[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:23

Jeejjj Beertje is over naar de Jonge Hondjes *\o/*

Afbeelding

@VHU en Maisie: yep, "onze" indoor kan ook meetellen voor de competitie als je daaraan deelneemt, maar is ook voor recreanten. Je ziet ook erg veel verschil in giga-hardrijders en de op-'t-gemakkie-sloffers :D Allemaal leuk en vorig jaar, aldus veel deelnemers, weer 'ouderwets gezellig' geweest ;-)

en over lamoen: geen idee hoe dat bij ons zit, eigenlijk nooit naar gekeken, zal eens op foto terugkijken :o Zou heel graag dus nieuwe kar willen, liefst een Kraay, maar vriendlief, licht conservatief :D , heeft die ambitie geloof ik toch een stuk minder hahaaha, dus we doen het maar met wat we hebben en wie weet wat er ooit komt.

__PSM__

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:25

VanHuisUit, ja is mijn eigen wagen, en volgens beleerder heel prettig omdat hij zo hoog is. we hebben ze samen al een gaatje omhoog gehaald, dus ik ga ze gewoon nog een gaatje omhoog doen :)

Thnx voor het meedenken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:33

Goeiemiddag!

Ik ben zo stinkend jaloers op de mensen hier, die volop wedstrijden te rijden hebben. Was de afgelopen weken zo blij te horen dat wij iig een oefenwedstrijd D + V + Kennismaking Marathonhindernissen gingen doen, maar deze is gisterenavond weer ingetrokken, wegens het niet kunnen prikken van een datum -O- .

Speciaal voor VHU: vanmorgen les gehad in het verkeer. Was :o :o :o behoorlijk geirriteerd over bovenstaande, dus het duurde even voordat ik weer een beetje in mijn hum was en Ster fatsoenlijk aan het lopen had.
We hebben gepoogd het groot-verkeer op te zoeken, maar dat lot was me slecht gezind: 3 keer de drukke rotonde gepasseerd, maar slechts 1 keer een vrachtwagen ("Wat doe ik wanneer poownie begint te steigeren en draaien? Voeten op de remmen en met alle middelen die je hebt voorwaarts houden!").
Verder 1 vrachtwagen die net vóór ons op de rotonde draaide, één keer "pfffff" deed, maar dat vond Ster niet zo spannend.
Dan nog 1 vrachtwagen die we opwachtten om voorbij te laten gaan in de dorpsstraat ("Ster voorwaarts houden, en vooral bezighouden met ophoudinkjes en bijtikken, met de zweep aan de buitenkant").
Eén keer een beetje spanning van een grote pick-up met glasplaten en een ladder. Ster stilgezet, maar dat vond ze zo'n slecht plan dat ze een paar keer goed omhoog kwam. Niet uit angst, meer uit frustratie dat ze naast dat wagentje stil moest staan :P .
Ook geleerd (theoretisch) wat ik moet doen als ze zo hoog zou komen dat je twijfelt dat ze om kan klappen ("remmen los, gaat de wagen een beetje achteruit, en zo gauw ze weer op 4 voeten staat, vooruit rijden").
En bij daadwerkelijk achterover slaan ("van de koets afspringen" :+ ).
Die laatste 2 situaties gaan we maar niet in het echies proberen :D :D :D :')

Daarna had ze toch wel wat adrenaline en vond ze een rood/wit afzetlint dat een beetje bewoog ook al eng :D .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:43

Balen Gem!
Hier in de buurt zijn inderdaad genoeg wedstrijden maar om mee te kunnen doen lukt ons niet vaak hoor. Naja ben allang blij dat we zo heerlijk onze hobby kunnen uitoefenen en dan zo af en toe een wedstrijdje om de inspiratie te houden denk ik dan.

Thanks voor je verkeersles verslag := Ster is ook een portret zeg =:)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-09-12 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:44

@Gem: stiekem toch je verhaal over Ster-in-het-verkeer meegelezen ook al was het speciaal voor VHU :=
die adrenaline is 't vervelende altijd... keertje schrikken kan en mag, maar dat opgefokte daarna, daar word ik zelf altijd ongeduldig van, dan moet 't maar "over" zijn... maar zo werkt het niet altijd... Gelukkig schrikt Mick tegenwoordig stukken minder, die is na ruim een half jaar echt super en dik op zijn gemakje, voelt heel anders dan in december en zelfs nog met menkamp in mei, heb zomaar goede hoop dat dat volgend jaar al stuk vertrouwder/relaxter zal gaan :j

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:44

:wave:
Daarnet zag ik onderweg naar Luna een heel groot veld bij ons in de buurt dat juist gemaaid was &
dus wou ik daar wat oefenen :)* 10 minuten naar daar gemend, daar een kwartier figuren en overgangen gemaakt (vind ik lang genoeg, want ze is niet echt gewend om te 'dressuren', we maken bijna altijd buitenritten) & dan weer 10 minuten terugkeren.

Bicci is druk bezig met spulletjes verkopen en de sinterklaasoptocht regelen.
Crazymel gaat langer werken, idd even doorbijten …
Gem : grappig verhaal over die plas, slimme dieren zijn het toch :+ & leuk, zo’n verkeersles! Jammer dat er niet zoveel wedstrijden zijn bij jullie, heb zelf nog nooit een wedstrijd gereden maar zou het ook heel graag doen. Bij ons is vervoer het grootste probleem...
PSM : leuk dat je al zin hebt in de menles! & goed bezig in het afvallen!
Tine : jammer dat je een training moet overslaan door de ijzers
Dingetje : veel succes op wedstrijd! :)
Frensie & VHU hebben heerlijk gereden, leuk! Ik verlang echt om ook weer te gaan paardrijden, is al 2 maanden geleden (op 1x paardrijden in Frankrijk na)… Manegelessen zijn namelijk niet in de zomervakantie… Vanaf volgende week weer elke week les :):)
Janouk : wat leuk dat je zoiets mag bijwonen! Veel plezier :D

& dan nog veel informatie over lichtogen/lamoen,kan ik niet in meepraten, heb gewoon standaard-sulky cavalettie-lamoen :D
Laatst bijgewerkt door lottex op 05-09-12 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:45

Ster is best leuk :j .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:45

Citaat:
Ook geleerd (theoretisch) wat ik moet doen als ze zo hoog zou komen dat je twijfelt dat ze om kan klappen (*remmen los, gaat de wagen een beetje achteruit, en zo gauw ze weer op 4 voeten staat, vooruit rijden*).

Tja, en dat is dan inderdaad theoretisch. Heb deze situatie gehad met het verzorgpaard, waarmee ik ook koetsiersbewijs deed. De allerlaatste les voor het examen moesten we wachten bij stoplichten, gewoon midden tussen de auto's. Dan kun je dus niet voorwaarts oplossen (als die andere auto's er niet gestaan hadden wsl ook niet, want was kruising met 80 km weg). Was echt doodeng, paard klapte bijna achterover, kar om. De schrik zat er goed in bij ons. Paard kreeg bij het examen ook de bemerking dat hij niet echt geschikt was. Maar ja, soms moet je het doen met wat je hebt he?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:48

Tine: ik was toch niet van plan om het uit te proberen :D ! En tja... ik weet zeker dat ik aan mijn koets genageld zit en met grote ogen van verbazing zou zitten te kijken als het zover mocht komen. Dan sla ik muurvast en niet in staat tot nadenken... laat staan tot handelen ;) .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:49

Citaat:
Daarnet zag ik onderweg naar Luna een heel groot veld bij ons in de buurt dat juist gemaaid was &
dus wou ik daar wat oefenen 10 minuten naar daar gemend

Ik zou wel even toestemming aan de eigenaren vragen daarvoor. Heb ik ook gedaan bij"mijn" veld. Doen ze zelden moeilijk over, maar het blijft wel hun land en als iedereen maar besluit om dat te gaan doen, wordt het voor de eigenaren natuurlijk wel vervelend. Als ik als eigenaar zou zien, dat mensen zomaar op mijn land gingen trainen, zou ik ook niet blij zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:49

Gem schreef:
Tine: ik was toch niet van plan om het uit te proberen :D ! En tja... ik weet zeker dat ik aan mijn koets genageld zit en met grote ogen van verbazing zou zitten te kijken als het zover mocht komen. Dan sla ik muurvast en niet in staat tot nadenken... laat staan tot handelen ;) .

Heel herkenbaar :o Alhoewel we er toen wel allemaal heel snel naaststonden trouwens.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:02

tine10 schreef:
Tja, en dat is dan inderdaad theoretisch. Heb deze situatie gehad met het verzorgpaard, waarmee ik ook koetsiersbewijs deed. De allerlaatste les voor het examen moesten we wachten bij stoplichten, gewoon midden tussen de auto's. Dan kun je dus niet voorwaarts oplossen (als die andere auto's er niet gestaan hadden wsl ook niet, want was kruising met 80 km weg). Was echt doodeng, paard klapte bijna achterover, kar om. De schrik zat er goed in bij ons. Paard kreeg bij het examen ook de bemerking dat hij niet echt geschikt was. Maar ja, soms moet je het doen met wat je hebt he?

pff... eng hoor! Ik vind vooraan staan bij stoplichten op drukke kruisingen in het verkeer sowieso best spannend nadat Mick ook een keer niet stil wou staan. Hij kwam gelukkig niet omhoog, maar sjonge, had het toen al warm en kan me voorstellen dat het bij jullie echt doodeng was. Dan is het ook wel eens vervelend als de automobilisten niet allemaal even begripvol zijn dat je aan een paard je handen vol kunt hebben ;-) (oftewel, toen begon zo'n opgeschoten jong met een petje in een oude p**ierbak naast ons druk te claxoneren... ik had hem wel ik weet niet wat kunnen aandoen)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:02

Potverdrie Tine je zal het maar meemaken met je koetsiersbewijs wat heftig zeg!

Snuitje kon ook enorm steigeren....dat ik wel eens dacht die gaat om...gelukkig nooit gebeurd.
Eigenlijk blijf ik op momenten dat zoiets gebeurt altijd behoorlijk 'cool' maar na die tijd, kan ook weken later zijn, krijg ik het dan benauwd.

Maar net als bij PrinsjeH & Mick gaat het bij Bente en ons eigenlijk nog steeds beter, gelukkig :) En als ik naga hoe vaak er echt enge dingen zijn gebeurd bij haar valt het ook allemaal erg mee :)

PS Gem, als Ster zo doet, durf je dan wel met 'eigen' groom naar plekken met groot verkeer?
PPS Frensie gefeliciteerd met je knappe Beer, ik vind het van jou erg knap dat je met je honden zoveel 'officiele' dingen doet terwijl je dus ook nog een paard hebt en al je andere bezigheden. Wij wilden met Wis ook wel naar de hondenschool maar kreeg het allemaal niet ingepland :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:45

Hier stijgeren ze gelukkig niet zo. Cindy heeft het wel een paar keer gedaan. Ik heb het net als VHU op het moment zelf blijf ik heel rustig maar in de weken/maanden daarna kan ik opeens in de stress schieten van o jee als ie het nu maar niet weer doet !

@ prinsjeH ik ga die indoor in de gaten houden. Vorig jaar was het gelijk met een indoor bij de Kroo en dat is voor ons een stuk dichterbij. Ik wil ook kijken voor een kraay wagen, Maar eens kijken op paard en koets wat hij voor mij kan betekenen.

Drukke kruisingen hebben we hier gelukkig niet veel. Durf vooral ferro ook gewoon stil te zetten naast iets wat ie denkt eng te vinden.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:54

PrinsjeH schreef:
Bij ons op stal wordt op Zondag 16 september 2012 een Puzzel- en Gezelligheidsrit georganiseerd voor zowel aanspanningen als onder het zadel:

Vertrek vanaf Stal ’t Sander om 10:00 uur
(adres: Sander 13, 4871 NA Etten-Leur)

Kosten:
Aanspanning inclusief 2 personen (menner + groom) € 7,50
(eventueel extra personen op de kar € 3,= p.p.)

Onder het zadel € 5,=

meer info per pb

ga ik over denken,
de 15de moet ik nl al taxien met crazymel..
en das redelijk verweg geloof ik,
dus ik denk erover en overleg met manlief...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:06

zo...ff dagje weg en meteen weer een eind lezen....
maisie:wat is robin gaaf voor de wagen..... <3

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:22

@lottex: gaaf, zo'n 'dressuurveldje' tegenkomen. En denk dat wat Tine zegt wel wijs is, even om toestemming vragen, kun je er ook geen rottigheid mee krijgen ;-)

@Vhu: fijn dat het met bente en jou ook steeds 'rustiger' wordt... je bouwt toch echt wel weer een band op met je paard he, dan lijkt het of ze ook meer vertrouwen in jou hebben en daardoor worden 'enge' dingen wat makkelijker te handelen

@bic: zou wel gezellie zijn (maar eerlijk gezegd weet ik nog niet of ik zelf mee rijd :o )

@ht: moest heel eind bijlezen ;-) En heb je Robin-foto gezien van Maisie???? Heb ik daar overheen gekeken... wil ook Robin zien... *gaat snel ff terugspieken*

Heb net lekker cakejes gebakken met cote-d'or witte praline stukjes erdoor... die staan nu af te koelen en zien er echt achterlijk lekker uit :9

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:30

:wave:

Ik ben moe....
Lekker dagje gehad.
06.00 uur ging de wekker, 06.25 uur op de zaak om te openen en daarna met zwager de postbussen gevuld tot 08.00 uur. Toen naar huis en ontbijten.
Daarna naar stal, mesten en rijden. Door naar de welkoop en AH. Tussen de middag thuis, broodjes gegeten en even gedouched. Wandeling met Beer gemaakt, stofzuigen, strijken, was opruimen, bed opmaken, eten voorbereiden, en om 16.10 uur weer naar de zaak om tot 19.00 uur te werken. Snel naar huis, koken, eten, en nu beentjes omhoog op de bank....

Morgen gaat de wekker weer om 06.00 uur.

Las net topic van een meisje in Nieuwkoop, die werd zwaargewond aangetroffen op de weg met een dood paard. Vermoedelijk heeft paard hartstilstand gekregen en zij is ongelukkig terecht gekomen.
EDIT: [ON] meisje gewond, paard overleden.. dit topic

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:44

@prinsje, by ons op de kar mee dan?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:45

Voor diegene met facebook, willen jullie op mijn tekst stemmen...nr 4 bij canadogs !?? :D
http://apps.facebook.com/my-contests/7iw7kk

Frensie..dat is toch vreselijk zo'n ongeluk, zij ernstig gewond en gereanimeerd, griezels.......paard ook nog dood.....getver...
druk dagje heb je gehad, wel lang, wat zul je lekker slapen..?!!

Maisie, echt een supermooie foto van robin voor de wagen, doet hij het nog steeds goed ?
prinsjeh, cakejes....oooohhhhh, lekker !!
vhu..ik vind het knap hoe jij met je paarden omgaat....volgens mij geef je ze heel veel vertrouwen, anders kon je nooit zo veel in zo'n korte tijd opbouwen !
verder nog steigeren voor de wagen..lijkt mij doodeng...onze melody kwam niet verder als een hipje....breezertje deed het 1x die schrok van een ree die onder zijn neus lang vloog...maar dat was niet eng, want breezie had een schofthoogte van 86 cm :+

Oeh..vergeet ik nog bijna die knappe beer...naar de uit de puppyklas !! gefeliciteerd !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:49

Thanks Biancocoo :o

Wat een bizar ongeluk daar in Nieuwkoop, bah naar...

Nou heb net mijn kast weer eens wat uitgemest, heb wat eigenlijk vrijwel nieuwe spullen *D in de verkoop, zal van de week nog eens verder graven, maar wie interesse heeft ...
http://www.bokt.nl/markt/their-ads/102009
onder andere prachtig western hoofdstel, mijn marylot groene hoofdstel (zit helaas toch niet echt lekker bij Bente) en bruin hoofdstel, twee heel mooie dekens ..... twee kleine fleece dekens en een staldekentje en nog een splinternieuwe singel :list:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:19

Heel naar bericht uit Nieuwkoop. Echt afschuwelijk.

Verder sluit ik me aan bij alle samenvattingen.

Vanavond had zoon zijn eerste echte verenigingsles (vorige keer was proefles). Ging heel goed, alleen mama was in de war. Dacht dat de les van 5 tot 6 was, maar bleek een uur later. Dus pony maar op zadelplaats geparkeerd en boterhammen en flesjes drinken gepakt, die ik voor na de les had meegenomen. Ik heb in de auto ook altijd een tas met wat speelgoed, papier en potloden. Die kwam nu goed van pas.

Ben nu druk bezig om juryleden te vinden voor onze eerste indoor, maar het valt nog niet mee.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 07:29

Goedemorgen

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:07

Goedemorgen

Frensie wat had jij een lange dag gemaakt zeg! En nu al weer tijdje actief bezig denk ik, daarna beetje uitrusten hoor ;-)

Bic is lief, maar als ik mee doe, dan met eigen peerdje 't liefste :D Denk nog even d'r over

Biancacoo ga straks ff op facebook stemmen voor jou!

VHU houdt kast-verkoop :D

Tine fanatiek uurtje te vroeg met zoonlief op les en op zoek naar juryleden, altijd lastig :j

Die gekke cakejes zijn me lekker geworden zeg!!! Echt een aanrader om eens te proberen zo...
En aangezien de mixer een eind richting laatste levensfase lijkt te gaan (valt er ineens zo'n ding uit terwijl je bezig bent... wat een troep joh), ga ik eindelijk de Kitchenaid aanschaffen *\o/* *\o/* *\o/* Nu bedenken welke kleur :D

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:18

:O Morgen!

Phoe eej wat een dag gisteren zeg.
(even ego post) lees van Tine over juryleden, nou breek me de bek er maar niet over open :r
Pown gister zo goed zijn best gedaan in de dressuur, ik dacht dat moet gewoon wel een winstpunt worden, nou forget it -:(- 175 punten allbei de proeven....snap er echt geen hol van, allemaal maar 6jes een paar 5jes, maar zeg dan wat je wilt zien. Pown was redelijk ontspannen en kon zonder al te veel ergenis stellen en buigen.....maar dat is dus nog niet genoeg in een B proefje ;( maar staat verder ook geen commentaar bij dus kan er verder ook niet zoveel mee.
Vaardigheid was echt knudde |o 8 ballen en een tijdsoverschrijding :oo was erg moeilijk parcours met veel draaitjes en een abcd-tje erin, was al blij dat ik het parcours kon onthouden.
Maar goed zaterdag hebben we menpromotiedag en heb ik vaardigheids en marathontraining, dus dit moet dan toch wel goed gaan komen *\o/*