[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:46

Dapper van je HT :(:)
Hier ook niets afgestruind want het was hier zo druk bij het gedeelte in de wijk waar de festiviteiten waren... kan daar nooit zo goed tegen :o
Toen met de hond uitlaten bij een stuk waar het rustiger was zag ik een groep jongeren staan, leeftijd jaar of 20 in het oranje gehuld & zwaar aan het bier. Ze waren met stenen en takken aan het gooien, ik zag eerst niet precies hoe en wat. Kom ik dichterbij, zit een eindje verderop tussen het riet een zwaan te broeden. En die kl&*^%*jo's waren dat dier dus aan het treiteren. Echt ik werd zo boos -:(- ben naar ze toe gelopen en heb ze voor rotte vis uitgescholden en verteld wat voor stelletje slappelingen en lafaards het waren een weerloos dier zo te treiteren. Hadden er nog 2 een verhaal tegen me. Werd ik helemaal woest. Daarna liep ik door ...liepen ze stuk achter me aan ... ben ik langzaam gaan lopen en nog paar keer heel boos omgekeken tot ze weg liepen bij die zwaan en mij vandaan en uiteindelijk richting weg/bij de plas.
Als je me pissed wil krijgen moet je zoiets doen he _-:(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 21:44

VHU: dapper!
HT: moeilijk

Hier naar mijn ouders geweest, want mijn moeder is vandaag 70 geworden. Zo raar, het klinkt zo oud, maar zo is ze nog helemaal niet. Bij 70 denk ik toch nog steeds aan knotje in het haar, wandelstok en dat soort dingen. Ze heeft wel wat last van ouderdomsdingetjes, maar is nog erg fit en levenslustig.
Dus geen koningsdagdingen gedaan. Ben ook niet zo van al dat drukke gedoe.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:45

Goedemorgen,
HT, lastig idd zo'n opruiming...herinneringen komen dan boven... :(:) je hebt wel heel gave pony's nu !!
Vhu, tjee..wat dapper dat je daar wat van gezegd hebt....onnozele gasten !!

Wij zijn wel naar het koningsfeest geweest, niet voor ons..maar voor onze zoon..hij kon mee rijden met 4x4 auto's, er was een heel parcours uitgezet, erg leuk, bungeetrampoline springen, springkussen, en voor de kleineren nog schminken, zandbult, ketting maken, tegeltjes schilderen, allemaal gratis !! hij heeft een erg leuke dag gehad er was ook een vriendje uit zijn klas, dus hij heeft zich erg goed vermaakt.
er was een grasbaan cross met crossmotoren, ook gaaf om te zien.
We willen niet dat Luke dit soort dingen moet missen, was super leuk !! dan heb je echt een dagje uit.

nu weer naar de orde van de normale dag..nog even langs de winkel straks..want manlief is jarig <3
Fijne dag allemaal.

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:51

goedemorgen allemaal.
Mijn zoontje had al een keertje in galop gezeten, maar was meer per ongeluk. Gisteren officieel. Lol dat hij had met zijn Ilona. Denk moet ik even delen.

Afbeelding

Afbeelding

Het is wel niet perfect, maar lol hebben ze zekers *\o/*

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 07:55

biancoo, koningsdag, hier ook dagje uit voor de kids. Was wel frisser dan vorig jaar, geluk hadden ze vrijdag met koningspelen op school wel lekker weer, vorig jaar hadden ze toen regen.
Nog proficiat met manlief.

Tine, proficiat met je moeder.

vhu, ach, rotjongens, hebben ook geen verstand van dieren. Gewoon te triest voor worden.

happy, knopen doorgehakt en schoonmaak gehouden in de spullen.

verder hier nog druk naar mensen zoeken die op onze Floris en Ilona willen stemmen. Maar wil niet echt lukken, jullie nog tips of willen jullie nog helpen?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:55

Leuk dat Floris zo durft te rijden met je paardje..hij is nog zo klein..haha..
sorry..ik ben nooit zo van t stemmen.... :o

Het was hier gisteren heerlijk weer in de zon !! en die scheen super {:}
Nu 3 graden...en best koud...maar ook in de zon al warm..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:53

Hier vanochtend ook fris, vind het wel erg lekker weer zo.
Mijn stem staat er al bij Biancailona :j
Toen onze zoon nog jonger was gingen we wel altijd naar de verschillende activiteiten, nu gaat hij met een paar vriendjes, vind hij veel leuker dan met z'n pa en ma :))
Geweldige foto's op facebook van het autocrossen Biancacoo kan me er alles bij voorstellen dat jullie zoon ervan genoten heeft =:) .
Tine gefeliciteerd met je moeder. Mijn ouders zijn ondertussen in de 80. Worden oud logisch met die leeftijd maar doen het nog prima, op hun manier uiteraard. Vind ze wel kwetsbaar worden hoor maar gelukkig zijn ze nog steeds met z'n tweeën.

Hier nog steeds wat brakkerig, denk nog van het best drukke weekend en nog steeds niet 100% duidelijkheid over het nieuwe huis zou het zo'n domper vinden als het uiteindelijk toch niet doorgaat ...
Dus nu ff aan de koffie :9k dan straks eens kijken wat ik met de badkamer kan doen, want daar moet ook eea worden opgeleukt/geknapt. Daarna gewoon weer flink grondverven en bijschuren, moet overal nog 2e / 3e laag op plus aflakken dus we zijn nog wel ff bezig :7

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 11:45

goedemorgen

zal me ook weer is melden.. lees wel braaf mee.

laatste week heel wat beleeft maar kon het nog niet melden.. wij hebben hier de super moeilijke beslissing gemaakt om beide pony's te verkopen en 1 goeie menpony weer te kopen.. afgelopen zaterdag de pony's weg gebracht naar een vriend van ons om ze door te rijden en ze dan te verkopen als rij pony..

met het menteam naar de wedstrijd in horst geweest, eigenlijk best lekker gereden alleen stonden we door materiaal pech tot 2x toe ontiegelijk vast op H7. paarden en mensen geen schade maar de kar moest even naar de dokter.

morgen hebben we nog kadertraining in ermelo en s'avonds nog thuis les en donderdagavond vertrekken we naar de wedstrijd in uden. kijken of we dan nog het een en ander kunnen verbeteren..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:12

Heftige beslissing Lanouska mbt Las Vegas en Cupido...ze zijn wel supermooi, en zullen vast een goede baas vinden ! en dan op zoek naar een leuke menpony !
Vast op H7...gelukkig paarden en mensen okee...balen van de kar..maar nu ook weer in orde hoop ik..

Succes bij de kadertraining, jullie zijn er maar druk mee...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:58

Jammer Lanouska ...

Heb je niet de neiging als het zo lekker fris is toch nog een rondje te doen met de honden Biancacoo?
Hoe gaat het met Dakota trouwens?

Hier nog steeds niet 100% duidelijkheid over het nieuwe huis. Ik merk dat ik niet zo goed tegen die spanning kan -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:04

Jazeker wel Vhu...die neiging heb ik wel..haha...tot vorige week nog met de step regelmatig met 2 hondjes op pad geweest, en met Dakota met de fiets.
maar op dit moment allemaal van die hele grote tractoren met grote mesttanks die hier over het landweggetje rijden...ik durf dan niet...ze rennen zo'n 1,5 tot 2 meter voor de step uit....en ben bang om een ongeluk te krijgen met zo'n monstertrekker....en iedere keer stoppen als er zo'n trekker aan komt..kan ik simpelweg met mijn zere handen 2 enthousiaste sterke honden niet goed in de berm vast houden..
maar..ze hebben een grote speelren en spelen er lekker met z'n 5-en tegelijk...ook heerlijk voor ze...

als de zon al flink schijnt..is het trouwens al snel warm voor de hondjes..ik moet eerst zoontje naar school brengen..dus voor 9 uur..kan ik nu niet op pad gaan..

Ik begrijp je gevoel mbt het huis helemaal..zenuwslopend...ik kan daar ook helemaal niet tegen..

Fijne dag allemaal..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:51

Moeilijke beslissing, Lanouska, maar zo te lezen wel een hele verstandige keuze. Paardjes komen vast goed terecht. :(:)

VHU ik duim door voor het nieuwe huis

Geweldige foto's van Ilona <3 gouden paardje

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 22:35

lanouska: wat een beslissing,hoop dat ze snel een passend baasje krijgen
maisie: hoe doet robijn het bij haar nieuwe baas?
kijk die kleine man gaan op Ilona....dapper hoor
beetje stil hier...... :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:39

Ik leef nog hoor.
Met het veulen gaat het nog steeds goed. Haar mest is nog wel heel dun maar er is mest. Ze is goed in haar doen. Galoppeerd en bokt vrolijk door de wei.
Met de andere veulens gaat het ook goed.
Volgende week is nummer 4 uitgerekend. Ze krijgt al uier en een vocht band onder de buik.
Heel erg benieuwd naar het veulen.

70 jaar valt nog mee hoor Tine. Mijn moeder word al 81 dit jaar. Ja ze word ouder maar is nog super fit voor haar leeftijd. Woont nog op haarzelf en in ons ouderlijk huis is de woonkamer boven en slaapkamer beneden en dat lukt haat nog prima. Ze doet nog elke dag op de fiets haar boodschappen en past nog op haar kleinkinderen.
Wij gaan elk jaar op vakantie met z'n 2e en ze loopt dan nog wat af. Super trots op haar.

Kan me voorstellen dat als je kinderen het zo leuk doen met pony's dat je daar als moeder helemaal blij van word.

Na dat ik vorig jaar een half jaar een zere pink had en afgelopen winter een zere schouder is nu mijn pols aan de beurt. Allemaal links terwijl ik rechts ben. Om moe van te worden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:57

Wat super te lezen dat het veulen het nog steeds goed doet. pFFF gelukkig.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:58

Goeiemorgen! Ik lees ook bij, maar zit midden in een verbouwing thuis. Ben dus voor de NR ook even weinig tot niks actief, tenzij er echt nieuws van het mensport-front is waar ik al aanwezig ben om te filmen.

Maar, nu ik er dan toch even ben ;) . Gisteren een superdag gehad: stalgenootje en ik zouden beiden les hebben van JvdB, bij de stal van Ster. De Anda had echter een dikke knie, Moos kan nog niet mee en dus bleef alleen de QH van M over.
M was echter weer laat met opstarten, en zei dat de QH ook nog eens moeilijk te laden was. Ik zuchten..... hij is moeilijk uit de paddock te halen, moeilijk stresserig karakter, moeilijk in te spannen (denk aan de kickstarts waar ik eerder over berichtte) én moeilijk te mennen, dus ik voorzag een moeiiiiiiiiiilijke dag! Maarrrrrrr..... hij was blijkbaar in een goed humeur, want kwam in 1 keer uit de paddock, liep in 1 keer de trailer op, dus we waren nog net op tijd.
Bij het inspannen hebben we hem tegen de muur gezet (steigeren voorkomen) en "ome Jan" bleek zo rustgevend dat de QH zelfs naar links wegstápte ipv met het vuur onder de staart vandaan in volle galop uit de startblokken wegschieten :D . En toen ze dan ook nog een superles had met een rustig, relaxed en vooral mééwerkend paard ipv een vluchtdier dat hoopt levend terug te komen op stal, was de dag al helemaal geslaagd!
Ik heb daarna ook nog les gepakt met een paard van de stalhouder, gewoon voor de fun en omdat ik al zo lang niet meer gelest heb. Geen eenvoudig paard, Moos is daar kinderspel bij, maar heerlijk om weer bezig geweest te zijn :D .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:06

Baudy; wat balen dat je nu weer klachten hebt. Inderdaad raar dat alles links is als je rechts bent. Maar probeer het positieve daarvan in te zien, als het rechts was geweest had het nog veel lastiger geweest.
En super dat alle veulens het zo goed doen. Ben benieuwd naar de laatste. Ennuh, je mag best af en toe een foto plaatsen ;-). Ik vind ze zoooooo leuk <3 <3 <3 <3

VHU: dat soort dingen zijn denk ik voor iedereen slopend. Verhuizen is de allerslechtste qua stressniveau. Hopelijk krijg je snel meer zekerheid. Hoe is het met klussen in huis, ben je al klaar of heb je nog een hele lijst.

Janouk: hoe gaat het met de lammetjes?

Bianca: jammer dat je niet meer kunt trainen, maar ik geef je groot gelijk met al die grote tractoren en apparaten. Ze worden zo langzaamaan echt idioot groot. Kunnen nauwelijks meer over de wegen.

Lanouska: vandaar de afmelding. Vond het al zo raar. Wel jammer dat jullie die beslissing moesten nemen, maar soms moet je. Hopelijk vinden ze snel een goed thuis en kunnen jullie met een nieuwe aan de slag. Is de wagen van HS alweer gerepareerd?

Nou, Amerigo en Rembrand hebben weer hun werk gedaan, dus ik ga het zooitje weer terugbrengen naar de zomerwei. Samoerai mag vanavond weer naar viertalles. Ik mag straks weer verder met de grote schoonmaak. Altijd leuk :r . Maar goed, het vordert wel. Heb inmiddels de helft van de keuken ook klaar. Daar ben ik nog wel een weekje mee bezig (doe steeds een stukje en we hebben een heel grote keuken (ca 80 m2)), dan nog de woonkamer (wordt als werkkamer gebruikt door manlief) en dan is alles klaar.

Kan ik weer opnieuw beginnen met de slaapkamer van zoonlief, want Timon maakt er wel een bende van. Gekke beest gaat dus niet naar buiten als we het raam openzetten als zoonlief in de slaapkamer is _O- .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:08

Goedemorgen,

Baudyh, wat superfijn dat jullie veulen het zo goed doet !!
wat balen.. :(:) van je pols....waardeloos..toch ergens verkeerd gebruik..overbelasten ?..hoop dat het snel weer over is..

Gem..wauw :wow: QH die ook een heel andere kant laat zien, wel supergaaf !! en erg goed dat jullie toch
de kans genomen hebben om hem mee te nemen !! leerzaam...en ook een leuke ervaring voor de QH en ook voor de eigenaar dat het ook anders kan..super !! +:)+

Janouk,.wat een fantastische foto's van de working equitation op fb !! geweldig mooi !!

Tine fijn dat timon er nog steeds is !! super.
en succes met de schoonmaak..

verder..mis ik idd best wat mensen hier..haha...drukdrukdruk..
druk met gesso grondlaag..en doekjes....3 doekjes....uitdaging.. :=

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:23

Goedemorgen,

Ik lees ook nog steeds gezellig mee maar kom niet aan reageren toe! Nu dan toch even een momentje gevonden.

Baudyh, fijn dat het met het veulen goed gaat. Waren wel even wat spannende dagen zo! Fijn, zo'n actieve moeder. Dat ze maar lang zo mag blijven. Mijn oma (81) lijkt daar heel erg op. Gaat ook nog in haar eentje met de auto van brabant naar pernis en terug, woont ook nog in het grote huis waar ze al 50 jaar woont en doet ook nog alles zelf. En gaat ook nog 1 x per week naar de gym.

Beterschap met je pols.

Gem, dat dagje liep dus anders dan je verwacht had. Wel heel fijn dat hij zo meewerkend was. En jij zelf ook nog een fijne les meegepakt.

VHU, balen die onduidelijkheid. Hopelijk is het snel rond.

Tine, de paardjes al weer klaar voor vandaag. En samoerai vanavond aan het werk. En aan de grote schoonmaak, wat een werk pfff.

Biancacoo, druk met doekjes. Volgens mij zag ik pas geleden nog wat moois op facebook voorbij komen.

Janouk, hele mooie foto's gezien van de working equitation. Dat was dus voor herhaling vatbaar.

Hier: druk met werk en privé. Zoonlief groeit als kool en is aankomend weekend al weer 9 maanden oud!
Zelf nog lekker met Bubbles bezig en laatst weer eens een keer mee geweest achterop bij het vierspan tijdens de wedstrijd in Winterswijk. Dat was wel weer leuk om te doen. Had al ongeveer 2 jaar niet meer achterop gestaan.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 10:37

goedemorgen

het is indd een moeilijke beslissing maar zoals je zegt tine soms moet je.. het zijn natuurlijke leuke pony's en als rijpony doen ze het erg goed .. een nieuw en goed huisje zal dus ook waarschijnlijk niet zo moeilijk zijn..

kar is indd gerepareerd.. gister op de terug weg van de kadertraining even met de vrachtwagen bij R treur langs geweest om die op te halen.. vrachtwagen en caravan al weer ingepakt vanmiddag nog 'even' paarden wassen en dan vanavond richting uden..

inplaats van de gebruikelijke blauwe hoes vond ik dit een wel erg grappig alternatief..
Afbeelding

gister ook weer een druk dagje gehad.. 2 paarden gereden en kadertraining gehad in ermelo maar wel weer veel geleerd van de bondscoach.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:11

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* blij eindelijk een protector gevonden die past en lekker zit.
Na een lange zoektocht heb ik nu een rugprotector van Harry's Horse en hij zit perfect. Blij mee.
Het is gewoon een soort vest die je aantrekt.
Nu de broek nog bij db en misschien gaat het dan lukken om 30 mei te starten in zuidwolde. Gewoon positief blijven.

Ik denk dat ik de pols overbelast heb met hooi voeren. Het hooi uit elkaar trekken. Ik heb altijd plakken op de kruiwagen en die trek ik uit elkaar en prop ze door het luikje van de paarden. Daar is het denk ik door gekomen. Maar dat klusje komt vaker voor op een dag. Als gerrit thuis is doet hij het. Maar ja de andere keren moet ik het toch doen. Ik smeer met traumeel en slik cat's claw. Maar het wil nog niet erg. Word eigenlijk alleen maar erger.

K#tweer weer hagel hier. Ik doe die veulens echt niet naar buiten met dit weer. We willen zon.

Fijn Gem dat de QH mee wilde werken dit keer.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 12:17

@ baudyh fijn dat je nu wel een goed passende protector gevonden hebt.. me moeder heeft ook een rug protector destijds gekocht bij de lidl.. heeft een beetje wat weg van een bodywarmer maar wel goedgekeurd met het juiste nummer..
wil db nog niet met broek? deur open doen met hooi voeren geen optie?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:50

We waren net zo ver dat hij de broek aan zou krijgen voor de wagen toen ik van de oestheopaat hem een week lang laag moest longeren en daarna een week lang moet rijden voor de wagen. Dus de broektraining weer even in de koelkast. Maar we gaan vw weer verder.

Ja ik hoorde van die protector van de Lidl. Maar ja die moeten ze net hebben hè.

Als de deur van de stal open is is niet een optie. Het gebeurd door het hooi uit elkaar trekken. Maar al doe ik dat niet dan geef ik snel te veel. Maar dat doe ik nu stiekem wel hoor.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:31

Robijn gaat goed bij zijn nieuwe baasjes. Hij gaat regelmatig een ijsje halen bij de ijsboerderij
dus weet de weg al.

Hier ook druk met de voorbereiding voor Uden. Zo nog even de pony's trainen en de
caravan inruimen. Kar is nog redelijk schoon dus daar haal ik ff een doekje over.

Rare kat hebben jullie tine! nou ja hij blijft nu iig thuis.

Succes met het huis VHU!

Gelukkig gaat alles nog goed met het veulen was toch wel even spannend.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:01

maisie: die robijn nu al ijsjes verslaafd <3
baudyh: kan je hem niet longeren met een elastische bandage achter zijn kont(vastmaken aan de singel) voelt ook een beetje aan als broek(en stimuleerd de achterhand) :j
gem: wat een dag met de QH ,maar blijkt dat de rust hem goed doet.....(en haastig ophalen uit paddock en inladen ook) _/-\o_
wat een hagelbui....ik was net binnen en trok de deur dicht en hoppa! lucht ging open.maar wat vocht is wel ff goed voor de tuin/wei