Ik zal het jullie morgen even typen.. ben nu zo moe.. plek voor bedrijfje is het niet geworden. Maar heb nog een 2de plek waar ik wil gaan kijken..
Nu snel nog rivaldo doen en dan vroeg slapen, morgen weer half 6 op
VanHuisUit
Geplaatst: 25-03-10 21:23
@Rivaldo: gewoon blijven kijken en blijven nadenken over hoe het kan. Misschien moet je wel 20 or 30 x gaan kijken voordat je denkt dat is het, en dan moet het financieel ook nog aantrekkelijk zijn. Als je het graag wil, er 'gewoon' voor gaan! Ik dacht vorig jaar dat ik de perfecte plek had gevonden voor mijn bureau. Bleek ik dit jaar echt andersoortige opdrachten te krijgen. Tot nu toe vrijwel nooit gebruik gemaakt van de ruimte...tja zo kan het dus ook lopen.
eigelijk was de plek perfect.. maar bestemmingsplan onzeker. Ik wil wel een bedrijf kunnen opbouwen zonder ik na een jaar ofzo al weer weg moet.. want dan lopen ook vaak een deel van je klanten weg.
Oke nu ga ik echt naar rivaldo.. hij krijg maar vrij denk ik .. Morgen en zaterdag mag hij weer hard trainen.. Zaterdag gaan we echt proberen de kilometers te maken van a 20 km op een gemiddelde snelheid .. Dus mag hij nu even energie sparen.. ook omdat ik zo kapot ben.. voel me nu wel schuldig
zo ik heb alweer genoten van het heerlijke weer vandaag!
misty en magic hebben elkaar bezig gehouden, lekker in hun blootje in de zon,
moby even aan de lange lijnen gehad, heb eigenlijk altijd de leidsels in de bril zitten, maar de laatste paar keer liep ze daar niet fijn op, nu had ik de leidsel in het eerste glufje gedaan, en ze ging het super doen, reageerde ook veel beter op mijn hulpen.
ik heb de manen van de drie musketiers even gevlochten en de staarten even gewassen, ik kon er niet meer tegen haha.
tine10
Geplaatst: 25-03-10 23:15
VHU: mooi dat je zo'n plekje voor elkaar hebt. Ideaal. Tallechie: ik had inderdaad wel aan jou gedacht, maar is ook te ver weg voor je om om de week naar ons toe te komen. Zeker tegen de kampioenschappen aan zullen we ook nog wel vaker gaan trainen.
avaluna
Geplaatst: 25-03-10 23:29
@Maisie: gefeliciteerd!
@Rivaldo: jammer, maar idd als het bestemmingsplan nu al onzeker is
Die van mij hebben een ongevoerde regendeken opliggen ny. Robijn is maar 1x geschoren dus die heeft nog vrij lang haar. Heb niet het idee dat ze het koud hebben.
die van mij gaan nu overdag lekker zonder en 's nachts een 100 grams regendeken. Zal blij zijn als ik straks niet meer al die dekens hoef te wisselen!
tine10
Geplaatst: 26-03-10 14:20
Rembrand en Amerigo staan nu weer onder een dunne regendeken. Vooral Amerigo is erg kaal (is 2x geschoren en na laatste keer lijkt er haast niets meer aangegroeid ) en kan nu met de regen niet zonder iets staan. Dan wordt hij nat op de huid. Quincy staat uiteraard zonder deken, maar die heeft nog een flinke wintervacht.
Vanmorgen beide heren weer voor de kar gehad, maar ik was niet erg tevreden. Hopelijk morgen prive menles met Rembrand, hangt ervan af of mijn instructrice finale moet rijden, dus weet het pas laat. Zondag met Rembrand een buitenrit van ca 20 km met de NVVR.
ps: gisteravond de envelop met coupons voor 1e keer M starten op de bus gedaan. Vind het wel heel eng.
VanHuisUit
Geplaatst: 26-03-10 14:33
Hier gelukkig geen dekens. Maar goed wij rijden ook geen wedstrijden. Simba is zo ongeveer de helft afgeslankt zo lijkt het wel afgelopen week, is me toch een haar uitgekomen, niet normaal. Je ziet nu pas goed dat het echt goed dat zijn formaat behalve de hoogte ook in de breedte (smalte ) een bergmann/minipaardje is. Toen ik mijn paarden wel schoor deed ik dat altijd in de 1e week van november. En dan vanaf 1 maart zoveel mogelijk zonder deken. Zag er wel eens koud uit maar dan konden ze vanaf april weer lekker lang in de wei (zonder deken en ook als het regende). Amerigo krijgt wel weer haar hoor
tine10
Geplaatst: 26-03-10 17:52
VanHuisUit schreef:
Amerigo krijgt wel weer haar hoor
hahaha ja dat weet ik. Maar het is nu te weinig om bij regen zonder deken te staan. Hij moet niet ziek worden. Maar als het mooi weer is (en ik krijg hem te pakken ) dan gaat direct de deken eraf. Ik hou helemaal niet van dat deken gebeuren, maar ja, met wedstrijd rijden moet ik wel. Anders zitten ze veel te dik in het haar, kunnen ze hun warmte tijdens het werk (zeker in binnenbak) niet meer kwijt, worden na afloop na uren nog niet droog enz....
Evelinee_
Geplaatst: 26-03-10 18:11
Hallootjess=)
Die van mij hebben overdag ook niets op, en 's avonds hun winterdeken nog.
Nou shetters gewassen en gepoetst, ze glimmen Morgen weer even lekker scheuren! Hoop dat alles gewoon volgens plan verloopt
tine10
Geplaatst: 26-03-10 18:44
Ik was net even in de wei om de voeremmers op te halen. Amerigo stond in de schuilstal en ik dacht laat ik het nog maar eens proberen. En ja hoor, ik kon hem uitgebreid aanhalen. Eerst wel wat gespannen, klaar om weg te spurten, maar toen ik stopte en wegliep, draaide hij zowaar met me mee en toen ik bij de poort stond om weer naar huis te gaan, stond hij ineens achter me. Nou, hopelijk wordt het vangen binnenkort weer makkelijk. Dit in ieder geval maar even volhouden (deed ik altijd al een paar keer per dag hoor, alleen even knuffelen en dan weer met rust laten), er is nog hoop.
VanHuisUit
Geplaatst: 26-03-10 21:15
Mooi Tine! Tja, pony's merken het zo ontzettend of je 'los laat' (dus de boel de boel laat en het maar laat gebeuren) of dat je perse iets wilt (ben je een roofdier)...misschien had je nu zoiets van na ja het zal wel... hou dat vast
niet zo snel haha. hier ben ik ook weer is, aanstaande dinsdag ga ik eindelijk beginnen met die donder van mij vandaag heb ik een bitje gekocht en ik heb me nieuwe tuig binnen, ik ben helemaal super blij ik zal dinsdag wel eens een paar fototjes maken hihi
Marrianne, mijn pony's staan nog 's nachts onder dekens (1 met 200 gram en 1 met 100 gram) en overdag gewoon zonder meestal. het is erg lekker weer de laatste tijd!
Af en toe wat meegelezen maar afgelopen week geen tijd en fut gehad om te reageren. Wat voor een bedrijfje ga je starten Rivaldo?
Ik ben sinds januari al dekenloos omdat ze de boel niet heel konden laten. Pony's waren half geschoren en hebben dat prima opgepakt. Twee weken geleden zijn ze ook half geschoren en nog steeds dekenloos en het geeft geen problemen. Ben wel dagelijks druk aan het poetsen met al die losse haren. Lekker ruien. Het is vandaag de bedoeling dat het spul weer voor de wagen gaat na hun wedstrijdrust. Hoop dat het droog blijft.
ik heb vandaag ook weer gement en het was super! heeft iemand tips om een paardje wat meer voorwaarts te krijgen? ik zat zelf te denken aan veel overgangen te rijden stap-draf-stap-draf
Heeft dan ook iemand een tip hoe ik ze minder voorwaarts krijg. Van Zorgvlied naar Diever gereden en weer terug. 30 km in iets meer als 2,5 uur dus je kan je voorstellen hoe dat zo'n beetje gegaan is. Kwamen keurig weer terug. Wel een spannende route; soms een nboom ineens over het pad, terugrijden en hopen dat je de route weer kan vinden of een plas over het pad waar een mega gat in bleek te zitten. Gevolg: eenst de pony's die tot hun buik in het water kletsen en toen moest mijn kar er nog achteraan. Slik..... Maar ze trokken me er keurig doorheen.
VanHuisUit
Geplaatst: 27-03-10 21:09
we zijn geslaagd voor het koetsiersbewijs! In theorie een foutje en met mennen ging het erg lekker. Op staatje stond 'netjes gereden'. Moest als laatste van de hele groep, we waren met z'n 12-en en een examinator, vier verschillende aanspanningen. Dus wachten, wachten, wachten. Er waren toch nog 4 mensen gezakt voor praktijk... is dan toch sneu omdat je iedereen wel vaker hebt meegemaakt. Ga nu lekker 10-lessenkaart nemen en om de week les doen, ervaring opdoen en handig worden. Daarna ook nog even naar pony's geweest, die hebben lekker op de wei gestaan. Wat was het toch weer heerlijk weer!
Tips om pony's sneller of rustiger te krijgen... ik weet dat nog niet. Denk dat sneller / vlugger ook te maken heeft met conditie en rustiger .... weet alleen dat als een endurance paard eenmaal op conditie is ze in ieder geval met meer werken echt niet rustiger worden denk dat je het in de dressuurmatige aanpak moet zoeken (maar goed, is ook maar wat ik denk vanuit onder de man hoor).