[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:15

@ dennis dat is ff boffen. Alleen die pijn is niet fijn.

Ik ben op die 11jaar dat ik op de manege reed 2keer gevallen. Het enigste engen wat ik heb megemaakt is dat tabje ff de loop nam met de kar.
Laatst bijgewerkt door Rhine_ op 14-06-11 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:19

Super happytime :).

Ik hoef niet op een groot paard ;). Er naast als hoefsmid vinden mensen mij erg stoer (weet inmiddels redelijk wat kan en wat niet kan, en weet ook op tijd een stapje terug te doen en mijn handen er af te trekken), maar echt niet dat ik er bovenop ga zitten. Grootste waar ik afgelopen jaren op gezeten heb is er eentje van 110 ;). Binnenkort wel een iets grotere zadelmak maken, maar daar heb ik alle vertrouwen in.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:26

showtime heeft 2 jaar geleden een veulen gekregen,(die hebben we nu nog steeds) voor ze het veulen kreeg,kreeg ze tumorren in haar neus(is ze aan geopereerd) onder haar buik, lies,hals enz in het kliniek vertelde ze me: als je nog een veulen wil(paard is ster-PROK merrie) moest ik het meteen doen, want ze zou niet oud worden met die tumorren...
aangezien mijn ziekte van crohn erg actief werd,heb ik me op het mennen met sunrise gestort en de 2 kwpners(moeder van deze merrie is met pensioen, 25 jaar oud) maar als grasmaaiers laten lopen.
nu gaat het steeds wat beter met me, en wil ik het weer proberen om te gaan rijden(heb ook meer tijd,relatie over,dus meer energie voor leuke dingen die ik ervoor moest laten :j )
zo dat was het ff in het kort...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:31

Ow op die manier, dat wist ik niet... Dat moet toch ook wel een moeilijke periode geweest zijn! Hoe gaat het nu dan met Showtime?
Super zeg dat je er na zo lange tijd weer op hebt gereden!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:34

@Happytime, wat leuk voor je! Echt tof hoor, wat een stap! Nou ja, draf eigenlijk haha.
@Naaltje lief, maar je weet niet hoe bang ik ben op een kleine pony, haha, dat is echt zo hoor. Ik heb het gevoel dat ik daar zo af donder. We spreken binnenkort maar eens af om stukje te gaan mennen, ben ik jouw groom, lijkt me leuk, maar op Diddle, no way.
@S_L Met een paard rijden is gewoon voor mij een andere manier van 'ontladen' dan met een pony mennen. Ik ben dan ook lichamelijk bezig (als ik erop zit) en dat vind ik heerlijk. Ik zou heel graag een paard om handen hebben op de stal waar Rizanta heeft gestaan, ik vind de mensen daar erg aardig, ben daar goed gewend (ben niet zo'n type die overal maar aanwaait) en ik vind de omgeving heerlijk om ritjes te doen.
Het verdriet om Rizanta een plek geven, vrees dat dat heel lang gaat duren. Weet ook niet of ik me ooit weer zo kan hechten aan een paard, onze band was heel apart. En ik heb er heel wat gehad, kun je nagaan....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:48

zooo, lees over allerlei gemis van paarden ! zo zie je maar dat meerdere mensen dit leed delen ...
VHU je komt vast een paardje tegen waarmee je, je ei kwijt kunt, kan me voorstellen dat je nu tegen de muren aanrent...... ieder verwerkt verliezen op zijn of haar eigen manier, dat is juist het mooie aan mens zijn, ik hoop dat je een projectje aangeboden krijgt !!

naaltje lekker gemend, en die schauzers hihihi, die koppen, ze zijn zooo gaaf, wel soms een bord voor hun kop, mijn ouders hebben er ook eentje....

Happytime, ik vind het knap dat je weer gaat beginnen met rijden ! superleuk toch !! :j

vanmiddag nog even ge-airbrushed, haha lastig om er handig mee te worden. maar wel erg leuk om te doen..ik begin er wat handiger mee te worden, nog niet echt mooie dingen hoor, gewoon probeersels.....zoontje was zo moe, zat een filmpje te kijken dus had wat tijd voor mezelf, lekkerrrr. _/-\o_
zal ik een fototje laten zien ??? heb nu 2 lelijke dingen en 2 redelijke dingen. en heeul veel streepjes rondjes kringels en cirkels geoefend, hahaha.....valt tegen joh... :o
heb een deense dog geprobeerd, hahaha, de verhoudingen zijn verkeerd en er zit een kwalijke zwarte streep voor zijn oog,....maar ja eens gespoten, altijd gespoten, daar doe je niks meer aan helaas.
Zo voor een mega beginner vond ik het al ergens op beginnen te lijken, nu nog 10 jaar oefenen en dan hoop ik ooit realistisch te kunnen airbrushen...
Afbeelding
en een leukere; cowboy met lasso en leuk achtergrondje... deze vind ik wel stoer..voor een 3e x airbrushen dan ....
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 14-06-11 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:59

dat ziet er goed uit....leuk zeg blijf oefenen :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:59

gahaaaaaaaaf!! als je ooit een model wil _O- dids biedt zich aan :))

@vhu; zeker? Wil je ook niet even voelen? Als jij die duivenacties van jouw meid aankan dan ben jij de 2e die ik met Dids zou durven wegsturen. Hij zou het met je kunnen :)
Mee mennen is ook leuk, al verveel je je volgens mij dood met hem _O- :)) ;)

zo, boodschapjes. Nu gaar... naja, dat was ik al ^)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:02

VHU, kan me voorstellen dat dat even confronterend is...
doe rustig aan.
heeft peter misschien geen projectje voor je op stal staan?

Jenkins, jeetje! dat is inderdaad een lelijke/rare plek...
hoe zou dat nou kunnen als je alles heb gecontroleerd.

Poeltje wat een super gave pony! <3 vertel er eens wat meer over.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:35

HAAI

:wave:

Heb vandaag op t werk stiekem af en toe meegelezen :x
Overal op reageren is in dit topic geloof ik niet echt bij te houden, dus sorry sorry als ik niet reageer op een berichtje :o

@IvysToeter, @Naaltje en @VHU: Peter heeft wel een projectje op het terrein staan hoor: het heeft vlekken en is hartstikke braaf... maar denk ik veel te klein voor VHU, te laag om vanaf te vallen :+

Ik mis m'n vlek, heb 'm twee dagen niet gezien en dat is niks voor mij! Helaas lukte het niet om tussen de middag even naar Rijsbergen te rijden en vanavond na werktijd hadden we afscheidsborrel van een hele gewaardeerde collega die helaas dupe is van krimp |(
Bij haar afscheid niet aanwezig zijn was geen optie, dus morgenavond hopelijk op tijd klaar om naar Har te gaan en anders donderdag hele dikke inhaalslag maken daar <3

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:40

hehe, ik was ook 2 daagjes niet geweest :oo Wel gisteren een lieve sms gehad dat dids happy rond en hinnikend in zijn weitje stond en wat gras had gekregen :))

Vandaag die 14 km in de benen.
Morgen weer rust voor meneer dikpoot ^)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:40

@VHU: hahaha, dat heb ik ook, ik ben als de dood op een pony :j .
Heb sowieso qua omgang ook echt moeten wennen aan de "kleintjes".

@Happytime: wat ontzettend goed *\o/* . Hier wil ik ook het rijden weer op pakken, maar schiet er toch vaak bij in, zelfs nu ze lekker thuis staan.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:41

@Bianca: wat ontzettend goed +:)+ +:)+ , zou mij volgens mij nog niet lukken na tig keer brushen.
Hebben wij trouwens jaren geleden ook eens willen doen, samen.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:43

@Naaltje: schade weer heerlijk ingehaald dus :j ??? Kwam het door je hoofdpijn of ga je vaker dagje niet???

@Avaluna: de dag beginnen met rijden misschien optie??? Toen ik Har nog zelf 'deed' (uitmesten en binnen-buitenzetten etc.), ging ik altijd eerst rijden, want als ik eerst ging uitmesten en voer ging klaarzetten, had ik altijd het gevoel geen tijd meer te hebben en had ik geen energie meer om te poetsen en te rijden (stiekem had ik ook erg veel angst om te rijden zodat ik het steeds maar uitstelde voor mezelf)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:45

jaa wel even lekker bezig geweest met meneer :j wil deze week ook echt een keertje rijdend het bos in voor een pittig ritje. Had vandaag toevallig de luxe van een groom, dusja dan de kar er maar achter :D
Was idd door de hoofdpijn maar niet gegaan.. Vind het dan zo'n onzin om alleen op en neer te rijden voor een aai :+ Ik ga overigens ook wel vaker een dagje niet :) Maar meestal geen 2 dagen achter elkaar niet :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:46

@Prinsje: daar heb ik ook al eens over nagedacht en dat is idd een heel goed plan, maar ik ben een beetje vreemd, is zoveel te doen hier (wij zijn een boerderij aan het verbouwen) dat ik me dan een zelfs schuldig voel.
Laatst trouwens wel eens gedaan en je hebt gelijk moet ik ook gewoon doen, wij zijn hier voornamelijk voor de paarden komen wonen :') .
Die ga ik nu trouwens eens binnen zetten, beetje luxe-probleem, maar ik heb veel te veel gras en dus kunnen ze helaas niet buiten blijven.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:54

@Avaluna: ik snap 't helemaal hoor... op één of andere manier hebben de meesten van ons toch last van een soort schuldgevoel als je eerst iets leuks doet voordat je iets 'echts' doet... zal onze Calvinistische achtergrond wel zijn in dit land... in de Carribean hebben ze daar stukken minder last van :D
Anders spreek je met jezelf 2 dagen af waarop je dit zo 'mag' aanpakken en kijk je of je op die dagen wel genoeg nuttige dingen doet daarna... dat helpt je van je schuldgevoel af !!! :D Succes en fijne avond nog met paardjes binnen :+

@Naaltje: wel leuk dat jij ook onder zadel rijdt, maar zoals ik 't hier lees kennelijk niet zo heel vaak??? En ik sla standaard de woensdag over hoor, dan ben ik meestal kapot van twee hele extreem drukke dagen en donderdag ben ik vrij (nou ja, dan werk ik thuis administratie van de eigen zaak van vriendlief bij) en kan ik eind van de ochtend meestal al naar Har... dus woensdag is normaal gesproken 'ons' avondje thuis... alhoewel... vriendlief gaat tegenwoordig bijna standaard tennissen... grmpfff

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:13

ik doe beide.. Normaal gezien zowat alleen onder het zadel, en staat mijn lieverd zo'n 1x per maand voor de kar :=
nu heeft hij er in 2 weken tijd al 4x voor gelopen ;) Als ik maar een groom heb, dan vind ik het ook érg leuk om te doen :)
Erop is momenteel niet echt tersprake.. Heb mezelf weer bang gemaakt :+ 2 jaar terug met dids gestunt in 't bos.. Hij is toen bovenop mijn borst en hoofd terechtgekomen...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:28

Avaluna, weet je wat bij mij gebeurt als ik mijn vrije dag niet bij de paarden begin, dan wil ik even iets drinken en kruip achter de pc om er s'middags verschrikt achteruit te kruipen, ik wil alleen maar zeggen dat eerst paarden doen je ook energie kan geven waardoor je meer gedaan krijgt overdag.

VHU ik durf juist niet op grote paarden, ik heb in mijn hele leven misschien 3 keer op een grote gezeten (van mijn zus) een keer uitstappen op wedstrijd, en een keer of 2 heb ik Tiamo in de bak gereden, maar dat was dan ook een groot formaat Sonja. Ik heb nog nooit gegaloppeerd op een grote bedenk ik me nu. Al het andere waren hafjes of gelijke grote als een haf. Als ik nu op mp spiek val ik ook steevas op de ukken en de haf- of fjordachtige. Het moet breed gebouwd zijn en niet te groot.

Ik heb net voor het eerst na een jaar en 3 maanden Wieneke voor de wagen gehad. Ik heb haar van de week een paar keer opgepakt en ze was heel hyper en niet nat te krijgen, ook haar bespiering zit er mooi op, dus ik dacht ik probeer het gewoon even niet te lang. Ik heb haar 10 minuten ervoor gehad in de wei en ze liep als vanouds, waar ik gister nog bij het lopen 2 keer twijfelde of ze onregelmatig liep, was er nu niks te zien, als een trein ging ze, ik heb wel mijn handen vol gehad aan het terugnemen, want in de wei wil ze crossen met de kar. Het lijkt erop dat ze geen last heeft van haar blessure.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:37

@Sonjim: klopt zeker dat het energie geeft :j . Fijn dat Wieneke zo goed liep, kun je weer langzaam opbouwen :j .
Maar ik maak uit jouw eerdere post op, dat je bang bent dat de ukken het werk niet aan kunnen?
En in tweespan en de ondergrondcondities aanpassen?
In enkelspan ga ik nu wel eens de Wurm af, lekker vlak allemaal, netjes verhard, is voor ons een heel verschil, de omgeving nu aan huis of het heuvellandschap waar we in pension stonden.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:44

Nou laat ik het zo stellen bij Wieneke had ik dat gevoel nooit Chicko geeft mij wel het gevoel dat hij het heel lastig vind om een kar te terkken en dan wat omgevingsgeluiden erbij oh wat zielig, maakt dat ik me wel eens afvraag of ik niet beter een maatje groter zou kunnen hebben, maar na mijn rit met Wien net denk ik dat Chicko gewoon lekker aan het werk moet en sterk moet worden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:51

@Sonjim: ik zou me niet zo veel aantrekken van wat je omgeving zegt, de meesten hebben de ballen verstand van paarden/mennen, toch?
Gewoon de vuistregel aanhouden (zoveel keer lichaamsgewicht) en goed naar je pony's blijven kijken hoe goed ze het aan kunnen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 22:53

goedeavond

ik heb ook al het nodige meegemaakt zowel op het paard als achter het paard en natuurlijk wordt je dan voorzichtiger..
zo ben ik na het ongeluk met mijn paard nog nooit weer over een houten bruggetje geweest en als ik er weer 1 in een wedstrijd tegen kom en ik moet er over heen zal ik niet starten...

met ohz rijden ben ik een stuk makkelijker over het algemeen stap ik op en rij ik er zo mee weg. nou moet ik zeggen dat ik de paarden waar ik op zit goed aanvoel met wat ze willen gaan doen. een trilling in het lijf door een schrik reactie voel ik al

@ sonjim op zware, mulle zandpaden is het 1x het lichaamsgewicht.. op gewone zandpadden is het 2x... op het asfalt 3x

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:14

Heb snel even bijgelezen, maar ga niet op iedereen reageren. Ga Daan wakker maken en eten geven en dan slapen.

Ik heb les gehad en het kwartje is weer gevallen. Hij liep heerlijk.

lanouska mag ik vragen waar en hoe het is gebeurd? Dat was met de witte schimmel die je mee had naar schildwolde vorig jaar?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 23:31

@ tallechie het is al wat langer geleden het is gebeurt in 2008

we waren op d+v wedstrijd in zweeloo en toen hadden we nog de andere oude kar met massieve wielen we hadden dressuur gereden onze 3de wedstrijd in de M en ik moest nog vaardigheid rijden en poort 7 was een houten bruggetje z'n 40 cm boven de grond met nog al steile oploopjes en het jaar daarvoor waren we hier ook al over heen geweest met de marathon dus ik dacht geen probleem.
ik galopeerde altijd in de vaardigheid omdat ie dan het stabielst was en snel genoeg.. met inrijden voor de dressuur liep ie super maar voor de vaardigheid was ie vervelend en aan het huppen en dat deed ie in de vaardigheid zelf ook en ik reed over de brug dit maakte z'n lawaai ( ik reed altijd zonder groom. toen dus ook) dat ie schrok en achteruit begon te slaan en over het lamoen sprong moeder kwam aangerendt want ik schreeuwde tegen de parcour hulpen dat ze hem moesten vast pakken. uiteindelijk heeft ie zo hard tegen de kar geslagen dat sultan (zo hete die) zijn rechter achter kogel kompleet kapot had er zat nog 1 pees vast hij had 15 % overlevings kans en mogt als ie al herstelde nooit meer werken.. dus hebben me moeder en ik besloten om hem ter plekke te laten inslapen dus op 24 mei 2008 om half 1 s'middags is sultan heen gegaan en is de wedstrijd stil gelegt... later bleek dat we 2x 1ste waren in de dressuur

ik ben nog wel weer terug geweest op de plek van overlijden (ik weet nog precies waar)
toen ik net begon met groomen bij H had ie les in zweeloo