[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:53

IM heel veel sterkte!!! Wat een ellende...

Helemaal eens met HT en Tine, eerst moet alles opdrogen voordat het kan vriezen!
Tallechie lekker thuis zwemmen :) ;)

Vanavond komt dus de osteopaat voor Gwin, ga daarom Gwin vandaag niet lastig vallen met rijden. Ga over een uurtje naar stal, lekker haar staart wassen en uitpluizen. Tegen de tijd dat ik klaar ben dan, kan ik de andere paarden binnen zetten en weer naar huis om te koken en te eten. En dan weer terug naar stal voor de osteo. Ben blij dat ze al snel tijd heeft.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:53

Het was hier in Hoofddorp inderdaad spekglad op sommige plekken. Ik ging nietsvermoedend hardlopen met de honden, toen ik in ene op een spiegelglad fietspad kwam. Gelukkig kon ik mezelf staande houden; de honden hadden niet in eens iets moeten zien en gaan trekken. haha want dan had ik echt onderuit gelegen.
De mest maar omhoog geschept met de riek, in plaats van met de kruiwagen de spekgladde plank op te lopen.

@IngridM
Wat verschrikkelijk sneu :(:) :(:) rot ziekte. Heel veel sterkte. 'Houden van' is soms laten gaan, als het nodig is. :(:)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:26

een dikke knuffel voor ingridM! :(:) meis.. :(:) wat ontzettend eerlijk naar je beestje toe. Sterkte :*

gladheid :)) hier was het vanochtend ook echt ernstig :+ Ik kan zo al maar deuzig lopen, dus op gladheid is het helemaal een ramp. Op het perron schoven alle huppeltutjes op hakjes op hun reet :') Excursies waren wel leuk, maar beetje koud :))
moet vandaag weer voeren, maar mag vanavond met vriendje z'n auto :D nu dus keihard aan de schooldingen :)

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:40

Ach die arme kat van Ingrid. Super sneu.. 9 jaar is nog helemaal niet oud voor een kat. Heel veel sterkte bij het afscheid en daarna. En probeer ook aan jezelf te blijven denken. Rustig aan en het hier lekker wegschrijven... :(:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:47

Bedankt iedereen!
Mazzeltje (ik krijg zijn foto uit mijn profiel niet hier door mobieltje) is vanmiddag iets na 4 uur ingeslapen, bij ons op bed (ik lig natuurlijk op bed)
Het is netjes gegaan en tot het laatst toe heb ik hem geaaid, kusjes gegeven en tegen hem gepraat. Gezegd dat Gompie hem snel op komt zoeken......

Ik weet dat het goed is zo maar wat doet dit pijn zeg.......

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:54

IM :(:) FIP is echt een rot ziekte. Jong katje van mn zusje heeft het ook gehad en is
na haar sterelisatie er niet meer bovenop gekomen.

Sterkte met het verlies.

Hier ook glad vanmorgen. Nu niet meer maar wel regen. Ga ook niet naar de pony's.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:54

:(:) :(:) vredig gegaan en hem een hoop ellende bespaard. Je hebt het goed gedaan..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:21

IngridM schreef:
Bedankt iedereen!
Mazzeltje (ik krijg zijn foto uit mijn profiel niet hier door mobieltje) is vanmiddag iets na 4 uur ingeslapen, bij ons op bed (ik lig natuurlijk op bed)
Het is netjes gegaan en tot het laatst toe heb ik hem geaaid, kusjes gegeven en tegen hem gepraat. Gezegd dat Gompie hem snel op komt zoeken......

Ik weet dat het goed is zo maar wat doet dit pijn zeg.......

Ookal weet je dat het het beste is en heb je er eerder vrede mee, de pijn, verdriet en gemis zijn er niet minder om :(:) :(:) :(:) .
Heel veel sterkte :(:) :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:22

Sterkte IM!!!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:23

och ingridM :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:37

Ach IngridM wat ontzettend zielig en naar voor de poes en jullie |( arme poes.
Het zit jullie niet mee meid :(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:44

sterkte ingrid....

:(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:55

Ingrid.. :(:) wat knap van je dat je toch al hier over mazzel schrijft. :j nogmaals veel sterkte !

hier ook gladheid, ik heb de shetlander van ons zoontje nog buiten staan, een gedeelte van de winterwei is mooi hoog en droog, de haflinger die erbij inloopt die is namelijk nogal sterk, en maakt daar misbruik van..met naar buiten brengen in het donker s'morgens, ik zie dat nu ik ziek ben niet zitten, dus buiten met hooi en wortelen , ze klaagden niet, misschien verwen ik ze wel te veel.

dacht ik dat ik beter werd....NOT....ben niet ziek genoeg voor kuur volgens HA, en bovendien nogal allergiesch ervoor ben... {:)-:( ...het versneld het herstel niet volgens HA, dat geloof ik dus maar positief, en ga verder met mezelf volgieten met thee en honing....bleh..en aspirine's...en neusspray..ook yakkie...
maar...woensdagmiddag heeft zoontje eindelijk zijn verjaardagsfeestje....dus moet ik gewoon beter zijn. :j :+

nou.... :(:) voor wie het kan gebruiken.
_/-\o_ voor wie het verdient.
:z voor wie gaat slapen.
:( en mocht iemand deze nog nodig hebben alsjeblieft !

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:56

Beterschap Biancacoo!!! Snel beter worden voor woensdag.

Gwin is behandeld door de osteo. De gebieden die 2 maanden geleden voor de onregelmatigheid zorgden, waren nu goed. Dat is dus mooi, maar iets verder naar voren was ze wel erg gevoelig. Dus dat is behandeld. Verder heeft ze naar mijn zadel gekeken en dat lag goed. Gelukkig maar :)
Allemaal gelukkig veel minder dramatisch dan ik zelf dacht. Binnenkort ook nog een de tandarts bellen.
Donderdag mag ik weer longeren en in het weekend erop.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:32

frensie fijn dat het mee valt en dat de osteopaat dat allemaal weer even gecontroleerd heeft!

IM sterkte... :(:)

biancacoo sterkte... :(:)

hier vanmorgen ook hagel en glad...
daarna prachtig zonnetje...
en vanaf vanmiddag weer... regen... -O-

bak staat nog blank, vanavond met stalgenootje rondje onder 't zadel over straat gestapt, zodat ze toch nog even beentjes konden strekken...
spook was goed wakker, maar 't was wel lekker dat ze er even uit zijn geweest!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:04

hier ook weer regen ^) wat een ramp hee :=
gisteravond gevoerd op stal. en een van de weides open gegooid. De schuilstal is uit de wei om omgebouwd te worden tot schuilstal. En ze konden er nu dus niet achter staan schuilen. met de open weide nu hebben ze de bosrand precies op de windkant :)
Vind het alleen doodeng.. staat gras op die wei :\

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:40

Hier lag een klein beetje sneeuw...

Hier weer een goede nacht. Van 23 tot half 7. heb al weer een was aan staan, bedden afgehaald, was opgeruimd, dat is een voordeel dat je er zo vroeg af bent.
'
Vanmiddag menles. Ben benieuwd.

Ik heb de 30e wedstrijd. nu staat er bij dat er met cap gereden moet worden. Begint pas om 10 uur en ik moet als 9e dus lekker rustig aan doen

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:05

Bah hier regent het ook... hoeveel meer water kan er nog vallen? :?
Het regent ook gewoon flink hard...

Tallechie al lekker bezig! Ik ga zo ook het beddengoed in de wasmachine proppen.

Ik moet zo naar het ziekenhuis, een verzette afspraak van de revalidatie.

Straks ook de dierenarts bellen om Gwin d'r gebit te doen, dan is ze weer helemaal als nieuw ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:37

Gwin straks weer helemaal *D
Tallechie lekker geslapen, heerlijk!

Hier geen regen, wel waterkoud :brr: en het ziet er gewoon erg ongezellig uit buiten.
Bente was gisteren gemend door mijn instructeur, ging lekker alleen was ze beetje hangerig/stug in haar mond. Heeft ze bij mij nog nooit gehad dus misschien dat hij haar gewoon meer 'rijdt' en dus meer druk krijgt dan ik. Blijft een puzzel die mond en mennen. Veel meer dan met onder het zadel vind ik. Daar doe je met een bit gewoon 'alles' tot en met de Z. Vind mennen zowiezo veel moeilijker hoor, om ze mooi aangesloten, buiging/stelling goed ervoor te krijgen. Dat maakt het trouwens wel zo leuk :) Maar eens puzzelen hoe dat zit dat verschil. En het kan natuurlijk ook nog een-malig zijn. Dat hij of zij het koud had of zoiets :7

Zo nog even voor mijn colleges powerpoint netjes maken, dan naar school, ik moet tot vanavond 22.00 uur :O
Iedereen fijne dag en natuurlijk dikke :(:) voor degenen die dat kunen gebruiken.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:00

met heel veel trots!!!

www.trailteam.nl

de deuren zijn geopend voor ook andere doelen en daarbij hoort een algemenere naam toch?
binnekort worde site zelf ook verbouwd, voor nu alleen de site naam even ingekort :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:15

:O goedemiddag...nog errug moe !! en niet helemaal fit..
Gwin weer bijna zo goed als nieuw, super !
Bente die weer een ander gevoel naar de mennershand gegeven heeft, wat een puzzel !!
VHU moet druk aan de slag.
Nouvel heeft buiten gereden, heerlijk genieten.
Bicci heeft een nieuwe naam en site voor haar trailteam, ziet er goed uit hoor.
tallechie heeft goed geslapen en Daan ook.
als ik iemand vergeten heb... Y;(

manlief had sneeuw-strooi dienst, hij moet alles coordineren,..en belt dus van 12 uur s'nachts tot 5 uur in de ochtend....nou....we slapen beneden, en ik hoor altijd alles...dus.....hele nacht wakker geweest.. :O :O :O :O

ik moet nu het huis dringend op gaan ruimen....manlief haalt boodschappen na zijn werk voor het feestje van zoontje....en ehm...de stallen moeten nog schoon, de pup'sels zijn al uit geweest dat wel !
ben zo blij met die hondjes, gelukkig gaat het allemaal ook zo fijn samen.
zoontje die wil ook elke dag lekker met ze spelen, rennen en raggen door de stro en hooivoorraad heen, geweldig om te zien ! :):) daar word ik gelukkig van, super om te zien !
nou...moet echt aan het werk... ^)

succes voor iedereen..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:41

Hier gaat de les niet door. Vrouw van instructeur lag in ziekenhuis en mag vandaag naar huis. Verder ben ik zelf ziek. Ben blij dat mijn ouders er zijn, mijn vader gaat paard en pony longeren en mijn moeder zorgt voor Daan. Ik heb last van buikgriep

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:10

dank u biancacoo.... :)

@tall.....ziek maar goed uit joh...
fijn dat je zoveel hulp hebt met daantje...

zelf net bestelling geplaatst bij bokster die onderleggers maakt.
ben stik nieuwsgierig hoe het word..
heb gekozen voor caramel kleur met choco-kleur bies (heb bruin tuig)
in de vorm van mn schoftje ook en iets afgerond bij het borsttuig.
(hou niet zo van dat vierkante)
heb ook om extra klittebandjes gevraagd , want briez is zo bewegelijk en ik had in ene topic gelezen dat de onderleggers dan makkelijk verschoven.
(die bokster was daarom erg ontevreden, maar toen de onderlegr-maakster dat hoorde heeft ze dus opgelost met extra klittebandjes)
mijn idee was gelijk, zet die er maar op voorhand op dan, hihi

ben nu heeeeeel ongeduldig :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:15

Bicci: ongeduldig ivm onderleggers :D
Tallechie: ziek en dus geen les, maar wel weer een goede nacht gehad. Wat geeft het dat je met cap moet rijden de 30e?
Bianca: ook nog niet fit, maar wel mooie samenvatting. Werkse
VHU: met Rembrand men ik nog steeds met zelfde bitje hoor. Vanaf de B nu in het Z. Enige is dat ik leidsels 1 gat lager heb. Reed eerst in de bril en nu direct onder de bril. Lange werkdag
Frensie: Gwin straks weer helemaal tiptop.
Naaltje: schuilstal wordt omgebouwd tot schuilstal? Wat is het verschil? Met dit weer hoef je niet bang te zijn voor het gras denk ik hoor. Zit geen voeding in en voor hoge fructaangehaltes hoef je ook niet bang te zijn.
Nouvel: wakker spook.
Ingrid: :(:) Hoe gaat het nu met jezelf?
Ollie: hoe gaat het met jou nu?

Gisteravond met Thabor naar verenigingsles ohz geweest. Het was erg druk op de manege, veel onrust, dus daar reageerde Thabor wel op. Niet dat hij gek ging doen, zoals een paar andere in de les, maar ik kreeg hem eerste helft ook niet lekker ontspannen. Aan het eind liep hij gelukkig wel weer heel fijn. Trailerladen ging ook weer goed. Geeft toch hoop. Vanmorgen met Rembrand naar binnenbak gegaan voor priveles. Vannacht is hier weer zoveel sneeuw en regen gevallen dat bak weer onderstaat. Les ging naar verhouding (heb hem laatste tijd eigenlijk niet serieus kunnen trainen door slechte weer) ook goed. Wilde vanmiddag de andere twee nog iets doen, maar het komt hier zo met enorme bakken naar beneden, dat ze het maar uitzoeken in de wei. Daar kunnen ze lekker baantjes gaan trekken of onderwaterhockey, waterpolo of iets gaan doen.

Ben zelf nog steeds heel erg moe, en dat is niet handig met de komende drukke dagen. Heb vast een tijdschema gemaakt voor alle gerechten van 1e kerstdag. Sommige dingen kan ik gelukkig al smorgens maken, dat scheelt weer iets.

Nou ga ik even bankhangen, straks zoontje nog naar vriendinnetje brengen om te spelen. Moet nog mollenklemmen gaan zetten. Maar met die regen heb ik daar even niet zo'n zin in. :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:23

tine maakt mij niet uit... vind het allemaal prima... maar vraag me af als de rest het er mee eens is als ik naar de startlijsten kijk. En vraag me af wat ze doen als ze met hoedje rijden.