[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:58

Ik ga gelijk je topic bekijken :D

Nee ik men niet bitloos, zal ik ook nooit gaan doen ook.

Vandaag wat geleerd op stal en rivaldo 3 kwatier op het erf laten lopen voor gras :D.. hij had het er maar druk mee.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:01

danku allemaal voor de felicitaties :D

ik men zelf ook met smalle leidsels. ik denk dat een hele hoop mensen hier met de ideal leidsel, met grip mennen.

@ Talechie sterkte, je weet nu in ieder geval wat er aan de hand is.

@ VHU wat een stoere pony, helemaal in zijn uppie.

@L_Rivaldo dat klinkt als een lekker ritje!

vandaag heb ik met misty lekker in de bak gereden, jemig wat is ze toch druk, madam die galloppeert liever los :| uiteindelijk toch best fijn gereden, daarna nog lekker op de weg een stukje gedraaft, voor het eerst enkelspan met oogkleppen, dit beviel erg goed.ze is toch wel heel erg verandert veel feller dan vroeger dan te bedenken dat je haar vroeger altijd voorwaarts moest helpen, ach ik vind het heerlijk zo'n voorwaartse pony, nu maar hopen dat moby ook zo wordt.

morgen ben ik lekker vrij, eerst autorijles, dan de pony's buitenzetten, daarna voice doen. zondag ga ik lekker voor het eerst met haar een buitenrit maken!

magic en moby hebben elkaar lekker beziggehouden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:05

Zaterdag loopt rivaldo eerst zijn kinderlesjes en dan 4 uur later gaan we dezelfde rit maken met gps aan :D.. kijken of we klaar zijn voor de menendurance :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 00:02

Heeft iemand nog een 2 span shetlandtuig over?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 00:04

jep

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:18

goedemorgen. Ben al weer op het werk. Moet tot vanavond tot 21.00 uur... :-(

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 09:28

goedemorgen.. tallechie dat is echt lang!

Marianne: je hebt pb.

Ik heb echt spierpijn van rijden op rivaldo haha.. ben niets gewend

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:07

Ik men nu nog met gewone leren leidsels van Ideal :) ga straks over op antislipleidsels van Zilco :) Maar heb voor de sulky touwteugels van Equiplay omdat mijn gewone leidsels te lang zijn

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:27

@ rivaldo pony erbij ???

Ik heb idd de ideal anti slip en ook de zilco anti slip. alleen daar rijd ik niet mee. Onze tuigmaker maakt zelf leidsels van super leer. Als je er een paar keer mee gereden hebt wil je niets anders meer.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:38

Oeh, het gaat over leidsels...
Iemand nog een tip?
Ik lees hier over superleidsels, zijn die ook te bestellen?
Ik had graag nog een mooi tweespanleidsel, of ja, heb ik gewoon nodig, want de oude is stuk (bedankt pony...).
Kan nu dus geen tweespan rijden...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:41

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:04

Ik vind die antislip dus niet handig rijden omdat ik ze dan niet makkelijk terug kan laten glijden. Maar kan ook te maken hebben met de pony's die niet zo trekken / hard gaan dus dan heb je die antislip misschien niet nodig. Gisteren met menles reed ik wel met antislip (en smal) als ik ze dan terug wilde laten gaan in mijn handen moest ik echt frummelen (officiele term centimeters gewijs verkorten :+ ) om ze weer terug te krijgen. Met gewone leren leidsels duw je ze veel makkelijker terug.
Wat een leuke foto Rivaldo!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:20

Nee geen pony erbij hoor. Maar er komen deze zomer 3 shetjes die ik voor de wagen mag gaan zetten. Eentje is even groot als rivaldo. Misschien dat ik het wel fijn vind om ze eerst naast rivaldo te zetten als we de eerste keer naar buiten gaan. Rivaldo is kipmak en brengt dat over aan de andere.
2 shetjes van 95, een geweldige bonte en een pony van 1,10 :)

Ga op school met mijn leraar een ondernemingsplan maken en ga dit misschien in het najaar al starten :D

Die voor school heb ik al gepressenteerd en hoor zo het cijfer :) Ging erg goed en banketstaaf maar wat los en kreeg geen vragen. Wat de leraar normaal erg veel doet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:27

Wilde net even met Amerigo gaan mennen, maar krijg het monstertje niet gevangen in de wei. Dom beest. Hij heeft nog dikke deken aan (doe ik voor de nacht) en die kan ik dus ook niet afhalen. Straks nog maar eens proberen, maar kom dan vrees ik in tijdproblemen ivm gymles zoontje.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:32

Dat geintje flikt Keet me ook nog wel eens. In de bak is het het ergste. Gelukkig is ze vrij 'jaloers' dus als ik alleen Dora weer mee neem staat ze al bij het hek te gillen :D

Jaloers en kunststof zijn trouwens twee hele stomme woorden!

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:44

Ik zit hier even illegaal op school :D

Wat leuk laura! je weet het he, bont rules :+ 2 span vind ik echt super om te rijden!

Ik heb gister op de manege geoefend voor zaterdag de indoor op Aalsmeer, ging best goed, ze waren best fijn te sturen en goed op snelheid. Dus we gaan het beleven *D

Laura je kwam als bezoeker toch?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:45

Laura krijgt het druk zaterdag :+ Ze zou met mij meegaan op wedstrijd maar haar hoefsmid komt en ze heeft les dus ze kon niet :)

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:48

hahahaha dan denk ik het toch niet nee :+

Dan toch nog hoop op marrianne? :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:58

Als ik zelf geen wedstrijd had gehad, dan had ik naar Aalsmeer komen kijken, dat is zo dichtbij :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:28

Goeiemiddag!
De pony's lopen heerlijk zonder deken in de wei, de hele week eigenlijk al (behalve snachts natuurlijk dan hebben ze een deken op) het is HEERLIJK weer hier :+: ga zo even in de zon zitten.

laura, wat leuk dat er pony's bijkomen waar je mee mag mennen!

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:43

Strakjes naar osi. Ga der denk ff een bandje achterhangen, als er niemand aan het rijden is. Alle ponys zijn bang die in de paddock staan. Al die gekke sprongen haha.

Ook mijn verzorgponytje even doen. Ik denk dat ik er een tuigje om ga doen, als ze in een goede bui is. Mevrouw heeft er een handje van om aan te vallen. Eigenaar doet gewoon een stap opzij. Ik snap dat niet. Gelukkig doet ze het bij mij niet meer, alleen als ze niet genoeg bezig is..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 13:44

Ik wilde toen de eerste wedstrijd komen kijken, wist niet eens dat hij nu al aankomende zaterdag is.. Dat gaat helaas niet lukken.

De smid sla ik deze keer toch maar over.. hij is kort dus veel kan hij toch niet doen.. (hij kwam op dezelfde tijd als ik les moest geven dus dat gaat ook niet er komen 4 kindjes weet niet hoeveel ik precies les moet geven blijven kindjes dan willen ze en dan niet :P)

Baal enorm dat ik niet beide kan doen :( :(

Vanmiddag komt het nieuwe meisje erg leuk :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:06

Evelli schreef:
Dat geintje flikt Keet me ook nog wel eens. In de bak is het het ergste. Gelukkig is ze vrij 'jaloers' dus als ik alleen Dora weer mee neem staat ze al bij het hek te gillen :D

!

Als ik de andere 2 binnenhaal, dan kan ik hem wel pakken, maar dat wordt zo omslachtig. Nu ze vlak bij huis staan, zou dat nog wel kunnen, maar ik probeer het eind van de middag wel. Als ik ga voeren, pak ik hem dan wel. Zoveel krijgt hij toch niet, dus hij kan dan wel gelijk werken.

We hebben land bij gekocht. Dan moet ik echt een flink eind lopen. Als ik dan steeds eerst de andere 2 binnen moet halen voor ik Amerigo kan vangen heb ik echt een leuke dagvulling. Dus ik hoop dat ik het hem toch kan leren. Het ging een hele tijd goed, maar nu ineens weer geklier. Rembrand kon ik altijd super makkelijk pakken/kwam naar me toe. Maar sinds de pony er is, probeert hij het trucje soms ook. Dus sindsdien neem ik een heeeeeeeeeel klein beetje voer mee (is eigenlijk tegen mijn principes, maar ja, wat moet je anders...). Rembrand laat zich direct vangen, maar pony dus niet. Probeert natuurlijk wel wat weg te snaaien, maar vliegt weg voor ik arm onder hals heb kunnen doen. Draakje.

Dus mochten jullie nog tips hebben..... ik lees ze graag.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:14

Lastige situatie idd als je pony zich niet laat pakken. Vind hij het wel leuk dat je hem komt halen? Daarmee bedoel ik, dat je niet steeds werkt met hem als je hem uit de wei haalt, maar ook eens een poetsbeurt geeft of lekker gaat wandelen.
Ik zou iig niet lokken met voer. Ze moeten het leuk vinden om met je mee te gaan, iets leuks en uitdagends doen.

Mijne komen altijd in draf/galop naar me toe gelukkig. Nouja als ik aan kom fietsen zien ze me al vanaf de weg en als ik dan bij het hek aankom het erf op staan de mannen al voor het hek te wachten :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:15

Voer meenemen is bij mij ook geen optie :+

Dora komt altijd naar me toe als ik het land in loop, Keet meestal niet. Ondanks dat ze niet altijd hoeven te werken :n

Als ik Keet echt moet hebben en ik krijg haar niet te pakken vraag ik een stalgenoot haar te halen. Meestal komt ze dan wel.