[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:06

als ik je foto's bekijk, denk ik dat de meeste menners hier de lichtogen echt wel hoger hebben, 2 gaatjes kan idd ook, het lamoen is maar 1 ding..het stuur van je wagen, en moet goed op het schoftstuk blijven liggen wil het geen schuurplekken veroorzaken.

een nieuw lamoen is natuurlijk super, maar ik denk dat je je voorlopig al goed kunt redden zonders schuurplekken door het mooi omhoog te doen, ik ben benieuwd !

_Dingetje_

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:06

:wave:

Sorry niet bijgelezen in verband met drukte, heb vanmiddag wedstrijd.
Ik heb uitschuifbare bomen, burries, lamoenen O:) erg fijn en comfortabel.
Zal ff foto zoeken.
Afbeelding
Afbeelding

Dacht dat de prijs rond de 200 euro zat, het zijn ook afzonderlijke bomen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:09

Gaat lichtogen vrijdag verstellen...

Mijn burries kunnen ook langer en korter.. Dan vallen de weerstandhaakjes alleen niet meer mooi achter/voor het lichtoog...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:13

hier ook van die schuif-dingen...
en ze kunnen bij de lichtogen smaller en breder gedraait worden...
het zwarte deel is schuif en draaibaar...

AfbeeldingAfbeelding

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:16

@Bicci schuiven die ook tijdens het rijden?
Bij mij onder het zwarte gedeelte schuift het constant in de wendingen in en uit.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:17

nope, zitten 2 zware schroeven in,
kunnen niet schuiven tenzij de schroeven losmaak...

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:18

ik wil nog wel peerd iets korter op de kar zetten, maar weet niet hoever?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:23

Ik zou de lichtogen idd nog een eind omhoog doen.
Het lamoen ziet er wel wat smalletjes uit maar dat geeft verder niet.

Ik heb ook onafhankelijke lamoenstokken. Verstelbaar en met een in-uit schuifsysteem voor
in de bochten.

Afbeelding
Bij robin hangt ie ook vrij hoog in de lichtogen wil hem miss in de toekomst 1 gaatje
laten zakken.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:26

dat wil ik misschien nog wel, zo'n schuifsysteem tijdens het rijden..
maar gezien het weinig wedstrijden die wij doen, gaat het zo ook prima..

ik ben wel blij dat hij achterin het lamoen zo lekker onwijs veel plek heeft, dit helpt eht kort draaien ook heel erg..

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:31

Boy heeft niet super veel ruimte in het lamoen, maar toch draait hij zo kort dat de achterwielen van de kar kunnen blijven staan....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:00

PSM: foto van Rembrand staat op pag 413, kun je zien dat lichtogen flink hoger hangen. Zie ook foto van Maisie
Bicci: in het wedstrijdreglement staat dat paard minimaal 50 cm van zweng af moet staan. Ik heb Rembrand onlangs (na onze eerste marathon) 15 cm terug kunnen zetten toen ik het ging nameten, scheelt toch best veel in bochten :+ )
Dingetje: wat een rare dag voor wedstrijd, maar veel succes uiteraard.

Nou, huis is bijna weer helemaal fatsoenlijk. Ga nu eerst lunchen en dan slapen. Daarna misschien nog verder opruimen. Heb zo'n zin om met Rembrand aan de slag te gaan. -O-

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:03

@tine,
dat is gemeten vanaf rand zweng of hart-zweng?
en dan tot zn benen he?

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:06

Tine: nog feli feli *\o/*

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:06

uhm... wat is nou precies eigenlijk 'zweng'

(men-leek 2)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:07

Dat is volgens mij ook wel oosthout toch?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:08

zweng,
dat beweegbare deel waar je strengen aan vast zitten...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:22

Bij ons op stal wordt op Zondag 16 september 2012 een Puzzel- en Gezelligheidsrit georganiseerd voor zowel aanspanningen als onder het zadel:

Vertrek vanaf Stal ’t Sander om 10:00 uur
(adres: Sander 13, 4871 NA Etten-Leur)

Kosten:
Aanspanning inclusief 2 personen (menner + groom) € 7,50
(eventueel extra personen op de kar € 3,= p.p.)

Onder het zadel € 5,=

meer info per pb

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:27

Ik dacht 'wow hier is veel gekletst, 2 pagina's bijlezen!' Maar zie een hoop heen-en-weer over lichtogen en lamoenen, kan je in 1 zin samenvatten ;)

Heerlijk ohz gedressuurd met Gwin vanochtend. Daarna nog even langs de Welkoop voor schriklint zodat Gwin met de endurance zaterdag weer in een paddock kan. Heb hoge paddockpalen gehaald, want vorige maand vloog ze bijna over het draad toen de massastart van klasse 3 was... Kan nu 2 linten boven elkaar doen dus veel minder kans op rondrennende Gwin.

Beer is de hele huiskamer door aan het walsen met zijn voerbak. Heeft allang voer gehad maar vindt het vast niet genoeg geweest, rupsje noooit genoeg... :x 8)7

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:29

@ bicci gewoon de strengen 1 gat korter maken en je lamoen korter en dan eens kijken hoe dat rijd.
En dan eventueel nog een gat. Robin staat er ook nog niet zo dicht op dat komt nog wel. Robijn kan er niet korter op want mn lamoen kan niet verder inschuiven ivm de bocht. Miss bij een nieuwe kar.

Zijn er ook nog indoors bij jullie in de buurt prinsjeH bicci en VHU? Zou er graag nog wat willen rijden deze winter. Dressuur en vaardigheid zijn er genoeg.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:31

@maisie: bij ons op stal in december :j Weet nog niet welke datum, dan is op zaterdag pony's en zondag paarden of andersom, kan ik nooit onthouden :D Heeft Mick vorig jaar ook aan meegedaan met stalgenoot

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:33

Frensie schreef:
Beer is de hele huiskamer door aan het walsen met zijn voerbak. Heeft allang voer gehad maar vindt het vast niet genoeg geweest, rupsje noooit genoeg... :x 8)7

Dancing with the dogs... :D

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:57

Gelukt, wij mogen zondag ochtend op de Koninklijke Stallen de Generale Repetitie bijwonen voor PRinsjesdag. (Als ik maar niemand in de weg loop :o ) Ik houd daar zo van; veel glamour en glim en heel veel paarden en mannen in uniform. Mijn dag is goed. :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:04

Leuk Janouk!!!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:05

PrinsjeH schreef:
Frensie schreef:

Dancing with the dogs... :D

Beer is uitgedansd, heb de bak meer even opgeruimd toen hij erop begon te knagen ;) Gekke flapdrol is het.
Maaaaaaar, hij is wel geslaagd voor zijn puppy cursus en zit nu in de Jonge Honden groep! Dus beetje stoer issie nu wel tuurlijk ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:13

Aardig kletsdagje vandaag zo te lezen!

Het is al gezegd maar PSM dat lamoen kan echt minstens 2 gaten hoger en ik denk ook echt dat daar die plekken vandaan komen. Maar... wellicht dat beleerder ze zo laag heeft laten hangen omdat je paard dus vrij groot is en je anders wel erg schuine krachten krijgt op het lamoen. Zoiets kan ik me dus wel voorstellen. Weet niet of het je eigen wagen is waar hij voor staat?
Die lamoenstokken / burries van Maisie zijn gaaf. Bij Bente heb ik nu ook 'losse stokken' maar niet gesloten. Zou wel graag gesloten willen hebben want hier schuift het ook best heen en weer, maar ja dat is logisch, want ik heb ook geen vaste zweng maar een draad waar de strengen aan vast gaan. Voor Bente wel erg comfortabel maar ik vond het erg wennen 'voor het zicht'. En naar mijn idee maakt het ook niet zoveel uit voor het niveau waarop wij rijden :7
Een totaal nieuw lamoen moet wel bij je wagen passen, zijn allemaal andere maatvoeringen en voor onafhankelijke stokken moet je ook weer een aparte ophanging hebben je kunt niet zomaar stokken kopen en dat ergens aan vast knutselen :7 .

Met deze menwagen is Bente wel 5 gaten dichterbij de wagen komen te staan. Ik vind het veel prettiger sturen. Ze moest er wel aan wennen, was eerste paar keer wat wegschieterig :roll: maar nu geen last meer van.

De West Brabant mencompetitie organiseert vaak indoors (moet je even googlen zie je hun website, is die van PrinsjeH er ook een van geloof ik) en stal de Ronde volgens mij ook? En de Kroo toch ook (maar daar heb jij info van Maisie lijkt me?).
**edit , heb het even voor je opgezocht
http://www.regiocompetitie.com/ **

De 16e doen we mee aan D/V ipv de 15e aan de endurance... ik trek het nog niet zo lang in actie op een dag... in de auto (2 uur) / rijden (3 uur) / auto terug (2 uur) heb ik besloten. Was ik alleen en werkte ik niet deed ik wel mee maar vrees nu als ik de endurance rijd dat ik gewoon een paar dagen niet kan functioneren en da's het ook niet waard vind ikzelf. Van stal rijden ze de D/V en kan ik meerijden dus gezellig en ook leuk :)

Vanochtend heerlijk met Bente gedressuurd onder het zadel B-) ook mooi contragalop gedaan en mooie kleine voltes, heerlijk werk is dat, en daarna lekker gerommeld met Rattan. Die had het marathon tempo nog in zijn koppie, maar na half uurtje ging hij gelukkig standje rustiger :=
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-09-12 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt