[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:22

Lacuna klinkt als een geslaagde dag.
Leuk ja, je moet wat te dromen over houden, komt dan vanzelf wel :-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:25

@Sharonne fijn dat het weer goed gaat alhoewel nog wat onrustig :=
@Naaltje dan heb je in mijn vroegere 'trainingsgebied' gewandeld met de hondenclub ik was er nooit zo blij mee als ik zo'n club tegenkwam haha :x
@Tallechie ja leuk he 4-span ben heel benieuwd en vind het gewoon zelf leuk om op de wagen te staan, 't ziet er altijd zo trappelend van ongeduld uit en zo vrolijk. Ik heb echt geen zin een pony te verkopen waarvan de kans groot is dat hij weer door wordt verkocht hoor, daar kan ik niet van slapen en kan al zo slecht slapen, zit al in de stress en ellende ben hartstikke snel van slag, dus wil er totaal geen twijfels over hebben anders blijft 't spul gewoon ~~}>

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:34

VanHuisUit schreef:
@Naaltje dan heb je in mijn vroegere 'trainingsgebied' gewandeld met de hondenclub ik was er nooit zo blij mee als ik zo'n club tegenkwam haha :x

Kan ik mij heilig voorstellen :j
Er werd, vind ik, vanuit de eigenaren ook gruwelijk op gereageerd..
kwam op een gegeven moment een paard met ruiter in draf gepasseerd. zowat 30 honden los, sja.. instinct, dat wil gaan..
En ik was de enige die brulde en het gezien had..
1 goede bulderende NELSOOOOOOOON was genoeg om meneer te laten omdraaien en terug te laten komen.. (wat mij op een :wow: van mijn vader kwam te staan :') )

Later toen we 't bosje uit kwamen (bij een molen) zag ik een ruiterpad en ging ik kijken of er ruiters aan kwamen, en ja hoor. Dus onze honden gauw aangelijnd, en de rest gewaarschuwd. Geen reactie..

En dan achteraf zeggen dat zo'n ruiter rekening moet houden met...
ehh nee.. je hond mag wettelijk gezien niet van je kuit wijken >;) dat ie dat doet oke, maar dan heeft een paard ook 't recht uit te halen toch?

Moet zeggen.. Vond het een mooi gebied, maar volgens mij breek je je nek over de mensen zogauw de zon schijnt >;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:48

VHU, leuk zeg dat snuit binnenkort in 4 span gaat! groot gelijk hoor dat je die mensen afgebelt hebt :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:34

Citaat:
Moet zeggen.. Vond het een mooi gebied, maar volgens mij breek je je nek over de mensen zogauw de zon schijnt

Nou dat is bijna letterlijk zo want ze zijn in staat om kastelen te gaan bouwen op de ruiterpaden en je dan verwijtend aankijken dat je er langs moet }> ik heb zelfs honden gehad die in de staart van mijn paard gingen hangen en mensen maar roepen "doet hij anders nooit hoor" of gewoon niet reageren als ik riep wilt u de hond even aanlijnen _-:( Door de week heb je daar om de haverklap hondenuitlaat services, in het weekend hardlopers, crosfietsers en aanverwante artikelen op het ruiterpad inclusief complete gezinnen met schepjes 8)7
Dus ben zo blij dat ik nu in een normaal gebied sta :7 kwam er soms meer gespannen dan ontspannen uit.
Daar hebben we ook geoefend met ons tweespannetje, kan je je voorstelen dat ik naar Braboland ben gevlucht _O-

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:52

zo ik heb het volgende project weer klaar ook van me moeder heb ik van het weekend filmpjes gemaakt

me broertje heeft hier voor het eerst achter op gestaan
(mijn comp speelt de filmpjes vertraagt af ligt aan mijn comp. willen jullie het even melden als dat bij jullie ook gebeurt)

H1

H2

H3

H4 (ik wil jullie aanraden het geluid wat zachter te zetten)

H5

H6

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 21:58

@ lanouska, je moet niet zo schreeuwen hoor, ondanks dat het geluid niet hard stond, schrok banjer van je. Je broertje heeft het netjes gedaan

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:00

ik zei toch geluid zachter maar dan heb je vast onze grote vriendin E K niet horen schreeuwen ?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:05

nee, hier ziet het er bepaald niet vertraagd uit lanouska :oo

@VHU; :') goed.. dat was zo ongeveer mijn tekst.. ''Ik zou niet hier willen rijden, veel te veel mensen, zou heel agressief worden denk ik'' was zo ongeveer de tekst :=
Verder waren onze woefs gelukkig braaf. Beide geen interesse in paarden, de grote alleen in het feit dat die andere honden daarheen rennen en dat dus leuk moet zijn. Dat paard stikt 'm geen bal :+

Goed.. Ik heb gewoon zin om naar bed te gaan. De motivatie van een lekke fietsband voor m'n verslag, en er komt geen reet op tv...

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:07

uh nee, die heb ik gemist

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:13

dacht ik al ja.. maar je snapt wie ik bedoel

we moesten van H3 naar H4 een lus rijden in het bos en mama die reed van H3 naar H4 rechtstreeks en passeerde zo R en toen begon E te schreeuwen en mama in de war natuurlijk en toen riepen harm, klaas en ik dat ze moest doorijden. ze heeft daarna nog de lus gereden

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:18

ahah ok, en E natuurlijk helemaal pissig. maar je mams heeft het weer netjes gedaan, met je onervaren broertje achterop

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:24

ze heeft super gereden alleen de dressuur moet nog beter.. in de training loopt ie super maar ze had de kinketting te los gedaan

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:25

ahah, dat is jammer, en misschien een beetje extra spanning omdat ze uit het hoofd reed

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:31

Knap van je broertje hoor...
Ik zal zo filmpjes even kijken.

Daan is zo'n vrolijk mannetje. zal van de week wel even nieuwe foto's maken. Heb ook een filmpje maar die krijg ik er nooit op. Hij lacht echt de hele dag door

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:34

wat springt james grappig het water in

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:39

ach dit is nog niks hij kan sprongen van 5 á 6 meter maken... officeel heet ie sjaak (hij doet soms zijn naam eer aan) mama heeft zelf zijn wedstrijd naam bedacht

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:34

Goedemorgen.

@ Tallechie: zoooo, jij hebt een wedstrijden op de planning staan... uitslover. :D

Zit hier nogal zombie achter de computer. Man, wat ben ik duf..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 07:59

morge
Hier zijn e de flat aan 't afbreken :') wat een herrie maakt dat volk :+

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 08:23

Goeiemorgen!

@VHU: Fijn dat Freddy zo tevreden staat met zijn nieuwe maatje. Snap dat je de kopers hebt afgebeld, je wilt natuurlijk het beste voor je pony.
@Lanouska: Gave filmpjes van zowel het vierspan als die van je moeder en broertje.

Wij zijn gisteren naar de paardenmarkt in Oudeschoot geweest. Was niet de bedoeling iets te kopen.
Meeste pony’s stonden er heel goed bij. Heb niet heel veel trieste gevallen gezien.
Op het moment dat we wel wilden, kwamen we een hele leuke pony tegen. Pieter heeft ‘m gekocht en ‘s middags hebben we hem opgehaald.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Poeltje op 14-06-11 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:37

@lanouska: gave filmpjes... geluid??? haha, mijn computer heeft geen geluid (heb in strakke actie per ongeluk die software verwijderd en geen zin om pc opnieuw te installeren...)

@naaltje: hoe gaat 't met hoofd??? De hoofdpijnmonstertjes hebben mij ook flink te pakken gehad afgelopen dagen... van vriendlief moet ik ook - weer ! - naar dok om verwijzing neuroloog te halen |( Bahhhh

@poeltje: ziet er leuk uit die pony, had Pieter (jouw man?) nou gekocht of verkocht?

@VHU: wel fijn dat kar is opgehaald nu... kan me voorstellen dat dat geen pretje was...

Zoals VHU zondag al bericht had, hebben we Harley weer voor de kar gehad... deze keer ging het nog beter!!! Hij werd helemaal niet meer paniekerig bij stilstaan en wegrijden, alleen bij het eerste begin nog beetje dribbelen (toen ben ik maar aan de zijkant gaan staan, want ben zelf nogal een paniekvogel 8)7 en dat helpt dan niet echt)... Vriendlief heeft zelfs de teugels (o nee, leidsels geloof ik he?) in handen gehad en door de kegeltjes gereden... voelt zich al een heuse menner ;) en zag er superleuk uit... Volgens mij hebben we een nieuwe hippische combinatie te pakken :D

Allemaal fijne dag vandaag, ik ben naar m'n werk!

:evaw:

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:39

Heel terecht dat je hebt afgebeld VHU! Geef je groot gelijk! Natuurlijk, zodra ze verkocht zijn is het uit je handen, maar tot die tijd moet je er in elk geval alles aan doen om ze zo goed mogelijk terecht te laten komen. :)

Leuke nieuwe aanwinst poeltje, leuk koppie! Wat is nu je/jullie doel met hem?

Nou, ik heb mn topicje met foto's van Stormpje af. Fotos van Sun heb ik nog niet, dus die komen binnenkort nog wel. Maar zo dan alvast een indruk van Storm zn "wedstrijddebuut"
[AR-ITP] Mijn babypaard als wedstrijdpony.

Groetjes, lacuna

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 08:43

@PrinsjeH: Gekocht.. Gisteravond naar de kroeg was geen goed idee. :D
Pieter is trouwens niet mijn man. Via zijn vriendin ben ik toen bij hem komen rijden en mennen.

@Lacuna: Vincent is nu drie jaar, dus we gaan eerst maar even rustig opbouwen.
Als het goed is gaat die kleine meid erop rijden en komt hij voor de kar.
Het meisje waar we hem van hebben gekocht is NL kampioen met haar dubbelspan en wilde deze pony als opvolger van haar andere, maar Vincent bleef te klein.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 08:46

hihi Poeltje, zo komen de verhalen in het land he... :+
Was kroeg wel gezellig??? :D

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 08:49

Daarom herstel ik mezelf ook, haha! Kroeg was erg gezellig.
We zouden alleen even een daghappie scoren, maar dat werd een hele avond barhangen. :+