[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:49

Ja dat blijft raar die data.... een groententuin wat leuk HT!

We naderen hier de laatste fase in de aankoop van de woning die we op het oog hebben het is zoooooo vreselijke spannend ik word helemaal gek als het doorgaat :+ ben nu al helemaal hyper (net telefoontje gehad van makelaar ... adem in....adem uit).

Gelukkig erg fijne trainingsrit gedaan met Ollie, voelde me moe en stijvig maar toch mooi 26 km getraind met stukken dat we konden draven op fijn tempo. Pony voelt topfit (nu ik nog :)) ). Helaas wel ijzer eraf... hoefsmid zegt dat hij morgen of overmorgen komt hoop dat hij voor het weekend nog komt want dan kunnen we vrijdag of zaterdag nog zo'n rit doen.
Het is zo gaaf als zo'n dier zo heerlijk loop. Draf gemiddeld zo'n 14.5 / 15 km/uur 8-) en maar doorlopen totaal zonder moeite. Ze voelt nog weer beter dan in Kootwijkerbroek paar weekjes terug.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:04

Knappe Prins in de vaardigheid trainingsrondje: Groom in opleiding moet nog leren blijven zitten. :D
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:47

Janouk: ziet er goed uit.
VHU: retespannend!!!! En lekkere rit gemaakt.
Ht *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding
Ze staat er een beetje gek bij en de kar is met lamoen van Amerigo, maar dit is even voor de vorm.

Vandaag mijn "nieuwe" tuig binnen gekregen. Straks nog even met hulp alles nakijken of het echt overal goed past. Nu hopen dat mijn voorbomen heel snel worden bezorgd, dan kunnen we eindelijk aan de slag (ze is donderdag alweer 3 weken thuis, hopelijk is ze het niet vergeten) Heb er zin in!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:24

*\o/* bijna zo ver Tine *\o/* vind het al heel wat dat ze zo braaf staat met het lamoen om haar lijf <3
En die Prins, wordt een super fijn menpaard zo *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:31

Fijn vhu, mooi aan het trainen zo met ollie, en zo heerlijk als het zo goed loopt.
Janouk, dat ziet er supergoed uit met Prins ! gaaf hoor *\o/* zal wel heel anders voelen als met janouk.haha.
tine..aan de slag met sam, verleerd zijn zal niet, maar..t'blijft een dier, gelukkig heeft ze een fijn karakter, komt vast goed !

Fijne avond nog...groetjesszzzzzz :z

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:35

haha vooral het uitzicht is heeeeeeeeeeeel anders.
Ik ben jaren gewend tegen een blonde kont aan te kijken vanaf de bok.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:24

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:27

Prompt stikjaloers op janouk. Wil ook lekkere buitenrit maken. Helaas even geen tijd voor. Vanmiddag met zoonlief naar Bedum (1 uur rijden) voor een springles. Kijken of deze mevrouw het vertrouwen weer terug weet te krijgen. Ze is heel goed, alleen woont ze wat verder weg dan we dachten. Hopelijk kan ze het probleem snel oplossen haha

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:33

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:46

Janouk, Wat een heeerlijk begin van de dag..superfijn !! idd inspiratie voor boek 2 !! haha..

Tine, succes voor je zoontje....je kunt misschien gewoon thuis wat eenvoudige balkjes en hindernisjes laten staan en lekker laten aanklooien thuis....gewoon zonder druk...zonder wie dan ook..gewoon spelen met zijn ponneke..dat kweekt ook een boel vertrouwen..lekker laten gaan.....komt vast goed !

hier onwijs leuk bezoek gehad....superfijn !!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 17:02

ssstttt maar vinden jullie ook dat Ilona een leuke titelverdient? Ga hem in mijn onderschrift zetten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:16

BI: ik zal het zo eens bekijken
Bianca: dat deden en doen we thuis ook, maar we komen niet verder dan 30 cm. Vreemde ogen dwingen zeg maar. En de juf die we nu hebben is echt super goed en doet het heel erg leuk. Zoonlief heeft een uurlang met een grote grijns op zijn gezicht gesprongen. Dan is dat uur rijden het wel waard. Nou ja, uur.... op de terugweg heeft tomtom me een heel stuk van de provincie laten zien geloof ik. haha STraks maar eens even op de kaart terugkijken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:15

+:)+ wat fijn Tine!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:26

tine: zoals je vriendin al zei: dat past op Sam :j
vhu is in volle spanning ...vol verwachting klopt haar hart......duim voor je mee +:)+
knappe prins voor de wagen.en janouk vroeg uit de veren voor een rit. :z
ik heb jane na een maand weer eens aan de longe gehad,zo'n braaf dier,alle knopjes deden het nog :wow:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:30

Ht: ja, het past echt heel goed en ook alles! Ben er heel blij mee, het is een heel degelijk geheel. Als het goed is komen morgen per post de voorbomen en gaan we dan vrijdagavond voor het eerst met haar thuis mennen. Heb er zooooooo'n zin in. Toppony is het. Springjuf van vandaag had haar nog nooit gezien en was ook helemaal weg van haar. Zo'n super karakter. Bij de buren was een jongen (had netjes gevraagd of het kon) op zijn trampoline met een bal aan het spelen, Sam keek niet op of om. <3 <3 <3 <3 <3 <3

VHU: inderdaad erg fijn. Zoonlief wil nu alweer naar les, hij heeft zo zitten genieten. Daar kunnen wij zelf hem net niet genoeg in begeleiden, dan is het beter om iemand in te schakelen dan hem zelf aan te laten "modderen", dan komt hij namelijk niet verder. Nu wordt hij op heel leuke manier uitgedaagd om toch steeds een klein stapje verder te gaan. Ben echt heel blij met deze juf. Zij rijdt zelf sgw op hoog niveau, dus wie weet in de toekomst ook wat crosslesjes. Zoonlief wordt nu echt begeleid door een paar supergoede instructrices. Erg leuk. Soms ook wel verwarrend, ze zeggen de dingen soms net iets anders. Maar ja, de ene juf is dressuur, de andere springen en dan nog een voor het viertal. Maar in principe willen ze allemaal hetzelfde, dus dat geeft verder ook niet. En de viertaljuf is maar voor even.

Nou, ik ga naar bed, morgen weer naar de osteopaat. Ben benieuwd hoeveel pijn ze me nu weer gaat doen :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 08:58

Sterkte Tine. En kan me goed voorstellen dat je goede instructie wilt bij je zoon hoor. Hulp en steun krijg je van je ouders, instructie van een instructeur :j
Wat leuk van Jane HT *\o/* zijn moeder en dochter nog steeds zo vreselijk zwaan kleef aan of wordt het al wat beter?

Het is niet te geloven maar ... ons bod is (uiteindelijk :P ) geaccepteerd *\%/* is nog wat onwezenlijk allemaal. Nu de stap van koopcontract opstellen, financiering etc. Maar die 1e stap is gezet (overige stappen gaat vast goedkomen, gaan wij vanuit, anders gingen we deze weg natuurlijk niet).
Duurt nog poos voordat we erin kunnen / willen uiteraard want ons huis moet ook nog weg (.... :x ).
Net beetje te veel allesvuller aangemaakt, dus denk dat straks in ieder geval alle gaten in de muren wel gevuld zijn :)) moet er nu weer snel mee verder anders werkt het niet meer goed.

:wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:40

Vhu *\o/* *\o/* *\o/* wat geweldig !!! Leuk zeg !! Succes met de muurvuller !!
Tine goede instructie is belangrijk. .gewoon spelen en kind met je pony zijn ook... maar dat komt vast goed.

Ht goed met jane aan de slag geweest. Heb je plannen om 2span met ze te gaan rijden in fe toekomst ?

Ik heb een dun boekje/tijdschriftje liggen: binnenkomen bij A.
Duidelijke uitleg over mennen dressuur en wat men wil zien in de proeven..... Iemand hier die dat wil hebben ?? Is toen door mensport uitgegeven.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:34

Biancacoo: ik wil hem graag hebben :j . Ik hou MP al vaak in de gaten of iemand het boekje aanbiedt, want in de winkel is het niet te krijgen :) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:48

Boekje is voor jou Gem.
Kwam hem tegen in een uit te pakken verhuisdoos....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 12:54

VHU wat ongelooflijk spannend!!!!
Bianca: zoonlief krijgt regelmatig les, maar mag ook absoluut lekker spelen met zijn ponys hoor. Lekker zonder zadel rijden of wandelen, "schrik" parcoursjes of gewoon alleen maar knuffelen en natuurlijk proberen we minstens 1x per week op buitenrit te gaan. Zaterdag staat er ook weer 1 op de planning. Heerlijk.

Nou, osteo was weer lekker bezig. Maar goed, het is voor het goede doel. Nu lekker paar uurtjes naar bed en dan vanavond nog naar viertal training. Zo leuk, we hebben 2 jongens in het team en die vinden het helemaal geweldig. Had ik niet verwacht eigenlijk hahaha. En de meiden vinden het wel erg leuk dat er jongens in het team zitten. Iedereen blij :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:20

Biancacoo schreef:
Boekje is voor jou Gem.
Kwam hem tegen in een uit te pakken verhuisdoos....

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Super! Dank je wel!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:38

@vhu: wat gaaf! Gefeliciteerd, alvast! Veel succes met de verkoop; ik ben erg benieuwd naar jullie nieuwe stek.

Ik lees wel mee, maar even wat minder fut om te reageren.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:44

duim duim VHU dat je snel je eigen huis verkoopt :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:55

Moet eerst netjes worden gemaakt, denk per 1 juni in de verkoop :D
't Knapt wel enorm op, alles wat ik doe zie je direct resultaat ... je vraagt je dan wel af waarom we het nooit eerder hebben gedaan :o :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 07:41

Goedemorgen

VHU: wel fijn dat je direct resultaat ziet. Dat maakt het makkelijker om door te gaan.
Ava: :(:)

Zoonlief heeft gisteren weer geweldige viertaltraining gehad. Zo leuk, ze hebben met elkaar zoveel lol. En ze rijden nog heel aardig ook.

Vandaag een spannende dag! Maar eerst nog trainen met Rembrand, hoefsmid komt voor Rembrand en Samoerai. Dierenarts komt om even bij alle paarden bloed af te nemen. Even de bloedwaardes laten meten.

Fijne dag allemaal