dennis: wat een lekker ding helaas geen uitslagen voor mijn broer, niet alles was binnen,nu wachten tot maandag pffff(arme broer)
VanHuisUit
Geplaatst: 15-06-11 15:26
Oh, wat erg Happytime, nog langer wachten... Een prachtige, iets te ronde , Roos gezien en Thabor die helaas even wat tegenslag ondervindt, iemand er rustig naast en iemand onverstoorbaar & rustig op de bok en maar belonen, komt vast en zeker goed en Tine groot gelijk dat jij niet aan de leidsels bent gaan zitten Oefenen met tussen twee palen staan wil ook al helpen, heb ik begrepen (hindernispalen in een lijn met lijf en ertussen gaan staan). Besef dat hij eerst ook wat rillerig werd van op de trailer staan, is zo'n beetje hetzelfde effect (dat opsluiten aan zijkant). Kun je je lamoen nog breder stellen? Wil ook wel eens helpen.
Vwb vliegen ik spuit 't spul wel in, vooral onder de buik en op de hals/borst, omdat je daar ook niet kan komen als je ment (gebruik Bremsenbremsen, topspul). En ik vind het erg gevaarlijk als ze zo gaan slaan met hun benen of opeens bijten naar hun borst omdat er iets zit. Onder het zadel was ik er veel makkelijker in, gewoon flink doorrijden en je hebt er minder last van maar omdat je toch met een tuig, die liverpool (die in leidsel kan komen) en met de strengen/lamoen zit, vind ik dat je best je paard/pony mag inpakken / inspuiten als het te erg dreigt te worden. Had dus ook een menvliegendeken gekocht.
Toch valt het met de dazen tot nu toe bij ons heel erg mee. Maar ik draaf ook flink door in de bossen Als we op de weg zijn / stukjes weg doen stap ik soms. Jullie weten dat Rizanta echt een paar flinke bulten had van de dazen, dat wilde ik niet meer, vond ik echt zielig. Dus toen die deken gekocht. Daarna met haar nog 1x buiten gemend en toen waren er vrijwel geen dazen, maar hadden we deken voor de zekerheid wel meegenomen, voor als het weer uit de hand zou lopen.
Ik schrik steeds wakker en dan flitsen de beelden van Utrecht door mijn hoofd. Maar ik probeerde ze vanacht te verbannen, lukte enigszins. Ik hoop gewoon dat ik niet meer wakker schrik. Dan ben ik wakker, slaapt manlief gewoon, lig ik maar te woelen, ga dan mijn bed maar weer uit en ga verder slapen op de bank. Komt hond eraan te snuffelen, kat op de bank, hele verzameling zo bij elkaar. En dan rond een uur of 06.00 uur willen ze allemaal eten. Dus dan zijn het korte nachten.
Biancacoo
Geplaatst: 15-06-11 16:02
Zooo een beetje bijgelezen. Tine jammer dat Thabor nog niet het vertrouwen heeft tussen de bomen, even afwachten maar, wellicht komt het helemaal goed als er 2 mensen vol zelfvertrouwen met hem aan het werk gaan. Wel lekker dat je met Rembrandt even op pad bent geweest, en dat zoontje nog gereden heeft.
VHU, dat zal best nog even in je hoofd blijven.....heel lastig. hoop dat je snel wat bij kunt tanken.
Happytime, jee nog langer wachten, balen zeg, sterkte nog, duim voor jullie.
ik heb voor vanavond bij de les nu ZZimply anti vlieg mee in de trekker....hopen dat die niet omvalt, dan stinkt het zo lekker, maar ben ik in ieder geval voorbereid, we mennen echt aan de rand van een bos, geen idee of er al dazen zijn daar.
Dennis, ziet er goed uit zo roosje. wel wat rond idd, maar.......dat komt vast wel weer goed !
Lanouska, maar met harde wielen maakt het ook een boel herrie zo'n houten brug, helemaal als het een beetje steil is.... maakt al herrie als er een gat in het asfalt zit, ben dus zo blij dat melody daar niet op reageerd, maar hoef gelukkig niet over bruggetjes heen....
IT Cavia's ???
sander_lotte
Geplaatst: 15-06-11 16:28
happytime schreef:
IT: cavia"s halen???? heb je die welshpony gekocht....(met gratis cavia)
Ik wou net hetzelfde reageren!
@ happytime: wat rot zeg dat jullie nog tot maandag moeten wachten! Weer bijna een week langer!
@ Dennis: knappe poown
Lacuna
Geplaatst: 15-06-11 17:00
hier ook hetzelfde idee met die welsh erbij Maar leuk IT, heb zelf ook al jaren cavia's en het blijven leuke beestjes. Happytime: sterkte, heel vervelend om tot maandag te moeten wachten zeg! Tine, heel verstandig dat je op zo'n moment zelf aanvoelt dat het je niet gaat lukken en uitspant voor er ongelukken gebeuren. Je zoontje heeft er wel een hoop plezier in met de pony he! VHU: dat zal niet zomaar van de ene op de andere dag weggaan. Pilletjes van de dokter persoonlijk niet zo heel erg voorstander van, ik zou dan zelf liever naar een bach-remedie zoeken, of een olie die je helpt om het een plekje te geven. Bach's Star of Bethlehem, Sweet Chestnut en Honeysuckle, en qua olie richting een Neroli met Melisse en Roos ofzo, maar mocht je daar wat meer over willen weten dat kun je me een pbtje sturen hoor. Dennis, wat een plaatje!
Vwb vliegen en dazen. Op zich ben ik niet zo moeilijk, maar ben wel afgestapt van het idee "in de natuur lossen ze het zelf ook wel op, dus dat kunnen ze hier ook" omdat mijn ruimte maar 4500 vierkante meter is, en ook nog eens onderverdeeld in 4 weilandjes. Ze kunnen niet zover weg als ze zouden willen. Daarom heb ik vliegenmaskers voor als ze echt last hebben van de oogjes. Tijdens het werk ben ik helemaal van mening dat ik voor hem moet zorgen wat hij heeft er zelf ook niet voor gekozen om zo nodig voor dat wagentje te gaan lopen dus dan moet ik het zo prettig mogelijk maken voor hem. Daarom gebruiken we bij veel vliegen een anti-vliegenspray die op het individuele paard is afgestemd. En sinds kort heb ik nu ook twee oormutsjes, want Sun heeft er een hekel aan als er een beest rond/op zn oren zit.
pfff... zo'n aanval heb je echt helemaal niks aan. Kan verdorie nog helemaal niks, zelfs dit berichtje typen kost me een hoop moeite. Maar ben het op bed liggen inmiddels wel goed zat eigenlijk...
Vrijdag heb ik een afspraak met mijn misschien-ruitertje! We gaan een ritje in het bos mennen. Zij en haar moeder willen Romeo graag eens aan het werk zien voordat het meisje erop kruipt (wat ik zeker en vast begrijp). Ze willen gewoon eens kijken hoe Romeo luistert en hoe zenuwachtig (of hoe rustig in zijn geval ) hij is. Ze hadden beide nog nooit op een wagen gezeten, dus dan zijn ze weer een ervaring rijker. Ik ben eens benieuwd Hopelijk laat Romeo zijn beste kant zien en wil het meisje graag op hem rijden
Leuke foto's gezien. HT vervelend dat er nog geen uitslag is. tine jammer dat het niet goed ging met thabor, maar als je twijfelt niet doen inderdaad. sl waarschijnlijk ruitertje it krijgt cavia's lacuna balen dat je je niet goed voelt. Je kan me de hand schudden. Hoe fit ik gisteren was hoe slecht ik vandaag ben, hoofdpijn en moe. Heb een nieuwe bril maar heb nog niet het idee dat het werkt bianca veel plezier met les ik spray veale altijd in met atex en dat is voldoende, nu rijd ik ook niet bij een bos dus dat scheelt al wel
het sauzen is klaar. morgen komen de meubels en dan alles op zijn plek zetten. Volgende week gaan we op vakantie dus weet niet als we alles klaar krijgen. Gordijnen sowieso niet
Roos 'wat rond'. Nee, was het maar 'wat rond. Heb haar vandaag met zo'n weeglint gemeten. Heb ik jaren terug ook eens gedaan (denk 5 jaar terug oid, ze is nu 10) en toen woog ze volgens mij zo'n 240 kg volgens dat ding. Nu was het 306 kg . Maar ze heeft zowat een uur voor de weidesleep gelopen en een springles. Dus dan moet er op die manier toch wel wat af gaan .
haat aan het openbaar vervoer. Wilde de avond in den bosch doorbrengen. maar alles valt om de beurt uit, en nog meer in de bus reizen trek ik niet geloof ik Dus toch maar optijd naar huis zo. Vind het trouwens vies benauwd zeg!
lees wel bij maar reageert lastig
Biancacoo
Geplaatst: 15-06-11 18:26
tallechie, naar he ? een nieuwe bril, altijd even wennen. haha, dennis roos moet op dieet... IT leuk hoor nieuwe cavia's, ik vind die piep geluidjes helemaal te gek die ze maken, vind ik wel iets om vrolijk van te worden, lijken mij gezellige diertjes ! maar heb er zelf geen een.....ben bang dat ik ze dan vergeet te verzorgen ofzo,....onzin want ik ben echt zo'n pietje precies die alles volgens planning doet.. ga zo even je topic bekijken.
Mijn ogen waren beter geworden, tenminste bij dicht bij kijken. Dus ik zou met lezen en computeren minder last moeten hebben, maar blijf last houden. Nu heb ik vannacht ook slecht geslapen dus zal wel een combi zijn.
mijn zus heeft ook 2 cavia's gehad ik vind het niks, hebben zelf een hamster gehad vond het ook niks. konijnen vind ik dus wel weer leuk.
Dennis
Geplaatst: 15-06-11 19:00
Biancacoo schreef:
haha, dennis roos moet op dieet...
Dat staat ze al ruim een half jaar..... Ze krijgt veel minder dan de rest en werkt meer dan de rest, en is 2x zo dik als de rest.
Paarden op dieet.. sja.. Ik heb een paard wat nu alleen beetje hooi of beetje gras krijgt.. En zelfs die valt niet in ofzo.. nog altijd moeite doen voor ribjes.. Vanavond dolle pret hier! Verslag
tine10
Geplaatst: 15-06-11 19:16
@ Naaltje: hier staan ze in de volle wei en kan nog bijna ribben tellen. Gek toch met dat beestenspul. Nou werken ze hier wel eigenlijk iedere dag flink door. @ Tallechie: tja mama zijn kost vreselijk veel energie. Ene dag gaat het top, andere dag is een diep dal. Wordt gelukkig beter als ze wat ouder worden. @ VHU: bedankt voor de tips. Ik ga zo gelijk even hindernissen in de bak klaarzetten. Had ik zelf ook kunnen bedenken, die oefening heb ik heel vaak gedaan. Gaat niet goed met de hersencellen hier geloof ik. Die man die beleerd is heel rustig, dus die mag dan op de bok en heb manlief al geinstrueerd dat hij veel moet belonen (vergeet hij altijd). Maar goed, hij gaat niet in paniek zoals ik.
Hier ook niets met cavia's en andersoortig klein spul. Katten, honden (grote dan, niet van die mini's), geiten en paarden zijn meer ons ding.
Heb 2,5 uur bij de waterplas gezeten. Wat is dat toch vermoeiend, alleen maar zitten en kijken of alles veilig blijft. Kinderen gedroegen zich keurig hoor, maar ja, kan geen boekje of zo gaan lezen. Niet met water erbij. Gelukkig hebben de kinderen ook erg genoten, dus het was voor het goede doel Moet nu nog uitmesten, huishouden doen en strijken, maar ben bang dat er wat af gaat vallen.
Zoonlief heeft echt de smaak van het rijden te pakken, wil nu ook zonder zadel proberen. Eerst het weer morgen maar afwachten
Vrijdag wordt Rembrand voor 3e keer door osteopaat behandeld, dus krijg het even rustiger, want dan moet Rembrand weer een week op weiderust. Ik had eigenlijk een afspraak eind juli, maar dat is dan redelijk kort voor de kampioenschappen en dan wil ik toch wel volop in training zijn. Wil dan toch weer eens fatsoenlijke proeven kunnen laten zien.
VHU die beelden zullen wel nog heel heftig zijn, het is ook zo onwerkelijk allemaal... hoop dat je niet al te zeer verdringt en ook even 'de ruimte neemt' voor verdrietig zijn (maar je zo rot voelen wil je natuurlijk het liefst zo snel mogelijk achter je laten en dat willen wij ook voor jou )
Naaltje die met de bus ging? Openbaar vervoer ... zelfs met de auto heb je d'r last van (vanmorgen 20 minuten voor spoor omdat wegens koperdiefstal treinen ontregeld zijn, gaan spoorbomen helemaal niet meer omhoog, dus wachten op verkeersregelaar ) Willen alle koperdieven het spoor met rust laten en ander werk zoeken
allemaal ponies op dieet... in mijn leventje is het altijd ruiter op dieet... Pony is wel rond, maar goed gezond aldus DA... en op leeftijd, beter iets te rond dan ingevallen zegt dok
Hele dag hard gewerkt, net thuis, geen puf meer voor stal, dus ben nu ernstig aan het afkicken... 3 dagen geen pony (gisteren is wel vriendlief met 'm gaan spelen in het bos en hij staat erg goed verzorgd anders zou ik er echt acuut heen gaan hoor) morgen flink wat in te halen
tine10
Geplaatst: 15-06-11 20:04
Nou, het gaat nu dus bewezen niet goed met de hersencellen hier. Ik liep net uit te mesten in de wei, toen ik ineens bedacht dat ik wel met hindernissen en zeil erover trailerladen heb geoefend met Thabor. Dat ging supergoed, alleen het wachten/blijven staan is een probleem, ergens tussenlopen absoluut niet.
Ik ga maar naar bed geloof ik. (bah, eerst toch echt nog 8 overhemden strijken, bleh)
@prinsjeH; naja, heb ook een auto staan Maar wil die ivm benzineprijzen niet te vaak meer gebruiken En aangezien ik nog studentenov heb Ben bij klasgenootje wezen werken aan stage. En daarna wezen tellen tot 14 in DB
Die stomme treinen is idd ook een ramp Etten en Leur waren compleet van elkaar gescheiden Bussen konden er niet heen, rampendorp
@naaltje: idd! sinds we er wonen is er nog nooit geweest dat er geen wegwerkzaamheden aan één van de uitvalswegen zijn... echt altijd gedoe hier! grrrr... hoezo tot 14 wezen tellen ?? (niet goed bijgelezen ??? )