[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:11

Lottex: paarden mogen hier absoluut niet in de bak. Dat is erg zonde van onze bodem. Alleen als het heel erg vriest, en zoals bijv vorig jaar bij de vorst dat Thabor een hoefkneuzing had, dan mogen ze in de bak, anders echt niet.

Avaluna: zoonlief kan dan gewoon in kleine bak blijven rijden. Deze ligt in de tuin en kan niet groter gemaakt, dus de 30x60 gaat van de winterwei af. Hebben we straks een kleine en grote bak. Kleine kan dan evt ooit als paddock dienst gaan doen of we maken er weer tuin van.

Nou, ik heb uitmesten in de zomerwei klaar. Nu even kopje thee en dan nog moed verzamelen voor de winterwei (daar hebben ze zaterdag op zondag en zondag op maandag gestaan)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:17

Lottex..mooie samenvatting..
ik gebruikte die van ideaal equestrian en had hele goede onderleggers van Van Rijs ! die waren echt mega goed !!

Ego.......droevige ego..
Mijn oude trouwe Mickey.....kruissing stabij x wetterhoun, kwakkelt al lang met zijn gezondheid..
maar nu kan hij niet meer,..na uitgebreid overleg met DA, hebben we samen begin van de avond een heel moeilijk moment...ik zal afscheid moeten nemen..13 jaar mijn maatje..en de band werd steeds groter...
van een hond die niet los kon lopen tot een topper in de behendigheid..tot zijn hartruis werd vastgesteld, en nu jaren later, na een superfijne tijd samen...is het straks voorbij..ik kan het me nog niet voorstellen... |(

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:22

och biancacoo toch.....heel veel sterkte meid.....

hoewel het misschien beter is, blijft het zo triest.....

:(:)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:23

Wat erg voor je Biacacoo! Moet echt heel moeilijk zijn om afscheid te nemen van je lieve hond waar je zo'n goede band mee hebt. Ookal doe je het juiste voor hem vanavond... Heel veel sterkte! :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:27

Mickey :(:) ;( sterkte Biancocoo dat gaat niet in je koude kleren zitten zo'n afscheid...
Onze Mischa gaat vast ook geen jaaaren meer mee bah zie nu al op tegen het afscheid...

@PSM als het de zijkanten van het lamoen zijn die schuurplekken geven, helpen onderleggers toch niet? Lijkt me dat je het wat moet laten uitbuigen, kan bij professoinele lasser/ijzerbewerker, ik heb het toen laten doen met de burries van een tweewieler en dat kostte maar 3 tientjes staat met zo bij. Onderleggers zijn voor onder het borsttuig of onder het schoftje, ik heb ze ook van Van Rijs (Zevenhuizen, maakt ze eventueel op maat als je etra grote nodig hebt, wat waarschijnlijk zo is gezien de grootte van je paard). Maar misschien komen die schuurplekken dus wel van de onderkant van je schoftje, dat dat wat hard is en schuurt? Dan helpen goede lange onderleggers weer wel.

Zo ik was weer helemaal kapot na mijn verplichte doorzit-dressuurtraining met Bente maar .... aan Bente ligt het niet, ze loopt dressuurmatig echt op L2/M niveau, makkelijk zelfs. Maar goed ik had toch weer stukken dat ik het gevoel heb echt 'in' mijn paard te zitten dus we houden stug vol >;) Daarna alle paarden naar binnen en anderen weer naar buiten gezet (8 stuks in aparte weides/paddocks) wilden er twee zich niet laten vangen grrrr je kunt me niet kwader krijgen (is uiteindelijk wel gelukt maar ~~}> toen hing mijn tong helemaal op mijn knieen).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:35

Biancacoo: sterkte met Mickey :(:) , het is ontzettend jammer dat honden (of paarden) doorgaans nou eenmaal niet net zo oud worden als wij. -O- .

VHU doet aan conditietraining met onwillige buitenblijvers :D . En Bente is gewoon een toppertje :) .

PSM: ik heb ook geen ervaring genoeg, maar mij rees dezelfde vraag als VHU: wat voegt een borstbeschermer toe wanneer de kale plekken van het lamoen komen? Ik heb overigens geen borstbeschermer, wel een kunststof onderlegger voor het schoftje. Ik dacht een Imperial Riding.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:42

@Biancao: oh, wat verschrikkelijk verdrietig |( |( , pfff, heel, heel veel sterkte met de tijd doorkomen, afscheid nemen en vanavond :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) , je doet het voor je trouwe vriendje, omdat dit het beste voor hem is, maar dat maakt het verdriet er helaas niet minder om :(:)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:43

De twijfel is dat het nu nog niet duidelijk is waar het van komt...

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:44

:(:) Heel veel sterkte vanavond Biancacoo, wat vreselijk om je maatje te moeten laten gaan ;(

@PSM geen ervaring met borstbeschermer, ook alleen maar een onderlegger onder het schoftje van Ideal.
Is er niet iemand in de buurt die je hier goed advies kan geven zoals een meninstructeur, hebben wij ook laten kijken en op advies van hem dingen uitgebogen en ingekort. Heb het geluk dat vriendlief in de metaalbewerking zit en dit zo voorelkaar heeft.

Poezels gaat echt super goed, ben trots op ze. Zal binnenkort ff foto's spammen :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:44

Wat je zegt Gem, ze is een toppertje, ben ook nog steeds zo blij met haar :D

Nog even 't prulleke in de wei :Y)
Afbeelding
Die krijgt op het moment per dag halve schep senior priores erbij, je ziet haar bijkomen }:0

Nou een ff huisvrouw spelen en was erin/eruit, stofzuigen, dweilen en dan moeten we weer naar sportveld en is het ook weer etenstijd...

Biancocoo wel 'fijn' dat de DA bij je thuis komt... sterkte zo :(:)

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:46

Prulleke in de wei lijkt net of ze een fluut heeft, beetje op een gekke plaats, maar toen ik me bril 8-) op deed zag ik dat het een ander paard is in de wei :=

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:48

Vrijdag hebben we menles, wil dan inderdaad laten kijken, maar hoop voor de les van vrijdag eigenlijk even een tijdelijke oplossing te treffen...

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:51

Kun je meneer of mevrouw de instructeur niet even thuis laten komen zodat je voor de les het probleem nog kan verhelpen?
Of misschien even bellen om advies te vragen?! Brainstorm maar ff mee :)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:56

tis mijn aller eerste les, en ik ken die mevrouw verder helemaal nog niet...

De beleerder van mijn paard kent paardlief al wel, en we gaan eerst even proberen met onderlegger...

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:58

Heel veel sterkte Biancacoo!!!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:01

Biancacoo, knuffel voor jou...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:03

Als instructeur zegt onderlegger, zal hij dat vast wel goed zien lijkt me :j

Da's inderdaad het been van Bente daar onder de buik van Blondie :+

**geeft zichzelf por en gaat verder aan de opruim**

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:15

*kruipt even onder steen vandaan*

biancacoo heel veel sterkte... :(:)

Fifi is vanmogen ingespoten en gaat opnieuw 12 dagen op volledige dosis metacam (spaarpot nu echt leeg... :+ ), en nu maar duimen!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 15:32

goedemiddag

@ bianca :(:) :(:) :(:) :(:)
@ tine wij hebben zaterdag alleen dressuur en vaardigheid getraind met het 4 span liep niet verkeerd.

vandaag nog even snel nieuwe stopwatch's gehaald en nieuwe schoenen en laarzen voor me zelf. harry wil dinsdag en woensdag nog rijden met het 4 span en dan moet de kar en tuigen nog schoongemaatk worden. donderdag nog paarden wassen en dan vertrekken we s'middags richting maasdijk.. startlijst is er al we moeten vrijdag om 16.10 dressuur rijden en 17.12 vaardigheid rijden

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:39

Bianca: heeeeeeeeel veeeeeeel sterkte!! Blijven altijd vreselijke momenten, maar er is geen keuze. :(:)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:53

@biancacoo
wat een droevig besluit :(:) Maar soms is 'houden van' 'laten gaan' als het niet meer gaat. En dat moment is nu aangebroken. Heel veel sterkte vanavond.

@nouvel
duim duim duim dat het inspuiten goed helpt :(:) arme portemonnee.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:54

dikke :(:) :(:) voor biancacoo.....

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 15:56

@tine
Mooie punten. Wanneer ga je nu over naar het ZZ en kom je ons verblijden in de ZZ klasse?

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:12

heel veel hugs voor allen bianca
:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:25

speciaal voor biancacoo even uit meeleeshoekje:

:(:) heel veel sterkte ermee, is heel verdrietig zo'n keuze te moeten maken voor je maatje

en voor Nouvel: duimen draaien voor resultaat bij Fief