[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:27

En dan bereikt me net het bericht dat ook het andere paard bij die mensen op dezelfde wijze is overleden. Een dag na de drachtige merrie. Hoeveel verdriet kan een paardenmens aan zeg.
Nu leren straks weer examen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:55

Ips: daar zijn gewoon geen woorden voor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:16

Wat een drama zeg ...

Hier erg leuk trouwfeest gehad nu beetje brakkig :+
Helaas helemaal geen wedstrijd morgen in Someren. Wegens de uitbraak van rhino in Moergestel is me gevraagd niet af te reizen
Spoiler:
(door wie zet ik hier even niet neer ivm meelezers en wil geen 'gedoe' of discussie ...)
. Ik begrijp het wel ... begrijp overigens echt niet dat twee jaar terug het halve land werd afgezet (bij wijze van spreken) en allerlei maatregelen werden getroffen op wedstrijden (o.a. da's die controles deden met handschoenen aan e.d.) en dat er nu zo laconiek over wordt gedaan. Ook geen info op wat voor site ook welke manege het is, welke contactbedrijven etc.... ligt dat nou aan mij dat ik dat raar vind?

Ga nu kijken of ik a.s. zondag mee kan rijden in Ommen, de 34 km, prachtige rit heb er jaren geleden met mijn 1e paard waar ik endurance mee reed gereden dus lijkt me ook leuk daar mee te doen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:40

Jeetje ips. Dat is gek. Alle 3. Rhino of zo.

Jammer VHU. Mijn topografie is niet heel goed maar Someren ligt toch niet bij Moergestel in de buurt.
Wedstrijd in Ommen is mooi.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:15

Ips...dat is echt zo zielig...bah...
Ommen is gaaf....Die wedstrijd is 3 mei toch !? als je gaat.....ga ik kijken of ik even bij je langs kan komen vhu !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:35

http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... cxgoct.jpg
De winstpunten vliegen hier om de oren. Weer 3 met Sam erbij. Ze mogen nu al naar de L2. Gaan we nog niet doen, zijn pas een maandje in de L1 bezig. Dus lekker vol rijden. Toppertjes. Geen idee of het door het mennen van gisteren kwam, maar hij had haar direct aan de teugel. Blij en trots <3 <3 <3 Morgen lekker 20 km enjoy the ride, weer even iets heel anders ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:21

Wat geweldig Tine!
Someren en Moergestel liggen ongeveer 50 km uit elkaar. In Brabant zijn al vanaf december / januari her en der uitbraken. Deelnemers komen natuurlijk overal vandaan. Ik heb zoiets van het zal maar gebeuren dat er wel een dier ziek wordt op stal en met de vinger naar mij gewezen wordt dat lijkt me vreselijk.
Dus ik ga gewoon niet en ga ook niet in discussie.

Ondertussen contact gehad met Vechtdalrit en mag meedoen dus dat is top.

Biancacoo dat zou leuk zijn!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:34

Lastig maar wel verstandig zo VHU. Fijn dat je nog bij die andere mag meedoen.

Was leuk, vandaag deden alle viertalponys mee, allemaal met wp naar huis. Helaas vergeten om met zijn 5-en op de foto te zetten. Het is zo'n leuk groepje bij elkaar.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:45

Je hoeft niet in discussie hoor VHU. Ik snap het best alleen er doen ongetwijfeld ook in Ommen deelnemers uit Moergestel of in de buurt mee.
Op het moment dat je thuis je erf af gaat naar een paardenevenement kan je al risico lopen.
Maar goed ik hou er verder mijn mond over.

Super hoor Tine van sem en Patrick. Ze doen het geweldig.

Ik ga misschien ook nog wel ff kijken in Ommen. Vriendin doet mee aan klasse 1
Maar we krijgen visite uit Duitsland dus weet niet of het gaat lukken. De oude eigenaren van zelko komen over.
Ook leuk ons fokproduct Fiantha G.W. Is vandaag keur geworden. Mooie ibop gelopen.
Haar moeder is Viantha. Ook de mama van het zieke veulen waar het heel goed mee gaat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:08

Baudy, wat fijn dat het nog steeds goed gaat!!!
Is natuurlijk ook wel zo dat deelnemers bij andere wedstrijden ook uit Brabant kunnen komen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je op stal geen gedoe hebt. Wij hebben alleen eigen paarden aan huis, dus dat is dan toch anders denk ik.

Ben zo vreselijk moe. Had tussen de middag willen gaan slapen, maar Sam haar voorijzers blijken los te zitten toen ik stiften uitdraaide. Dus vanmiddag nog naar de hoefsmid geweest, want wil morgen op rit van 20 km geen gedoe met losse ijzers. Maar ja, dan is het te laat om nog naar bed te gaan, anders slaap ik vanavond niet. Gevolg is dat ik nu zit te bibberen van de kou. BAH.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:52

Ik ben gezakt. Als enige ... zo poedersuiker

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:10

Vhu leuk.ik ga kijken of ik wat kan regelen.
Tine ga je met sam 20 km met de kar?? Of samen met R onder het zadel ..?
Baudyh. Fijn dat het veulen nog steeds goed gaat.

Ips...jemig...wat vreselijk waardeloos....balen zeg....niet leuk.... :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:24

K#t ips. Maar je mag het neem ik aan over doen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:31

Jeetje Ips, wat ontzettend.....%%&&**@#

Bianca, nee niet met de kar. Dat zou niet heel aardig zijn. Ze is pas net beleerd en heeft daar echt de conditie nog niet voor. Dan zou ze het niet meer leuk vinden vrees ik. Nee, we gaan onder het zadel. Nu maar hopen dat het weer een beetje meevalt. Voorspellingen zijn niet heel best.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:33

Vond t al gek met de kar tine...
Maar vind t onder het zadel en je zoon ook een hele rit ! Veel plezier.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:50

We maken onder het zadel wel vaker langere ritten, dus dat lukt wel. Zoonlief kan het beter volhouden dan mama haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 20:57

Citaat:
Je hoeft niet in discussie hoor VHU

Ohhhh sorry ik bedoelde niet in discussie hier hoor Y;( ik bedoelde op stal :)
mijn pony's staan feitelijk ook compleet geisoleerd want ze staan 24/7 op de wei en alleen Ber staat als ik met Ollie alleen naar buiten ga in haar buitenstalletje (dus ook geen contact met andere paarden).
Maar wat ik bedoelde te zeggen dat ik geen onderwerp van discussie wil zijn op mijn stal zeg maar :)

Ach Ips toch wat vervelend :(:)

Super van de merrie dat ze keur is geworden *\o/*
En gaat vast goedkomen met het weer Tine, als het zo warm is en stoffig is ook niets.
Zo zeg ben eindelijk echt van mijn snot-hoofd af... denk toch dat het grotendeels hooikoorts ellende was want nu heeft het geregend en het is over :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:10

Goedemorgen.
Helemaal over de keur van Baudy heengelezen. Ik was ook zo blij dat veulen goed ging, de rest niet goed gelezen blijkbaar.

Het komt hier met bakken naar beneden -O- Zo jammer. En als ik op buienradar kijk, komt er precies heel veel regen als wij aan de rit bezig zijn. Nou ja, maar extra kleding mee en hopen dat het meevalt.

Fijne dag allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 08:21

Wat jammer Tine! Idd goede kleding scheelt een hoop en na afloop neem ik aan dat er wel wat warms klaarstaat voor de deelnemers toch?

Hier rustig weer, beetje motregen maar verder prima. We gaan zo naar een film over Jimi Hendrix in Lantaren (filmhuis hier in Rotterdam). Schijnt mooi beeld te geven over jaren '60 in Londen. Daarna even lunchen ergens. En dan vanavond wil ik ritje doen met beide dames.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:12

Wat een heerlijke pony is Samoerai toch. Gisteren nog spetteren in de dressuurring, vandaag 20 km buitenrit Anloo (enjoy the Ride). Zo makkelijk, zo braaf, en ook in het bos mooi aan de teugel lopen dansen. Uitsloofster hahaha.

Rembrand was wat aan het klieren, vond van alles eng, wat hij normaal helemaal niet eng vindt. Tweede jeugd of zoiets denk ik.

De rit was supergoed georganiseerd, heb niet op de kaart hoeven te kijken, alles was keurig aangegeven. Lekker eten en drinken tussendoor en aan het eind nog heerlijke soep. Echt een aanrader!! Twee jaar terug had ik daar ook meegedaan, moest aldoor zoeken op de kaart waar we waren, maar nu echt top. Volgend jaar weer.

Helaas is mijn telefoon wel overleden, die kon niet tegen alle regen die we over ons heen kregen. Dus ook geen foto's van vandaag. We hebben in een prachtige omgeving gereden en zagen ook nog een ooievaar.

Nu even rusten en dan straks de boel opruimen en nog iets met Amerigo doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:52

Toch zeer geslaagd dan, fijn zeg Tine :j
Vroeg me nog af Ips, wanneer mag je voor de herkansing?

Lekker avondritje gedaan met de dames. Ollie was eerste half uurtje bijzonder drakerig (elke graspol is dan eng :roll: waarop Ber zoiets heeft van zijn er spoken, waar zijn de spoken :):) ) maar goed nadat ik ze flink had toegesproken (vind dat zo'n gemuts }:) ) waren ze erg braaf O:) :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 21:34

VHU ook lekker gereden.
IPS, mag je wel herkansen? Dat zou fijn zijn!!!

Ik zit nog helemaal na te genieten van de fijne rit. Ben zo trots op zoonlief hoe hij daar dan toch bijna 3 uur in het zadel zit. Hij heeft grote delen voorop gereden en heeft de hele route meegekeken waar we heen moesten (was met lintjes aangegeven). Hij heeft zo genoten van en met zijn pony, daar geniet ik dan weer van. Hij was heel erg moe, dus eerst even geslapen, maar daarna heeft hij dus ook nog gemend met Amerigo. Morgen hebben we geen tijd voor de ponys en hij vond het niet goed voor Amerigo als deze 2 dagen vrij zou hebben. Zo goed van hem!!! Daarna heeft hij nog geholpen om met manlief de winterwei van de geiten schoon te maken.

Timon laten we nu al een paar dagen aan het eind van de middag vrij (zetten slaapkamerraam open). Maar hij zit steeds binnen het uur weer binnen. En is dan dolblij om ons weer te zien. Gek beest. Vandaag het raam opengezet, terwijl de heren bezig waren met de geitenwei. Gekke Timon liep dus de hele tijd met zoon mee naar de mesthoop en weer terug naar de wei. Hij vindt het dus toch wel fijn bij ons.....

Morgen is mijn moeder jarig, alweer 70 jaar. Ik vind dat zo raar voor te stellen. Voor mijn gevoel is ze nog veel jonger, maar ja, ik ben zelf ook al niet de jongste meer :+ .

Nou ik ga nog even lui bank hangen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 01:07

Klinkt als een heerlijk ritje Tine, lijkt me ook genieten om je kind zo bezig te zien :D

Hihi VHU, paarden hebben soms even een toespraakje nodig voordat ze doorhebben dat het menens is :P

Ips, balen :\

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 13:10

:+ inderdaad :))
Vandaag zelfde ritje gedaan met alleen Ollie, zag nog hier en daar een boskabouter of zoiets := maar ze liep lekker vrolijk. Toen ik naar stal draaide na 10 km werd ze slomig, oren op half / naar achteren. Denk dat ze nog langer wilde :7 het is toch zo'n grappige pony.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:14

zo iedereen uitgefeest? alle (rommel)markten afgestruind ,enz?
hier tegendeel: achter de schotten opgeruimd en nu echt alles hier op 'boktmarkt" gezet.(vond het heel dapper en erg emotioneel om al happy's en showtime's dekens op de foto te zetten en nu echt te koop te zetten.)
maar er komt echt geen paard meer _/-\o_ en ook alle ponywinterdekens mee naar huis genomen(wow dat waren er veel en 5 nieuwe) dus er moet echt plaats gemaakt worden voor ponydekens :j