[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:21

wij zijn ook weer terug van de kampioenschappen

met arjan en uzma in de M dressuur 1ste en naar de hippiade
met xander en octaaf in de vaardigheid 1 bal en door naar de hippiade.
met dempsey voor het eerst in de L dressuur 3de geworden en door... in de vaardigheid helaas 4 ballen.
met arjan in de M dressuur 5 of 6 de ???

wordt dus een druk dagje tijdens de hippiade en met de talentencompetitie

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:28

Zo, dat wordt een hele planning Lanouska! Maar super gedaan weer!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:31

ging indd weer super

uh planning is iets wat wij indd goed kunnen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:41

Wij hoeven dit keer maar met 1, wel makkelijk, hoef ik geen extra chauffeur te regelen (zelf kan ik niet zo'n eind rijden)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:58

En ja hoor.......................weer twee koeien in het parcours. Dit keer Milka koeien. Iets minder eng zo zonder vlekken.

Oeoeoeoeooeoeo wat maakte ze het spannend: Paul en Janouk waren tot de laatste hindernis foutloos, maar helaas ging hindernis 18 het balletje eraf. Ze waren wel binnen de tijd. Helaas geen barrage en dus geen startbewijs Hippiade. Het scheelde dus echt niets.

In de dressuur kwam Janouk duidelijk nog veel conditie te kort om bij de toppers in de buurt te komen. 1e proef 3e en 2e proef 4e; totaal over alle proeven bijna 58%. Maar we waren super blij met Janouk.

Het was wel super gezellige dag vandaag. Morgen naar de Regiokampioenschappen Noord Holland, maar dan mag Janouk lekker thuis blijven.

IEDEREEN SUPER GEFELICITEERD VERDER *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:15

Super goed gedaan allemaal ! Knap hoor !
Fijn dat janouk het zo goed vol gehouden heeft.
Lanouska, pffff drukke boel, goed gedaan.
Tine, goed bezig geweest.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:17

Lees even in etappes bij. Zit op telefoon.

Gem ik ben in 25 min terug op stal en mijn stal eigenaar houd hem nauwlettend in de gaten. Ik kan er toch niet de hele dag er bij zijn ivm daan . Vanochtend was er geen verbetering maar ook geen verslechtering.

Betalen.moet ik toch en voor alwyn is het een goed leer moment.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:23

Janouk jammer van het balletje. Maar super dat ze gewoon weer loopt.

Ik snap sommige van jullie wel maar ik was maar 20 min bij Stal vandaan. Hele dag telefoon bij de hand gehad dus als er wat was geweest was ik zo terug geweest. Kan helaas niet de hele dag bij stal zijn ivm daan. Momenteel staat hij gewoon weer en zijn de lig momenten steeds minder en minder lang.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 20:39

sandriana: van harte gefeliciteerd *\o/*
arme snuit en hoop dat ze snel vinden wat het ventje heeft.
en vandaag een onwijs gezellige dag gehad met heel veel 'de paden op,de lanen in.....rijtuigje"mensen gezien,ollie bakt super appelflappen ,niemand kan die beter bakken :~
janouk heeft koeienvrees overwonnen,maar toch 1 balletje.... :n
en sun.....deed haar best en werd districtkampioen B (was ook makkelijk als je geen tegenstanders heb _O- oeps dat zou ik er niet bij zeggen := )met 1 winstpunt erbij.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:12

San drina gefeliciteerd.
tine super van r, jammer van a
ht gefeliciteerd

Nog even over snuit, hij is dus spierbevangen en hij heeft verhoogde waardes in het bloed onder andere lever en nieren

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:24

ht..gefeliciteerd !! toch goed gedaan !
Tallechie..hoe komt snuit aan spierbevangenheid ?..wat is nu het behandelplan ?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:00

Gefeliciteerd, goede resultaten en toch zo fijn dat janouk weer in de ring is *\o/* *\o/* *\o/*

@sandrina: gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* , wat leuk; een schommelbank :j

@tallechie: heel veel sterkte met snuitje :(:) :(:)

Hier vanmorgen 3!!!! Wezen buitenrijden samen met dochter en ruiter van romeo.
Lekker de tevere nerheide op geweest, daarna naar een landlevendag geweest en vanavond naar de kermis in aken, pffff ben kapot en versleten :')

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:16

@Sandrina gefeliciteerd! Maak er nog een mooie avond van :)
@tallechie wat een rot situatie blijft het toch met Snuit :(
@Janouk haha ik moest gelijk aan jullie denken toen ik de beemsterkaas koeien zag staan (en er was ook een liggend exemplaar). Deze waren in ieder geval een stuk tactischer neergezet (lekker in de hoek) dan die stier van jullie.

Pff wat een dag. Het samen reizen van Ab en Sam ging supergoed. We hadden geen tijd gehad om te oefenen, maar strak vastgezet zodat ze niet met de koppen bij elkaar konden en nul problemen gehad. Naja nul. Toen Ab eenmaal de vrachtwagen af moest dacht Sam opeens "help waar gaat ie heen?!" en heeft hij een stukje vrijheidsdressuur in de vrachtwagen gedaan... Sam heeft echt een beetje last van verlatingsangst en wedstrijdstress.

We hadden vette pech in de dressuur. Tijdens de eerste proef ging Sam een aantal keer onregelmatig en op het eind kwam de jury gelijk de auto uit. Pff halve hartverzakking daardoor. Soms kan Sam te kort stappen met links achter bij impulsverlies, maar nu had hij het blijkbaar ook in de draf gedaan en hij liep soms te kort en andere keren gewoon prima. Stiften eruit getrokken, op asfalt gestapt en gedraafd. Het werd al wel beter, maar toch nog af en toe een twijfelmomentje (waarschijnlijk was hij gevoelig voor de hobbelige en harde bodem). Dus toen heb ik afgegroet voor de tweede proef. Wat een rotbeslissing om te nemen zeg, maar ik wilde 'm liever heel houden dan nu rijden en de boel forceren.

Wel vaardigheid gedaan, omdat dat op zand was en dat is een stuk prettiger voor zijn voetjes (heb de gevoeligheid op zijn hoeven wel eens eerder gehad op een harde bodem - toevallig toen ook een maandje na het bekappen). Nou bij de vaardigheid ging meneer weer als een zonnetje hoor. {:} Helemaal niets te zien. Mooi foutloos gereden in 122sec (toegestaan was 130 in mijn geval). Aangezien hij zo goed ging op het zand toch barrage gereden en uiteindelijk 6e of 7e geworden (we gingen niet zo hard als de rest :P Maar dit was barrage no. 2 in mijn toch al zo mega lange vaardigheid loopbaan ahum :P) Lang verhaal kort: ik mag wel voor de vaardigheid naar Ermelo! *\o/*

Owja ook heel apart: jurylid no. 2 had dus niets op de coupon neergezet over onregelmatigheid. De punten waren 174 om 187, dus kwam toch nog gemiddeld op een winstpunt uit. Af en toe snap ik echt niets van deze jurysport... :?

Vergeet ik bijna het goede nieuws: door deze 2 (vaardigheid) winstpunten ben ik nu M startgerechtigd. Yay! *\o/* *\o/*
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 17-08-13 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:33

Geen idee hoe hij er aan komt. Waarschijnlijk hebben de verhoogde bloed waardes er mee te maken.

Hoe nu verder? Ik heb geen idee rust in ieder geval en ondersteunende supplementen. Hij moet eerst maar eens zonder pijn komen te staan. Dat is nu niet zo

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:47

Snuit gelukkig weer iets in de benen.... :(:)

Janouk, Lanouska, Marjola en Tine gefeliciteerd met jullie resultaten en ben benieuwd naar de anderen *\o/* ze mogen wel een bokt-rijtuigje-meeting-point gaan inrichten bij de Hippiade :)

Vandaag Ollebol gemend met compleet ander hoofdstel (met oogkleppen) en ander bit (liverpooltje met tongvrijheid) plus sperriempje (had instructeur haar afgelopen donderdag ook mee gereden). Mevrouw liep eerst voornamelijk hard achteruit :P, die versnelling kenden we nog niet, maar gelukkig na wat gestuntel zat de vooruit er weer op :7 en ja hoor, ze liep bepaalde stukken werkelijk helemaal super =:) dus ik weet nu weer waar ik naar toe kan werken :D
Dik drie kwartier gedressuurd en ondanks warmte alleen maar onder schoftje beetje nat en ze oogde nog erg fris. Dus volgens instructeur mag ik haar nog wel wat meer achter de broek aanzitten :))

Was zo schattig ze zag mij het erf oplopen en ze begon enorm hard te hinniken :*

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:21

Ole ole ook ik mag door naar de Hippiade!! Dressuur en vaardigheid. Had ik echt niet verwacht.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:23

Gefeliciteerd Ips! Hadden al die mensen toch gelijk ;)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:27

Hier ook een Hippiade ticket voor de dressuur. Helaas vaardigheid 2 ballen....

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:27

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten kwam al van een aantal bokkers een filmpje tegen. :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:38

Super gedaan iedereen!! Ben heel jaloers :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 23:50

En Ollie en Ips gaan ook _/-\o_ *\o/*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 06:41

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:29

Even tussendoor: Gefeliciteerd allemaal!
Ollie de appelflappen waren erg lekker :9

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:32

Ipsilonka schreef:
Ole ole ook ik mag door naar de Hippiade!! Dressuur en vaardigheid. Had ik echt niet verwacht.

Terecht want ze liep prima geconcentreerd. *\o/*

@marjola wij zaten bij de koe tijdens de barrage jullie heel hard aan te moedigen. Heel spannend, mooie strakke rit *\o/*
Het kan ook zijn dat Sam last heeft van de kalkoenen en daarom onregelmatig loopt. Hij kan dan minder doorglijden, wat misschien niet fijn loopt. Dat heeft Janouk als we te lange stiften draaien op te harde kleigrond nsmelijkmook. Ze maait en wil wat kunnen glijden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:53

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!!!

Tallechie hopelijk knapt Snuit snel op. Spierbevangenheid kan een hóóp oorzaken hebben en het is erg lastig om deze te vinden.