[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:11

mooie wedstrijdresultaten :)

ik ben gisteren naar de zwarte markt geweest, en daarna finaal lingestort met fikse migraine op bed gekropen en heel de nacht liggen draaien en verrekken..
net stage afgemeld.. En nu maar m'n best doen thuis aan de slag te gaan...

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:53

Het begint inderdaad op te schieten, Tallechie! Voor je het weet, is het er al hihi.

Evelinee_, heb je nog lekker getraind met je pony’s?

Millanka: Leuk hoor! Mooi dat het zo goed ging.

Tine wilde graag trainen, maar praten was toch ook wel erg gezellig haha. :))

S_L heeft nepnagels en had moeite met het vinden van een groom. Les ging wel goed.

Goed dat je de finale hebt gehaald met de Ferro. Wel jammer dat je die niet kon rijden, Maisie. Lekker dooroefenen hoor! Komt vast en zeker goed. Netjes van je zusje!

Netjes, Dennis.

VHU: Lekker gemend met Snuit en zoonlief die zelf naar vriendje liep, maar niet belde. Goed dat je hem toch dat vertrouwen gaf!

L_R: Goed gedaan, meid. Ga maar snel die startkaart aanvragen.

Napie ook lekker gereden!

Beterschap Naaltje! :(:)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 10:54

goede morgen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:02

Poeljte, waar en wanneer is die indoor in Emmeloord :) misschien kom ik wel even buurten :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:10

Wij gingen dus afgelopen zaterdag naar Kootwijkerbroek met het tandem.
Was een grote bak met heel veel kerstverlichting en versiering. Zat een waterbakje in en net zoals in Nijkerk van die hangende dingen.

Eerste rondje ging wel redelijk, helaas drie balletjes (twee pechballen, Peppie trapte met zijn achterbeen tegen een hekje aan waardoor het balletje viel. Andere bal ging eraf door het driften van de kar)

Tweede rondje ging ook al iets beter. Wel twee balletjes (zelfde als hierboven, haha!)

We waren uiteindelijk 4de van de 6 en er gingen er twee door naar de finale. In iedere klasse werden er Wildcards getrokken en wij mochten daardoor dus de finale starten.

Die ging echt gruwelijk hard (wat een kick!!) Wel moesten we hier en daar een extra bochtje rijden en hadden we voor de verandering twee balletjes.

Het was een erge leuke, drukke dag en we hebben weer wat geleerd. Is leuk dat we nu concurrentie hebben. Qua tijden zaten we erbij, alleen het foutloze moet nog komen. Eigenaar heeft bij de korte draaien en bochten nog moeite met de lusjes. Snelheid is er wel.

Afbeelding

Afbeelding

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:10

Evelli schreef:
Poeljte, waar en wanneer is die indoor in Emmeloord :) misschien kom ik wel even buurten :)

In de manege in Emmeloord. Zal je wel even een PB'tje sturen met het adres. Indoor is volgende week zaterdag.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:16

Ziet er gaaf uit Poeltje. Tandem rijden lijkt me ook heel leuk maar ook heel moeilijk, vooral op die snelheid, enorm nadenken over de te nemen route en hoe je de lusjes moet leggen. Paar keer de mannen in tendem gehad maar ik heb eigenlijk niet het juiste materiaal er voor

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:18

Dat klopt, Napie. Makkelijk is het niet.
Lussen leggen moet je van te voren ook wel een beetje bedenken, dus iedere ronde ging het iets beter (''Pieter, hier alvast opletten en lus leggen!!'' :)) )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:24

''lus leggen'' klinkt technisch :) Vind dat zo goed van die ponys, dat die dus voor elkaar lopen, en niet heel dozig naast elkaar gaan lopen
mooie fotos! :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 11:39

Pony's zijn zo echt op hun plek. Best wel leuk om dat te zien. Peppie houdt er echt van om ''los'' te lopen zoals in het tandem.
In het vierspan is hij gewoon wat minder op zijn plaats. Hij denkt ook echt mee en als de eigenaar een keer niet goed stuurt, springt hij zelf aan de kant en zoekt het gat op. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:02

Ben bij trainingsrit geweest van Napie, was super leuk en heerlijk gecrost !!
Voor rest heb ik heel erg druk, vandaar ook die radio stilte maar volgende week heb ik waarschijnlijk erg goed nieuws ;-)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:27

Poeltje, gave foto's! de pony's hebben dus goed hun best gedaan?
moesten we naar jou een foto met verhaaltje sturen? en wat moest er allemaal in staan?

Naaltje, beterschap meid! had je al een uitslag van de mri?

SL, wat jij zegt over dat hulp geven als hij niet doorloopt en daarna niks meer zeggen... heb ik ook (wel eens) last van.
ik moet daar ook echt goed op letten.
dat als ik zeg 'ga door! en een tikje geef.. dat als hij niet reageert er gelijk nog een tik achteraan te doen.

Vandaag 40minuten gereden :D
eerst eventjes in de bak en daarna een stukje de dijk op.
Op de heenweg kwam er een vrachtwagen van TNT langs die nogal hard reed, maar op het allerlaatste afremde en zachter ging rijden ("kleine pony's schrikken niet :+ )
en daardoor kwam er een warme walm van de vrachtwagen af toen hij langs ons kwam, dat vond wobbe toch wel erg vreemd.
en op de terug weg was ik eigenlijk vlakbij het oprijpad toen er een grote trekker met bak achter me reed (reed ook flink hard!) die ook pas op het laatst wat zachter ging rijden.
toen heb ik mijn hand maar uitgestoken dat ik linksaf zou gaan.
toen ik eenmaal naar links was en de trekker er makkelijker langs kon kwam hij dus ook ineens weer hard lang scheuren.
door het optrekken maakte de trekker toen een heleboel herrie en daar schrok wobbe wel even van.
normaal had ik hem voorwaarts willen laten stappen, maar omdat we nu al eigenlijk schuin naar beneden op het oprijpad stonden/liepen heb ik hem stil gezet.
voor het geval hij toch aan de ren zou gaan omdat hij schrok o.i.d. (en dan vervolgens schuin de dijk af zou rennen)
Toen hij schrok heb ik hem dus keurig netjes op de rem gezet en stil laten staan tot hij weer op commando vooruit mocht.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:35

Stukjes mogen inderdaad naar mij toe!

Heb tot nu toe die van:

-Evelinee_
-Dennis
-Joram
-VHU
-Sumic
-Maisie
-Tine10

Wat er in moet staan? Mag van alles zijn. Je ervaring, informatie over de pony's, wedstrijdervaring etc.
Laatst bijgewerkt door Poeltje op 13-12-10 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:43

@ Ivystoeter: Ik heb dat ook niet altijd dat ik dan niets meer zeg, maar soms dus wel. Het was nog geen probleem zei de instructeur, maar als ik dat vaker ga doen, gaat Romeo na verloop van tijd niet meer luisteren als ik een hulp geef. Toen ik er gisteren enorm op ging letten, schoot Romeo al vooruit toen ik "Romeo" zei (aanmoedigend, dus niet op de toon die ik gebruik om hem in stap te laten gaan), dus het had duidelijk effect.
Een tweede foutje van me is dat ik niet geduldig genoeg ben. Als Romeo 2 keer niet luistert naar de stem- en zweephulpen, roep ik de 3e keer streng/boos "Romeo! Doorgaan!" en geef ik een hardere mep dan de vorige keren. De instructeur zei dat ik motiverender moet zijn, dat ik hem moet behandelen als een klein kind. Zo gaf hij een mooi voorbeeldje: Als je aan een kind vraagt "hoeveel is 2+2?" en het antwoord "3", moet je aanmoedigen om te blijven proberen het juiste antwoord te geven in plaats van het een lap rond zijn oren te geven :o Zo klinkt het logisch, maar zo had ik het nooit bekeken bij Romeo.

@ Poeltje: voor wat dienen die stukjes?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 15:45

Jaa, we schieten al op richting de 500 blz :).

Ik heb iid laatst wat gestuurd, weet alleen niet meer wat exact :o.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:01

S_L: Voor de opening van het nieuwe topic :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:02

SL, ik heb het ook lang niet altijd hoor.
en wat je instructeur zegt... dat klopt... moet ik bij wobbe ook echt aan gaan werken.
ik weet hoe het zit en hoe ik het op kan lossen... maar moet wel even streng op mezelf gaan letten.
want hij neemt me anders in de maling.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:04

poeltje, ik heb je een PB gestuurd :j met mijn stukje.
denk alleen dat het te lang is hihi

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:06

Mag ik ook een stukie sturen of niet :P

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:12

Wat mij betreft wel hoor. :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:20

ik zal ook eens een stukje gaan sturen :)

@SL fijn dat je al ziet dat het beter gaat :)
Bij dids moet ik juist wel overgaan op de strenge aanpak, maar die is anders. Die kent het, maar zal bij zichzelf denken, de ballen met jou, ga zelf maar lopen :+

Als ik hem iets wil leren en hij begrijpt het niet, als ik dan streng doe dan gaat ie op stanby, doet ie niks meer _O- dus dat onderscheid moet ik wel maken :))

*gaat pben naar poeltje*

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:23

Oke ik stuur je vrijdag oke? Heb nl examens.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:26

goedemiddag iedereen!

ben net als een verschrikkelijke sneeuwvrouw thuisgekomen! lekker fietsen in de sneeuw:S! zomaar snel naar de pony's om te kijken of er nog wat te doen valt, voordat er zoveel sneeuw weer ligt!

@ poeltje, stoere foto's! ziet er weer goed uit!
Jaa ik heb nog heerlijk getraind! ze waren in het begin errug drammerig, dus eerst even aan het loswerken gezet, en daarna even keihard gegaan:D! pff er was weer eens geen houden aan:P! Daarna nog even dressuurmatig weer opgepakt, en lekker uitgestapt! Ze waren daarna alles behalve drammerig! haha!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:27

sneeuw evelinee?
*kijkt buiten*
hier niks :oo

ik ga ff de afwas opruimen.. :)

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:37

oooh echt?! nooou ik kom bij jou wonen :D !

hier wel hoor! pff, de sneeuw was van het weekend helemaal weg, kon heerlijk alles weer doen met de paarden! Had gister dus lekker de shets gemend, en nog 2 paarden gereden! Nu, niet meer :n !