tine van harte gefeliciteerd ,wat tref je het met het weer...
tine10
Geplaatst: 04-09-12 15:42
Inderdaad, prachtig weer, ruim 25 graden.
Tussen de middag met zoonlief een boterkoek gebakken, waarvan we net een stukje hebben geproefd.
Nu mag zoon even op zijn pony rijden, straks moet ik dringend het huis opruimen. We krijgen het hele weekend namelijk gasten (we organiseren hier thuis een vriendenweekend) en het is overal een enorme bende.
Vanavond wil ik ook op zoek gaan naar juryleden voor onze eerste indoor menwedstrijd, drukdrukdruk dus weer.
Tine: gefeliciteerd met je verjaardag! En wat een leuke foto!
avaluna
Geplaatst: 04-09-12 19:45
@Tine: mooi , heerlijk zo'n groot en vlak stuk . Hier ook een bende (zijn weer flink aan de klus), is wel even stressen zo met bezoek, maar wel een extra motivatie
de financiën gedaan, lekker weer, het te betalen-bakje leeg.
de dubbeldikke winners envelop klaar gelegd voor de winnares van de ballonvaart die men kon winnen met ons raadspel op de aangespannendagen in Gilze..
en tussendoor de mailtjes verwerken die retour komen met aanmeldingen voor de sinterklaas optocht hier..
leuk allemaal
VanHuisUit
Geplaatst: 04-09-12 20:27
Vandaag om 07.00 uur de deur uit, nu zo ongeveer weer terug dus niet bijgelezen
@Tine gefeliciteerd wat een prachtige foto zeg,on-Hollands, wat een ruimte! @Biancocoo wat bijzonder van de honden... en of ze dat in de gaten hebben, mooi
Nou vandaag heel veel gedaan waardoor ik morgenochtend lekker naar stal kan Zoooo blij dat ik minder ben gaan werken, voel het nu echt al, heerlijk.
**beetje bijgelezen** Bente heeft al wel weer haar 'winterkleurtje' dat is echt diep bijna staalblauw-zwart met die witte strepen erdoor, erg mooi vind ik zelf maar de dikte van de haren/vacht is er nog niet, gelukkig. Maar eens zien hoe en of we gaan scheren deze winter. Vorig jaar soort streep gedaan maar ook flink wat dekens (bij elkaar 450 gram, terwijl ik niet van dekens hou, kun je nagaan). Ze had het echt nodig, stond te trillen op stal en at niet meer op een gegeven ogenblik. Raar beest.
Ik vind het rijden en mennen ook ideale combinatie. Als afwisseling, ook voor jezelf. Plus dat ik denk dat de paarden het gewoon heel leuk vinden. Rizanta kon echt stralen als ik het tuig tevoorschijn haalde, Bente begint te stralen als mijn groom erbij is, ook heel grappig, dan weet ze dat we naar buiten gaan met de wagen.
Ik vind dat bij pony's waar je niet op kunt rijden dus ook moeilijker om te trainen, vooral die stelling en buiging. Snuitje kon ook zo staan stralen als hij mee mocht, zeer met het 4-span samen met Rattan, echt de blijdschap en het fanatieke spatte dan van die mannetjes af Is trouwens ook niet iets wat elke pony heeft...
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 04-09-12 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt
das goeie vraag,haha. mag ik dat morgen doorgeven? pc is al uit, lig lekker op bedje met mn foontje :-D
VanHuisUit
Geplaatst: 04-09-12 21:14
@Gem wil je ons morgen laten weten hoe jullie het aanpakken met groot-verkeer-les? Ik was altijd van het stoer op wat druk doorrijden, bij Rizanta en Snuitje ging dat altijd prima (en ook bij alle paarden van de stalhouderij). Bij Alwyn hoefde ik nieteens wat op druk te rijden want die keek toch nergens van op of om. Maar bij Bente ben ik daar nadat ze een paar keer flink opzij was gesprongen (echt flink) mee gestopt, bij haar is het rustig stappen, groom ernaast die houdt touw vast (heb halster plus touw om buiten) en dan gaat het redelijk goed. Soms vind ze het nog heel eng, vooral als het iets heel hoogs is, dan wil ze opzij gaan, maar groom houdt haar dan tegen (plus ik doe een poging met zweep natuurlijk).
Wij merken bij Bente als ik er zo weinig mogelijk aankom (dus wel gewoon druk op leidsel en zweep er tegenaan, maar niet te veel toestanden) en groom ernaast, dat ze dan nadat alles voorbij is direct weer helemaal rustig is. Als ik meer druk neem en met zweep harder inkom (dan blijft ze dus wel op de weg maar wordt het een enorme voorstelling) is ze zo in de stress dat ik de rest van de rit de boel rustig moet zien te krijgen (en als er dan weer iets groots langskomt is het helemaal bal) / dan gaat ze springen en vind ik het dus doodeng worden en durf ik niet meer naar buiten
Heb nog lekker een buitenritje gedaan met ferro en nu op de bank.
Crazymel
Geplaatst: 04-09-12 21:19
even een en een
vandaag op werk ja gezegd op extra werk, 2 dagen in de week voor 5 tot 8 weken van 5 tot 2 in utrecht sorteren word wel ff doorbijten andere dagen moet ik gewoon bij gewoon werk zijn maar wel extra
Gem
Geplaatst: 04-09-12 21:38
VHU: ik ken de technieken van mijn lesmees en dat is bij de minste of geringste uiting van spanning, Ster gaan "bezighouden" en van voren en achteren begrenzen. Ik ben daar niet snel genoeg voor en niet doorpakkend genoeg in, vandaar dat ik het liever doe met hem erbij. Wanneer we iets "engs" naderen, zorgt hij ervoor dat Ster geen tijd heeft om zich daarop te concentreren. Hij wil onvoorwaardelijke attentie op hem. Is dan voortdurend bezig met ophoudinkjes, beetje stelling links, beetje stelling rechts, continue het tempo opvoeren of juist terugnemen, aantikken met de zweep, overtuigende stemcommando's, zodat ze geen tijd heeft om zich met iets anders bezig te houden als met hem. Ik ben altijd van het afwachtende... zie ik de spanning wel, maar schrikt Ster niet, dan ben ik blij dat ik haar ook niet ongerust heb gemaakt door op voorhand al te "bemoeien". Hij wil dat juist altijd vóór zijn, en dat wil ik ook leren. Ook met zijn eigen jonge paarden, die nauwelijks wat gezien hebben, gaat hij gewoon direct het verkeer in. Ik ben diverse keren meegeweest met een jonge heethoofd voor de wagen, vangrail aan de ene kant van de weg, greppel aan de andere kant en dan een trekker met mais tegenkomen. Tuurlijk loopt paard wel te stuiteren, maar stoppen en opzij springen krijgt-ie de kans niet voor. Diverse malen aangeboden dat ik wel even naast zijn hoofd ga lopen maar dat hoeft nooit.
VanHuisUit
Geplaatst: 04-09-12 22:00
Zo doet mijn instructeur het eigenlijk ook... hij wil ook nooit dat er naast gelopen wordt en dat wilde hij ook niet bij Bente... tot de keer dat we echt bijna verongelukten... toen zijn we dus met het stappen en ernaast meelopen begonnen... of laat ik het zo zeggen, dat heb ik zelf maar verzonnen en dat werkte (waarop instructeur zoiets had van laat dat maar zo als het werkt werkt het ). Maar hetzelfde is met door plassen heenrijden. Bente sprong/springt erover heen. En bij hele grote plassen maakt(e) ze dus enorme sprongen, met de wagen erachter jawel. Het gaat allemaal wel steeds beter hoor maar ik dacht misschien heeft hij nog iets heel anders (wat weet ik ook niet hoor). Ze stopt trouwens nooit hoor, tot nu toe tenminste en draait ook niet om, maar ze kan/kon echt in een split-second twee meter opzij staan.
En afwachten is wat je zegt geen optie.
Gem
Geplaatst: 04-09-12 22:13
Toen Ster net beleerd was, bleef ze een keer staan voor een regenplas over de volle breedte van de landweg. Links mais, rechts mais. Ze kon geen kant op, sprong van links naar rechts voor de plas, maar presteerde het toch om de koets voor de helft in het water te krijgen, en zijzelf half in het mais, en met 4 voeten bijna sporend achter elkaar, náást de plas . Ze was me dus toch te slim af.... Ik moest 2 voeten vol op de remmen houden, en lesmees is zelf afgestegen, het mais in. Gaf haar met zijn schouder zó'n enorme beuk, dat ze opzij moest springen om niet om te vallen en met 4 voeten in het water stond . Hij had verwacht dat ze als een raket zou proberen weg te schieten, dus sprong onmiddellijk op de wagen, maar ze stond als aan de grond genágeld en keek met afkeer naar die afschúwelijk natte plas water waarin haar voeten verdwenen waren . Hij heeft haar net zo lang laten staan, tot hij het zelf genoeg vond en ze er met opgetrokken neus, voetje voor voetje uitliep.
tine10
Geplaatst: 04-09-12 22:26
Gem: wat een geweldig verhaal. Ik ben ook van het afwachtende. Ik weet wat ik moet doen, maar er gebeurt niets. Nu is het bij Rembrand ook zelden nodig om iets te doen, maar het is niet goed. Crazymel: gaat extra werken Maisie: lekker buiten gereden VHU: blij dat ze minder is gaan werken Bicci: weer druk bezig
Nou, de logeerkamer is zo goed als opgeruimd, alle strijk (8 overhemden) is weggewerkt en nu ben ik het zat en ga naar bed.
Ik weet niet of ik morgen iets met Rembrand kan doen. Al zijn ijzers zitten los, vandaag kon het nog wel, maar weet niet hoe het er morgen onder ligt. De smid komt pas vrijdag, kan helaas niet eerder. De fysio zou donderdag langskomen, maar er is een "spoedgeval" tussen gekomen, dus hopelijk wel snel een andere afspraak. Thabor krijgt morgen vrij en pony gaat morgenavond mee naar de ponyclub.
VanHuisUit
Geplaatst: 04-09-12 22:37
Grappig Gem.
Bente gaat er nu, na veel trainen en belonen, zo'n 7 v/d 10 x goed in, springt zeg maar 2x en die ene keer weet ze er toch langs te friemelen... die duw je dus echt niet ergens in. Ze doet alles voor me, maar moeten en nu ... nee, dat werkt niet. Ik ben zelf in principe behoorlijk pro-actief alleen weet Bente wel de randjes bij me op te zoeken...
Hoop dat het meevalt met de ijzers Tine!
bicci
Geplaatst: 05-09-12 06:18
bicci schreef:
das goeie vraag,haha. mag ik dat morgen doorgeven? pc is al uit, lig lekker op bedje met mn foontje :-D