[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:35

Grappig Poeltje, jij moet examens voorbereiden, ik ook, maar dan 'aan de andere kant van de tafel' :+
Zit hier nog met een soort van berg portfolio's die ik nog door moet nemen :=
Nog maar eentje voor morgenochtend hoor, zo erg ben ik nu ook weer niet :x

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:39

Tja, woon hier ook in een soort uithoek. Alles is ver weg. Maar goed, heb een lekker plekje met de paarden fijn aan huis. Is ook wat waard. Familiebezoek is wel enkele rit 3 uur rijden, das dan weer minder. Wedstrijden zijn (mennen dan he) rond een uur rijden (verder ga ik gewoon niet, dan maar geen wedstrijd. Ben tenslotte wel chronisch ziek. Er moeten grenzen zijn)
Heb jaren in Ede (Gld) gewoond, dat is gewoon ideaal centraal. (en prachtig om buiten te rijden, dat mis ik toch echt nog steeds hoor)

@ VHU: ik had bij het hok van de springbalken een stijlhindernis gezet, over die stijl een blauw afdekzeil. Die hindernis stond zo ver van materiaalhokje af, dat Thabor er net tussenpaste. Aan de voorkant een latje. Hij moest er dan in lopen, wachten (dan deed ik of ik aan achterkant stang dichtmaakte; kon niet echt, niets om stevig vast te maken. Als hij zou gaan, zou hindernis instorten; dat leek me niet handig.) En na een tijdje er weer achterwaarts uit. Ging super. Trailer op is ook geen probleem en als stang vast zit ook niet. Dan staat hij gewoon braaf. Maar als ik niet snel genoeg ben met de stang, dan gaat hij er weer uit.

Toen ik nog in Dordrecht woonde en in Rotterdam studeerde vond ik OV prima. Maar in Ede en helemaal hier is OV geen optie.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 22:47

VanHuisUit schreef:
Grappig Poeltje, jij moet examens voorbereiden, ik ook, maar dan 'aan de andere kant van de tafel' :+
Zit hier nog met een soort van berg portfolio's die ik nog door moet nemen :=
Nog maar eentje voor morgenochtend hoor, zo erg ben ik nu ook weer niet :x

Dan wil ik graag met je ruilen. :D Liever alleen voorbereiden dan ook nog het examen maken.
Ben nu wel een beetje examen-moe eerlijk gezegd. Gelukkig hoef ik er na morgen nog maar twee.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:55

@Tine...klinkt als zo ongeveer hetzelfde als wat ik bedoelde :+ dan moet manlief maar naast 'zijn' paard staan :7
@Poeltje examen zelf doen vind ik ook vreselijk hoor! Dus begrijp je helemaal.
Nou moet er nu echt maar in, moet morgen om 06.00 uur opstaan >;)

@Tine, wat heb jij gestudeerd?

lanouska

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 00:33

goedeavond/nacht

ik ben weer terug uit coevorden we hadden vanavond weer menles en voor de menels aan heb ik uzma nog even gelongeert. die liep heel erg lekker.. we hadden in verband met de regen weer in de manege in erica les inplaats van thuis... ik had helaas een inschattingsfoutje gemaakt door bij okkie de kinketting wat strakker te doen dat von ie niet zo leuk en dat het domme peerd dan gaat stil staan of zo nee hij nam een mooi sprintje... maar na de ketting wat losser gedaan te hebben liep okkie weer als van ouds. en omdat we naar de manege gingen mogt ik in de land rover rijden wat een auto geweldig...
vanavond ook H zijn nieuwe aanwinst bewondert... H heeft er een fries x orlowdraver bijgekocht een jaarling die waarschijnlijk wit wordt maar zij heeft haar waterbak op stal gesloopt en daar haar buik mee open gehaald er zitten dus nu ruim 30 hechtingen in

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:26

Goede morgen! Jullie gingen weer snel gisteren avond!
Ik ben gaan uiteten met mijn zus en ouders omdat mijn ouders gisteren 26 jaar getrouwd waren. Heb dus een grote pauze genomen tijdens het studeren :o

@ VHU: ik begrijp je helemaal hoor! Ik had dinsdag examen Engels, mijn docente moest zooo ontzettend veel nalezen! Het was mondeling en iedereen had een portfolio over een ander onderwerp, dus mijn docente moest 25 verschillende examens opstellen -O- Ik wou niet in haar plaats zijn hoor!
Wat doceer jij trouwens? En waar? (middelbaar onderwijs, hoger onderwijs, universiteit,...?) Iets in me zegt dat je Nederlands geeft (meen ik mij te herinneren, kan ook volledig fout zijn :o )

Ik heb vanmiddag om half 1 projectverdediging. Ik moet dus een kwartiertje met de docente gaan praten, zij stelt me een vraag waarom ik een bepaald woord/zinnetje heb opgeschreven en dan moet ik uitleggen wat dat betekent en wat dat met ons project te maken had. Of dan laat ze me de boekhouding zien van het bedrijf dat wij bestudeerd hebben, en dan moet ik uitleggen waarom iets op die rekening ingeschreven werd.
Met andere woorden: het examen vandaag is een heleboel economische zever waar ik vrij weinig van begrijp :+ Geef mij maar Informatica, Nederlands, Engels, Frans of Duits hoor :))

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:47

@lanouska; jeetje das pech. Nieuw paard en zich dan meteen beschadigen :=

succes vandaag SL!

Ik ga de afwas erdoor rammen en dan aan m'n verslag. Hopelijk regent het hier gewoon de hele dag, is het minst verleidelijk :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:53

@ Lanouska: dat is balen. Hangt die waterbak zo laag of heeft paard leuke kunstjes gedaan?
@ VHU: Pabo (ichthus collega, in het centrum; kon zo vanaf Blaak ernaartoe lopen. Toen liep spoor nog boven de grond)
@ SLen Poeltje: succes!!

Weer valt hier erg mee, zou erg regenen, maar is droog, dus ga maar weer eens ponyvangen. Daarna Thabor weer aan het werk.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 07:57

Het regend hier heel flink. Zou straks nog menles hebben, maar zie dat eigenlijk niet zo zitten :o.
Eerst maar ff op buienradar kijken zometeen om te kijken hoe lang het aan gaat houden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:32

Pfff, het gaat hier al harder.
Instructrice kan vanmiddag gelukkig ook :). Nu kijken of ik klant kan verzetten dat ik daar eerder heen kan zodat ik vanmiddag een beetje optijd thuis ben.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:51

HA goedemorgen,
heb ik een avondje les en jullie zijn meteen 3 pagina's verder zeg !! jeee........

Dennis, hier is het droog,.....duim voor je dat je les niet in het water valt.

gisterenavond les gehad, ging goed.....1 schrikmomentje terwijl we even aan het stappen waren...toen was ik even 10 meter het stuur kwijt, ..... voelt erg eng, maar goed, ik had meteen een volte in moeten zetten. dus weer wat geleerd.
hittepetit....maar 99,9% van de les was ze echt goed...en braaf, en ze is al zo vooruitgegaan, en ik ook, moet groeien.

Lanouska, fijn een goede les gehad, dat zo'n kinketting zo'n verschil kan maken... en wat een pech dat het nieuwe paardje meteen een grote wond heeft.....maarre fototje van de knappe kanjer ???
Nouvel :+ +:)+ :wave: wij zwaaien terug naar je, hoe is het met knappe Fifi !! vermaakt ze zich nog ondanks de plensbuien.... :roll:

Succes aan ieder die het goed kan gebruiken, en veel plezier voor iedereen !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:55

Super Biancacoo dat je les zo goed ging.

Hier weer trotse moeder. Vanmorgen heeft zoon de laatste ca 5 minuten gestapt zonder zadel. <3 En die pony is echt goud waard. Zo ontzettend braaf. Had ik nooit gedacht toen we hem kochten. :+

Het is hier warm en broeierig. Zonnetje probeert door te komen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:01

lanouska fijn dat de les goed ging. kinketting maakt veel uit idd
bianca ook een fijne les gereden

iedereen die examen moet doen succes
tine succes

ik reageer niet op iedereen, moet met 1 hand typen, daan zit op mijn schoot
ik ben aan het wachten to de meubels er zijn

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:11

mn kat is in een knuffelbui en hou mn linker hand vast :P heel schattig maar wel moeilijk typen haha.

tino, super dt je zoon het zo goed oppakt en dat pony ook braaf is :d

SL succes vandaagg!

lanouska zonde dat paardje meteen zo beschadigd is! hopelijk heeft ie ervan geleerd :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:14

haha tallechie dan komen de nieuwe meubels, leuk !!!! :j
fijn dat Daan het allemaal zo goed doet nu !! heerlijk he ?! als een kereltje zo lekker vrolijk en tevreden is...

HET REGENT HIER........niet normaal, wat zullen mijn paardjes BALEN :(
Maar voor de aardappels enzo is het prima, zijn we weer een poosje van die beregeninsinstallatie's af, met de buitenritten, hahaha.

jenkins heeft een knuffelkat !!

nou ga zo dan naar de auto sprinten en zoon van school halen en eten.......en vanmiddag lekker vrij, wilde melody eens flink aan het werk zetten ~~}> aan de longeerlijnen, maar ...........volgens mij valt dat in het waterrrrr. ^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 11:54

Zooooo hier komt het nu ook heeeeel stevig naar beneden. Arme paardjes. Thabor heeft veel bomen om onder te schuilen, maar de andere 2 maar 1 kleine groep bomen. Nou ja, ze smelten er vast niet van.

Heb eindelijk huishouden gedaan (keuken, de hulp komt straks de rest doen). Straks boodschappen halen, kado voor man (is zondag jarig) en moeren voor tractor zien te vinden, zodat ik eindelijk dat wiel weer vast kan zetten en de tractor kan gebruiken.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 13:29

nieuwe paard heeft leuke kunstjes uitgehaald.. heeft een soort winkelhaak op zijn ribben.. knap is zij nog niet echt het is een jaarling die echt nog niks kent maar heeft wel erg mooie gangen... eerst maar is zien of dit goed geneest ik zal kijken of ik zaterdag een foto kan maken

ik heb vanochtend met me brakke kop (was even voor half 1 thuis) gewerkt vandaag, vanavond hebben we bbq van de menvereniging waar ik nog lid ben.. morgen onverwachts toch werken (is goed voor de centjes) s'middags een vaste hindernis bouwen bij han gankema op het terrein (hier huisvest onze vereniging) en zaterdag even naar het zuidenveld concour in zweeloo en daarna uzma rijden

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:15

:wave:

het lijkt droger te worden... of is dat alleen maar de hoop... :?

vanmorgen pony bijna doodgeknuffeld :D
hij stond in de regen bij het draadje, dat koppie helemaal omlaag van verdriet :+
dus snel opgehaald en op poetsplek gezet, nou, meneer was de eerste vijf minuten niet knuffelbaar hoor... zwaar beledigd, dat hij ten eerste drie dagen op me had moeten wachten (zit me nog te schamen :o ) en ten tweede dat ie zomaar zeiknat geregend was...
Hoe droger hij werd, hoe meer de oortjes naar voren kwamen haha... en toen de snoepjes tevoorschijn kwamen, kon z'n humeur niet meer kapot :P

Met die regen konden we buiten eigenlijk niks doen, dus heb maar geoefend met 'pootje geven' voor een snoepje... Ik denk dat ie de volgende keer als ik aankom, nog steeds fanatiek met z'n pootjes staat te hengelen :D

Hopelijk vanavond nog even rijden!!!

PS tandarts sucks!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:15

lanouska,.... >;) is dat jou manier van rustig aan doen ????
hahaha. succes met je drukke dagen maar weer !!

Prinsjeh....hier ook regen en ik heb toch maar gewoon melody in de stromende regen gelongeerd....owkee niet ideaal, maar wel noodzakelijk want als zoontje thuis is kan ik dat niet doen.
na afloop waren we allebei net 2 verzopen katjes...hihihi.

Sterkte met je tandarts afspraak, of ben je al geweest ?? vreselijk !! heb ik zo'n hekel aan....brrrr

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:20

@Biancacoo: dat kan natuurlijk ook... zou jij ook gaan rijden in die regen? Ik was aan het twijfelen, toch maar besloten dat niet te doen. Volgens mij vind Har het niks... en ik geloof dat ik niet echt durf in de regen, ben zo bang dat ie uitglijdt... stom misschien, maar ben gewoon een angsthaas :o
Inmiddels wel weer opgedroogd daar? :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:57

@ bianca met rustig aan doen ben ik tot nu toe nog niet erg ver gekomen heb nog last van de schouder dus dat wordt nog een bezoekje huisarts volgende week

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:32

En een goedemiddag allemaal!
Nou tot er verdrinkingskans is ga ik weer of geen weer rijden of mennen. Moet zeggen dat ik het met mennen makkelijker vind om je goed aan te kleden dan met rijden, maar als je in het bos gaat rijden valt het meestal wel mee. Kan me van de afgelopen twee jaar een keer herinneren dat ik niet ben gaan rijden, toen heb ik de bui afgewacht (was nog met Zaar) en ben toen het even wat lichter werd wel gaan rijden. Bleek het halve park ondergelopen, was ook geen succes <<)

Je beschrijft hoe het is S_L als docent probeer je je ook goed voor te bereiden op een assessment kost meestal aardig wat tijd. Nu had ik vandaag van de 7 studenten er 4 die gewoon heel, heel goed waren / zijn. Dan is het een feestje hoor, het voorbereiden (ze hadden echt goede stukken geproduceerd) en het assessment ook. Word ik gewoon vrolijk van en dat had ik hard nodig. Ik ben ooit afgestudeerd als docent Nederlands, maar heb er van alles bij- en na-gedaan . En ik zit voornamelijk in de begeleidings/coachingshoek van zowel studenten als docenten als management trouwens en werk in het hoger beroepsonderwijs. Zit bij een paar hogescholen. Het lesgeven is plm 40% van mijn werk (tegenwoordig vooral management vakken & onderzoeksvaardigheden, scriptiebegeleiding e.d.), de rest is richting docenten/management. Het lesgeven vind ik stiekum altijd het leukste (bij leuke groepen :+ ). Dat is waar ik wel heel veel energie uit kan halen :D
Dus...
En daarom is het zo heerlijk als je gewoon met paarden/pony's bezig kunt zijn want met altijd mensen om je heen is dat wel zo ontspannend :=

@Lanouska, H heeft dus ook zo zijn projectjes, wel zonde hoor dat zo'n jong ding zich zo openhaalt, aan de andere kant is de kans groot dat dat wel goed geneest/een heel eind goed gaat komen. Inderdaad, je zei toch rustig aan 8)7
@Tine ik weet wel waar dat zat, zo'n groot gebouw op de Blaak, Ichthus is opgegaan in INHOLLAND, helaas, helaas. Ichthus heb ik ook nog lesgegeven, niet bij de Pabo maar bij P&A, Ichthus was leuke hogeschool.

Ik heb trouwens vanacht voor het eerst sinds dus een week in een keer doorgeslapen *\o/* nu ging ik er veel te laat in en moest onmenselijk vroeg opstaan dus heb nog niet veel geslapen maar goed...

Biancocoo schrikmomentje...toch heel netjes maar een schrikmomentje in de les. Maar het voelt nooit zo geweldig dat snap ik hoor, die sprintjes tussendoor >;)

Zoonlief is 2e geworden in de Kralingse schaakcompetitie van de scholen hier. Tja, ieder kind zo zijn hobby's :+ het is best knap van hem, hij heeft dat een jaar geleden helemaal zelf verzonnen dat hij dat leuk vond (waarom, geen idee). Gaat elke week trouw een uurtje naar schaakles. Schaakt tegen z'n vader (eerst verloor zoonlief, de laatste tijd steeds manlief := ) Was pas gepromoveerd naar een hogere klasse en wordt dan direct 2e. Maar goed...'t is wel heel wat anders dan ponyrijden _O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:26

ja, hier idd iemand die in de regen gewoon op het paard stapte....nu niet meer, stap niet meer op een paard, zit er enkel nog achter,maar dat doe ik alleen op buitenrit in de regen, ga niet thuis mennen op de zandplaat in de regen, bleh, niks aan.

lanouska....jij rustig aan gedaan ???? hihihi, waarom geloof ik dat nou niet he ?!?

Lijkt me toch erg moeilijk vhu dat lesgeven !! niks voor mij, heb ik geen geduld voor, ben niet echt een mensenmens.
En knap dat je zoon 2e geworden is met schaken, daar ken ik echt niks van !!!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:38

Zoo net een heerlijk ritje gemaakt met sil door het dorp :D Hoop enge dingen tegen gekomen, zoals een gigantische vuilcontainer, strepen op de weg, koelkast, maar het is ons wel gelukt overal langs te komen!
Waar ik trouwens echt kwaad om kan worden, is als Sil dus 'bang' is voor de witte strepen op bijvoorbeeld een drempel oid.. Want als er andere pony's mee zijn dan loopt hij overal over heen.. en hij weet dus best dat die dingen niet bijten.
Morgen hopelijk droog weer want dan is er weer menles :D

VHU wat leuk dat je zoontje 2de is geworden :D En fijn dat je toch nog een beetje lekker hebt kunnen slapen.

Veel plannen in het water gevallen lees is, jammer he als het zo regent :P Als t nou gewoon 's nachts regende en overdag droog was :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:43

@ Lanouska: wanneer heb jij dan rustig aan gedaan :D . Als ik je verhalen zo lees, doe je echt veel te veel voor iemand die zijn arm rust moet geven. Dan moet je natuurlijk ook geen verbetering verwachten. Is bij dit soort klachten echt heel belangrijk om rust te nemen anders kan het iets heel langdurigs gaan worden. Snap best dat het je niet past, dat je allerlei leuke dingen hebt, maar beter nu een (bijv) half jaar rustig aan dan nog jarenlang pijn. Maar goed, jouw lijf ;)
@ VHU: wat leuk dat hij 2e is geworden. Ben al heel lang niet meer in Rotjeknor geweest. Was destijds al een oud gebouw, dus zal best dat dat tegen de vlakte is gegaan. Heb er 4 heerlijke jaren gehad. Hoopte altijd nog eens op een reunie, maar die is er nooit gekomen. Had het erg leuk gevonden om medestudentes weer eens te zien. Fijn dat je weer een keer goed hebt geslapen.

Ik ga gewoon door ook al regent het, tenzij het echt een stortbui is, dan wacht ik even tot het wat minder wordt. Als het erg nat is ga ik niet in de wei rijden, maar wel in de bak. Op buitenrit rij ik dan wel rustiger, pas me aan aan de bodem als dat nodig is.

Nou, ik ga hier nog wat klusjes doen

Edit: ben wel erg blij met al die regen hoor. Is natuurlijk minder om er zelf in te moeten lopen, maar voor de tuin en het land is het errug fijn.