tine10 schreef:Tja, en dat is dan inderdaad theoretisch. Heb deze situatie gehad met het verzorgpaard, waarmee ik ook koetsiersbewijs deed. De allerlaatste les voor het examen moesten we wachten bij stoplichten, gewoon midden tussen de auto's. Dan kun je dus niet voorwaarts oplossen (als die andere auto's er niet gestaan hadden wsl ook niet, want was kruising met 80 km weg). Was echt doodeng, paard klapte bijna achterover, kar om. De schrik zat er goed in bij ons. Paard kreeg bij het examen ook de bemerking dat hij niet echt geschikt was. Maar ja, soms moet je het doen met wat je hebt he?
pff... eng hoor! Ik vind vooraan staan bij stoplichten op drukke kruisingen in het verkeer sowieso best spannend nadat Mick ook een keer niet stil wou staan. Hij kwam gelukkig niet omhoog, maar sjonge, had het toen al warm en kan me voorstellen dat het bij jullie echt doodeng was. Dan is het ook wel eens vervelend als de automobilisten niet allemaal even begripvol zijn dat je aan een paard je handen vol kunt hebben
(oftewel, toen begon zo'n opgeschoten jong met een petje in een oude p**ierbak naast ons druk te claxoneren... ik had hem wel ik weet niet wat kunnen aandoen)