[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:29

Hahaha, ik vraag me dan af of de jury het wel ziet, dan?

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:30

Makkelijk, daar kom je elke keer vlak langs :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:31

whaha en dat keuren ze goed? wel makkelijk dan is net alsof je zonder hoedje rijd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:37

Ja, want anders had ik er een opmerking over gekregen op mijn protocol :)
En heb het niet gedaan omdat het dan net leek of ik zonder hoed reed hoor ;)
Vorige keer vloog mijn hoed elke keer van mijn hoofd, deze zat beter vast :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 16:38

aha ok. ik snap het.

ik ging vandaag op de fjord rijden waarmee ik gisteren mee gement heb.
heb er al eerder op gezeten, beest is braaf doet geen vlieg kwaad en is liever lui dan moe.
heb wat gedraafd en in een brede berm gegaloppeerd.
in het begin gaf ze een chagrijnig bokje als ik aangaloppeerde.
maar later deed ze dat niet meer (was op een ander stukje berm)
en ineens nam ze een versnelling harder (was in galop, maar ze ging gewoon iets harder)
ik dacht nog: "ok die heeft er zin in! leuk!
maar achteraf denk ik dat ze een aanloop nam om een vrolijkheidsbok te geven.
want ze bokte, ik hing op d'r hals en toen ben ik gevallen.
op mijn rug, in de berm langs het fietspad... het deed pijn dus ik ben door gerolt op mijn buik en zo geprobeerd stil te blijven liggen.
mijn moeder was mee op de fiets en die zegt nog heel droog: "blijven liggen ik ga eerst layla pakken"
paard stond 5 meter verderop al stil.
ik kon me nog bewegen, gelukkig niks gebroken alleen mijn onderrug doet flink pijn nu (beurse spieren), heb hoofdpijn en mijn schouders/tussen mijn schouderbladen doet pijn.
Mijn trui flink onder de aarde.
achteraf moet ik er wel om lachen hoor, lag ik daar ineens op mijn buik in de berm.
en ik tegen dat paard zeggen: "gekkie wat doe je nou?
heb er nog even naast gelopen en toen er weer op (we moesten toch naar stal terug) en later nog een klein stukje gedraafd voor het idee.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:32

Heel leuk hoedje evelli!! Was wel even zoeken waar die zat ;) Gefeli Dennis!! Ziet er echt lekker uit zo!!!
Ai das minder leuk Ivy. Hoop niet dat je er iets aan overhoudt.

Vandaag onderlinge wedstrijd ohz gehad. Mijn lesgeef meisje was 1e in de B met 199 punten. Was zo supertrots!! Ondakns de paaseieren ipv voltes :+
Heb voor het eerst met het boscrossmonster die vroeger amper in de bak kon lopen omdat ze plat op dr muil ging in de bocht L2 gereden en ook 1e!! Met 204 punten!! Hopelijk redden we dat volgende keer ook met het mennen. Springen deed ze ook nog es netjes. Met iemand die nog nooit met dr gesprongen had 40cm en dan 2e en ik 60cm weer 1e. Nou dag kan niet meer kapot. Behalve dat ik nog moet leren....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:56

Vanmiddag heerlijke buitenrit met de nvvr gemaakt, van 2,5 uur met prachtig weer erbij. En dat terwijl er veel regen opgegeven was. Paard en ik hebben genoten!!!!!!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:13

haaa mensjes, ik meld me maar weer, pff ik heb et ook zo druk.

ik zie allemaal leuke foto's voorbij komen

Dennis heeft heel dikke punten gereden

en Yvestoeter is jammer genoeg ergens vanaf gevallen.

Tine heeft een lekkere buitenrit gereden

gister heb ik moby weer eens in het tweespan gezet, vorige keer dat ze aan de linkerkant stond is al lang geleden, dat ging namelijk echt slecht!

nu toch maar weer geprobeerd omdat ik het belangrijk vind dat ze aan allebei de kanten inzetbaar zijn.
vandaag deed ze het super goed, ze kan misty al een stuk beter bijhouden, ze buigt al netjes in, dus ik ben heel erg tevreden, al moet ik er nog steeds heel erg aan wennen dat er zo'n rustige pony voor mijn wagen staat.

vandaag een heerlijk dagje met voice gehad, eerst een stapbuitenritje om de plas heen gehad, erg grappig, ik reed op een fietspad en er reed politie achter me, maar ik kon niet aan de kant. dus ik ben in ieder geval goed begeleid hahaha.
daarna heb ik nog lekker even in de buitenbak met haar gedressuurd. was weer de eerste keer in de buitenbak en ze deed het super.

nu mag ik aankomende zondag een clinic bij sander marijnissen gaan rijden, supervet!!!!!!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:15

@Toeter: ai :(:)

De rest heeft lekker gereden, lees ik.

Ik heb net een topic geopend, misschien dat iemand hier nog wel van een boek af wilt dat bij haar ongebruikt in de kast staat?

[EA-GZ-RP] De volgende menboeken gezocht:

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 18:46

Iedereen gefeli met zn punten/goede wedstrijden.
Hopen dat die onderrug van yves niet al te pijn doet :(

Ik heb misschien een karretje:D
Kan mevrouw eindelijk dei energie kwijt voor mijn eigen wagentje! Is een simpel ding, maar mooi om mee te beginnen. Dan kan ik doorsparen voor een cavalettie of een hca. Ligt eraan hoelang deze het doet..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:22

Ook weer hier :-)

Gisteravond naar indoor tolbert geweest. Vanochtend om 930 naar st willibrord gereden om een pony op te halen voor een vriendin. Ben net weer terug. 7 uur en 13 minuten over gedaan. Ben nu helemaal gaar.

Vanavond wil ik eigenlijk nog wel even naar stal om veale te rijden.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:25

Wooow zo lang?!?! kan helemaal begrijpen dat je dan goed gaar bent ja!!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:34

Ja woon in het noorden van het land en we waren nu in de buurt van breda. Dus met trailer is dat vrij lang rijden ja.

Pony stond ook nog eens onrustig op de trailer dus had mijn handen er vol aan. Ik heb nu ook last van mijn kuit :-(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 19:51

Lacuna schreef:
Even een ego-post...
Gisteren met Sunny ons wedstrijddebuut op de indoor maren-kessel. (nog) niet met startkaart, maar wel met de wedstrijdzenuwen.
Sunny deed alles ZO super! Hij had er zelf volgens mij ook wel heel veel lol in om zn baasje zo zenuwachtig en gestresst rond te zien lopen.
Met de proef aan de lange teugel klasse licht zijn we 4e geworden, de vaardigheid speel uw spel 3e (waarbij ik bij mn 2e manche langs start reed, en niet erdoor... het werd van 6 kanten geroepen, maar toch duurde het wel even voor ik het door had.) mendressuur klasse B 2e en pony en ik gingen naar huis als dagkampioen mennen!!
Ook mn vriendin heeft hem in de B mendressuur gestart, het was voor haar de 5e keer dat ze de leidsels in handen had en toch reed ze echt een keurige proef en wist ze er nog 166 punten uit te slepen. :D

En nu... nu lekker naar Sunny toe en hem knuffelen tot hij erbij neervalt...

Groetjes, lacuna

Ben je nu wel of niet door start gegaan bij je 2de manche?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:48

@Napie/Sonjim: hahaha, jullie hebben ze dus allemaal, die boeken.
Wel "goede" boeken dus als jullie ze niet kunnen missen.
Welk boek mag er van jullie niet ontbreken in de boekenkast van de menner?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:52

Uiteidelijk is het meer een beetje naslagwerk en ben ik meer door ervaring (trail en error) "wijs" geworden. Ik vond Bartels heel interessant op het begin maar hij is ook heel traditioneel. "Mennen met gevoel" is to-the-point vraag-antwoord.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:59

Er is ook nog het boek van Achenbach zelf, bijvoorbeeld, volgens mij alleen in het Duits.
Dat lijkt me ook wel interessant om te lezen.

De meeste "onder-het-zadel-boeken" vind ik eerlijk gezegd maar niks, dus ben een beetje huiverig om veel geld uit te geven :o .

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:08

ik heb ook mennen met gevoel en menpaard in opleiding. idd leuke boeken als naslagwerk.

Nou ik heb 2-span gereden vandaag wat een drama zeg. Robijn had t in zn kop en hield overal in of probeerde ferro van de weg te beuken. Ferro liep gewoon door in een te hoog tempo dus dan ging robijn weer galloperen. Nou ja het ging voor geen meter dus.

Vanavond nog wel heerlijk een buitenrit gedaan op sjors. De 3e buitenrit en de 1e keer alleen (vriend mee op de fiets) hij was heel braaf.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 22:13

@ maisie wat leuk dat je weer lekker met sjors bezig bent onder de man!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:30

Gefeliciteerd iedereen met de behaalde punten.
Evelli jou hoedje viel eerst helemaal niet op, toen ik terug keek zag ik hem,, wat een sgattig dingetje, heb je leuk gedaan zo!

maisie: Leuk dat je ook weer onder het zadel rijd :D..Ik krijg ook elke keer te horen of ik dat niet mis, maar echt waar ik hoef er niet perse meer op. Gisteren wel tijdens de les met een ruitertje de laatste 5 minuutjes er samen op gereden zonder zadel, dat was echt heel leuk :D

Vandaag ritje gemaakt van 2,5 uur.. pony staat nu niet meer voor de wagen..Gisteren ging het ook al niet goed maar dacht dat hij gewoon heel druk was vanwege de fries die mee was. Helaas ging het alleen niet beter en kwamen we echt tot de conclussie dat hij maar even niet voor de wagen gaat tot de tandarts is gekomen. Deze komt als het goed is aankomende woensdag.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 07:35

evelli: ja, uiteindelijk wel, maar toen was ik al door 2 poortjes gereden voor ik het door had, dus daar heb ik wel veel tijd mee verloren. Ik ging zegmaar tussen start en de pion die daar links nog stond van een ander poortje, dus dacht echt dat ik hem al had gehad.

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:21

ben weer allemaal leuke dingen tegen gekomen :D, (en mindere :()
nog gefeliciteerd vhu
en gefeliciteerd de mensen met hoge puntn en goed gereden pacourtjes :D.
morgen ga ik aan de bak met dat ding van mij :D
vandaag ga ik even me tuig op maat maken.
ben echt benieuwd hoe die donder het gaat doen haha..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 10:16

@ marianne het is idd wel leuk om weer onder het zadel te rijden. heb 3 jaar geleden mijn eigen paardje verkocht en sindsdien heel af en toe bij een vriendin gereden. In het begin ook helemaal niet aan gedacht om op sjors te rijden maar nu ik m wat beter ken en hij ook wat rustiger is geworden durf ik het wel. Ben niet meer zo'n held op een paard maar dat komt wel goed.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:39

Vanmorgen priveles gehad met Amerigo. Na een moeizame aanloop liep hij aan het eind echt heel fijn. Nu nog zien dat ik dat zelf (dus zonder instructie aan de kant) voor elkaar kan krijgen. Vanavond met Rembrand naar de verenigingsles. Ben benieuwd of hij erg moe is van de rit van gisteren.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:48

Ik ben zowiezo onwijs verwend met alles wat ik mag doen maar ik rij meer onder het zadel dan dat ik men, terwijl ik het meer andersom zou willen hebben. Heb zoveel paarden onder me kont maar ben best benieuwd hoe het is om met ze voor de wagen te rijden.