[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:27

ik heb ook een poosje niet paardgereden, ik storte me toen volledig op de pony's. dus toen miste ik het niet erg, maar toen ik weer eens mee ging naar dressuurwedstrijden ging het toch wel weer kriebelen. precies op dat moment kreeg ik het geweldige aanbod om voice te rijden en uit te brengen op wedstrijd. beter kan niet haha.

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:36

ik heb juist altijd gereden, en sinds ik stage loop bij piet de ronde
ben ik er achter gekomen dat ik het mennen veel leuker vind dan rijden !!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:40

ik vond vroeger het mennen helemaal niet interresant, maar ik vind het inderdaad ook supertof, komt misschien ook omdat ik heel erg fanatiek erin geworden ben en lekker wedstrijden kan rijden zoveel ik wil.

ik vind mennen en onder het zadel rijden net zo leuk :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:46

ik vind het mennen leuker omdat het bij de wedstrijden niet uitmaakt met welk ras je aan komt. En ik zie mezelf nog geen dressuur onder het zadel rijden met een welsh van 1,22 tussen de paarden. Hoewel ik dat miss wel wil gaan doen met sjors maar ja die is 1,46 en je ziet nu wel meer hafjes in de dressuur.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:49

Ik heb wel een rijpaard, maar die mag nog een jaartje groeien voor er iemand op gaat :)
Het is de bedoeling dat ze lekker recreatief te werk gaa, beetje in de bak maar vooral veeeeeeeeeel buiten. Eventueel ook voor de wagen :)

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:05

ik houd ook helemaal niet van dressuur onder het zadel of springen doe mij maar lekker buiten rijden..
maar het mennen begin ik nu helemaal te ondekken vind het echt geweldig :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:08

ik ben juist een ontzettende dressuurmuts :+
al kan ik wel echt genieten van een buitenritje hoor. maar ik blijf ook ambities houden.

er is aan mij gevraagd of ik in de vakantie op een boerderij wil gaan passen, met 6 honden en 9 paarden :):)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:43

Ik vind onder het zadel en mennen even leuk. Heel veel is het zelfde, en tegelijk is ook heel veel erg verschillend. Voor het paard ook leuk die afwisseling.

Dressuur vind ik ook erg leuk, maar wil toch wel graag 2 keer per week een buitenrit maken. Alleen dressuur, maar ook alleen buitenrijden vind ik niets. Te saai. Dus ik wissel hier lekker af. Ik hoop in de toekomst ook weer wat te kunnen springen, maar durf dit na blessure van paard (is verlamd geweest) nog niet aan.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:39

:wave:
Wel bijgelezen hoor, maar niet alles onthouden.

Ik ben echt een amazone op de bok, geen menner int zadel. Als ik moet kiezen vind ik rijden echt leuker dan mennen, maar ik ben dan ook heel blij dat ik gewoon de combi maken kan.
En mennen met een groot paard zal je mij niet snel zien doen denk ik, daar stap ik liever op. Maar aangezien het voor Charmer toch niet zo leuk is om mij 4x per week op zn rug te hebben (en voor mij ook niet ideaal :P ) mag die lekker aangespannen.
Ben wel een allrounder, met nadruk op dressuur. Viva was alleen maar dressuurmatig gereden, maar ik heb dr vlug verkeersmak gemaakt en we sprongen ook wel eens. Dus lekker van alles, ik ga echt dood als ik niet naar buiten kan! Ga er toch wel minimaal 1x per week op uit, al is het maar een rondje van 15 km. Maar vind het ook wel heel leuk om dressuurmatig steeds verder te trainen.
En nu met dr veulenbuik rij ik 3x per week buiten en 1x in de bak, ff rekken en strekken. Heerlijk hoor :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:25

leuk zeg dat je mag oppassen op een boederij heerlijk :D

Vandaag weer een tegenslagje voor locatie voor mijn bedrijfje mensen waren me net voor..

Wie moesten ook alweer nog een berichtje, ben het echt even kwijt .. sorry 8)7

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:37

Zo er is weer flink gepost! Iedereen gefeliciteerd met de punten en sterkte met tegenvallers of valpartijen (ai!).
Over op het paard of achter het paard, doordat mijn benen het niet meer echt trekken (artrose/reuma) kan ik helaas, helaas niet echt intensief meer paardrijden. En ik ben zo'n type die wil voelen dat het goed loopt...dus daarom ook besloten te gaan mennen, zit ik me niet meer te ergeren dat ik dat gevoel wel krijg maar vervolgens zelf twee weken bijna niet meer kan lopen. Want zo ging het op het eind, helaas. Daarbij maakte het mij niet uit of ik nu dressuur trainde, springen, endurance of cross. Vond het allemaal even leuk. Ben wel het beste geweest in dressuur, maar dat kwam ook doordat ik een paard heb gehad waarmee het perfect klikte.
Maar goed, wat een geluk dat je zo ontzetten veel disciplines hebt met paardensport :D

Ik vind mennen met de pony's leuk en dat kan ik fysiek goed aan en zelf regelen. Heerlijk. Er komt ook geen groot paard meer voor mezelf, want ik kan de verzorging en 7x per week actief ermee bezig simpelweg niet meer aan. En ik ken mezelf, als ik er een zou hebben staan, wil ik er toch weer 100% voor gaan... hopeloos :+
MAAR...we gaan wel door met lessen en zaterdag zag ik bij waar ik les bijvoorbeeld Zarah, wat een plaatje...daar kan ik dan bijna van wakker liggen hoor :z . Lijkt me geweldig met bijvoorbeeld zo'n paard te gaan trainen... <3 maar :oo moet natuurlijk eerst zelf nog heel veel leren, haha :+

@Rivaldo, dan was het dus wel een goed plekje...lekker verder zoeken!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:48

ja het was in de buurt en het was ook met land voor de winter met alles erop en eraan voor niet veel.. dus ja dat was gelijk weg :P die mensen die het nu huren willen misschien een deal met me maken maar ik wil liever iets voor mezelf ;)..

Iemand? Post je idee :D
[AR] Welke kleur zal ik deze kar geven?

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:13

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:15

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:19

Jullie kletsen snel hier! :D

ga zo even bij de foto's kijken!

ik heb 't geluk dat mijn paardje groot genoeg en geschikt is voor beide, ik rijd haar zowel onder het zadel als aangespannen.
aangespannen doet ze eigenlijk beter, daarin kan ze zich beter ontspannen dan onder het zadel, maar het vult elkaar wel mooi aan...

gisteren trouwens weer 2 puntjes binnen kunnen slepen, 't ging niet echt super, ze was wat gespannen en daardoor niet constant in de tempo, dan schoot ze weer wat naar voren en dan viel ze weer wat terug...
maar verder dus blijkbaar niet echt slecht gegaan voor 't gezicht... 8-)
had 189 en 183 punten...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:21

Gefeliciteerd :D

Hihi ik heb het geluk dat ik een dwerg ben en nog steeds op mijn penny pony kan rijden :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:23

dat is ook handig! :D

ik ben jammer genoeg vrij lang met lange benen, dus dat gaat voor mij helaas niet op...

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:26

wow de shettie foto,s zijn echt heel erg leuk :D:D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:35

Af en toe zou ik een rijpaard ook wel handig vinden: in de tijd dat ik alleen maar bezig ben om het spul op te tuigen, zijn anderen al lang op pad. Het is gewoon wat sneller om er even een zadel op te gooien en effe snel een uurtje te rijden. Voor een uurtje rijden trek ik toch wel drie uur uit. Daarnaast: niemand wil eens samen met me rijden. Rijpaarden en mennen gaat schijnbaar niet samen.

Na het werk lekker ontstressen op de bok. Heerlijk dat uurtje extra. Pony's waren enorm fris wat resulteerde in een knallende galop van 38 km/u door het bos. Maar goed, lekker weer 14 km gemaakt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:39

ik zou ook niet weten wat ik zou kiezen als ik voor 1 van beide zou moeten kiezen...

de ene keer heb ik veel meer zin om erop te stappen en de andere keer span ik liever in...
voordeel van mennen is dat je het samen kunt doen, maar dat is gelijk ook een nadeel, dat je het in de meeste gevallen samen móet doen...

en 't zadel gooi je er ook makkelijk even op als je alleen bent, of als je wat minder tijd hebt, om even een rondje buiten te stappen ofzo...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:50

Ik vind mennen momenteel leuker als onder het zadel. Is ook wel eens anders geweest. Gelukkig kan ik beide op veale.

Napie rijpaarden en mennen gaat wel goed hoor. Ik rijd ook regelmatig met mensen onder het zadel in de bak en ook wel naar buiten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:52

Dat vind ik en jij maar hun niet.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:54

Hun wilden het eerst ook niet, maar dat zou betekenen dat ik niet meer kon rijden. Heb dus aangegeven van mij mag je er bij in en zo niet wacht je maar als ik aan het rijden ben.
Sommigen wilden naar buiten en wilden wel dat ik mee ging, maar ik ga niet onder zadel naar buiten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:04

bij mij zijn ze er altijd heel leuk mee om gegaan en er gaan ook vaak mensen mee onder het zadel :D.. alleen maar leuk.. Zo ben ik toch samen met iemand op pad en hoef ik niet altijd iemand extra op de wagen te hebben.. als het kan liever wel maar deed het ook vaak zonder.

Woensdag komt de Da voor zijn tandjes.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 08:40

Ik zou best met mijn tweespan op pad willen met een rijpaard erbij, kan ik misschien wat vaker rijden, maar blijft natuurlijk de vraag of het lukt als er iets is. Uiteraard braaf rijpaard erbij...

Mooi gezegd, ik ben ook meer een amazone op de bok!