HIer ook een witte en een schimmel om te poetsen. Fijn.... Maar goed, dat doen we vanavond pas en dan laat ik ze vannacht maar op de winterwei. Gister zag ik nl dat Rembrand een nieuw spelletje heeft: in de poel staan en je zelf helemaal nat stampen met je voorbenen en dan rollen in het zand. Ideaal tegen de vliegen, niet fijn als je op wedstrijd moet. Heb gister tuig en kar van Amerigo al gedaan, net na de les al kar van Rembrand. Nu nog tuig van hem. Pffff. Altijd weer hele onderneming. Maar goed.
Les ging weer heel fijn, hopelijk ziet de jury het ook. Heb helaas 1 conculega die veel op naam wint, terwijl in mijn ogen het paard helemaal niet over de rug loopt en met veel te veel druk in de mond. Tja....
_Marjola
Geplaatst: 16-08-13 11:59
Ow dat is inderdaad een leuk spelletje.... Mijnes staat vannacht binnen, maar zijn slaapplek ligt naast zijn poephoop. Dus hopelijk weet hij die een beetje te vermijden (schep vanavond ook de box weer leeg trouwens).
Jammer van die conculega.... Het blijft toch een jurysport (waar we mee moeten leren leven). Ik ga morgen van niets uit in ieder geval. Bedacht mij van de week nog dat ik vorig jaar pas voor het eerst op de bok ging zitten rond deze tijd. En morgen start ik mijn 8e vaardigheidsproef ooit. Dus totaal niet erg als ik niet meedoe om de prijzen (wel jammer als het prut gaat voor mezelf natuurlijk, maar geen ramp ofzo).
Ollie1
Geplaatst: 16-08-13 12:10
Ik doe ook mee met de nationale poetsdag. Vanochtend Bruutje al lekker gelongeerd op 'reactie....actie...., ik hoop alleen morgen niet op teveel actie... , maar goed dan hebben we in iedergeval lekker getraind
Gisterenavond naar een Gooische Vrouwenavond geweest! Was enorm gezellig maar wel laat , gelukkig heb ik nog een dag om wakker te worden.....
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 16-08-13 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Hier ook (nog) geen nesteldrang, maar heb de hele week al met franse slag door het huis gerend, vandaag vrij dus geen smoesjes dat ik geen tijd heb... Balen...
_Marjola
Geplaatst: 16-08-13 12:50
@Frensie Ja dat poetswerk inderdaad moet ook een keer gebeuren
Daarnet zat ik op mijn telefoon, dus de mooie foto's van Romeo over het hoofd gezien! Meneer is echt een casanova, avaluna!
Had gisteravond nog een leuk grapje... wordt mijn linkerhand opeens blauw en dik. Heel handig voor een linkshandige... Niets geks gedaan, dus ik gok dat een van onze heren met zijn stang tegen mijn hand is aangebotst tijdens het inspannen/vasthouden. Gelukkig geen last van gehad tijdens de training deze ochtend dus hopelijk blijft het zo. En anders gooi er morgen een paar aspirientjes in en wordt het maar gewoon doorbijten
Nationale poetsdag!!! Ik heb gister mijn kar en tuig al gedaan. Morgenochtend Det vlechten. Is er nou iemand ook zenuwachtig voor morgen??? Ik eigenlijk wel hihi. Maar ik heb haar de hele week nog niet voor de wagen gehad (nou maandag nog een poging tot). Woensdag is ze behandeld door de osteopaat dus hoop dat ze morgen de sterren van de hemel loopt (ahum). Over BP heb ik geen verstand. Ollie jij moet morgen ook best een eind reizen toch? Vroeg op dan? Tine, dat zie je overal wel in de jurysport maar ook andersom heb ik meegemaakt. Zat ik te schrijven bij een jury. Combinatie komt binnen, jury zegt aha komt ze helemaal hierheen om wp te halen, mooi niet. Dat hoor je als jury ook echt niet te zeggen (al reed ook echt niet wp waardig hoor, maar toch).
Zal zo even bijlezen. Hele ochtend al aan het vliegen. Nu eerst broodje eten en dan naar stal.
Tine woensdag middag liep hij al weer goed, vermoeden dat hij op iets scherps gestapt heeft en daardoor is het gaan ontsteken. Maar direct op het harde liep hij toen al weer goed. Hij staat wel gewoon blootvoets. Dus ga hem straks even er voor zetten om te kijken of hij goed loopt, maar ga er uit van wel.
heb trouwens sportmusli voor je meegenomen, Hopelijk is het de goede.
marjola, apart, doet geen pijn dan?
Ips nationale poetsdag, daar lijkt het wel op inderdaad. Ik ben nog niet zenuwachtig en hoop ook dat ik dat niet wordt. Als ik de deelnemerslijst kijk, maak ik toch geen kans.
volgens mij ben ik weer aardig bij
happytime
Geplaatst: 16-08-13 13:53
Hier ook gisteren deel 1 poetswerk gehad,wagen en tuig,vanmorgen likje verf over mjjn wagen en sunrise in bad gedaan,eczeembaggerspul eruit gewassen,straks pas gekochtte marathonwagen eindelijk eens uit de trailer halen...concourswagen erin voor morgen. En ips..---ik vind het ook heel spannend,oke ik rij B maar wel voor het eerst op ander terrein....maar meer voor de ervaring
Ik meld me ook even snel. Iedereen succes morgen!!!!
Ik denk dat ik een aantal van jullie morgen wel zie (happytime, Ipsilonka, _Marjola, Olie1, Janouk, Maisie. En weet dat Romy_tessa, sasika en _Margarita_ er ook zijn, en dan zal ik er vast nog voldoende vergeten ). Ik mag met Whitney om 13.20 en 13.50 dressuur starten, direct na mijn instructrice. En 13.40 vaardigheid, direct na Sasika.
Ik ga vanavond nog aan de poets. Heb Whit haar staart van de week al een paar keer gedaan, denk niet dat die echt wit gaat worden. Vanavond laatste poging. Morgen ochtend nog ff achterpootjes soppen voor ik weg ga (die muts gaat altijd op het straatje plassen, dus haar benen zitten altijd onder de spetters). Alles is nog aardig schoon van vorige week (jonge menpaarden competitie) aangezien ik deze week niet gereden heb, dus heb kwa wagen en tuig een makkie.
Ollie1
Geplaatst: 16-08-13 14:24
@Ipsilonka, ik moet om 14.10 en 14.40 uur rijden. Ik rijd om 9.00 uur weg. De TomTom geeft 1 uur 36 aan maar met de trailer doen we er langer over. Ik moet het parcourslopen van 11.30 uur zien te halen anders ga ik het niet redden met de dressuur. Maisie is vandaag al vertrokken.....
en vwb de zenuwen ...ik heb er vooral erg veel zin in, daar ik al een poosje niet meer op wedstrijd geweest ben . Ik ga zo nog even boodschapjes doen en paardrijden en vanavond Brutus toilleteren. Vlechten doe ik morgenochtend!
janouk
Geplaatst: 16-08-13 14:53
Vergeet de appelflappen niet, olga.
Hier geen spanning, wij zijn al zo trots dat ze weer loopt. De voorbereiding is verre van perfect, maar ze is er weer bij.
happytime
Geplaatst: 16-08-13 15:08
Maar paul zal vast wel zenuwachtig zijn....met 4 blonde dames op pad
ooohhhh..jullie gaan veeeul te snel... Avaluna..geweldige foto van je dochter de pony !! superstoer, mooi plaatje zo samen ! Jenkins..kampioenschappen mennen in ermelo volgens mij...
Alle wedstrijdgangers voor morgen, heeeeeel veel succes toegewenst !! ik kan alleen maar duimen voor jullie, veel plezier en appelflap-eetsze !!
verder..hebben jullie iets waar een hond snel dikker van word....behalve pup's krijgen.. een van de hondjes is te dun,..en eet slecht, wie o wie heeft een tip..??
janouk
Geplaatst: 16-08-13 15:37
@ Jenkins morgen zijn de districtskampioenschappen West, dus ook bij jou in de buurt voor Noord- en Zuid Holland, Utrecht en Zeeland, in Midden Beemster (bij de Beemsterruiters). En een aantal van ons starten daar.
En ook zijn de districtskampioenschappen Noord en daar starten er ook een paar.
Dus morgen drukke wedstrijddag.
tine10
Geplaatst: 16-08-13 15:37
Hier ook nog geen zenuwen, maar die komen vast morgen nog wel langs. Ik moet met Rembrand om 9.13 en met Amerigo om 13.00. Wanneer ik vh moet verkennen? Tijdens het losrijden. Erg handig.... Maar goed, we zien wel. Ik ga toch voor de dressuur, daar zou ik met Rembrand toch wel heel graag kampioen willen worden. Hij kan het en heeft het zooooooo verdiend. Maar ja, het blijft een jurysport. Amerigo loopt ook heel erg goed, maar ja, het is pas onze 3e keer in de M en het is natuurlijk maar een heel simpele pony, dus daar heb ik verder geen verwachtingen van. Ja, een wp mee naar huis.
Wij rijden om half 7 van huis. Ik wil eigenlijk na Amerigo naar huis om de paarden in het land te gooien en daarna weer terug met 1 auto. Prijsuitreiking zal wsl pas rond 18.00 uur zijn, maar ik krijg manlief niet overtuigd.
Mijn laatste d/v wedstrijd was begin mei, dus ook al tijdje geleden
Iedereen heel veel suces en plezier! Ook de niet-wedstrijdgangers
Veel plezier allemaal die naar Middenbeemster gaan. Tine: het kan helpen met lessen als je je paard mee neemt. Kan me vo0rstellen dat ie stond te grinniken toen je terug kwam rijden.
Ik ga trouwens denk ik wel vanavond parcourslopen, maar hoe laat is dat dan, dat staat nergens....
avaluna
Geplaatst: 16-08-13 18:37
Heel veel succes, allemaal, morgen, hopelijk blijven alle paardjes mooi schoon, lukt het parcourslopen, doen handen geen pijn, smaken de appelflappen, zijn de jury's fair en alle paardjes, menners en grooms uit ons topic lekker fit, zetten een mooie prestatie neer en wordt het een geslaagd weekend!
@Biancao: heb hier een heel moeilijke eter (een labrador nog wel ), die at vaak niet, erg gevoelig voor voer, ook vers en dan ook nog flink actief en ik hoef geen kogelronde labjes, maar hoef ook geen ribben te zien , sinds 10 maanden ben ik van voer veranderd en daar doet ze het meteen goed op. De andere hond is er eind december bij gekomen en die ziet er ook veel beter uit dan dat ze bij de fokker uit zag. Heb vandaag net 90 kg binnen gekregen, want inmiddels voeren het meer vrienden, een deel met gewichtsproblemen (al dan niet te dun/te zwaar, vachtproblemen etc.). Dus niet echte een tip, alleen ander voer, maar snap dat dit lastig is zeker als je andere honden het wel goed doen op hun voer en het blijft altijd even uitproberen, helaas. Helaas woon je niet in de buurt, anders kon je het eens proberen. Dit is het voer: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=p ... HXCDZTieag
Biancacoo
Geplaatst: 16-08-13 19:35
Avaluna, bedankt ziet er interessant uit, ik ga eens uitzoeken wat de waarden zijn e.d. ik heb haar nu goed aan het eten, maar dus op vers vlees...erg onhandig nu zonder vriezer...maar goed. ze eet ! en is al iets aangekomen, best kans dat ik haar hier op laat staan, maar heb liever een goed droog voer, dat is handiger met wedstrijden en weekeinden en vakantie's weg. bestellen lijkt me geen probleem, ik heb nu ook voer uit duitsland.
avaluna
Geplaatst: 16-08-13 19:40
@Biancao: je kunt idd gewoon bestellen, verzending duurt dan wel een paar dagen vanuit het "buitenland", omdat ze moeten wachten totdat het geld ook op de rekening staat. Ik wilde ook geen vers voer; idd erg lastig en ze deed het er ook niet echt goed op, voor ons werkt dit erg fijn .
Ollie1
Geplaatst: 16-08-13 19:56
@Janouk, ik ben toch eigenlijk gek , als alles meezit sta ik morgen tussen het vlechten door om 7.00 appelflappen te bakken....Ik kan niet beloven dat ik genoeg kan bakken voor het gehele Bokt-kamp