[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:35

De appelflappen waren vorig jaar wel errug lekker hoor!

Poownie is schoon, ik bek af. Denk dat ik zo nog een kop thee neem en er op tijd in duik.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:45

Heb vandaag tussen de bedrijven door meegelezen dus nog even een snelle reactie. De vlechten gingen er echt niet in bij mij vandaag. Pff wat een prutklus blijft dat ook. Sam heeft er eigenlijk te dikke manen voor, dus het ging telkens mis bij het dubbelvouwen (van vlecht naar knotje). Ik hoop dat het morgenochtend er nog in zit...

@tallechie niet perse last van pijn eerder een beetje stijf. Vandaag begon het toch weer wat dikker te worden (waarschijnlijk door al het bewegen tijdens het poetsen). Het zit precies in dat spierweefsel stuk tussen mijn duim en wijsvinger (beetje lastig uit leggen, bio is niet mijn sterkste vak ;) maar hopelijk is het te volgen) wat je normaal als je je hand strekt wat dunner wordt. Nu blijft het bij mij even dik.

@Ips ik merk wel dat ik deze wedstrijd anders beleef (of naja tot nu toe anders naar toe leef ;)). Laat ik het gezonde spanning noemen. Probeer mijn verwachtingspatroon ook laag te houden, dat helpt denk ik wel. Daarnaast is het ook dik een maand terug dat ik eens op wedstrijd ging, dus dat kriebelt ook weer gewoon ;) Is het parcours lopen nog gelukt trouwens?

Morgen is het vroeg dag. Hoewel Middenbeemster bij ons redelijk om de hoek ligt (35min ongeveer) gaat om 4.30 de wekker bij mij (met dank aan mijn vader die om 9.10 moet starten en fan is van lang inrijden). Ik ben benieuwd of ik überhaupt kan slapen vannacht, want de kermis is net begonnen, dus de hardcore muziek dreunt onze kant op....

Appelflappen klinken heel lekker trouwens ;) Succes met bakken Ollie :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:51

Ollie1 schreef:
@Janouk, ik ben toch eigenlijk gek :+ , als alles meezit sta ik morgen tussen het vlechten door om 7.00 appelflappen te bakken....Ik kan niet beloven dat ik genoeg kan bakken voor het gehele Bokt-kamp :7

Maar de appelflappen worden dan ook gewaardeerd, dan heeft paul morgen toch nog poedelprijs. _/-\o_

Maar het is denk voor jou 2 uur rijden :o? Je hoeft toch niet al om 7.00u te gaan rijden. Dan ben je wel erg vroeg.
Wij gaan om 11u rijden, want Happytime rijdt mee.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:02

Heel veel succes iedereen (jeetje wat veel van bokt / ons topic, leuk & gezellig *-:) :Y) *\%/* ) :#

Hier net terug van heerlijk ouderwets weekje kamperen, heerlijk weer (wat wij lekker vinden, graad of 20, zon, beetje regen en wind en wolken :+ ) en lekker gegeten en genoten van de mooie kop van Noord-Holland. Hoe simpel kan het zijn.

Maar wij zijn dus morgen niet bij de kampioenschappen komen daar net zo'n beetje vandaan }:0

Ollebol heeft aan de pessoa getraind en voor de wagen. Ze ging met sprongen vooruit (niet letterlijk := ). Ik ben met Bente echt scheiterig geworden om er flink tegenaan te rijden, heb daar ff hulp bij nodig. Dus instructeur pakt haar nu lekker op, zodat Ollie het in ieder geval snapt, en ik rij haar straks gewoon na met begeleiding en dan komt het ook wel weer goed met mij denk ik zo :o
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 16-08-13 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:05

@Biancocoo onze Wis is ook geen echte eter en enorm actief, op advies DA staat ze op half puppy half gewone brok en met scheutje zonnebloemolie, werkt erg goed. Glimt als een spiegel en ik heb nu een gewoon slanke hond (geen hazewindje meer)

Onze Mies is trouwens helemaal opgeknapt, ze heeft twee kuren gehad, en is nu gewoon weer de oude Mies (incl streken als eten stelen en stiekem weglopen en doen alsof ze je niet hoort als ze los is O:) )

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:10

VHU lekker gekampeerd en fijn dat mies weer beter is.
Bianca heb geen idee.

Hier staat alwyn ook gewassen op stal en auto's zijn vol geladen. Aan de longe liep Alwyn goed ga het er dus maar op gokken. Ontzettend veel zorgen om Snuit momenteel, hij ligt ontzettend veel en wil niet lopen. Staleigenaar houd hem nu in de gaten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:38

@Tallechie, waardeloos van Snuit, hopelijk knapt hij snel toch wat op want dit schiet niet op zo :(:)
@Janouk, ik ga niet om 7.00 uur vertrekken hoor maar als ik kan niet al die appelflappen in 1x in de oven doen, dus moet gespreid bakken en dat kost tijd :Y) .
@Biancacoo, ik probeer niet langs de warme bakker te gaan...., volgende x is een andere bokker aan de beurt! :j *\o/*
@VHU, weer terug van vakantie....lekke dat Ollie zo lekker vooruit gaat +:)+
@Marjola, jij moet vroeg op :Z _/-\o_ , sterkte met je hand..... Vwb het vlechten...bij Brutus is het ook een drama....moet altijd behoorlijk uitdunnen om er nog wat van te maken , wat Brutus nooit zo'n goed plan vindt :+

Nou Brutus is gewassen en gestreken, morgenochtend nog de finishing touch en dan vind ik het best! Zullen we morgen proberen een beetje bij elkaar te staan als dat nog mogelijk is ? Misschien bij Maisie in de buurt, die staat er al......

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:43

Ik ga m'n best doen, maar denk dat het wel lastig word.
Vorig jaar stonden wij als ZZ menners erg gezellig op een hoopje :) (maarja, daar hoor ik nu niet meer bij, mijn ZZ poownie is minstends 100 kg te zwaar op het moment :o).

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:52

Ontzettend veel plezier wedstrijdgangers morgen!! Ik kan helaas niet komen kijken.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:52

Ik ben niet gaan parcourslopen, we rijden morgenochtend om half negen van huis, dan heb ik daar lekker de tijd. Manlief moet de kids even naar Hoofddorp brengen en dan ga ik de paarden binnen zetten en ontbijt maken. En dan invlechten etc. Ze staat nu lekker op het land.
Is wel leuk bij elkaar als het gaat. Ik heb in elk geval een trailer met zebrastrepen en daar is er volgens mij maar 1 van :P
@Tallechie wat vreselijk waardeloos! Zit hij tegen spierbevangen aan? Dan zou ik zeggen Neutradex halen en standaard vit E en selenium gaan voeren. Dat heeft Pablo erg geholpen in de tijd.
@ollie appelflap! Ik heb 2 pakken koek uit de winkel meegenomen, dat zijn weer 8 lekkere dingen erbij.
@VHU je bent toch niet over de A9 terug gereden? Dan ben je pal langs mijn huis gekomen :P
Wel fijn dat poown even word doorgepakt. Wijs besluit.
@Marjola, het is voor mij de eerste keer zoiets "groot" te rijden. Ben nog niet met Det op zo'n grote wedstrijd geweest. En ze niet zo sterk met andere paarden om haar heen. Ik hoop wel dat ze het gras een beetje gemaaid hebben... En er zijn mensen die er vanuit gaan dat ik wel door ga naar de Hippiade. Ik zelf heb dat idee zeg maar helemaal niet. Maar ja, we gaan het wel zien!
Oja, was erachter gekomen dat mijn kmteller al maanden niet goed staat gesteld. De wielomtrek stond op 2.155 en moet wezen ong 2.595 ben benieuwd naar het verschil :D
Ik ga nog even op de bank hangen en dan maar lekker naar bed.
Tot morgen voor de meeste!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:00

Ips dat krijgt hij al. Hij zit er continu tegen aan inderdaad. Vit e en selenium krijgt hij vanaf eind juni, dat andere krijgt hij vanaf vijf aug. Ook kreeg hij pijn stilling maar verslechterd dus alleen maar

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:14

Tall, vind je het wel verstandig om op wedstrijd te gaan? Ook met Alwyn is het maar gokken, zei je al. Om andere reden dan werk of familie-issues, zou ik toch thuis blijven als paard of in jouw geval Snuitje er zo slecht aan toe zou zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:33

Maak me hier ook erge zorgen om Snuit.... we hebben hem toch een paar jaar gehad en gunnen hem zo zijn fijne en zeer verdiende wat oudere dag ... zit steeds aan hem te denken -O- hele week eigenlijk al... ;(
Ik ga ervan uit dat Tallechie alles zo goed mogelijk probeert te doen maar je zou zo graag willen helpen of zoiets ...
Snuit is zo'n bikkeltje, die hield nooit op en als die gaat liggen... pfff. Heftig.

@Ips jazeker over de A9 :j heb hele week nog rond zitten kijken of ik bekende paarden of pony's zag :P
en met Ol heb ik gewoon hulp nodig, zij niet zozeer hoor, pony is zo superbraaf. Alleen ik krijg nog steeds de kriebels zo af en toe en wil niet dat zij daar last van krijgt.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:10

Oe, nog geen 2 km van mijn huis af langs gereden dus. Tussen afslag uitgeest en heemskerk naar links kijken en je had het gezien haha. Ik geef je nog steeds groot gelijk met poown, Det wordt ook af en toe gereden door iemand die dat voor me doet. Ik kan er niks van dus val paard er niet mee lastig (al kan jij natuurlijk wel fatsoenlijk mennen hihi)
Tall, ik geloof niet dat ik een dag weg zou gaan als mijn poown zo is. Je zegt zelf dat je geen kans maakt en Alwyn is ook maar afwachten hoe het gaat.
Wel ruk als hij al ondersteund word, dan ga je toch denken dat je het in een andere richting of iets moet zoeken, echt lastig!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:18

Woon je dichtbij ips, ik woon bij afslag heemskerk :D

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:26

Tallechie sterkte met Snuit :(:)

Wedstrijdmensen succes morgen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 06:23

Jenkins, ik woon op Busch en Dam.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 07:44

Wedstrijdgangers heel veel succes !

Duim voor snuit...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:00

*\o/* +:)+ Sandrina, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop dat je een fijne dag hebt !! *\o/* :#

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:46

:wave:

*komt weer eens even binnenvallen*

alle wedstrijdgangers heel veel succes toegewenst!! +:)+

en sterkte voor snuit... :(:)

sandrina gefeliciteerd!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:09

Dank voor de felicitaties. Ik heb al een leuke dag; schommelbank gekregen en twee flessen likuer, 43 en Baileys........
Vanmiddag visite.
Veel succes allemaal die wedstrijd gaan rijden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:19

Happy birthday San

duim duim duim voor Snuit

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:36

Ik was ook al hier en op facebook aan het kijken of er misschien nieuws was over Snuitje...

Iedereen op wedstrijd hele fijne dag gewenst met veel plezier, appelflappen en wie weet hier en daar een mooi lint!

Sandrine gefeliciteerd en :9 bij jou kan de visite langskomen :P

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 13:50

En weer koeien in de vaardigheid! Duimen voor Janouk dat ze de Beemster koeien wel lief vind...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:21

Terug van kampioenschappen. Rembrand liep super goed, volgens mij zijn beste proeven tot nu toe in de ZZ. Helaas lage scores: 207/202 en 207/222. Maar goed, 3e plaats en een startbewijs voor de hippiade.

Amerigo deed het minder goed, daar ook lage scores, maar die vond ik terecht: 175/184 en 179,5/188. Bij de vaardigheid bij beide helaas 1 bal. Dus wel met wp naar huis, dus Rembrand is nu echt Z vaardigheid en met Amerigo mag ik nu over naar de Z. Maar geen prijzen of plaatsing voor de hippiade.

Edit: en jawel, Rembrand heeft gedronken op een wedstrijd. Oke, was geen marathon, maar toch. Samen hebben ze gewoon bijna 20 liter op. Nu hopen dat hij dit blijft doen!