[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:33

nog net goedemorgen..
bezig met trainingsquad om de remmen op te knappen...deels gelukt..alles is weer los en beweeglijk...nu lijken de kabels uitgerekt en te lang..hmmm...geen idee hoe ik dat af moet stellen....waardeloos is dat !!
dus..nog even zoeken...
en bij de achterrem..moet remolie bij...is bijna leeg..

fijne dag allemaaaaal.... :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:31

Erg leuk met het viertal Tine :j
Goed bezig Biancacoo... vind het hier al een ramp als de ketting van mijn fiets loopt :P

Helaas vandaag toch echt geveld door de griep %)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:35

Bianca ik vind je superstoer. Ik ben ook best handig, maar dat soort dingen waag ik me toch niet aan.
VHU beterschap.

Hoefsmid was snel weer weg, vond de hoeven en ijzers er nog veel te goed uitzien, dus hij komt over 3 weken weer. Bloed was heel snel afgetapt, toen da er eindelijk was. Wat hebben we toch brave paarden, blijven zo relaxed staan, halster om is nauwelijks nodig.

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:39

Ik ben geslaagd voor mijn theorie van vorige week :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:33

*\o/* super Ips ben je daar ook weer vanaf *\o/*

Fijn zo'n eerlijke hoefsmid Tine. Gisteren is Ollie weer rondom op nieuwe schoenen gezet, ik wilde Ber ook laten doen maar dat was dus ook niet nodig. Scheelt toch weer.
Bij Ollie was het echt enorm gesleten maar ja die loopt ook zoveel km's en ook vaak over de weg. Heeft er 8 weken onder gezeten. Gelukkig groeien haar hoeven snel.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:26

Gefeliciteerd ips. Ben je nu klaar of komt er nog meer?

Hier gewoon standaard elke 8 weken de hoefsmid. En dan is het ook nodig.

Super VHU van het huis, minder van de griep. Ik ben er eindelijk af.

Gem heeft der boekje gevonden.

Bianca aan het sleutelen.

Hier zijn gangetje. Wel druk want we krijgen zondag tuigpaard mensen op visite dus de boel moet schoon. Onkruid weg enzo.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 14:48

Klaar??? Neeeeeee. Was t maar zo'n feest. Volgende week examen. 1 juni examen. En nog een berg portfolio werk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:10

Zo..remmen van trainingsquadje doen t weer een beetje..moeten eigenlijk voor nieuwe kabels op..maar dat moet later maar..kost allemaal al genoeg.. :$ ik kan er wel weer een winter mee trainen denk ik..

Tine heeft brave paarden.

Ips -:) Gefelicteerd met je :list: Theorie !! knap gedaan !! stap 1 heb je binnen !!
Vhu..owh..wat naar..beterschap !! :(:)
Ava..ook :(:) :(:)

zoontje heeft iemand te spelen..zitten niet helemaal op 1 lijn zeg maar....grrrrrrrrrr....ik kan daar zoooo niet tegen... ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:46

Ik kan daar ook totaal niet tegen gelukkig is hij nu de leeftijd dat dat niet meer gebeurt maar begrijp precies wat je bedoeld >;)
Zoonlief hier heeft vandaag zijn verjaardag 'gevierd' op zijn manier dwz naar de bioscoop (alleen met z'n beste vriend), gamend (nu) en straks pizza en patat en Fernandes (mierzoet frisdrankje).
Want feestjes da's voor watjes en meisjes :))
Gelukkig maar want nu een feestje was ook geen succes geweest }:0

Ollie heeft in de winter en met minder training de ijzers er wel 11 soms zelfs 12 weken onder liggen en ze gaan er ook nooit af, tot dus afgelopen week wel. Nu met al die km's en veel over het harde (omdat er hier een ruiterpad is opgeheven zit er toch minimaal zo'n km of 10 over de weg in per week, doe ik ook wel stukken in draf anders schiet het niet op) plus weer op het land (en veel over de betonplaat lopen) dan gaat het snel. Gelukkig super goede hoefsmid die legt ze er zo keurig onder erg blij met hem.

Met Hero gaat het zo goed, ben zo blij dat hij bij Ollie1 terecht is gekomen :D

Ava hoe is het met je?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:54

VHU heeft een rustig verjaardagsfeest. Ben heel blij met mijn hoefsmid. Voor zijn portemonnee is het minder. Maar ja, hij zegt dat hij er dan alleen maar gatenkaas van gaat maken. Hoeven zijn nog prima, ijzers zijn nog prima, dus over paar weken komt hij weer. Normaal doet Rembrand in de winter 10 weken en in de zomer 9 weken met zijn ijzers. Maar ik doe nu toch minder en vooral minder intensief werk met hem, dus de boel slijt ook minder. Amerigo is meestal eens in de 15 weken ofzo en Sam zal ook zoiets zijn.

Ollie1 lijkt erg blij met Hero. Zo leuk om te zien. Toppony!!

Bianca: kom jij het onderhoud van mijn menwagens doen? ;) Hier gelukkig zelden vriendjes waarmee het niet goed gaat. Gelukkig, zou daar ook echt niet tegen kunnen.

Ips: gefeliciteerd en succes met de komende examens
Baudy: hoe gaat het met je knappe veulens? Zijn ze trouwens al allemaal geboren of komt er nog iets?

En de kop is eraf!!!! Vanavond voor het eerst zelf gemend met Samoerai. Ik was toch heel erg zenuwachtig geworden, had ik niet verwacht. Ik was zo bang iets verkeerds te doen. Ik ben wel ZZ mennen, maar ja, dat is met 1 paard, dat wil nog niet zeggen dat je dan ook kunt mennen. In het begin dus heel wiebelig, voelde me zo'n enorme beginner. Maar gaandeweg ging het steeds meer ontspannen. Komende maandag weer, heb er nu al zin in. Ik zal het tegen die tijd wel weer spannend vinden hahah, maar Sam deed het echt supergoed. Ook met op de kar stappen, ze bleef keurig staan.
Nu op tijd naar bed, morgenochtend lekker even naar het bos.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 06:51

Goedemorgen,
Tine fijn dat Sam zo goed ging voor de wagen, dat lamoen zit ook prima !
onderhoud van de marathonwagen deed ik idd ook zelf...is best goed te doen..maar moet zeggen..ik kan ook echt veel dingen zelf....leer je gaandeweg ook wel natuurlijk door het te doen..

de turbo van de auto van mijn man is gisteren stuk gegaan...garage heeft de turbo uitgezet..dan kunnen we wel rijden..maar nu is ie net zo snel....als mijn slakbus...hahahaha...

Succes bij wat jullie gaan doen vandaag..
En..fijne dag..tot later maar weer..

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 11:36

hoi allemaal,

ook genieten van het weertje, probeer floris te helpen, maar heb nog niet veel succes, kunnen jullie ook helpen in deze link? Even naam en mail doen en dan url bevestigen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:21

Wat een heerlijk weer!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Vanmorgen heerlijke buitenrit van anderhalf uur gemaakt. Zulke leuke paadjes gevonden, die ik nog nooit had gedaan. Weet niet of ik ze ooit weer terug kan vinden, wist op gegeven moment ook even niet waar ik was hahah.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heeft zoonlief met Sam nog even dressuurproef geoefend. Ik maakte vorige week nogal wat fouten bij het lezen, dus mamma moest even oefenen ;-). Daarna paarden weer naar de zomerwei gebracht (daar overnachten ze nu ook weer sinds gisteren) en tenslotte de geiten ook verhuisd (dat kan pas als de paarden er ook overnachten, anders komen de dames namelijk ook terug naar huis)

Afbeelding

Afbeelding

Zometeen zadels en hoofdstellen poetsen voor de wedstrijd van morgen en nog stukje onkruid wieden. Zoonlief is lekker met een vriendje aan het spelen. Geen gezicht hij heeft een korte broek aan, een hemdje en.... snowboots hahaha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 15:30

FIjn Tine! Wat een mooi bijzonder stuk boom/hout! Lijkt wel een soort fossiel mammoethoofd :)

Hier helaas nog steeds geveld bah niets aan.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 16:13

Ja gaaf stuk he? Kon het niet laten om er een foto van te maken. Ligt bij de geiten in de wei, was een boomstronk.

Iemand hier ervaring met etr ritten? We hebben ons voor volgende week opgegeven, al een tijd terug. Maar heb geen idee hoe laat ik waar moet zijn. Op site knhs kan ik er niets over vinden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:27

Een keer zou ik meedoen (ging uiteindelijk niet door omdat meerij - maatje niet meer mee ging, vond het zelf niet leuk alleen te gaan) en toen kregen we een week voor die tijd een uitgebreid mailtje met alle info. Zou anders even naar organisatie mailen / bellen hoe en wat?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 17:00

Zo...wat een rust hier...

Mijn man heeft vanmiddag de 5 mijl bij de cascaderun gelopen en gefinished na 45 minuten ! hij is helemaal trots op zijn prestatie,..en dat mag ook wel, haha..hij heeft er een jaar hard voor getraind, nu een volgend doel bedenken..

fijne dag nog allemaal..

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:01

hier dagje met gezin weggeweest en druk op zoek naar stemmers zie onderschrift, maar dat wil ook niet hard lukken dat laatste
kiekje van vandaag. Waren dagje efteling, maar daar kom je ook vogels tegen.
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:20

@biancailona wat een werkelijk schitterende foto!
@biancacoo wat goed van je man zeg _/-\o_
Wij hebben de hele dag in de auto gezeten. Manlief en ik nog steeds flink grieperig maar goed mijn moeder werd 81 en tja daar moet je toch heen (Groningen) ... duszzz nu terug en gaar maar snel :z

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:42

BI: Wow, wat een prachtige foto
Biancacoo: respect voor je man
VHU: is hier langs gezoefd

Wij zijn vandaag op wedstrijd geweest. Met Sam weer dikke punten en prijs, Amerigo was stout -O- dus terechte lage punten. Deze week maar even op strafkamp ofzo.... Zo jammer, zoonlief deed zo zijn best. Dan is die pony toch wel zo'n draak.

Morgen weer mennen met Sam, heb er heel veel zin in!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:27

Goedemorgen,
Vhu,..toch naar je moeder geweest ! gefeliciteerd voor je moeder ! ook hier langs gereden...nog veel motoren gezien ? volgens mij was er iets bij de TT...
Tine, stoute Amerigo...hm...tja...niet leuk voor je zoon..gelukkig met Sam goed gegaan..

Morgen moet ik met Dakota weer naar de Da....ze lijkt nog een plekje op haar rug te hebben wat niet goed is...:( ...heeeel erg balen..is wel de reden waarom ze af en toe vreemd reageert als je aan haar rug komt..en niet echt hard wil werken in het team..ze heeft simpelweg last van die rug...dus...nu dubben hoe en wat....alleen thuis blijven....vind ze vreselijk...haar roedel die haar achter laat..hmpff...dat kan natuurlijk niet...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:06

Sorry, even egopost.

Net weer menles gehad met Samoerai. Wat zit ik hier anders achter dan achter Thabor. Ik heb echt kunnen genieten. Wat een fijne pony. Ze slingert nog alle kanten op, tempo is nog erg wisselend en stelling en buiging is ook nog wel een dingetje, maar dat komt wel goed. Het ging al beter dan vorige keer. En na afloop een klein stukje het erf af geweest. Zo ver ben ik met Thabor niet eens gekomen. *\o/* *\o/* *\o/*

Nu heeeeeeel lang wachten tot vrijdagmorgen :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:09

Ai wat naar van Dakota -O- zorgelijk ... :(:) is het een hond die eventueel plaatsbaar is in een huis / gezin trouwens? Dan zou dat nog een overweging zijn mocht er helemaal niets meer mogelijk zijn dat ze met de roedel meekan ... maar dat is natuurlijk nu niet iets waar je nu aan denkt. Als ik die foto's van haar soms zie als ze in jullie huis is ziet ze er ook erg gelukkig uit :j maar als de andere honden weggaan dat is natuurlijk erg moeilijk voor zo'n roedeldier als een husky (voor elke hond maar voor zo'n type helemaal ;( ).

Kijk dat is vertrouwen Tine :j had ik toen met Ollie net zo. Bij Bente is dat nooit echt gekomen na 1.5 jaar echt heel hard mijn best te hebben gedaan ... en bij Ollie was het er direct (terwijl ik er bij haar nooit mijn best voor heb gedaan want in principe vond ik haar in eerste instantie gewoon een inruilproject). Wat heerlijk voor je +:)+

Hier nog steeds onwijs verkouden maar voel me wel beter gelukkig. Vandaag lekke band, zo stom sta je dan naast je auto. Hoop dat garage morgen tijd heeft (zit hier om de hoek da's wel handig, ze zouden het even tussendoor doen maar auto staat hier nog onaangeroerd voor het huis...). Dus naar pony's met de fiets, wat geen straf was want wat een heerlijk weer. Ollie gelongeerd, ben nog niet fit. Ze was zeer vrolijk (echt bokkerdebok op de pessoa in het begin :+ ). Daarna nog stukje gewandeld met beide dames. En vanmiddag bezig met twee stukken vensterbank die nogal ... tja ... gaar zeg maar waren ... nu met alle vulling erin kan het hopenlijk weer ff mee :7

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:00

hoi allemaal,

nog niet terug gelezen, beetje moe, vanmorgen met collega mee gereden naar het werk, gevolg was wel, dat ik om vijf uur bed uit moest om start te maken met koeien melken :z
Blij als ik straks in bed lig geloof ik :')
Willen jullie mijn zoontje helpen met het zoeken van stemmen?
Afbeelding
http://hetleuksteoudepaard.nl/paard/bia ... lona/#vote
moet dan mail invullen en bevestigen, floris blijft maar steken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:01

Heerlijk, zo'n nieuwe menpony erbij Tine! En mooie foto's! Ik zat gisteren mobiel, dus had ze nog niet gezien.

VHU nog steeds snotterdesnot %)

Biancacoo: lastig, kun je niet een tweede hond thuis laten wanneer ze alleen achterblijft?

Ips is geslaagd voor haar theorie, maar er komt nog een berg aan >;) .

Ik ben gisteren gaan filmen bij de menwedstrijd in Horst. Moeilijk vaardigheidparcours voor de CAI2* en 3*. Ook nog een stuk van de vierspannen kunnen filmen in de waterbak. Prachtig weer, dus heerlijk genieten van mooie mensport :) .

Vanmorgen nieuwe schoenen voor Moos. Ik had niks in de agenda (was wel zijn tijd), maar de HS belde om te vragen waar ik bleef. Hij had de vorige keer gewoon vooruit gerekend en zelfde dag/tijd genomen. Moet hij wel ff melden :+ .