[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 10:15

Ik zal je morgen even een foto pb en of mailen, even kijken wat lukt. Dan zal ik gelijk poeltje een verhaal toe sturen.

Ben op het werk, maar ben met de hond uitlaten alweer onderuit gegaan. We wonen aan een klinkerstraat en het was een ijsbaan.

Vanavond heb ik eigenlijk les, ga vanmiddag pas beslissen als ik heen ga

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:07

Tallechie: doe jij wel heel voorzichtig!!!!!!!!!!!!!!

Mijn bak viel helaas toch tegen. Bovenste laagje is goed, maar dat is dus maar een heel dun laagje. Heb ze wel gelongeerd, maar wel voorzichtig. Maar goed, ze hebben iets gedaan. Er komt weer sneeuw aan, ik weet niet of ik deze strijd nog lang kan winnen, ben het zooooooooooooooooo zat.

Even iets anders. Ik longeer altijd met dubbele longe, nu zie ik ook leuke resultaten met de pessoa. Wat is het verschil? Wat is beter? Graag jullie mening/ervaring. Ik ben wel ervaren/handig met dubbele longe, dus dat voor/nadeel telt voor mij niet mee.

Nou, ik hoop wel dat de smid nu snel komt, kan ik daarna nog even boodschappen halen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:07

zeg tallechie pas je beetje op? :)

op stage nu, bels toetsenbord, help, typ als ´n halvegare dus, excuus :D

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:14

tallechie pas je wel op?

Zo, Tosca is bij de dierenarts.
naar binnen gaan vond ze helemaal niet erg, ze vind alles leuk en gezellig!
maar de ruimte in waar de opname hokjes staan was toch wel spannend en het hokje in was ook eng!
ze is gelukkig in goede handen daar, maar ben blij als ze weer thuis is.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:16

Sorry, heb denk ik iets gemist. Wat moet er met Tosca gebeuren?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 11:23

Succes met Tosca.

Ik pas op maar dat is blijkbaar niet voldoende ;-)

Ik heb vriendlief gebeld hij zei gelijk ik laat de hond wel uit deze tijd :-)

Jammer dat de bak toch wat tegen viel. Ik ben de sneeuw ook zat

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:24

tine10 schreef:
Sorry, heb denk ik iets gemist. Wat moet er met Tosca gebeuren?

Tosca wordt gesteriliseerd vandaag

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:58

tine10 schreef:
Tallechie: doe jij wel heel voorzichtig!!!!!!!!!!!!!!

Mijn bak viel helaas toch tegen. Bovenste laagje is goed, maar dat is dus maar een heel dun laagje. Heb ze wel gelongeerd, maar wel voorzichtig. Maar goed, ze hebben iets gedaan. Er komt weer sneeuw aan, ik weet niet of ik deze strijd nog lang kan winnen, ben het zooooooooooooooooo zat.

Even iets anders. Ik longeer altijd met dubbele longe, nu zie ik ook leuke resultaten met de pessoa. Wat is het verschil? Wat is beter? Graag jullie mening/ervaring. Ik ben wel ervaren/handig met dubbele longe, dus dat voor/nadeel telt voor mij niet mee.

Nou, ik hoop wel dat de smid nu snel komt, kan ik daarna nog even boodschappen halen.

pessoa vind ik minder fijn dan dubbele longe.
pessoa geeft toch minder subtiele signalen, is minder fijn mee in te spelen op het moment.
is mijn ervaring ermee :)

succes ,et tosca :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 12:31

Ik heb geen ervaring met dubbele longe, en weinig ervaring met passoa.
Kan je dus niet helpen

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:42

Ben je voorzichtig Tallechie? Hopelijk hou er niet al te veel last aan over.

Ivystoeter @ Moet ook gebeuren, hoe vaak is ze al naar de DA geweest? meestal vinden ze het na de eerste paar keer niet meer zo leuk!

... Ik wil graag naar de AH, om chocola te halen maar ik heb maar 24 cent op mijn bank staan. Nou weet ik niet zeker of de goedkoopste 23 of 33 cent is... Ben volgens mij nog armer dan een zwerver nu.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:59

Millanka schreef:
Ben je voorzichtig
Ivystoeter @ Moet ook gebeuren, hoe vaak is ze al naar de DA geweest? meestal vinden ze het na de eerste paar keer niet meer zo leuk!

Dat was bij Zhora toch even anders :Y) Ben een hele tijd naar de dierenarts moeten gaan omdat ze erg verkouden was. Ben op een paar weken tijd zo'n 20 keer moeten gaan, meestal kreeg ze ook nog eens een spuit in haar achterwerk.
In het begin durfde ze de auto niet meer uit als we bij de dierenarts stopte, maar met de keer dat we vaker bij de dierenarts kwamen, kon ik haar niet meer houden. Dankzij de dierenarts wilt ze nu dolgraag de auto in- en uitspringen! De dierenarts geloofde het zelf ook niet :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:01

Jij heb gewoon een rare hond! Dat is niet helemaal normaal gedrag :P

Tijger gaat de meest zielige dramatische mauw opzetten als we hem eindelijk in de vervoersdoos hebben :')

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:03

Ja ik denk ook dat Zhora gewoon raar is :Y) Maar dat hadden wij hier ook wel al door... :o

@ IT: wens tosca maar veel succes van me ;) Of is het al gebeurd?
@ Tallechie: voorzichtig hé! Zeker voor jou is het niet aangeraden om onderuit te gaan!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:14

gewoon chocolade negeren hihi

vhu hoe groot is alwyn ook alweer?

Vandaag ga ik kerststukjes maken

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 16:26

Die van ons gaat graag in de auto, maar zodra hij weet dat hij bij de dierenarts is wil hij er niet meer uit.

Onze vorige hond wilde absoluut niet autorijden.

nog vijf minuten en dan ben ik vrij. Als het goed is ga ik wel naar les

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:38

@ tallechie: autorijden is het liefste wat Zhora doet :D Ze houdt zich zo ontzettend stil van zodra ze in de auto zit, ze straalt dan helemaal! Ik krijg haar niet in een vervoerbak of in het koffer (is ze wat groot voor :o ), ze zit dus gewoon op de achterbank. Onze andere hond is heel zenuwachtig, dat is best gevaarlijk om dan te moeten autorijden als je voortdurend afgeleid wordt door de hond.

Hopelijk kan je les toch doorgaan, hier valt het nog mee. Het is wel wit, maar je ziet het gras er nog doorheen..het ligt dus niet dik. Wees toch maar voorzichtig, je moet opletten voor 2 hé ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:08

Net een heel verhaal getypt...alles weer weg }>
Tallechie moet in ieder geval huisarrest en mag alleen naar buiten op van die kletterijzers!
Naaltje verzamelt zomerfoto's, Tine's bak is hard (nou hier is ook echt alles stijf bevroren!) en een vraag over pessoa / lange lijnen. Ik hou echt niet van pessoa's, hou zowiezo niet van 'vaste' lijnen aan je paard, lange lijnen vind ik wel fijn (ben er nog niet altijd handig in maar goed :P ).
MIes is als de dood voor de DA, maar zowiezo voor mensen die erg aan haar willen zitten, autorijden vindt ze ge-wel-dig.

Vanochtend een werkelijk heerlijk paard onder mijn achterwerk gehad (ben naar Rizanta geweest), ook in galop geweest, dier zit als een huis <3 Zal nog wel even duren voordat we op L/M niveau beland zijn, mocht dat ooit weer gaan gebeuren, maar ze rijdt wel errrrug lekker zeg.

Was wel weer hele onderneming, eerst poowns eten geven, dan 1,5 uur rijden naar Zeewolde, uurtje paardgereden, dan weer terug, flinke file ... maar heb het er wel voor over gehad. Heb nu 3x op haar gereden, elke keer voelt weer beter en nu weet ik dat als ze donderdag in Breda staat ik er tenminste met goed fatsoen op durf te stappen. Ze voelt heel vertrouwt, ze is gewoon een fijn peerd :j Donderdag is wel sneeuw voorspelt maar ze willen haar dan wel komen brengen. Dat heb ik natuurlijk veel liever dan dat ik haar zelf moet gaan ophalen...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:14

@VHU: super dat ze haar willen brengen. Ze willen wsl ook zien waar ze komt? Ik dacht dat de pesoa wel los was, niet zo als met bijzetteugels ofzo. Maar goed, ik heb er geen verstand van, doe al jaren dubbel.

Hier houdt Mowgli absoluut niet van autorijden, Wodan (rottweiler) wel.

@ Tallechie: doe je wel voorzichtig!!!! En de groeten aan Alex. Ben bang dat mijn les donderdag weer niet doorgaat. Er is steeds sneeuw op de donderdag |o

@ Laura: chocola negeren? Dat valt nog niet mee :o

Bak lijkt hier iets beter dan vanmorgen, dus als het zo blijft ga ik morgenochtend lekker hier thuis mennen. Anders moet hele hebben en houden weer naar binnenbak.

Rembrand heeft vanmorgen ringen onder ijzers gekregen en staat lekker in de wei. Helemaal super!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:32

Ben ook echt blij dat ze haar willen brengen, je kent zo'n dier toch niet goed en ze wilden het zelf ook graag hoor, gelukkig. Wel grappig ze staat op de pensionstal van de vorige eigenaar. Dus zowel de vorige eigenaar gaat mee als degene van wie ik haar dus heb gekocht (de huidige eigenaar).
Kun je eens foto's maken van de voeten van Rembrand?
Chocola negeren, dat kan ik ook niet hoor :9 die witte gevulde chocolade praline van Cote d'Or .... :~

Onze verwarming werkt nu weer prima maar....verliest druk :( we worden hier dus gek }>
Ik heb donderdagochtend nog een acquisitie gesprek voor een best wel flinke opdracht... zou mooi zijn heb ik direct de stalling van Rizanta voor langere tijd in the pocket...dus duimen :j :)) ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:49

ik zal proberen een foto te maken, maar dat moet wel als manlief thuis is, want lukt me niet alleen denk ik :D

Liefst chocola met hazelnoot, maar eigenlijk is elke vorm lekker :Y)

Waardeloos die verwarming! Daar zou een mens echt gek van worden ja.

Spannend donderdag. Zal aan je denken, wellicht helpt het. Is dat dan ook weer in Breda, zodat je het rijden kan combineren?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:55

ik duim ook mee VHU :)
balen van je verwarming..

@tine; ringen zijn naar tevredenheid dus? :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:16

Tot nu toe wel, maar er ligt hier nu geen plaksneeuw maar poedersneeuw, dus kan nog niet helemaal objectief zijn. :D

Nogmaals bedankt voor de tip (dat was jij toch?)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:17

dat was ik ja :D
ik baalde dat ik die krengen nu pas ontdekte, dids liep heel vorige winter op hakjes rond met z'n ijzertjes :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:25

Ik ben wel proefkonijn voor de smid :D . Was voor hem ook nieuw. Maar gezien wat er allemaal nog gaat komen aan sneeuw, zullen er vast nog wel meer mensen dit willen proberen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 20:26

Citaat:
Is dat dan ook weer in Breda, zodat je het rijden kan combineren?
Ietsje verder maar ik kom dan wel op de terugweg weer vrijwel langs stal :)* maar of ik dan nog puf heb te gaan rijden weet ik niet hoor. Het levert als het doorgaat aardig wat Euries op. Vind het op zich niet zo'n boeiende opdracht maar omdat iemand op het laatste moment heeft afgezegd zitten ze erg omhoog en staat er een goed tarief voor. Kijk als ik dan bedenk dat ik met die opdracht Rizanta's natje en droogje heb voor de rest van het jaar, tja, dan maar een wat minder boeiende opdracht :+

Zeg ik zie net dat Rembrand dus 12 is, net zo oud/jong ;) als Rizanta :+: