[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KimPower

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:31

Die van mij is heel snel jaloers, dus als ik me omkeer en wegloop komt ze gelijk aangesnelt haha. Nog geen problemen gehad met pakken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:38

Rivaldo is ook niet moeilijk te vangen.. maar laat me wel een stukje lopen.. :P

Morgen kan ik mn gaithers voor de hoefschoenen verwachten en kan ik gewoon in volle galop met die dingen :D :D :D
Ik ga nu naar stal, lesje geven en misschien nog met de kar weg.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:40

Andere stalgenoot is hier geen optie, ze staan aan huis. Mijn man kan er helemaal niets mee. Normaal ben ik juist de enige die hem kan pakken. Mijn zoontje is nog niet zo handig met halsters, hij blijft wel keurig staan als hij erop afloopt.

Tja, jullie kunnen wel roepen geen voer, maar zonder voer krijg ik hem echt niet te pakken. Hij is al 16 en alle vorige eigenaren hebben hem alleen met voer weten te pakken. Dus dat krijg ik er denk ik ook niet even weer zo uit.

Maar goed, als jullie DE tip hebben om hem te vangen zonder voer, hoor ik dat graag.

Ook gewoon even aanhalen in de wei als ik aan het uitmesten ben, lukt soms gewoon niet. Dat probeer ik ook altijd meerdere keren te doen. Die kleintjes kunnen verrekte snel zijn..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:41

Keet staat trouwens met een halster om in het land, juist om dit geintje...... Anders krijg ik haar nooit meer te pakken :n

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:42

Foto's van vandaag :D

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:16

Met halster om vind ik gevaarlijk. Maar ook dat heb ik, wanhopig als ik was, vorig jaar ook geprobeerd. Met als gevolg kapotte halsters in de wei.

Net gevangen bij het voeren, dan lukt het wel. Ik heb een sluisje gemaakt, daar krijgt hij dan eten in. Andere twee erbuiten. Sluisje dicht, halster om en even stukje gewandeld met hem. Toch maar na afloop gelijk dunne deken om, wil niet dat hij de nacht zonder deken staat (is geschoren), mocht ik hem later vanavond niet meer kunnen vangen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:18

Ze staat bij mij al 3 jaar met halster in de wei en ben er nog nooit 1 kwijt geraakt oid :)
Maar had op mijn vorige stal meestal een weiland van 1,5 km lang :\ en dan ga ik écht niet achter haar aan rennen omdat ik haar niet snel genoeg een halster om kon krijgen :n

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 17:24

@Tine: dat is zó vervelend, ik heb dat ook met beide pony's. Die hebben eerst een tijd op enkele hectare gestaan met zijn tweetjes en werken doen ze al niet veel, de een is sowieso niet van het knuffelige soort en de ander kun je als ze op de wei gevoerd worden wel aaien, maar is anders ook echt weg, vreselijk irritant. Ik haal ze nu dan ook zo vaak mogelijk naar binnen om te voeren (lopen zelf over het erf naar de stal toe) en dan is het goed.
Een echte oplossing heb ik ook niet, zijn gewoon twee etters wat dat betreft :D .
Paard is geen probleem die komt al op je af en kun je altijd van de wei afhalen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:13

Ik heb er vier die eerder in mijn broekzak kruipen dan weglopen. Sonja daarentegen liep vaak weg, en dan ging ik gewoon weer naar huis, geen eten (krachtvoer, wel onbeperkt gras of hooi. ), geen aandacht niks, deed ze meestal niet heel veel dagen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:26

wat ik aan et begin dat ze weer in het land staan, neem ik een snoepje mee om ze te halen. als ik ze dan heb krijgen ze een snoepje, dames en heer hadden al heel snel bedacht dat ze dus niet meer wegliepen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:41

tja.... snoepje wordt snel weggegeten, voordat ik uberhaupt arm/touw of iets om nek kan doen. Is ook geen knuffelpony helaas. Laat alles wel toe hoor, maar is gewoon niet zo knuffelig. Werkt wel altijd graag.

Ik denk dat het gewoon in het dier zit, paarden hier zijn wel heel makkelijk. Misschien dat ras ook nog uitmaakt? Is een Welshje.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:46

nou denk niet echt dat et aan het ras ligt,
die van mij zijn half shet, half welsh :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:54

HIer zo'n welsh die continue in je nek zit te hijgen om aandacht, dat doen ze allemaal trouwens :+ Ik weet niet of je een 16-jarige nog kunt leren dat het ook gewoon makkelijk kan zijn als je je laat vangen en met een mens meegaat...
Alwyn was toen ik hem net had echt schuw, kon niet naar hem wijzen en hij rende al weg. Bij hem is het gelukkig dus wel gelukt. OVerigens niet met snoepjes, ze krijgen altijd pas wat als ze iets hebben gedaan of ik ze heb gepoetst of als ik wegga. Gewoon in de paddock / stal gegaan en net zo lang de anderen aandacht geven totdat hij ook zoiets had van 'is het misschien toch handig om ook eens te komen'. Dan heel voorzichtig kriebelen (eerst lukte alleen zijn schouder, langzaam meer richting hoofd / achterhand) en dat uitbreiden.
Overigens liep Alwyn ook direct naar ons zoontje (en ook andere kinderen, alleen niet als ze heel druk zijn) toe. Blijkbaar vinden ze die kinderen toch gewoon heel interessant.

Maar ik heb ook een keer tussen al die paarden/pony's die we hebben gehad er een gehad die het eerste jaar dat we haar in de wei hadden echt niet kwam, ze peerde hem gewoon, brokjes hielpen ook niet, ze rende gewoon snel weg (kunnen KWPN'ers van 1.70 dus ook }> ). Is uiteindelijk wel goed gekomen, vooral denk ik omdat ze op een gegeven moment zelf besloot dat het toch wel leuk was naar me toe te gaan. Nadat ik ongeveer een jaar dus eerst alle paarden naar binnen moest doen of 's avonds moest gaan rijden als alles toch binnenstond ~~}>

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:16

heb weer een beetje bij zitten lezen jullie gaan wel snel hoor pff.:P
maar ga niet op alles antwoorden hoor hahaha,
maar wel leuke fotos,
vandaag ben ik weer blij naar stage geweest,
doet er nog iemand mee in zwartewaal met de dressuur en vaardigheid dit weekend ???

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:22

Zoooo staalkabel van sulky aangepast aan mijn nieuwe borsttuig :D gaat helemaal goed komen :D

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:49

nou, net terug van osi.
Mevrouw bedacht dat ze wel even kon springen.
Der stond nog een hindernisje, ik riep iets naar boven, neemt ze
me toch een sprong! Was over der eigen lengte heen. Gek beest.
Daarna Noa gelongeerd,ging goed. Wel schreeuwende mensies, dat ik op moest passen etc. Maar ik leef nog :D
Noa heeft er een handje van om aan te vallen. Maar zolang ze bezig is, doorloopt, is er niks aan de hand. Mevrouw heeft lekker gewerkt, het zweet stond op der voorhoofd haha.

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:56

hahaha gelukkig maar,
is osi je shetlander ??

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:06

Junkieee schreef:
hahaha gelukkig maar,
is osi je shetlander ??

Osi is inderdaad van mij.
Noa verzorg ik, want der eigenaar weet er niet echt raad mee.
Noa is een donder, niet makkelijk. Ik ben niet echt snel bang, en ga opzoek naar een oplossing.
Dus heel lang zitten denken, en toen bedacht, dat als ze doorloopt, ze niet heel makkelijk de lucht in kan gaan. Dus dat vandaag
geprobeert, en ik heb het idee dat we langzaamaan vriendjes worden haha.
Osi is mijn kleine grote vriendin, die heeft de tijd van der leven. Het wordt tijd dat het karretje er komt. Die kan het nog ver schoppen.
Osi
Afbeelding

Noa zie je grazen op de achtergrond.
Zal even kijken of ik binnenkort fotos kan maken van haar aan het werk.
Mijn camera kunsten zijn niet zo goed, en als ik haar dan tegelijk aan het werk moet houden wordt het moeilijk }>

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:15

aghh osi is ect leuk echt een super leuk koppie, is noa ook een shetlander ze lijkt wel groter als osi.
ik heb ook een shettie hij heet tommy en ik ga binnekort ook beleren, dus dat word nog spannend :D

Afbeelding

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:21

Junkieee schreef:
aghh osi is ect leuk echt een super leuk koppie, is noa ook een shetlander ze lijkt wel groter als osi.
ik heb ook een shettie hij heet tommy en ik ga binnekort ook beleren, dus dat word nog spannend :D

Afbeelding

Whaha. Ik heb met het beleren al een tegenvaller gehad. Osi vertikt het om een bit te accepteren. Dus we gaan bitloos.
Maar ik ben er nog niet overuit of ik bitloos wel de weg op wil. Wordt gewoon een keer proberen denk ik. Maar zover is het nog lang niet.
Of noa een rasechte shet is.. Ik denk het niet.
Ze is aardig groot (denk dat ze wel tegen de 1,10,1,15 aan zit). Heeft niet het karakter. Wel eigenwijs, maar zij moet de baas zijn. En ze heeft nu pas iemand die daar nee tegen zegt op een eerlijke manier. Ze is pas 4..

Tommie is echt leuk! Lekkere lange manen, dan kan je uren trutten haha.

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:27

haha ja als je ziet wat voor kunstwerken me zusje af en toe in zijn manen maakt haha.
ja tommy die vind het nog wel eens leuk als ik erachter loop om de benen te nemen looptie weer met zijn tuiggie en leidsels los over het terrein hahahaha, kan er wel om lachen gekke beesten,
ja het is altijd wel een uitdaging met dat soort paarden tomm is vanaf augustus vorig jaar van mij verzorgde hem al vanaf juni maar toen was hij nog een hengst en sleurde iedereen mee maar ik kon heel consequent zijn en ik had geen enkel probleem met hem toen heb ik hem gekocht en laten castreren zodat hij bij de groep kon en vriendjes kon maken maar het is nog steeds een deugniet.
ik hoop dat het gaat lukken met noa zou ook fijn zijn voor de eigenaren zodat die er ook wat mee kunnen !!

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:38

Wow gaat echt snel hier ja!! Ponies die niet gevangen willen worden. Ja daar ken ik er ook een paar van. Mijnese hoef ik zelf niet te vangen want dan kan ik de hele wei door. Doet iemand anders het, geen probleem. Voelt altijd zo...nou ja hoe zal ik het zeggen...vervelend. Andere ponies ligt er een beetje aan hoe ze hun koppie hebben staan. De ene keer als je ook maar met iets ritselt staan ze bovenop je de andere keer is klieren met elkaar veel belangrijker.
Het is echt weer lekker weer!!! en wat baal ik dat ik nu de hele dag binnenzit. Kreeg gisteren een smsje van ik ga straks lekker met jouw ponie naar buiten toe. Nou veel plezier ik kijk wel naar het mooie weer vanachter het glas...

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:53

ja inderdaad echt snel :P

Leuke foto's allemaal :D

Gisteren ging het lesje super goed, daarna mocht hij nog even losrennen in de bak. Toen nog ander half uur op het gras.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:49

Hee luitjes,

Vanmorgen nog niet helemaal wakker, dus bij voeren pony niet in sluisje gezet. Arme beest staat nu dus nog met deken op, want echt niet dat ik hem kan pakken. Met Rembrand vanmorgen een heerlijke buitenrit gemaakt. Een echte dan, niet over het asfalt, maar lekker in het bos. We genoten beide, was zeker 4 maanden geleden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:07

Heerlijk zeg, het is nu weer prachtig weer :D