedaan in het verleden. Hij springt liever vanuit stap gelijk in galop aan, omdat het hem zo geleerd is. Dressuur is natuurlijk veel genuanceerder met de midden en uitgestrekte gangen. Dus het is ook een leerproces voor de pony.

@tine dat gaat over een Noord-Hollandse competitie (Pin&Ga). Niet vreemd dus dat het een aantal hier niets zegt.

Lekker fanatiek Maisie! :D Wij zaten gister ook al over de toekomst te dagdromen (een leuk pony tweespan etc.).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:12

Gem schreef:
Biancacoo: gisteren wel met Moos gereden (staat volgens mij ergens op voorgaande blz's, zal ff checken),

ha ik zie het...moos even draken...brrr...zou ik mega spannend vinden, fijn dat je zo'n goede lesmees hebt ! superleerzaam en geeft veel vertrouwen in dit soort situatie's.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:28

BC: Nee, was niks spannends aan hoor, misschien schreef ik het te spannend :D . Aan de andere kant heb ik inmiddels een aantal keer wél spannende ritjes meegemaakt met andere paarden, dus ik zit niet meer zo gauw te bibberen. Ben maar één keer voortijdig van de wagen afgestapt, omdat er zo'n actie aan zat te komen dat ik dacht: "Dat doe je maar mooi even zonder mij erbij" en daarna weer opgestapt :D .