[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:19

Jaaa, 180 en 183 punten in het L met Marengo! Zo groen als gras, net weer 3 weken hier op stal waarvan ik er maar 1 echt heb kunnen rijden ivm met het weer. Maar hij doet het wel :).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 15:31

Gefeliciteerd Ciska. Super hoor

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:45

Toppertje die Marengo +:)+ , S_L veel plezier met de les en Poeltje hoe is het afgelopen? En ben ook heel benieuwd hoe het met Laura is gegaan!
@Maisie kan toch ook niet in een keer al goed gaan, tandem? Gewoon wat dooroefenen denk ik dan (of ben ik te optimistisch?), Robijn is ook nog heel jong en heeft toch veel minder ervaring dan Ferro? Anders mag je Snuit wel eens lenen als voorpony (=serieus voorstel), die kan ook tandemmen en die houdt er dus never nooit niet mee op ;)

Vandaag een werkelijk heerlijk rondje (plm 14 km) gemend met Snuit. Hij was super, super braaf. Lekker voorwaarts maar normaal te hanteren, flinke stukken gestapt, de paar keer dat we moesten halthouden stond hij keurig stil, echt fijn hoor. Wilde eigenlijk ook nog met Alwyn aan de slag maar had het toch wel erg koud gekregen er stond een rotwind met af en toe ook nog wat regen. Dus Alwyn een 20 minuten ofzo rond laten rennen in de paddock (die erg goed is nu) flink galop en draven. Als ik dan morgen nog even kan mennen is hij in ieder geval even zijn energie kwijt.

Zoonlief is voor het eerst zelf naar een vriendje gelopen die net wat verderop woont. Hij heeft mobiele telefoon mee, moest hij bellen als hij er was. Deed hij natuurlijk niet :roll: dus wij bellen 'o ja, nou ik ben er hoor, dag', OK denk je dan :+ Nu moet hij dus weer terugkomen. Hij zou tot 14.00 uur mogen spelen. Ik net bellen om 14.15 uur 'met Han, nee ik hoef nog niet weg hoor, dag' .... nou ben benieuwd wanneer hij dus aan komt zeilen. Erg handig als ze zelf ergens heen kunnen lopen maar ondertussen zit je dus wel steeds met oren op steeltjes of ze niet terugkomen :=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:52

@Milanka, sorry zie je berichtje nu pas, wat leuk dat hij ervoor heeft gestaan, super!!!! En nu naar 6 minuutjes, 7 minuutjes.... +:)+
Alwyn bouwde in het begin ook echt spanning op voor de sulky (voor wagen veel minder, maar die kreeg hij in het begin amper vooruit :+ ) en elke keer een minuutje erbij ging het prima. Die spanning werd vanzelf minder, nu staat hij te suffen voor de wagen als we inspannen en met wegrijden / mennen is hij echt lekker relaxed.

Nou zoonlief is uiteindelijk pas om 16.15 uur thuisgekomen, mafkees. Hij had gebeld, ik kom er zo aan mama. Kwam hij er maar niet aan, ik natuurlijk doodongerust, maar ja je wilt je kind vertrouwen geven, dus ik belde hem niet op. Ondertussen vrat manlief zich ook al op en is naar het huis van dat vriendje toegelopen. Bleken ze samen met Han naar het park te zijn gelopen (is daarnaast) met wat andere jongetjes want ze gingen nog voetballen... Hadden ze thuis wel gezegd maar Han had het natuurlijk niet doorgebeld...OK dan... :+ adem in...adem uit... :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 18:29

@VHU: ik kan me levendig voorstellen hoe je je zat op te vreten. Jongens zijn vaak zo gemakzuchtig ;)
@ Dennis: super resultaat toch?!
@ Maisie: wat een lange dagen toch altijd he? Maar ik denk dat je toch wel heel tevreden kunt zijn.

Nou, net de bak maar gestrooid en gesleept. Was alweer bevroren :? Omdat er een paar flinke plassen inlagen, best even bezig geweest. Maar ze kunnen nu weer veilig in de bak staan en ik hoop uiteraard dat ik hem ontdooid kan houden, zodat we ook nog kunnen werken thuis. Kost zoveel energie en tijd om steeds naar binnenbak te gaan.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 19:00

nee het kan ook niet in een keer goed gaan. Miss dat ik het outdoor nog een keer ga doen maar
eerst maar eens oefenen. Denk dat snuit wel goed voorop zou kunnen.

@ dennis gefeliciteerd !!!!!

Heb net de uitslagen nog even bekeken. Ferro had de 4e tijd overdag dus daar ben ik heel
tevreden mee. Ga nu flink trainen en dan hoop ik 8 januari in de finale te kunnen komen.

Ben ook benieuwd hoe het met rivaldo is gegaan.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:52

Ik zit nog even in de meeleeshoek....vergeet jullie dus niet

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 20:52

@Dennis, maar je moet nog wel veeeeel oefenen hoor. Hij heeft best wel een beetje lak aan je in de proef, wat een donder wat dat betreft zeg! (ik schreef bij de jury)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:09

Schreef je toevallig ook bij mij? (hobbyklasse b?)

Dennis en maisie: Gefeliciteerd :D :D

Patrick in de meelees hoek :D

Millanka leuk zeg dat hij zo braaf was!

SL: Gelukkig geen pijn hij moest het ook niet proberen nog meer kracht erachter te zetten.
Veel plezier met je les.

Dennis: Ik had jou nog zien weg rijden, ik kwam over de weg met rivaldo en zag je auto met stal denci, jammer dat ik jou net heb gemist.

Hier mijn egopost, ik geloof het alleen zelf nog niet.

Ik ben eerste en derde geworden :D :D met 188 en 198 :D Hij liep zo fijn en kreeg bij mijn eerste proef daarna tips die ik bij de 2de proef kon laten zien :) Er hing ook een heel leuk sfeertje daar, ga is informeren om lid te worden.

Tijdens de prijsuitreiking was mijn eerste proef al behandelt (die ging voor mijn gevoel beter) dus dacht ach joh zit er niet bij maar wat wil je ik doe nog maar net mee. Toen noemde ze mijn naam bij de 2de proef en toen bleef ik zitten _O- Dacht dat ik het verkeerd hoorde want was zo verbaast, dus een vriendin zegt laura sta op je bent eerste :wow:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:21

Rivaldo...kampioentjuh *\o/* :# +:)+

enne....er komt vast nog een ITP topicje toch???

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:28

hihi geloof het nog steeds niet hoor.. oke het is hobbyklasse maar wel een echte jury dus we zijn er over uit dat ik mijn startkaart wil aanvragen hihi.. vond het nog leuk om te doen ook :D

Topic komt eraan, wacht op degene die ze gemaakt heeft, die van me vader zijn helaas niet erg scherp of gelukt.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:04

iedereen gefeliciteerd met de wedstrijd resultaten!

Vhu, hihi dat ken ik dat moeten bellen als ik ergens ben en het vervolgens vergeten.
Had ik vroeger ook.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 22:22

Ik ga mee met bovenstaande samenvattingen :-)

Gefelciteerd Laura!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:24

Dankje :D Ben echt zo trots op rivaldo en mijn groom

Langs de kant hoorde ik ook leuke dingen, dat doet je dan echt goed, had ik even nodig na mijn dipjes :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:26

Leuk laura !!! ik zou idd maar eens een startkaart aan gaan vragen!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:35

Wat een goede wedstrijdresultaten, gefeliciteerd allemaal

Ik zit ook te stuiteren vandaag. Ik heb weer zo heerlijk gereden. Voor het eerst sinds 3 maanden denk ik. Samen met 2 arabieren en een fjord op stap geweest voor een endurance trainingsrondje van 20 km. Planning was een snelheid van 10-11 km/u en we hebben keurig met 10,6 km/u gereden. Pony's waren weer helemaal in hun element: lange rit en voorop de paarden. Dat is helemaal hun ding. Even gestuiter op de eerste 3 km maar daarna weer aan een los leidsel te rijden, heerlijk.

Leukste vond ik wel dat een klasse drie arabierrijder er erg verbaasd over was dat de shetten op haar tempo reden. Die konden ons prima bijhouden.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 22:35

Super laura! Gefeliciteerd! indd snel startkaart aan vragen!

Ook Dennis gefeliciteerd met de brave Marengo!
Super dagje zo te horen!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:47

@ Rivaldo, nee jij was in de middag toch? Ik schreef in de ochtend. Volgens mij reed jij bij Mirjam en daar schreef Piet :D Overigens is zij geen officieel jury hoor. Maar wel meerdere malen Z geweest met mennen. Ik heb les van haar :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:48

Voorproefje:

Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 23:51

ja klopt in de middag :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 06:59

ziet er netjes uit hoor laura!

Napie mooi dat je zo lekker gereden hebt.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 08:09

alvast leuke foto! wacht op een topic!:)
Mag je trouwens met los haar starten? moet je niet een knot in hebben?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 08:43

leuke foto en gefeliciteerd. Zou inderdaad wel je haar in knot of vlecht doen. Ziet er verzorgder uit.

Napie, wat fijn dat ze zo rustig waren. Was je ook wel aan toe ;) .

Ik ga straks met Amerigo naar binnenbak om te lessen. Bak hier is helaas toch bevroren ;( . Ik hoop dat ik hem later vandaag nog goed kan krijgen, want komende 2 weken blijft het nog vriezen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:26

Tine ik hoop dat je het inderdaad nog goed krijgt! Veel plezier met rijden!

Laura leuke foto!

De rest gefeliciteerd met de wedstrijdresultaten!

Ik heb gisteren een leuke les gehad. Ok, wel een hagelbui over mij gehad en de rest van de les gewone harde regen, maar voor de rest prima! +:)+
Vorige lessen had ik gewoon op het grasveldje gereden om de vaardigheid te oefenen, maar gisteren had ik gevraagd om een ritje in het bos te gaan maken omdat Romeo dat ook veel liever doet. Op het grasveldje is Romeo erg rustig en heeft hij de neiging om stil te vallen. Van zodra we van het grasveld af gingen en het bos in kwamen, kwam Romeo tot leven. Hij liep in een mooi vlot drafje, oortjes er netjes op en gaan! :D Zonder problemen door de plassen, daar stond de instructeur ook van versteld. Er zijn vele paarden van boven 10/15 jaar die niet eens door plassen willen.
Hij zei dat hij het geweldig vindt hoe veel Romeo heeft geleerd op dat jaar dat hij beleerd is. Voorlopig hoef ik volgens hem ook nergens meer aan te werken, het rechtrichten buiten beschouwing gelaten. Ik stelde vragen ivm buiging en snelheid, maar volgens hem moet ik daar nog mee wachten. Romeo moet eerst 100% vertrouwen hebben in alles, meer kracht krijgen, nog wat uitzetten in breedte, en over een jaar of 2 kan ik alles beginnen te verfijnen. Ik moet wel preciezer zijn met mijn hulpen. Ik maak blijkbaar de fout dat ik zeg "Romeo doorgaan" en een klein tikje geef met de zweep, maar dat ik daarna niets meer zeg als Romeo niet echt reageert. Ik moet er dus op letten dat ALS ik een hulp geef, dat hij dan ook een tempoversnelling maakt. Het verbaast me hoe veel ik doe zonder ik het zelf door heb... Dan is het leuk om er iemand bij te hebben die je op je fouten wijst.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 09:55

Ipsilonka schreef:
@Dennis, maar je moet nog wel veeeeel oefenen hoor. Hij heeft best wel een beetje lak aan je in de proef, wat een donder wat dat betreft zeg! (ik schreef bij de jury)

Hij vond het ZO eng, en dan kruipt hij helemaal in zich zelf en kan je niet meer tot hem doordringen. Hij doet wel alsof hij de stoere dekhengst is, maar het is gewoon een heel lief verlegen jochie <3 .
Punten waren mij ook wel wat gegunt, was meer dan ik verwacht had ;).
Hij was ook echt niet mee voor de punten, maar voor de ervaring. En die was al super, dus ik was al tevreden :).