[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:36

janouk schreef:
@tine
Mooie punten. Wanneer ga je nu over naar het ZZ en kom je ons verblijden in de ZZ klasse?

Eigenlijk zou ik gisteren ZZ gaan starten, maar omdat ik naar de hippiade mag, nog maar even Z geoefend. Na de hippiade is mijn eerstvolgende menwedstrijd op 10 november, dan ga (en moet ik zo'n beetje, heb nu 25 wp) ZZ starten.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 18:16

@Biancao: ik denk aan je/jullie :(:) :(:) :(:)

@Nouvel: we duimen verder voor spookje :(:) .

Maisie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:02

@ biancacoo heel veel sterkte !!!!

@ dingetje fijn dat de poezels zo goed samen gaan. Mijn schoonouders hebben nu een jong katje. Is waarschijnlijk gedumpt. Zo's leuk ding zwart met 4 witte pootjes en een wit puntje aan dr staart.

@ tine leuk dat jullie een nieuwe bak krijgen. Ooit als ik nog eens rijk ben en ook een leuk spulletje kan kopen zou daar ook zeker een 30x60 bak in komen.

Vanmiddag even robijn gelongeerd en nog wat stront geschept. Het was lekker weer !!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:03

Even uitmeeleesmodus

Momenteel erg druk met van alles en nog wat. Daarbij een aantal hele slechte nachten van de kleine dus overdag bijslapen, dan blijft er weinig tijd over om achter de pc te zitten.

Wil in ieder geval Biancaoo sterkte wensen met het verlies van de hond. Verder wil in Nouvel sterkte wensen met fief.

Tine super van je wedstrijd.
Gem hopelijk heeft je kar niet te veel schade
bianca met de laatste loodjes, ik had een geplande keizersnede met 39 weken, maar Daan is geboren met 28 weken.
Vanmiddag ook op kraamvisite geweest, maar wat zijn ze dan weer klein.

Daan loopt ondertussen los, dus goed in de gaten houden, hij klimt overal op.

Eind augustus met Veale laatste marathon gestart, helaas ging weer de waterbak fout. Op 1,20 strafpunten net geen wp. Alwyn is afgelopen weekend mee geweest met dressuur en vaardigheid. 166 en 174. Zie net op de startlijsten dat de ringen zijn omgedraaid. Is dat bij jou ook Tine?
Nu verder lekker trainen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:14

Tallechie: bij mij klopt het gewoon (behalve dan de naam van de jury, hebben ze niet aangepast)

Net les gehad met Thabor. Hij liep weer fijn. Nu wachten tot hij droog is, dan mag hij dunne jas aan en naar de wei. Dan moet ik de andere 2 ook nog in een jas zien te krijgen. Altijd zo'n gedoe, maar ja, wil niet te veel wintervacht.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:22

Bij mij zijn de punten omgedraaid, had namelijk 166 en 174 maar op de uitslagen staat 174 en 166.
Vaardigheid sta ik alsnog bij de paarden

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:39

@ tine krijgen die van jou ook al weer zo veel haar. Robijn zou ik bijna kunnen scheren. Maar daar wil ik dit jaar wat langer mee wachten zodat ik niet 3x hoef te schereb. Mijn vader gaat dit jaar de indoors rijden met robijn.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 20:41

Heerlijk gereden net! Paard word fijn onder het zadel van het voor de kar gaan...

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:05

iedereen druk bezig met dit heerlijke weer :D
Ik heb ook een menrit gemaakt met Luna, 50 minuten onderweg geweest, ze deed het weer goed :)

PSM : wat leuk dat je verandering merkt ohz nu je bezig bent met voor de kar :))
tine: al bezig met dekentjes zodat ze weinig winterhaar hebben, lijkt me idd veel werk :D Luna is helemaal nog niet aan het verharen, is ook onze eerste men-winter, dus even kijken hoe het gaat in haar 'gewone' vacht...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:10

Ik heb gisteren ook voor het eerst een deken op gedaan. Ster begon alweer wintervacht aan te maken. Toch vanmiddag er maar af laten halen, een paar nachten geleden was het 6 of 7 graden, nu weer 13 graden en overdag 22 / 23. Altijd een moeilijke periode, zal blij zijn als ze weer 24/07 onder een deken kan staan. Blijft ze ook nog eens schoon :P .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:22

Inderdaad, ik zal ook blij zijn als ze 24/7 onder de deken staan. Dit is zo lastig. Was natuurlijk net de borstel vergeten mee te nemen, dus heb nu ook nog deken op een vies paard moeten leggen. Amerigo heeft al een flinke vacht. Daarbij ontkom ik helaas echt niet aan het scheren. Maar Rembrand en Thabor wil ik proberen om deze winter niet te scheren (nou ja, wel de benen en hals en eventueel een "bumper" (streep over de buik van voor naar achter), maar niet helemaal).

Overdag is het gewoon veel te warm, zeker met de zon erbij om de deken om te houden, maar 's nachts is het soms al best fris. Tuurlijk hebben de paarden daar geen probleem mee, maar omdat ik geen dikke wintervacht wil, is het voor mij dus wel even lastig.

PSM: klopt, paarden worden ohz fijner als ze ook voor de kar lopen; en andersom. Daarom is het ideaal als je allebei kunt doen met ze. En het zorgt ook nog voor afwisseling.

Net nog in het donker naar onze dove hond moeten zoeken. Ik kan je vertellen, dat valt niet mee. Gekke beest heeft ontdekt hoe hij de poort naar de paardenwei moet openmaken, en was hem gepeerd toen ik Thabor naar de zomerwei bracht. Was even niet leuk, zeg maar. Maar goed, heb hem gelukkig weer gevonden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:38

PSM: ik merk het ook dat Ster steeds soepeler en krachtiger in het lijf wordt, nu ze zoveel voor de wagen loopt.

Tine: ik heb sowieso zoveel mogelijk een deken erop. Is het geen regen- of winterdeken, dan een vliegendeken. Ster vindt het daarbij ook nog eens lekker om af en toe staart te schuren tegen het randje van haar venster (precies op haar staarthoogte), en een vliegendeken is zelfs al genoeg om de schade aan de staart te beperken. Maar vliegendeken is momenteel een beetje stuk... althans, de sluitingen ervan, dus dan toch maar even zonder.

Ik heb woensdag weer eens les in het verkeer :) . Donderdag gaat lesmees al naar Maasdijk, de les dus een dag vervroegd, maar stalgenootje kan niet op woensdagochtend. Mooie gelegenheid om eens niet naar de dressuurwei te gaan, maar weer eens de drukte van het verkeer op te zoeken. Ster is in principe wel redelijk verkeersmak, maar groot verkeer (lijnbussen, tractors, auto's met rammelende aanhangwagens etc.) vindt ze wel spannend. Als les-stof durf ik het wel aan :+

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:55

:wave:

aks is donderdag weer terug van vakantie :)

wat is het snel donker!! stond om half 10 achter in de wei.... is weer wennen....
vandaag iemand op wish laten rijden die netjes kan rijden, ben er trots op! ze liep heerlijk!!

lees morgen weer verder :+ nu snel yen uitlaten en douche en slapen morgen weer werken...

:evaw:

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:16

biancacoo: heel veel sterkte met het verlies van je trouwe hond
Nouvel: ik ga heel hard duimen dat de spuit aanslaat bij fief
dekens: sun loopt nog onder haar eczeemdeken,scheer haar wel weer in oktober :j
zag een dove hond die hem gesmeerd was, dat is moeilijk roepen in de donker?
weer een mooie foto gezien van blondie <3 (ik als anti-vos heb er nu 2!) _/-\o_
vanavond maar even thuis gereden op een rondje van 18x18meter,gewoon ff wat schakelwerk vandaag

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:31

@Biancao: ik hoop dat het rustig gegaan is :(:) :(:) :(:)

Idd vreselijk vroeg donker, helaas.
Hier vorig jaar pony van dochter geschoren in de maand oktober en met dekens ging dit goed, moet het ook niet te koud hebben, want dochterlief moet er ook op/achter en dan hoeft het niet al te fris.
Heb zelf een hekel aan dat gedoe met die dekens, zeker in die tussen (op- en af- periode), schimmeltje maakt idd snel haren aan, de anderen vallen gelukkig reuze mee. Moet nog eens goed kijken wat nog kan aan dekens, want de heren spelen nogal hardhandig :( .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:09

Tine, gefeliciteerd met je verjaardag, verder komt het later

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:23

Goedemorgen

Tine gefeliciteerd met je verjaardag.

Hier lekker gisteren een rondje Haarlemmermeerse Bos gereden met Janouk voor de koets en zondag lekker onder het zadel getraind. Vandaag heb ze een vrije dag. Energie op doen om zondag Roos te verslaan met Ciska. haha

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:24

Biancacoo :(:)

Tine gefeliciteerd
HT heeft hardhandige heren ;)
PSM hier ook een paard dat ohz beter gaat lopen dankzij mennen!
Gem gaat de uitdaging aan met Ster!

Hier alleen nog de vliegendeken op en afgelopen vrijdag een regendekentje.
Gwin mag wel beetje vacht krijgen, ze zweet nooit veel en droogt snel op. In maart als de endurance trainingen pittiger worden scheer ik weer een race streep.

Dienst vannacht was gelukkig weer rustig, alleen een telefoontje om 2 uur.
Straks nog even naar het ziekenhuis, laatste controle bij de revalidatie arts. Omdat mijn revalidatie zo snel ging, wil hij me nu graag nog een keer zien om er zeker van te zijn dat het nog steeds goed met gaat, en het gaat nog steeds goed! *\o/* *\%/*

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:33

@ Tine Gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*
@ Biancacoo :(:)
@ Iedereen met scheer probleem, sluit me hier bij aan, moet zeggen Pown zit nog goed in zijn vacht dus wacht nog een tijdje :D
@ Maisie als je ooit nog is rijk wilt worden, kun je beter maar stoppen met de hobby, dan hou je misschien nog is geld over ;) Ben blij dat er eerst een Pown was en toen het huis, anders was het er nooit van gekomen denk ik O:)
@ PSM en Gem, hebben soepele paarden, door lekker voor de waggie te lopen
@ Nouvel :(:) voor Fief dat ze maar senl opknapt
@ Crazymel een fijne bijrijder/ster gevonden :D
@ Lottex heeft lekker gereden ~~}>
@ Tallechie is uit meeleeshoek gekropen, maar nog erg vermoeid, door kleine bambino die ook al los loopt :O
@ Ollie is nog steeds niet boven water, buldozer heeft niet geholpen :( Mis de leuke verhalen over baksels, Brutus en de onder het zadel avonturen -O-

Gister rondje gedaan met de Pown, vandaag ook nog lekker een ontspannen rondje doen en morgen mogen we weer dressuren en vaardigheid! Ben benieuwd heb er zin in en niet voor getraint, maar gewoon lekker ontspannen rond gecruised :o Wilde de fries ook nog doen gister, maar was gesloopt door de energie die de poezels vragen :O De nieuwe is aan het leren om alleen thuis te zijn, zonder in dr hokje geplaatst te worden en dan blijft het altijd maar afwachten wat je thuis aan gaat treffen :j Maar ze is super braaf <3 alleen loopt ze graag op het aanrecht (wat ik niet zo leuk vind) en wil ze de broodzak pikken, maar dat zal ook wel goedkomen denk ik :D
Vandaag drukke dag Pownie rijden, Fries rijden, de kar wassen en me hoofdstel en leidsels nog poetsen, de rest had ik vorige week al gepoets en hangt klaar om mee te nemen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:47

Goedemorgen,

Bedankt voor de felicitaties.
Mooie samenvatting van Dingetje.
Poes doet het nog goed?

Bianca: :(:)

Moet weer snel verder hier. Rembrand vast klaar maken voor de les straks, en zoon naar school brengen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:48

@Tine: gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

En nog even een knuf voor Biancao :(:)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:04

Goeiemorgen!
Gefeliciteerd met je verjaardag Tine!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:53

Goedemorgen..
vannacht was bijzonder, happy heeft bij de hussen geslapen...en ze hebben samen gehuild....nog nooit eerder gehad....
die beesten weten precies wat er loos is als er 1 sterft...gouwe ouwe mickey..eerbetoon ..haha..
Tine lastig zo'n dove hond..mickey was ook doof en moest je met handgebaren duidelijk maken wat je wilde...gaat in donker niet werken..
Tallechie balen van de waterbak...super van alwyn !
Frensie, wat fijn dat de revalidatie zo goed verlopen is !
dingetje heeft broodpikkende kat..en maakt mooie samenvatting.
janouk lekker gereden .
avaluna dekengedoe....niets waard..
HT schakelen geoefend, super !
crazymel schakelt iemand in om wish goed te rijden..haha..
Gem les in het verkeer morgen, succes !
PSM fijn gereden, super, helpt idd om ze lekker soepel voor de kar te houden.
lottex ook fijn gemend, super !
janouk gaat de strijd aan met dennis het weekeinde...doet ollie ook nog mee daar ??

verder....beetje moe hier....sliep diep en schrok vanmorgen wakker met het idee...owhja...mickey mick...is er niet meer...
en jullie allemaal bedankt voor de lieve woorden en knuffels ... _/-\o_

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:09

@Biancao: wat bijzonder zo van de rest van de roedel, een mooi waardig afscheid :(:) :(:) <3 :* , heel veel sterkte, is zo vreemd nu allemaal... :(:)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:22

tine.....proficiattt!!!!!!

@biancacoo, vandaag zal wel zo'n leef-in-roes dagje worden dan... :(:)