[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:57

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:15

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:19

Ik zag het Dennis, ziet er goed uit!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:07

Citaat:
Jullie gaan voor mij te snel om bij te benen
nou zo te zien is iedereen vandaag erg druk geweest met andere zaken }:0
Hoe is het nu met Boobs Suzan?
Braaaaave Benno....typisch gevalletje van O:) als je het mij vraagt :+
Tine moest nog mollenklemmen zetten, zijn die mollen wel actief met dit weer? Bij ons thuis 'vroegah' waren mijn vader en onze hond vooral in het voor/najaar er erg druk mee....voor zover ik me dat herinner hoor.
Tallechie heeft hulp voor Daan en pony/peerd, kijk dat is goed geregeld :D
Frensie nog bij revalidatie geweest lees ik en Bicci gaat voor meer goede doelen, wat lijkt me dat een organisatie :oo respect hoor!
Volgens mij zag ik Biancocoo nog voorbij komen nog niet helemaal hersteld...en voor de rest... Y;(
Ik ben hele dag op school geweest, wat trouwens lekker ging, fijn gewerkt en nu net terug, zit even bij te komen met glaasje rode wijn :o

Morgen hoop ik even te dressuren met Bente en voor daarna heb ik ritje uitgestippeld van zo'n 15 km. Kijken of en hoe ik dat vol maak en hoe snel, hartslag etc. :list: zit toch met die endurance in mijn hoofd B-)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:09

Er lijkt nu vooruit gang in te komen. Been zakt eindelijk na 5 weken wat af :D Draf zie ik weinig van hem (is het weer ook niet echt voor) maar voor 2 weken geleden was ik tevreden. Toen liep hij veel beter dan in het begin. Dus al met al klaag ik nu niet ;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:39

Welkom terug Suzan_Bobar

VHU heeft een mooie samenvatting gemaakt.
Leuk! Endurance met Bente! Zodra de winter (welke?) weer redelijk voorbij is ga ik weer meer trainen. Wie weet kan ik eind van het jaar een korte klasse II rijden. Dat hield ik altijd voor onmogelijk, maar nu ik zelf zo goed hersteld ben, denk ik dat ik het wel kan redden. En Gwin redt het vast wel. In april gaan we een weekend naar de Eifel voor heuveltraining. Dat hebben we vorig jaar ook gedaan en dat was zo leuk!

Ik ben gister gevraagd of ik vandaag een dagje op kantoor kan werken. Tuurlijk! Dus zit netjes aangekleed nog even te ontbijten en ga zo weg.

Fijne dag allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:55

Goedemorgen

Frensie: gaat vandaag op kantoor werken en wie weet nog klasse II rijden.
Suzan: Bobar lijkt beter te gaan
VHU: mollen zijn hier helaas eigenlijk hele jaar wel actief. Vorig jaar ook tijdens die sneeuw periode hopen boven de sneeuw. Gekke beesten. Gelukkig ben ik een goede mollenvanger, dus meestal heb ik hem binnen 1 of 2 dagen wel. Veel plezier met rijden.
Dennis; hij kan het dus wel braaf

Ik heb gisteravond de menkar maar weer op de trailer gezet (had hem beter kunnen laten staan na de les smorgens). Gister heeft het hier de hele dag flink geregend, dus weer zo ontzettend veel water in bak en wei. Kan hier thuis echt niet trainen, dus maar weer naar de binnenbak. Kost alleen zo vreselijk veel tijd en die heb ik niet echt over zeg maar.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 08:59

Biancoo beterschap
VHU balen dat de fijn afstemming even zoek is met mennen met Bente, het is wel een uitdaging jouw Bente als ik het zo hoor.
Manon de les is inderdaad niet doorgegaan het terrein was te nat. De 2e week van januari starten we alsnog mits het terrein het toelaat.
Suzan, fijn dat het beter gaat met zijn been.
Frensie op kantoor dat is wennen denk ik. Maar ook wel weer gezellig of niet?

Ik vergeet er vast een heleboel ik heb gisteren bijgelezen en probeer nu te antwoorden.
Hier alles even in een rustiger tempo. Kleintje is jarig deze week, de kerst vergt altijd wat voorbereiding en op het werk moet ik ook de nodige zaken afronden voor de vakantie. Dus nu met Wieneke aan het enkelspannen, Chicko overgelaten aan de zorg van de verzorger en Billy heeft vrij, volgende week kijk ik weer verder.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:43

Succes met de verjaardags- en kerst-voorbereidingen Sonjim!
Tine succes en sterkte met je onderneming richting binnenbak....gesjouw en gedoe is dat altijd he.

De afstemming met Bente heb ik wel hoor, ik weet gewoon nog niet wat ik moet doen om haar nog meer aan het werk te zetten. Oftewel het is meer mijn onkunde waardoor ze waarschijnlijk bij mij 'simpel' loopt, dan een niet-willen van haar kant. En tja als ze dan bij mijn instructeur wel aan de bak moet krijgt hij de moeilijkheden om op te lossen :P als ik haar dan weer men is ze bij mij zooooo braaf. De volgende les wil ik vragen of hij haar eerst ment zodat ik ook zie wat ze kan (bij hem dus veel meer en beter dan bij mij :~ ) en hoe hij haar daar krijgt en waar hij dan tegenaan loopt.

@Frensie ik zag dat Kootwijkerbroek gelukkig ook een kleine klasse I heeft endurance. Dacht dat er alleen een 35 km was maar er is ook een 26. Dat kunnen we wel aan tegen die tijd. Wat leuk dat je je voorbereidt op een kleine klasse II. Ik vond klasse II eigenlijk leuker dan klasse I omdat je geen p/a hebt maar een vetgate waar de tijd stil wordt gezet en je zelf ook gewoon even op adem kunt komen. Dus ik denk eerlijk gezegd dat je een kleine klasse II beter aankunt als je fysiek wat moeilijker zit dan een lange klasse I.

:wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:37

Goedemorgen..
VHU gaat vandaag aan de slag met Bente...veel plezierrrr ! :j en spiekt toch weer naar endurance..is toch ook gaaaaf. *\o/*
Frensie werken...werkze.. :j
tine naar de binnenbak..super dat die mogelijkheid er is,...wel tijdrovend, maar aan de andere kant als je er een goede training aan over houd,....prima toch ! :j
Sonjim, succes met kerstvoorbereidingen.. :j
Suzan...welkom terug, boob's al aan de beterende hand, superrrr ! :j
Dennis...Benno kan het dus wel...wat een draakje.... :')

verder..gelukkig voel ik me wat beter, moet even aan de poets....zoontje heeft vanmiddag feestje...hij is helemaal hyper, en bleef vragen hoe laat mama....hoe laat komen ze voor mijn feestje...
dus..even opruimen en stofzuigen, stallen doen, pup's uitlaten en dan zoon weer ophalen, even kort uitrusten....en dan is het tijd voor zijn feestje...als ik het zo schrijf heb ik nooit tijd genoeg vanmorgen..

groetjes..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:37

VanHuisUit schreef:
Braaaaave Benno....typisch gevalletje van O:) als je het mij vraagt :+

Nee, Benno is echt wel zoals op de foto van van het weekeind, dat was geen rare actie van hem.
Gister dus heel netjes eerst op de poetsplaats met de strengen wapperen, strengen tussen zijn benen door enzo. En daarna eerst lange teugelen met de strengen over de grond te slepen en daarna bandje er achter. Geluid van het zwengetje (waarmee hij zondag door 2 hekken heen gegaan was) was hij nog wel wat knijperig op, bandje nauwelijks (dat was ook de rede waarom ik nu meteen de band er achter gooide).
Hij wil zo graag, maar is zo erg overal mee bezig. Stap je rechtuit, maar hij ziet binnen 10 meter een grasspriet die scheef staat, een blaadje weg waaien, een vogel voorbij komen, een auto voor bij rijden, hoort zijn vriendin briezen. Allemaal dingen die hij de hele dag hoort en ziet, maar in het werk moet hij nog overal op reageren.

Verder gaan jullie veel te hard ;).
Hier heerlijk weer vandaag, ik zal dus wel veel buiten te vinden zijn :).

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:14

dennis: zoals je benno omschrijft....precies mij tiamo....moet ook alles zien en horen ,en oppakken(dat ene grassprietje die hij tegenkomt) :j :j
ach zijn nog kleuters....
voor iedereen een fijne dag (hopelijk droge dag,eenden zwemmen in de wei)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:51

Benno en Tiamo de kleutertjes {:) van het topic, agossie.
Biancocoo zit nu middenin het verjaardagsfeestje, heel veel plezier en sterkte toegewenst.... :+

Vanochtend me dus lekker uitgeleefd :D Eerst Bente gelongeerd ze was echt enorm fris :+ paar hele flinke bokken en sprongen en plat door de bocht galopperen. Maar goed, dat was er dan dus in ieder geval uit. Daarna met haar gedressuurd zo'n drie kwartier. Ging super lekker, zelfs stukje kunnen wijken <3 En daarna het bos in en voor het eerst echt getraind, dat is dan dus vlot tempo draven afgewisseld met wat stapstukken. Ze ging lekker en vindt het denk ik ook wel leuk. Op een gegeven moment zag ze geen spoken en kabouters meer overal, dan kun je ontspannen met lichte contact doordraven en het gevoel wat je dan hebt is zo heerlijk. Zelfs nog galopstukje gedaan, deed ze erg braaf. Al met al was ze van 10.45 - 12.45 achter elkaar behoorlijk vlot aan het werk geweest en ze stond er nog heerlijk fris bij, zat alleen wat zweet onder zadeldek, dus ik zie onze endurance helemaal zitten :D

En nu met zoonlief naar de sporthal :evaw:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:11

VHU: wat ben jij actief geweest? arme bente....dacht dat ze een relaxte baas had getroffen....moet ze aan het werk :j
ik heb vandaag sunrise na weken weer eens ingespannen,eerst rondje straat gestapt..maar snel naar stal gegaan...zooo druk op straat: SBS6 kerstparade komt hier langs,al het verkeer mocht tot mijn stal ,allemaal omleidingen..pffff :(
maar ff kwartiertje dressuur op de volte geoefend,en....ging best wel lekker. +:)+
mijn nette tuig ingevet en in de nieuwe tuigentas opgeborgen....nu maar oude tuig gebruiken voor de winter.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:04

@ VHU goed bezig geweest! Voor Gwin is klasse II waarschijnlijk ook makkelijker, omdat ze vaak pas na 30 km een beetje relaxed wordt en een rustige pols krijgt. Op de p/a heb ik dus veel tijd nodig om haar pols te laten zakken. Met de klasse II heb je dit probleem niet, tegen de tijd dat je bij de vetgate bent is ze hopelijk rustiger qua hartslag.

Biancacoo drukdruk met verjaardagsfeestje zoon, was het geslaagd en voel je jezelf al wat beter?

Tine naar de binnenbak om te lessen. Ik moet Gwin gaan longeren en onze buitenbak is enorm nat. Binnen in de verenigingsbak mag je niet longeren, maar gelukkig kan ik wel terecht op mijn oude manege, alleen is dat wel 20 minuutjes met de auto. Maar heb het er graag voor over!! (Weet alleen niet wanneer ik kan, wrs zaterdag pas)

Sonjim druk met kerst en verjaardag kleintje. Alvast gefeliciteerd!

HT noodgedwongen, maar lekker, aan het dressuren geweest. En tuig ingevet.

Dennis heeft kleuterpony.

Nou ik heb lekker gewerkt vandaag. Zat de halve dag alleen, bezig geweest met voorraden checken en inventariseren. 's Middags vooral rustig gehad. Ook een goed gevuld kerstpakket meegekregen, weegt 16 kg!!! Zit echt vol met allemaal lekkere dingen.
Gwin heeft lekker nog vrij.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:35

guys, ik heb wel meegelezen maar krijg het even niet voor elkaar te reageren.

Op een of andere manier is dit echt zo'n dag om gewoon over te slaan... Mensen die andere mensen bewust heel veel pijn doen, mensen die met moeilijke dingen kampen, finaal afgemaakt worden op school... :\
Het is een beetje ***...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:41

Sterkte Naaltje!! Die heb ik helaas wel vaker..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:51

@Naaltje: :(:) en nu idd snel vergeten!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:38

Naaltje: :(:)
Frensie: lekker gewerkt en mooi kerstpakket mee naar huis
HT: lekker met Sunrise bezig geweest na een drukke straatronde.
VHU: goed bezig geweest met onvermoeibare Bente. Moet helemaal gaan lukken die endurance
Bianca: alweer wat opgeknapt gelukkig. Hoe was het feestje????
Sonjim: doethet even rustiger aan.

Nou, vanmorgen nadat ik zoon vroeg bij school had afgezet eerst Amerigo gelongeerd in de "vijver". Toen Amerigo en Thabor in de wei/zwembad gezet, Rembrand op de trailer en snel naar de binnenbak. Nou dat snel viel tegen. Ik moet door het veld, werden er aardappels geladen. Vrachtwagen stond midden op de weg, dus ik kon er met brede trailer niet langs. Berm was ook aan gort gereden, dus was sowieso riskant om daar door te gaan. Dus maar braaf staan wachten (had niet veel keus he?). Maar daar ging mijn kostbare tijd. Bij de manege dus in heel rap tempo kar van de trailer, paard opgetuigd en ingespannen en gaan trainen. Hij liep gelukkig wel fijn, maar niet zo lang kunnen rijden als ik had gewild, want had een kwartier verloren. Toen weer snel naar huis. Thabor uit de wei geplukt (die gelukkig heel braaf naar het hek komt als ik hem roep, zodat ik zelf niet door de blubber hoefde) en ook hem in de zeer natte bak gelongeerd (had hem liever ohz gereden, maar dat ging ik echt niet meer redden) Linksom ging hij helaas niet zo fijn nageeflijk/over de rug. Daarna Thabor en Rembrand weer in de wei gegooid, zoon opgehaald, gegeten, zoon naar muziekles, daarna gezwommen. En nu half dood op de bank. Maar moet nog stallen uitmesten, dus moet mezelf nog even een schop onder de kont gaan geven.

Morgen wordt ook een leuke dag :n . Wil Thabor echt even ohz rijden ivm mijn angst, moet de laatste kerstboodschappen in huis halen, huishouden doen, pannenkoeken bakken voor school (ze gaan savonds op school een kerstmaaltijd nuttigen, alle ouders moeten dan iets meenemen), en nog veel meer ellende. Wat dat betreft zal ik blij zijn als de kerstdagen voorbij zijn. Koken voor 11 personen is niet iets wat ik dagelijks doe.

Edit: wordt nog gekker. Hoefsmid belt net, hij komt morgenochtend langs. Vrees het ergste voor mijn middagslaap. En die kan ik nu echt even niet missen. ;(

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:39

Naaltje sterkte.

wie o wie kan een 8 jarige achter het behang komen plakken voor mij? grr

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:48

Sorry, heb geen oppas vandaag. Sterkte

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:06

Dankjewel voor demoeite maar dat is inderdaad ingewikkeld, is ook nogal een afstand. Ze zit te miepen over 2 stukjes banaan die ze niet wilt eten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:28

@Naaltje -O-
@HT wat heerlijk dat je weer hebt gemend! En dan ook nog lekker dressuren ondanks die stress 8-)
@Sonjim :x -:(- adem in...adem uit :+
@Frensie wat leuk een goed gevuld Kerstpakket. Op scholen is dat nooit zo bijzonder, hooguit een banketstaaf of zoiets :Y) bij mijn man kun je het bedrag van het pakket ook doneren aan een goed doel, dat doen we dus.
@Tine wat een gedoe met die Kerst dingen allemaal op school he. Bij Han hebben ze Kerstspel, morgenmiddag, mag manlief heengaan met zijn zoon want ik moet hele dag werken (ze denken op zo'n school ook maar te pas en te onpas dat je vrij kunt nemen of niet werkt {:)-:( ), vrijdagochtend hebben ze een kerst ontbijt (dat soort dingen had je vroeger toch nooit of ben ik al heel oud??) moeten er eigenlijk zelfgebakken en ook nog verantwoorde muffins of andere eigen baksels meegenomen worden (ik heb gewoon kerstkoekjes gekocht bij de Appie net :P ), van mijn eigen school had ik vorige week kerstdiner en vanavond eigenlijk ook van die andere school waar ik ook nog dingen doe (erg leuk en lief bedoeld, maar 's avonds van 17.00 - 20.00 diner, tja, hoe moet dat dan thuis >;) )...pfffff.
Thank God is het bij onze familie zo dat mijn zus het deze keer allemaal wilde regelen (heeft ze zelf aangeboden {:) ) dus wij hoeven alleen maar aan te schuiven. Alleen zitten we dan nog met de schoonfamilie, moeten we ook nog wat mee, maar wat? Is zo'n familie die geen familie is... en om nu al die bezoeken apart te gaan doen (en ook allemaal in noorden des lands)... {:)-:(
En dan straks weer de nieuwjaarborrels :roll:

Duszzz.

De bak bij onze stal is gelukkig nog heel goed te rijden. Wel wat water hier en daar maar beslist geen blubs-zooi. Echt super fijn. Bos was wel hier en daar prut....en dan moet je Bente hebben met haar hoge-hakken mentaliteit <<) _O-

Ik heb net trouwens een bod gedaan op een prachtig mooi Cavallo bruin met heel subtiel lichtblauw streepje wedstrijdjasje :~ hoop zo dat het doorgaat (heb beetje erg laag geboden want heb natuurlijk eigenlijk totaal geen budget maar wie weet <<) ).

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:46

Naaltje schreef:
guys, ik heb wel meegelezen maar krijg het even niet voor elkaar te reageren.

Op een of andere manier is dit echt zo'n dag om gewoon over te slaan... Mensen die andere mensen bewust heel veel pijn doen, mensen die met moeilijke dingen kampen, finaal afgemaakt worden op school... :\
Het is een beetje ***...

:(:) sterkte naaldje....

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 21:54

@ VHU bij mijn vorige werk doneerde ik het bedrag van het pakket ook aan een goed doel.

Hier brengen ze alle pakketten die niet voor vrijdag opgehaald zijn weg naar een goed doel. Maar er werd door meerdere mensen al meerdere keren aan me gevraagd of ik mijn pakket al had ingeladen, dus kon hem niet laten staan natuurlijk ;) Donatie voor goed doel doen we zelf wel.