[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:52

Klopt zo'n voorpluk maakt veel verschil. En als ze dan ook nog lange manen hebben hangt dat ook nog naar voren toe als ze hun hoofd in de graasstand hebben, scheelt ook al.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 06:29

De paarden die het accepteren hebben hier een vliegenkap op. Er zijn nu heel veel gewone vliegen.

Blij op de valreep gisteren Diantha nog drachtig gescand. Dus 4 veulens volgend jaar.
Morgen met ons kampioentje Novastar naar de CK. Hopelijk heeft hij er weer zin in. Hij mag om 8.30 uur gelijk in de baan.

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 08:36

Opgeven doen we niet aan! Pipje heeft gister alweer heel braaf met masker op de wei gestaan, was heerlijk rustig. Mooi om te zien.

VHU gefeliciteerd met je contract! Klinkt als een gezellige baan in de woonkamer :) heb je echt een beetje mensenkennis voor nodig. En lastig zo die hitte met Fred. Jammer dat de stallen geen verkoeling kunnen bieden.

Baudyh, wat super weer! 4 veulentjes volgend jaar. Waren jullie voor de tuigers nou wel nog een jaar voor icellie gegaan of niet?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:12

Fijn dat Novastar zo vroeg in de baan kan Baudyh. Ben heel benieuwd *\o/*
En fijn dat Pips begrijpt dat het masker goed is :j

Zit niet altijd in 'de woonkamer' hoor ;-) was het maar zo'n feestje :-) het woonkamerconcept is vrij nieuw, ik werk 'vast' op een andere woongroep. Ben begeleider en dat betekent dat je alles doet wat nodig is voor een cliënt op de locatie, wat maar nodig is binnen de afspraken. Dat varieert van medische handelingen tot en met regelen werk, financien etc. Sommige dagen ben je met best ingewikkelde dingen bezig, andere dagen is het gewoon prettig door de dag komen al een hele uitdaging.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 11:33

Pipskadilly schreef:
Baudyh, wat super weer! 4 veulentjes volgend jaar. Waren jullie voor de tuigers nou wel nog een jaar voor icellie gegaan of niet?

We hebben nu 2 icellie veulens gehad bij de sander merrie en voor volgend jaar is de tendens merrie er drachtig van. Die 2 veulens waren echt goede veulens maar nog niet perfect. Er word heel veel met icellie gedekt dus wel tijd om weer even verder te kijken. Het voordeel is wel dat icellie vosfactor vrij is. We willen liever geen vos veulen ( verkoopt gewoon minder) Daarom hebben we meijs er nu mee gedekt. Ze is zelf vos. Diantha hebben we nu met hertog jan gedekt. Daar word nog heel weinig mee gedekt dus die eens proberen.

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:35

Ik dacht al dat je dat zei idd! Hoezo verkoopt een vosje minder? Houden mensen daar niet van in de tuiger-wereld? Of een beetje vraag-aanbod?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 10:48

Pipskadilly schreef:
Ik dacht al dat je dat zei idd! Hoezo verkoopt een vosje minder? Houden mensen daar niet van in de tuiger-wereld? Of een beetje vraag-aanbod?

Er gaat veel naar het buitenland voor de mensport en die willen gewoon geen vos. Onze afnemers willen daardoor geen vos.

Novastar liet zich niet heel goed zien maar goed genoeg voor de 5e plek met uitnodiging voor de NVK dus blij mee. En mooi commentaar op de kwpn site

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 20:59

Mooi resultaat Baudyh.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 21:32

Gefeliciteerd Baudyh. Mooi stukje idd.

VHU, klinkt goed. Doe je alleen de begeleiding of ook de ADL zorg?

Hier weinig te melden. Questa logeert bij ons, dus mijn conditie verbeterd goed. Verder ga ik maandag een uurtje werken. Kijken hoe dat gaat. Meestal begin ik na 1,5 uur visite moe te worden.

Janouk, hoe is het met de dame?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 17:05

Ja geweldig Baudyh *\o/*
Wat fijn dat je weer even naar je werk kunt Belker.

We doen 'alles' in zorg & welzijn op de locatie (tot bepaald niveau), afhankelijk van de locatie en de diensten die je draait, doe je meer of minder (niets ;-) ) aan ADL.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:09

Belker succes morgen, wel goed naar jou lijf luisteren.

Inderdaad Janouk hoe is het met Janouk?

Vandaag de shetten weer voor de wagen gehad, de heren hadden afgelopen week tropen verlof. Ze waren braaf en het is nu rete druk hier.
Regen is niet het noemen waard, wat gevallen is is alweer verdampt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:08

Hoihoi allemaal..
Belker, hoe is het je bevallen, weer aan het werk _/-\o_
Vhu bijzonder knap dat je die overstap qua werk hebt gemaakt hoor !
Baudyh, supermooie omschrijving.
marga, topshetten !

Hier.... niks bijzonders..lekker vakantiedingen doen..haha...hondjes lekker pootjes baden..en niks doen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:26

Bedoel je druk in het bos met toeristen Marga? Wel lekker dat je even weer een ritje hebt gedaan!
Biancacoo in de vakantiestand {:} +:)+
Hoop dat je een fijne dag hebt gehad Belker en dat het op je werk OK was :j

Dank je Biancacoo. Mijn werk is bijv ook vandaag met verschillende clienten stukken wandelen. Vlakbij het strand, lekker in de wind, luisteren naar de vogels, kijken naar de bloemen... Heerlijk. Zijn cadeautjes dat soort dagen :)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:54

VHU dat zijn de mooie dingen van het werk.
En ja het is hier nu hoogseizoen en daar moeten mijn pony's tegen kunnen, al rij ik s'morgens op tijd nou ja dat probeer ik, zodat ik om 11.00 weer thuis ben want dan is iedereen onderweg met alle mogelijke voertuigen. En natuurlijk voor de warmte. Vanavond nog een klein rondje met m'n haf geweest en dan is het redelijk rustig in het bos, maar wat zijn de paden mul het is zo droog.

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:13

Ach VHU, dat klinkt heerlijk <3 leuk om zo met clienten bezig te kunnen zijn.

Bianca, zó heerlijk, even genieten van de vrijheid die 'zomervakantie' heet. Ga je nog weg of blijf je thuis?

Marga, ik heb vorig jaar in de zomervakantie op texel gewerkt, dus ik weet een beetje waar je het over hebt. Maar is niet erg als je een keer een fietser aanrijdt toch? Moet je wel de Duitsers pakken, die hebben namelijk altijd helmpjes op... doe het veilig! _O-

Dierenarts is geweest voor paard. Ontsteking rond de pees is weg, maar na de buigproef liep ze wel weer verschrikkelijk kreupel. Lijkt te berusten op littekenweefsel in de pees. Die moet ooit voor 2/3 doorgescheurd zijn geweest. Het rijden mag nu heel voorzichtig opgebouwd worden, eerste 6 wk alleen maar stappen, en dan een keertje een drafje op de rechte lijn... Het gaat een intensief werkje worden, maar hopelijk komt de zwelling dan niet meer terug, en de pijn ook niet. Maar de kans blijft...

Vanavond hebben we ook bij een kennis gemend. Super ervaren menner met écht een gigantisch braaf paard. Die zou je bij wijze van spreken kunnen inparkeren bij de supermarkt, even je boodschappen doen, en dan zou die bij terugkomst nog op dezelfde plek staan.
Ook leuk om de verschillen te kunnen zien. De commando's, de zweephulpen, vanalles! En van het één denk je "oh wat slim!" En van het ander denk je "dat zou ik nou nooit doen", maar dat is allemaal okee :)
Vrijdagavond komt ze een keertje met ons mee. Ben heel benieuwd wat ze ervan vindt en of ze nog goeie tips heeft :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 06:09

Pipskadilly, duim duim dat de pees zich goed houdt.
Meerijden met ervaren menners is een top manier om tw leren.

Update Janouk
Super goed. De wond geneest nog steeds voorspoedig. Sinds vorige week mag ze weer de wei op. Door de hitte houdt ze zich rustig en haar karakter is weer als vanouds. Gelukkig. Geen testosteron bom meer.
Ik ben nog in afwachting van de kliniek rekening :$

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:10

Oei Janouk, de rekening... dat zal wel tegenvallen :') wel fijn dat Janouk weer lekker opknapt. Ik blijf duimen voor een voorspoedig herstel!

Hier heeft paard dus 2x een echo gehad van haar pees, en daar was de man des huizes hier ook niet zo blij mee. Pa kwam na ontvangst van de rekening naar ons toe: "Willen jullie niet van die onnodige scans inplannen, die zijn achterlijk duur, nergens voor nodig..." Toch maar even uitgelegd dat als je een huisdier neemt, je ook akkoord gaat met eventuele DA-kosten, en dat als hij het zo onnodig vindt, hij de rekening naar ons mag doorzetten, wij vinden het namelijk wél belangrijk.
Paarden zijn gewoon duur :')

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:11

Superfijn dat Janouk zoooo goed gaat ! Geweldig.
Marga..jaa. druk overal idd..fijn dat je paardjes zo braaf zijn.

We zijn veel dagjes uit..natuur in NL ontdekken..superfijn
We willen nog terschelling bekijken graag
En komende winter weekeinden met de husky's op stap..dat is ook vakantie..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:56

Janouk, bedankt :*

Afbeelding

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:29

Wauw. Wat mooi. Ik ben er stil van. <3 achter glas komt de tekening zo mooi tot zijn recht.
Dikke kus

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:40

Mooi getekend en mooi ingelijst, en op een mooie plek !! _/-\o_ <3 Super !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:53

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 19:07

_O- hahahaha... Tine...

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 19:45

Ik zie een hele mooie tekening voorbij komen en die hangt op een mooi plekje.

Tine :D mooie manier om je handschoenen te luchten.

Geloof allen dat mijn mannen dit gister een no go vonden. Ben namelijk totaal verzopen tijdens de rit, droog vertrokken en het was weer droog bij thuis komst, we hebben de 8 mm regen tijdens de hele rit gehad, het was wel heel rustig langs de weg, beter gezegd we kwamen geen mens tegen. Nog lekker waterbakken kunnen oefenen :D spetteren !!!!!!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:56

Regen marga, heeerrrlijk ..hier geen drup...
Nu snikheet.... schaduwdoeken voor de kennels gehangen..gelukkig nog iets van n briesje..maar wat is het warm voor de hondjes...bahbah..