Jeetje zeg Lanouska, had het nog niet gelezen.. Wat een drama zeg! Lijkt me verschrikkelijk!
Biancacoo
Geplaatst: 15-06-11 08:14
Goedemorgen ! tjee lanouska, dat is echt een naar verhaal......bruggetjes vind ik zoooooo eng, heb zo veel respect voor rijders die daar overheen gaan !!
verder weer een ochtend werken hier.....het is nog rustig, moet papierwerk doen, lekker saai maar vanmiddag wel lekker vrij.
Wat een vreselijk ongeluk. Dan kan ik me voorstellen dat je zulke bruggetjes vermijdt. Maar in Hellendoorn waren ook bruggen, maar als groom vind je het niet erg?
Daan heeft van 23 tot 530 geslapen. Beetje jammer dat ik pas na 1 uur sliep en tussen 3 en 4 ook wakker was. Dus beetje hoofdpijn en moe.
@ avaluna, valt mee hoor. We nemen geregeld pauze. Mijn vader kan het anders niet aan. Maar we zouden maar 1 muur doen, en we doen nu de woonkamer en keuken helemaal Dan hebben we alles helemaal klaar. Vrijdag gaan we gordijnen uitzoeken en nog wat accessoires en dan kunnen we er weer 5 jaar tegen aan. We wonen hier nu ook al weer 5 jaar dus mag het ook wel eens.
hier herstellende van een heel heftige migraine aanval van gisteravond. Zo heftig had ik m al een tijd niet meer gehad. Frustrerend, je ziet dat je een aura krijgt voor je ene oog, maar dan voel je je nog prima maar dan wéét je dat je binnen het half uur met onwijze koppijn op bed ligt en dat er niets is wat je kunt doen om dat te voorkomen... Nou, ik ga al mn afspraken voor vandaag maar cancellen en terug op bed liggen. Voel me nog steeds vreselijk beroerd.
groetjes, lacuna
sander_lotte
Geplaatst: 15-06-11 09:16
Veel beterschap Lacuna!
VanHuisUit
Geplaatst: 15-06-11 09:28
En ook een goedemorgen. Zo Lanouska, jij hebt je portie dan ook wel gehad, wat afschuwelijk! @Lacuna hoe herkenbaar, rustig aan maar pffff.
Ik vertrek zo naar school, ben de hele dag wel bezig plus avond. Geen heftige afspraken of dingen maar wel bezig. Maar goed ook. Vanacht ook weer enorm wakker geweest ik hoop dat dat binnenkort wel ophoudt want ik het voelt nu alsof ik elk moment weer in slaap kan vallen, ben echt gesloopt.
sander_lotte
Geplaatst: 15-06-11 09:31
VHU, verzorg jij jezelf ook maar goed hé! Vervelend als je 's nachts niet kunt slapen maar toch zo moe bent!
VHU anders even huisarts bellen, misschien heeft hij nog tips of kun je er wat voor krijgen zodat je normaal kan functioneren. Het is heel begrijpelijk, vooral voor ons die om dieren geven, voor een buitenstaander wat moeilijker denk ik.
Biancacoo
Geplaatst: 15-06-11 10:13
vhu sterkte Lacuna doe lekker rustig aan sterkte.
wat doen jullie tegen dazen ? ik tot nu toe nog niks.... meestal in de zomer spuit ik paardje in met anti-vlieg ofzo als ik ga mennen en ik kom niet meer in het bos, maar rijd over de waaierige vlakte. Ik ga paardje niet inpakken oid zeker niet als hij voor de wagen loopt. ik vind ook dat een paard, wel gewoon paard moet kunnen zijn, in de zin van: het is wel de natuur......wel vervelend......maar je ontkomt niet aan die dazen... een volledig vliegenpak gebruik ik niet, snap het wel als je paardje allergisch is voor die steken en vreselijk schuurplekken gaat maken, dan kan ik me een vliegenpak bij een paard voorstellen. hoe kijken jullie daar tegenaan ? en hoe lossen jullie dat op ?
sander_lotte
Geplaatst: 15-06-11 10:26
Ik maak een vliegenspray: 1 liter water, 1 liter dettol en 1 liter azijn. Dat spuit ik regelmatig op poownmans. Bij echt warm weer krijg hij een vliegenmasker op, want hij krijgt altijd oogontstekingen en een verbrande neus... Hij vindt het niet leuk, maar hij mag al blij zijn dat ik hem niet van kop tot teen inpak Maar Romeo heeft ook wel een knalroze neus, dus ik ben een beetje verplicht om iets tegen de zon te doen, en die oogontstekingen zijn ook geen pretje
Mijne hebben ook een vliegenmasker, moet er nog 2 met neusflap bij bestellen, maar wilde eerst passen. Inderdaad ook vanwege de oogjes. Voor de rest doe ik er niks aan, ik heb wel eens jaren knoflook gevoerd, maar de shetten krijgen geen bijvoer dus dan werkt dat niet.
ik zit bij een klasgenootje aan stage te werken wij vinden beide onze opleiding even nuttig en geslaagd dus kunnen elkaar wat motiveren Blij dat ik niet met de trein moet want ze zijn koper aan 't jatten hier, dus alles ligt in de soep
Dennis
Geplaatst: 15-06-11 12:47
Roos afgelopen zondag tijdens het best gaande menpony
happytime
Geplaatst: 15-06-11 12:54
IT: cavia"s halen???? heb je die welshpony gekocht....(met gratis cavia) andere sterkte met hoofdpijnen en slaapgebreken... hier ff lekker druk, beide stallen 2 ponys extra te doen,baasjes op vakantie,dus extra water geven enz,gelukkig staan ze alle 4 buiten blij dat het hier weer regend,weer een stuk wei afgezet,word wel weer tijd dat de boel eens goed gaat groeien.. vanmiddag uitslag van mijn broer in het ziekenhuis...
tine10
Geplaatst: 15-06-11 13:03
@ Dennis: wauw @ Biancacoo: tegen de dazen: heel erg afhankelijk hoeveel last ze ervan hebben. Scheelt ook per jaar. Pony loopt altijd met vliegenmasker op, niet voor de vliegen maar om zijn ogen tegen zonlicht te beschermen, anders gaan ze ontsteken. Heb paar jaar terug zoveel last van dazen gehad, dat paarden alleen maar aan het rennen waren. Toen vliegendekens met hals en masker opgedaan. Vooral paarden met donkere vacht hebben er veel last van is mijn ervaring. De afgelopen paar jaar met 2 schimmels en 1 bonte er dus weinig last van gehad. Nu met Thabor even aanzien. Maar (ik durf het haast niet te schrijven, word ik vast voor gestraft) tot nu toe nog weinig dazen gezien. Bij het rijden spuit ik ze (als er veel dazen zijn) in met Atex daasspray, andere merken vind ik niet goed werken. @VHU: ik weet niet wat je allemaal al aan dingen hebt geprobeerd om het slapen te bevorderen. Ik ben een expert (helaas) op het gebied van slecht slapen, dus kan je eventueel nog wel wat tips geven.
Vanmorgen heeft zoonlief weer heerlijk met pony in de bak gereden. Helemaal los en ook zelf gedraafd. Daarna Thabor voor de kar voor de eerste keer, helaas ging het niet goed. Hij raakt in paniek van de druk van de bomen, dus weer uitgespannen en band erachter. Zaterdag en zondag mag manlief helpen. Ik ben veel te bang, dus aan mij heb je niet veel . Op gegeven moment wilde man dat ik op de kar ging zitten, dan zou hij naast Thabor lopen (ipv andersom zoals op dat moment) Nou..... echt niet..... als ik dat zou durven zou ik hem zelf wel gaan beleren.
Tenslotte met Rembrand net een buitenritje ohz gemaakt, alleen gestapt. Ben te moe om een andere gang uit te kunnen zitten. Nu snel naar bed en straks met zoon en een vriendje naar recreatieplas met rubberboot en dat soort ellende. Tja, het is hier vakantie en ik had beloofd met mooi weer erheen te gaan. Is hier prachtig weer, dus...