[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maisie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:35

@ dingetje wie was de jury dan? Ben geloof ik wel blij dat ik niet meegereden heb.

Zaterdag komen we miss nog wel even kijken. Of nou ja ik alleen want remko moet werken geloof ik.

Gisteren nog even met robijntje op de wei gereden. Niet echt fanatiek want ik had niet zo'n zin. Ook nog maar een stukje naar buiten geweest. Vandaag zijn ferro en hopelijk robin aan de beurt. Maar dan
moet ik nog even vragen of mn pa mee wil met robin.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:39

@ Maisie je hebt PB. Kom maar gewoon gezellig kijken hoor is toch leuk *\%/*
Heb er wel zin in om mee te doen :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:43

Goedemorgen!!
Postbussen zijn weer gevuld vanochtend, dus wekkertje ging weer om 6 uur...

PrinsjeH hoe heb je die cakejes precies gemaakt? Gewoon cakebeslag en dan op het laatst stukjes van die chocola erdoor? (Hoe heet dat ookalweer).

Gwin heeft vandaag vrij. Zo naar stal even uitmesten en zadel en hoofdstel invetten als ik zin kan maken ;)
Verder niet veel doen vandaag want vanavond weer dienst, geen idee hoe druk het daar is.

Fijne dag allemaal!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:50

@Frensie: groot gelijk dat je verder beetje rustig aan doet! En heb idd cakebeslag gemaakt en de bonbonbloc met een mes in kleine stukjes gesneden en met een spatel nog even kort door beslag gemengd, zonder luchtigheid te verliezen uiteraard ;-) Had wel theelepeltje bakpoeder door de bloem gemengd om te voorkomen dat de stukjes chocolade zo zwaar waren dat de cakejes niet meer zouden rijzen en te 'betonblokkerig' zouden worden :D

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:56

:9 Jummie krijg er nu al zin in :Y)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:12

PrinsjeH schreef:
Goedemorgen

Frensie wat had jij een lange dag gemaakt zeg! En nu al weer tijdje actief bezig denk ik, daarna beetje uitrusten hoor ;-)

Bic is lief, maar als ik mee doe, dan met eigen peerdje 't liefste :D Denk nog even d'r over

Biancacoo ga straks ff op facebook stemmen voor jou!

VHU houdt kast-verkoop :D

Tine fanatiek uurtje te vroeg met zoonlief op les en op zoek naar juryleden, altijd lastig :j

Die gekke cakejes zijn me lekker geworden zeg!!! Echt een aanrader om eens te proberen zo...
En aangezien de mixer een eind richting laatste levensfase lijkt te gaan (valt er ineens zo'n ding uit terwijl je bezig bent... wat een troep joh), ga ik eindelijk de Kitchenaid aanschaffen *\o/* *\o/* *\o/* Nu bedenken welke kleur :D

groot gelijk hoor :))

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 09:14

PrinsjeH schreef:
@Frensie: groot gelijk dat je verder beetje rustig aan doet! En heb idd cakebeslag gemaakt en de bonbonbloc met een mes in kleine stukjes gesneden en met een spatel nog even kort door beslag gemengd, zonder luchtigheid te verliezen uiteraard ;-) Had wel theelepeltje bakpoeder door de bloem gemengd om te voorkomen dat de stukjes chocolade zo zwaar waren dat de cakejes niet meer zouden rijzen en te 'betonblokkerig' zouden worden :D

:9 :~ :~ :wow: :~ :~ :9

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:04

zoooo goedemorgen...lekker rustig hier...iedereen druk aan de arbeid ?
Frensie al post overal in de vakken gedaan...
ik was om 6 uur al lekker met de hondjes bezig.... _/-\o_
ik ben bezig om mijn treklijken, (vergelijkbaar met strengen) voor de hussen op maat te maken...het is allemaal gevlochten en geknoopt touw.... dacht ik ik koop dat in de winkel en dan vervolgens is het op maat...maar dat is dus niet zo, want ja...ook honden zijn korter of langer..hahaha...en er is niemand (behalve de cursusmeneer _/-\o_ ) die dat even aan je verteld hoe dat echt hoort te zitten.
dus...aan het vlechten en knopen geweest, dan binnenkort maar eens passen of ik het goed gedaan heb ! :')
en heb een thermometer buiten opgehangen, zodat ik precies kan zien wanneer het koud genoeg word om met de hussen te trainen, geen gedoe meer met internet om te kijken hoe warm of koud het is...simpel ! }:0
zonnig hier...lekker weertje...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:06

oei, treklijken...dat klinkt eng

hihi

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:10

@Biancao: hoe gaat het met je :(:) ?
Ik ben echt waanzinnig benieuwd als je straks gaat trainen, echt super *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:19

avaluna schreef:
@Biancao: hoe gaat het met je :(:) ?
Ik ben echt waanzinnig benieuwd als je straks gaat trainen, echt super *\o/*

Ik ook, dat vraagt dan wel om heeeeel veeel foto's.

De mest wordt hier nu opgehaald. Voorheen reden we het altijd zelf uit, maar de voorhef van de traktor pakt de vork niet meer goed, die valt steeds naar beneden. Bovendien kost het heel veel tijd, terwijl manlief sowieso alleen maar de weekenden thuis is en dan ook nog andere dingen wil en moet doen.

Nou, ik ga verder met laatste stukje opruimen in huis. Vanmorgen heb ik Thabor al gereden. Ging weer heel fijn.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:33

Biancacoo, heb als het goed is gestemd via fb :D Kreeg alleen geen bevestiging ofzo, dus weet niet of dat goed gegaan is, kun je dat zien?

En al fijn aan het voorbereiden op de trainingen met de hussen, hopelijk wordt het er goed koud voor :j Met hoeveel graden mag je beginnen met trainen?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 11:22

nee geen idee prinsjeh..kan ik niet zien, ik kan helemaal niet kijken omdat ik zelf mee doe...ach is gewoon voor de gein, win nooit iets, maar vind zoiets van canadog wel fantastisch leuk !
beginnen met trainen kan als het kouder is als 15 graden en de luchtvochtigheid minder dan 85%...maar de luchtvochtigheid is dan nog erg hoog vind ik zelf.

verder gaat het wel...de hussen zijn weer rustig, ieder heeft zijn plek na het wegvallen van mickey weer gevonden.
heb een mooi rouwkaartje gekregen van de DA...toch erg attent vind ik dat !
het is superstil,dat wel doordat mickey doof was blaftte die te pas en te onpas...nu niets...nada...noppes..dus erg stil.
maar verder prima, de anderen hebben ook net zo veel aandacht nodig, dus gaat gewoon door.

als ik wel ga trainen, dan komen er idd wel foto's, ben zelf ook erg benieuwd..
ik ga eerst het teefje wat voorop de weg moet wijzen en dus met mij moet samenwerken alleen trainen, zodat de commando's er goed inzitten voordat ik met 3 tegelijk voor de kar ga....ben erg benieuwd....als het nou s'nachts goed af gaat koelen, kan ik daar s'morgens vroeg met mountainbike of step al mee beginnen...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:56

lijkt me wel gaaf met de hussen voor de wagen...maar zo zonder leidsels brrr (hoewel als ze luisteren als onze laatste lab..zit was meteen zit) :j
dingetje:jammer van je punten,rij je voor gevoel lekker vallen de punten tegen en ballenrace gehad.....jammer volgende keer beter.
ik rij de pionnen om die ik onderweg tegenkom...dus niet de doorheenrijpionnen!!!!
hier een egonieuwtje:
ik heb stiekum een blondje gekocht met marathonwagen.....eigelijk moet eerst tiamo en/of easy weg,maar deze pony was zoooo leuk <3 en evengroot,ook een stekelharige dame net als sunrise.....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:19

Oohhhhh HT *\o/* dat vraagt om foto's, je weet je mag ze naar me mailen zet ik het er wel weer voor je op, wat leuk voor je!
Ik vind met de baksels altijd zo knap en :9 , kan er echt niets van :o
Dingetje dat is waardeloos he. Ik heb er totaal geen idee van wat nu wel en niet 'scoort' in de B. Heb ook nog niet veel wedstrijden gereden maar die paar keer dat ik reed had ik de minste punten bij de naar mijn gevoel beste proef. Enne met vaardigheid .... da's nog oefenen dus :P
Lekker bezig Maisie +:)+ weet je nu trouwens al of je alle pony's mag / kunt houden van de winter of dat er toch eentje weg moet?
Biancacoo en de treklijnen, spannend. Heb ook op je gestemd op fb! Grappig dat het teefje dan je 'baken' wordt. Onze Mies kon aan de fiets heel goed link/rechts en voorwaarts doen, hebben die honden gewoon aanleg voor. Hoe is het nu met Eagles poot? Dacht nog aan de Mesitran opeens en dat dat misschien nog erop kan ofzo (maar hondlief zal dat er ook wel weer snel aflikken natuurlijk).

Hier vanochtend 4 uur college gegeven, mij kun je dan echt afvoeren hoor :\ maar goed, ging op zich wel lekker. Studenten moeten allemaal met bepaalde opdrachten aan de gang nou ik ben benieuwd :x

Zo zoonlief naar muziekschool brengen, boodschappen doen, eten koken etc maar eerst ga ik nog even beetje bijkomen :9k

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:33

Vhu..druk college gegeven, kan me voorstellen dat je dan aan de lat bent....
Ons teefje heeft geen keuze, en de fokker is al overtuigd vanaf haar geboorte dat ze een goede leidhond zal worden, haar moeder loopt ook in lead, en die presteerd echt fantastisch, ze is qua bouw niet geschikt om als "motor" de kar te trekken zeg maar, bovendien is ze de slimste van alle 3..en beide heren zijn natuurlijk lichamelijk veel sterker, zij zal het tempo dus aangeven, en de weg wijzen die ik graag op wil (hoop ik) hahaha...en beide heren trekken het hele spul, maar goed, er zitten genoeg remmen op de kar om het hele spul stop te zetten indien we fout gaan ....
maar weet je die hussen volgen een pad alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dus ik heb daar wel vertrouwen in.

Eagle's poot gaat erg goed, het is mooi dicht gegaan, en begint nu ook echt mooi op te vullen met nieuw vlees..klinkt vies..is het misschien ook wel, maar het is nu droog, schoon en ook weer glad rozig velletje...ziet er keurig uit, nu moet het wel dicht blijven, anders kan hij straks nog niet mee gaan trainen.

HT, van harte gefeliciteerd met je nieuwe paardje dat vraagt echt om foto's !!!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:46

HT, wat een leuke verrassing! Zeker benieuwd naar jouw aanwinst :j

VHU even rustig aan na pittig collegeblok van 4 uur

Biancacoo fijn van Eagle's pootje

Was net het bericht van die jonge vrouw en het overleden verzorgpaard aan het lezen, jeetje wat een vreselijk ongeluk, ze wordt nu 30 uur in coma gehouden. Ziet er niet hoopvol uit, doet denken aan Friso zo deze berichten met schedelbasisfractuur en langdurige reanimatie... Arme, arme familie en omstanders ;(

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:32

middag :wave:
hier drukjes op de boerderij, weinig bokt actief, nog geen babynieuws de melden
@tine, nog een late proficiat, maar bij deze

verder wel meegelezen, maar blijft door alle drukte hierootjes niet echt hangen. Probeer vanaaf poging teruglezen te doen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:14

:wave:
back in town..
Heel erg gaar, dus ik ga nog wat bijlezen, maar niet nu, heeft nu toch geen zin..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:15

Zo, lampjes geïnstalleerd op mijn kar! Helemaal klaar voor de eerste les morgen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:31

@PSM mooi!
@Aks gezellie!!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:39

100 meter pad is alleen echt pik donker, daar zullen we wel even aan moeten wennen...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:16

gefeliciteerd ht met de nieuwe aanwinst
Psm succes
aks terug

verder wel mee gelezen de hele dag, maar vanochtend om 8 uur weg gegaan en net thuis.

Paard naar kliniek gebracht. Morgen weer dagje kliniek

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:27

Tallechie: iets mis met Veale????
Aks: welkom terug.

Verhaal van dat meisje en paard gaat echt hele dag door mijn hoofd. Wat vreselijk.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:29