[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:45

Jenkins: ik heb vandaag even opgelet. Maar pony was amper bezweet, dus dat schoot niet zo op. Bij Rembrand was alles gelijk verdeeld, dus toch anders dan bij jou.

Rembrand ging weer superfijn en zelfs de slangenvolte 4 bogen met 1 hand was ik nu tevreden over. (hij wil nog wel eens net niet helemaal goed in de nageeflijkheid blijven, de boef haha)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:04

tine: arme zoon :(
gem; met moos aan de slag
Jenkins: bij warm weer haal ik het schoffie ook zo van sun af en schoffie zit niet strak
en verder alles vergeten,was ook zoveel te lezen :j
ik kreeg van de week een leuk filmpje van easy,die loopt al met zijn nieuwe baasje op zijn rug door de baan te sjouwen,zo leuk _/-\o_
vandaag regen dus.....ff snel menoefeningetjes met sun gedaan(voor de bui) en tuig en wagen gepoetst tijdens de bui ~~}>
ik moest wel goed oefenen, want Sunrise gaat zaterdag bij janouk in de trailer....en daar mogen alleen ponys in mee die linten verdienen +:)+
wel erg leuk dat er zaterdag zoveel van hier meerijden,gezellig :list:

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:26

Hier ook druk bezig met voorbereiding.

Vanmorgen in de miezer met beide pony's de proeven nog even gereden. Daarna kar gewassen
en ferro zijn tuig. Daarna caravan naar huis gereden die zijn we nu aan het inladen.

Robijn zn tuig ook al een wasbeurt gegeven en moet ik zo nog even de hoofdstellen en bitten
doen en frontriemen omwisselen voor de bling bling versies en dan nog partytent in de bus
en de rest bij de paarden inladen (vlas, hooi, kruiwagen, paaltjes, draad, water enz).

Het is een hele volksverhuizing voor 1 dag. Maar heb er zin in en het gaat gezellig worden *\o/*

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:54

goedemiddag

@ tine heeft fijn gereden en vanavond nog les met thabor..
@ maisie aan het inpakken voor dagje kampioenschappen met pony's
@ ht heeft goed geoefend anders mag ze niet mee terug met janouk. ~~}>
@ gem weer fijn aan het werk met moos.. wij willen veel foto's zien.
@ avalune is ook weer lekker met pony's bezig
@ tallechie hoe gaat het met snuit.. hoop voor je dat alwin zaterdag goed loopt..
@ janouk.. janouk had in vaardigheid veel impuls. leuk dat jullie weer kunnen rijden na zo lange blessure tijd.
@ baudy had db op de kop door de sloot en voor de kar.. hoe gaat het er nu mee en met de schade aan de kar?
@ aks fietst ook af en toe voorbij.. zag mooooie foto's van dids op facebook
@ ollie ook lekker aan het rijden.. jou willen we natuurlijk ook weer op de hippiade zien..
@ bianca op vakantie geweest naar zweden en nu balen omdat de vries combi nog niet geleverd is... je zou sommige bedrijven ook -:(-
@ marjola is aan het trainen op ontspanning en hoopt dat sam zaterdag ook ontspannen is..
@ jenkins zwaait ook even voorbij.
@ sandrina heeft van de week genoten van cross training van paard lief en heeft veeeeel pruimen.

volgens mij heb ik iedereen gehad anders.. Y;( Y;(

vorige week woensdag hebben wij arabo keuring en bestgaand menpaard gehad in oldekerk.
in het bestgaand menpaard hadden we 5 paarden van de 9 combinatie's mee lopen harry was 1ste met dempsey JW en 2de met arjan ik was 5de met uzma jelmer was 7de met octaaf en Jans Winkelman reed met xander JW en was 8ste..

gister vanuit het werk naar Coevorden gegaan en de dressuurwagen en 5 tuigen gepoetst. s'avonds les gereden met xander hij liep best lekker stelling buiging gaat steeds beter. hij loopt niet zo vaak in het enkelspan dus dat vindt ie ook erg moeilijk.. harry had met arjan en uzma in 2 span gereden dat liep erg goed. hoop dat ze zaterdag ook zo lopen..

we gaan zaterdag alle 6 de ringen en vaardigheid onveilig maken
vaardigheid 2 span met octaaf en xander en enkelspan met dempsey
ring 1 en 2... 2 span M dressuur met arjan en uzma
ring 3 en 4.. enkelspan L dressuur met dempsey (eerste x L)
ring 5 en 6 enkelspan M dressuur met arjan.

ze zullen weten dat we geweest zijn ~~}> ~~}>

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:39

Wat een bijlees-actie Lanous _/-\o_ ! Succes met al het rennen en vliegen zaterdag!

Zaterdag een heuse Bokt-meeting in ? Waar was het? Wieringen? Eigenlijk verwacht ik wel een gezamenlijk AR - ITP topic van jullie :D .

Moos heeft zich vandaag weer voorbeeldig gedragen +:)+ . Hoofdstel omdoen heb ik dit keer zelf gedaan, nu geen enkel probleem, dus volgende keer kan het halster eronder wel achterwege blijven.
Half uurtje gedraafd en gestapt; was over die grindpaden tussen de velden wel wat gevoelig onder zijn voetzolen, dus toch de HS maar weer laten komen en voorijzers laten zetten. Achter durf ik nog niet met dat wildvlees.
Lesmees vond dat ik het na volgende week best zelf eens kan proberen als hij naar het WK is..... als ik durf := . Moet ik eigenlijk eerst eens een tractor oid tegenkomen over die veldweggetjes.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:23

Oja, vandaag weer één van de vele welles / nietes - discussies gehad, ditmaal over gewicht van diverse paarden op stal. Gokje gedaan, tot een lesklant die tevens DA is, met haar meetlint uitsluitsel kwam brengen :D . Moos was het proefkonijn, en ik zat er het dichtst bij: dacht 500 kg en hij weegt volgens het meetlint 489 kg :D .
Denk ik dat ik toch nog vrij ruim zat met mijn aanname dat Ster 375 kg woog / weegt.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:35

Gem dat gewicht schaten is best moeilijk hoor. Ik heb mijn pony ted ooit eens op O een paardenweegschaal gehad en daar zat ik toen aardig goed mee. Maar db Poe zou echt gokken zijn.
En super dat Moos het zo goed doet! Inderdaad veel foto's
Nou lanouska dat wordt een arabo invasie bij de kampioenschappen.

Succes allemaal die gaan. Ik ga naar ermelo naar de tuigaardendag. Ons jaarlijkse uitje!

Trouwens ons veulen gaat niet naar de veulen veiling. Maar is wel verkocht. Naar een goed adres denk ik. Ze gaat naar de fokker van der moeder. Hopelijk zien we der dan als 3 jarige weer op de keuring.

De schade aan de kar viel gelukkig mee. Het een en ander stond scheef maar niks echt stuk. Maar ben wel blij dat ik niet een nieuwe kar heb. Poe dan is het veel erger. Wel een gaatje in mijn net nieuwe stoel. Gggrrr maar goed tape erover.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:04

Top samenvatting lanouska! +:)+ En veel succes voor alle combinaties waar jullie mee gaan starten. Klinkt lekker druk!

@Gem mooi dat het weer goed ging met Moos :)
Wieringen was de SGMW van afgelopen weekend. Wij zitten met D+V kampioenschappen in Middenbeemster (het land van de beemsterkaas ;)). We mogen zelfs morgenavond al parcours lopen voor de vaardigheid. Zijn er fanatiekelingen die dit gaan doen? Ik kijk wel op de dag zelf, loop er al vanaf 8h 's ochtends rond. Maar als iemand alvast een fotootje van het parcours schema maakt en die wil PBen, vind ik dat helemaal niet erg ;) Kan ik er alvast over gaan dromen vrijdagnacht, haha.
En foto's gaan we voor zorgen. :D (mijn ouders nemen voor de verandering een camera met volle batterij mee - nee geen grapje, we hebben echt een keer met een lege batterij gestaan van onze goede camera, maar gelukkig zat mijn huis-tuin-en-keuken cameraatje nog in de tas, dus hadden we toch nog wat foto's.) Misschien dat er een bokt fotograaf nog wil langskomen? En een kampioenschap zal toch wel wat fotografen aantrekken...

Bedankt baudyh! Jij ook veel plezier op de tuigpaardendag! Ik vind de ereklasse etc. altijd super gaaf om te zien :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:26

@Baudyh: wat fijn dat hij een goed adres krijgt! En gelukkig geen grote schade aan de wagen.

@Gem: wat goed van Moos en tja, altijd even spannend, maar goede groom mee en gaan!

Flink wat voorbereidingen, hier, spannend, alvast heel veel succes, allemaal :j *\o/* .

Tja, riep ik nog zo hard, gisteren of eergisteren, dat pupke er de eerste tijd nog niet op ging...
*foto's zijn pet, en batterijen waren leeg na deze twee :+ , maar het is natuurlijk wel een primeur*

Huh, wat? Waar moeten we kijken :')
Afbeelding

En lekker verder met pony uitstappen :D :
Afbeelding

Het begin is er <3 .
Eerst heeft ze Liesje nog gereden en van haar (haar en oog :+ ) ook nog een plaatje:

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:28

Ik lees straks bij, moet nu zoon naar bed brengen en daarna nog in donker Thabor naar de zomerwei.

Wat gebeurt er als je het te druk hebt... dan maak je domme fouten.

Vanavond zoon weggebracht naar de kinderspelweek voor de spooktocht. Snel weer naar huis, trailer aan de bus vastgemaakt, menkar erop gezet en snel naar de manege voor de verenigings menles. Ben ik halverwege.... oeps Thabor vergeten..... Snel op een dammetje gekeerd en weer naar huis. Kom ik thuis, word ik toch volgens mij door mijn paard hard uitgelachen, die stond namelijk luid te hinniken toen ik het erf weer op reed. Gelukkig ging de les wel heel redelijk.

Lanouska kwam heel onverwachts kijken bij de les, erg gezellig!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:29

@Tine: woehahahahahaha :+ :')

lanouska

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:42

Ik moest er ook hartelijk om lachen... En dan zegt ze les ging heel redelijk... Hij heeft niet gebokt. Niet bedreigers. Niks stouts gedaan. Niet bang geweest. Liep redelijk constant aan het bit en stelling vanaf de kant zag er ook niet verkeerd uit. Ze kan eigenlijk zo een B proef in. Dus eigenlijk ging het heel GOED.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:44

:D Je zal de eerste niet zijn die zijn paarden vergeet op te laden :') .

Avaluna: ze zit er lekker zelfverzekerd op, gaat goed!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:45

Tine, is je les met Thabor goed gegaan vanavond ?
Maisie, jou wens ik heel veel succes hoop dat het je lukt!!
Tallechie, alweer pech met de ponys hoop dat Alwyn snel weer goed loopt en je op wedstrijd kan.

Sandrina zit hier ook zie ik net haha hoiiii!!!

Jenkins, super leuk filmpje. Is Sil zo'n trage ? :P

Ollie, succes!!

Veel al geschoren ponys, mijne zitten nog strak in pak gelukkig. Ze verharen wel grrr...

Willen jullie misschien even iets voor mij doen ? Op deze link klikken dan mijn bericht zoeken onder de naam van Lieselotte Stegemans en dan op het pijltje naar boven klikken ^^^^^^^^. Dan heb je op mij gestemd en dit zou ik heel erg waarderen! Bedankt. :)
http://blog.horze.com/cowboy-magic-e750 ... 1481237582

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:48

@tine _O-
@avaluna <3
@lanouska :list:
@biancocoo -:(-
@alle anderen /3 :*

Hier weer leuke dag na start met regen maat was ook nog gezellig met spelletjes id tent. Naar valkenier geweest erg mooi en vanavond heeeerlijk gegeten. :#

Edit en speciaal voor Gem en moos :#

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:51

@VHU: klinkt gezellig allemaal :j ; veel plezier, nog!

@Gem: ze wist ook niet hoe snel ze d'r laarzen, cap en bp aan moest doen :') .
Volgende keer zorg ik dat alles opgeladen is en dan hoop ik nog een paar mooie foto's te kunnen maken, maar vond het wel erg stoer, zo na een paar keer ohz en daar gingen ze met z'n tweetjes <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:53

Sorry zit op mobiel dus typefouten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:56

Ik ga voor mezelf binnenkort ook maar eens een bp aanschaffen. Heb al zolang niet o.d.m gereden dat ik er niet vanuit ga dat ik een sprongetje opzij of achterste voren uit zal zitten. Heb een bloedhekel aan welke bescherming dan ook, behalve handschoenen, maar nu moet ik er toch maar aan. Word er niet jonger op ;) .
Wat zijn fijne, niet in de weg zittende merken, vinden jullie?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:01

@Gem: de rugprotectors van Stuebben zijn heel erg fijn :j , bp vind ik erg benauwend, maar dat heeft vooral met mijn ... :') te maken.
Wilde idd nog vragen of je al óp Moos gezeten hebt, altijd ff spannend, zeker als je zelf lang niet gereden hebt, dat ken ik :j , maar hij was wel braaf ohz, toch?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:06

Nee, ik heb er zelf nog niet opgezeten. M, van A Vinci wel in de bak. Dat hij in de bak superbraaf is, geloof ik wel, maar buiten aan de hand ziet hij wel eens achter zich een kabouter, verscholen achter een rood-met-witte paddestoel. En ik geloof niet eens in rood-met-witte paddestoelen :P .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 23:13

Gem: ik heb de bodyprotector OSG (kost ca109), is zo'n blokjesding. Zit erg comfortabel. Heb nu nog een andere, maar eerste kwartier/half uur heb ik gevoel dat ik tussen 2 planken rijd. De nieuwe wil ik ook bij sgmw gaan gebruiken.
VHU: klinkt goed daar
LS: les ging GOED (aldus Lanouska hahaha). Ben helemaal niet bang geweest, zelfs niet bij halsstrekken in draf en bij middendraf
Lanouska: tja, ik verleg de lat maar gelijk een paar meter hahaha, dressuurmatig moet het nog beter, vandaar de redelijk hihi. Maar hij was inderdaad superbraaf, geen stap verkeerd gedaan en niet bang geweest.
Ava: gaaf!!!
Baudy: veel plezier en fijn dat veulen goed adres krijgt
Lanouska: top samenvatting. We kletsen zaterdag aan het eind vast nog wel bij, maar in ieder geval alvast heel veel succes (en plezier) zaterdag.

Nu snel naar bed, want komende dagen superdruk (en nu maar hopen dat ik Rembrand en Amerigo niet vergeet mee te nemen)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 07:35

Gem niet te hard zeggen dat er geen bakkabouters zijn, want wij hebben een paar jaar terug het bewijs gevonden in de tuin. Ik heb er toen nog een foto topic van gemaakt.
even opzoeken................

gevonden. Het bewijs hangt ingelijst bij de box van Janouk :D
[ITP] Het bewijs op foto: bakkabouters bestaan echt!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 07:37

Tine geweldige actie :-) Waar heb je de bodyprotector gehaald? Voor volgend jaar ook maar eens mee beginnen in de marathon na onze laatste actie. Heb er nu nog maar eentje, eind augustus, maar start nu met Alwyn en doen alle rustig aan.

Leuk dat Lanouska er was om te kijken. Veel succes zaterdag, zie je vast nog wel ergens vliegen

Avaluna wat gaaf zeg

Baudy die al een veulen verkocht heeft voordat de veiling er is

Gem spannend hoor.

Heb ik iedereen gehad?

Hier vandaag ook een vliegdagje. Mijn vader moet onverwachts weg, ze zouden vanmiddag komen om nog even te rijden en alles schoon te maken. Nu haal ik mijn moeder straks dus op. Boodschappen doen en alles klaar maken, wil alwyn er nog eventjes voor hebben om te kijken hoe hij loopt en dan alles zelf maar schoonmaken.

Tine wat voor voer wilde je ook al weer hebben ? Dat haal ik straks op

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:31

Goedemorgen

Eindelijk weer eens een redelijke (helaas wel korte) nacht achter de rug.

Tallechie: bodyprotector moet ik nog bestellen (staat op verlanglijst voor verjaardag, was ik gister vergeten erbij te typen), oa bij divoza te krijgen. En voer: graag slobber of muesli. Begrijp ik goed dat Alwyn het weer doet en je toch mee kunt doen? Dat zou erg fijn zijn.
Janouk: hilarisch topic

Zometeen Amerigo en Thabor longeren, dan nog priveles met Rembrand, soppen kar en tuig, soppen paard en pony en dan is de dag wel weer om.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:02

Haha wat een verhalen allemaal tine en janouk! Ik ben ooit ohz mijn hoofdstel vergeten voor een training (en we woonden te ver om even heen en weer te rijden). Dat was bij mn allereerste pony. Tot de dag van vandaag check ik dus dubbel of ik al mijn tuig mee heb als ik de deur uit ga. Helemaal met de uitdragerij die bij het mennen mee moet.

Ook bij mij is het nationale poetsdag. Altijd leuk zo'n schimmel..... Morgen supervroeg op pad (6.45 vertrekken) dus ik wil iedereen alvast veel succes wensen voor morgen :D