[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:00

tallechie: +:)+ zal het middagtukkie ook wel bijna verleden tijd zijn,tja als je al een beetje naar schooltje gaat O:)
bincacoo: wat een flutbedrijf.....hoop nu wel wat goeds
lees ik net op de uitslagenlijst van middenbeemster dat ik niet alleen in de B ponys reed....ik dacht dat ik de prijs cadeau had gekregen omdat ik alleen in de B reed....nu ben ik wel trots....omdat we hem verdient hebben en niet gekregen voor enige deelname wat ik dacht *\%/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:10

Dingetje, geen ervaring mee. Hoefschoenen misschien een optie?

VHU: hier ook rode wielen, vind het niet lelijk, maar ik heb dan ook 2 donkerbruinen na elkaar gekocht. Voor bij een vos zou ik ook niet gauw kiezen voor rood, maar een goede wagen zou ik er niet om laten staan.

Biancacoo: ja, dan zou ik ook verder gaan kijken!

Vanmorgen Moos weer voor de wagen gehad. Lesmees vroeg wat meer van hem en dat vond hij wel lastig. Begon een keer te draken, kreeg daarom ook een keer een flinke mep om hem weer vooruit te krijgen. Hij schoot even vooruit, maar slaat of bokt niet. Liever dat ik dat nu meemaak als wanneer ik er alleen voor sta :) . Verder was hij gewoon heel braaf.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:23

Tal: hoe loopt snuit. Heel erg stijf en wil niet of toch wel aardig?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:42

Zooo, heel wat regen aan het vallen hier. Pfff.

Gem: Moos aan het draken. Als het zo blijft, valt het nog wel mee ;)
HT: toch trots en mooie samenvatting. En nu geen hulp meer. Ik ga het voorlopig maar zelf doen, want ben echt heel vieze dingen tegen gekomen. Dus ik heb wel betaald voor dingen die niet zijn gedaan. Ik probeer nu gewoon iedere dag iets te doen en dan maar kijken hoe ik dat kan volhouden.
Bianca: wat een gedoe. Te gek voor woorden. En inderdaad maar snel andere leverancier zien te vinden.

Zo zoonlief maar met de auto ophalen, is niet leuk nu buiten op de fiets

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:02

tine gaat een bordje ophangen thuis: iedereen zijn eigen spullen opruimen/schoonhouden......help vast (voor een paar dagen := ) want mama heeft het al zo druk! :)*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:37

Hé Paul, je kan mijn kont kussen

Afbeelding

Janouk in optima forma

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:45

@Janouk, goed genomen foto... hihi .

Ik zit net nog eens even goed onze verdeelsleutel te bekijken voor de Hippiade en zie bijv dat er bij de ZZ pony's in West 4 actieve menners zijn. Dit vind ik wel vreemd want ik kan er Zo al 5 opnoemen.... Ik vraag me af en dit geld ook voor het Z of de klasse 4 menners ook zijn opgenomen in de verdeelsleutel ?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:46

Dit is de stand per 1 april, daarna zijn er nog een aantal overgegaan naar ZZ.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:47

Ollie, voor de verdeelsleutel nemen ze een bepaalde meetdatum, ik denk 1 april. Ik ben daarna met Amerigo overgegaan van L naar M dressuur en met Rembrand van M naar Z vh. Dus dan krijg je andere aantallen
Klasse 4 menners zullen er niet bij staan, want is andere discipline

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 15:48

Oh ok in jullie geval dus ?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 17:18

Haha janouk, geweldige foto.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:34

Ht hij slaapt al een stuk minder inderdaad. En ligt er à avonds nu ook normale tijd in.... Zal dus snel minder worden inderdaad. Kan nu mooi schoonmaken als hij op bed ligt

Janouk geweldige foto.

Tine dat is vervelend dat schoonmaakster niet gedaan heeft waar je wel voor betaald hebt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:35

Baudy hij loopt heel stijf en weg weinig. Ook loopt hij met hele korte passen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:40

@Tine en Janouk, bedankt voor jullie reactie... Ik wil zoveel zeggen over 'het mengebeuren' maar het is maar beter van niet :x. Ik kan momenteel ook helemaal niet blij zijn met mijn Hippiade-afvaardiging daar in mijn ogen dingen niet kloppen -O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:20

:(:) voor ollie1 ivm ontevredenheid.
Ik begrijp het niet met verdeelsleutels etc. Kom helemaal niet uit die ''wereld'' :))

@tallechie; met spierbevangenheid moeten ze toch juist niet bewegen? of zit ik fout met dat idee?
Hopelijk voelt 'ie zich gauw beter!

biancacoo koelvries ergens anders besteld..

Dagje werken volgehouden. Dids daarna nog even voor de wagen aan het werk gezet. In de wei. Het lijkt intussen mee te vallen met de dazen, dus hopelijk van de week keertje 't bos in (even met groom mee) en dan kunnen we dat weer gaan doen ipv alleen in de wei mennen :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:23

Aks, hij heeft het ook niet 'echt' maar zit er tegen aan. Daarom staat hij voor het grootste gedeelte ook op stal, maar hij is behoorlijk onrustig op stal, omdat Alwyn wel gewoon buiten staat.

Ollie... heb helemaal niet gekeken naar de verdeelsleutel en weet dus ook niet hoe het zit. Maar klopt het in jouw nadeel niet?

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:57

Dames het gaat niet alleen om de verdeelsleutel hoor, dat was maar een vraag ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:04

Ollie1 dan ben ik wel benieuwd, evt pb?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:19

@sandrina ik heb snuitje aantal jaar gehad en als gezelschapspony weggegeven aan Tallechie omdat zij eerder Alwyn van me had gekocht. Ik heb hem niet verkocht als menpony omdat hij bij mij soms enorm flipte en ik bang was dat er ongelukken zouden gebeuren met de pony of de menner.

Hij is bij ons nooit ziek geweest.

Als ik had geweten dat hij wedstrijden ging rijden had ik hem nooit weggedaan. Niet om vervelend te doen maar dit is duidelijk gezegd. Ik vind het vreselijk om te lezen hoe hij er nu aan toe is.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:35

Janouk is haar dip weer helemaal te boven :D :D !

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:42

@ VHU dat dacht ik ook. Denk dat het voor snuit beter is dat hij geen wedstrijden meer loopt.

Ik hoop wel dat ie snel opknapt is ook zo sneu voor hem zo.

@ ollie ik ben ook wel benieuwd wat je bedoelt?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:42

@ vhu ik vindt dit toch een beetje na trappen richting tallechie en vindt dat niet zo netjes.. als ik heel eerlijk ben.. iedereen heeft het beste met zijn beestje voor en tallechie heeft toch in het begin erg leuk met hem gereden. Als het voor haar gevoel gevaarlijk was geweest had ze dat heust niet gedaan.. ze heeft snuit toch ook een tijdje leuk aan het dressuur lopen gehad...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:49

Ik trap niet ik zeg hoe wij hem hebben weggedaan. Dat wordt lijkt het wel door iedereen vergeten. Hij liep bij ons ook natuurlijk bij tijden hartstikke fijn maar om die rare explosies is hij zo weggegeven. Maar blijkbaar begrijpt niemand dat of wil niemand dat begrijpen.

Pony is nu de klos dat is duidelijk. Hij is niet ziek geworden van in de wei staan. Ik wil niet stoken of wat dan ook maar het is voor mij als vorige eigenaar die pony met verhaal weggeeft erg naar. Ik neem Snuit zo terug dan kan hij echt van zijn rust genieten.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 19-08-13 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:55

Volgens mij is tallechie er ook al een poos mee aan het tobben en is het door meer wedstrijden dan niet alleen maar erger geworden? Thuis liep hij dan wel goed maar op wedstrijd niet. En VHU had eerder ook al aangegeven dat ze snuit liever niet weg deed aan iemand die er mee zou gaan mennen nu mag tallechie natuurlijk zelf weten wat ze doet maar als ik dan terug lees wat er allemaal al met snuit is gebeurd de afgelopen maanden denk ik wel dat dat heeft meegespeeld aan hoe hij er nu aan toe is en dat het beter is voor hem dat hij met wedstrijd pensioen gaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:59

Dat bedoel ik dus precies. Verder zal ik mijn posts erover laten wat het is maar neem me niet kwalijk als ik dit nu met snuit zoals hij nu is openbaar zeg als hij weer opkrabbelt en hij wordt weer ingezet gaat hij weer kapot en nogmaals ik heb hem niet weggegeven om hem zo te laten zijn dat verdient hij niet